Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.4 AML Multitronic 01J] Szarpanie podczas zmiany biegów

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Patrrryk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 lis 2013, 13:48
Lokalizacja: Lublin

[2.4 AML Multitronic 01J] Szarpanie podczas zmiany biegów

Post autor: Patrrryk » 09 lis 2013, 10:44

Witam


Chciałbym opisać problem skrzyni multitronic 01J zamontowanej w Audi A6 C5 z 2000 roku i sprzężonej z silnikiem 2.4 AML.


Problem polega na tym że skrzynia podczas delikatnego czyli normalnego użytkowania/przyśpieszania poszarpuje podczas zmiany biegów. Sytuacja jest odwrotna w przypadku kiedy wciśniemy pedał przyśpieszenia do oporu wtedy szarpanie nie występuje a można powiedzieć że wręcz nie istnieje.

Druga kwestia to bardzo rzadko ale jednak zdarza się to że podczas powolnej jazdy na pierwszym biegu samochód przestaje jechać. W takiej sytuacji nie pomaga wachlowanie lewarkiem zmiany przełożeń i jedynym rozwiązaniem jest zgaszenie silnika i ponowne odpalenie.

Wywala błąd który da się skasować i jest to: 18181 P1773 hydlaulic pressure sender 1-G193: too high. Błąd występuje raz na jakiś czas.




Dodam że nie był zmieniany olej w skrzyni biegów i jest minimalnym wyciek nie wiadomo od jakiego czasu z uszczelniacza półosi po prawej stronie. Sterownik skrzyni biegów to dokładnie 5V RDW 1602.


Pytanie jest następujące co należy w tym wypadku zrobić, wiem że problem może leżeć w samym sterowniku. Niebawem wymieniamy uszczelniacz półosi i wymieniamy olej w skrzyni biegów chyba że olej wyciekający ze skrzyni to olej z mechanizmu różnicowego ?



Bardzo proszę o podpowiedź którą drogą powinniśmy się udać. Samochód należy do Szwagra i nie chciałbym aby skrzynia wyłożyła się w najmniej nieodpowiednim momencie...


Pozdrawiam
Patryk

Krzysztof1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
Lokalizacja: Ahlen

Post autor: Krzysztof1972 » 10 lis 2013, 10:51

Niedomaga uklad hydrauliczny skrzyni - moglaby pomoc wymiana oleju ..ja osobiscie jednak bym na to nie liczyl
Jaki przebieg ma auto?
Potrafisz ustalic czy olej byl wczesniej wymieniany?
Olej cieknacy z polosi to olej z dyfra- tak jak piszesz - i nie ma on nic wspolnego z w/w bledem

Patrrryk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 lis 2013, 13:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Patrrryk » 10 lis 2013, 14:05

Samochód ma około 230.000 km przebiegu, wygląda że taki przebieg jest tego samochodu chociaż książka serwisowa nie była pełna...


Mogę przyjrzeć się dokładnie czy miska była ściągana i czy korki były odkręcane. W tej skrzyni filtr oleju wymienia się przy standardowej wymianie czy zostaje ?

Krzysztof1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
Lokalizacja: Ahlen

Post autor: Krzysztof1972 » 10 lis 2013, 20:26

Multitronic - wejdz na forum mlodszego brata a4 i dowiesz sie wielu istotnych rzeczy
Moge tu wypisywac rozne madrosci ale najlepiej jak poczytacz tamten temat
Filtr w skrzyni wymienia sie (powinno) co druga wymiane oleju czyli co 120 tys ale niestety wiaze sie to z wymatowaniem skrzyni i jej rozlozeniem - koszt ogromny
Najlepiej jak sie zwrocisz do Bart-S
Znajdziesz go na tym forum ale wiekszosc czasu spedza na forum a4 - jest zalozycielem tematu Encyklopedia Multitronic i znawca tych skrzyn

Ja wymienilem na manuala jak przeczytalem "Encyklopedie" i to zanim sie zepsula skrzynia <lol>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga