[ INNY] AWT 150KM Zamiennik katalizatora
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
OK, dzięki!! Ale sam emulator będzie niezbędny zgadza się?? Bo gdzieś w temacie pojawiały się wpisy, że niektórzy zakładali sam DP bez żadnego emulatora i też żadnych błędów im nie pokazywało... Od czego to zależy??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
- Karolex...
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 sty 2012, 15:05
- Lokalizacja: Lublin
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Słuchajcie... Zadzwoniłem do firmy produkującej/sprzedającej ten zamiennik który wstawiłem na pierwszym zdjęciu mojego postu (druga strona tematu). Gościu opowiedział mi o nim dość niejednoznacznie, tj. że po części spełnia on funkcję wydechu przelotowego i jednocześnie rury tłumiącej, wewnątrz tej puchy ma mieć zamontowaną matę tłumiącą dźwięk. Poza tym ta rura jest w którymś miejscu delikatnie zagnieciona, co ma delikatnie ograniczać przepływ wydalanych spalin.
Zaznaczam, że jest to ten sam producent, co w pierwszym poście zamieścił kolega eldozet.
Gościu jednak zarzekał się, że z całą pewnością ten zamiennik ma sporo większą przepustowość spalin niż standardowy, oryginalny katalizator...
Zastanawiam się teraz, czy będzie spełniał on swoją funkcję, jako swoisty downpipe...
jakie jest Wasze zdanie na ten temat?? Na allegroszu są ładnie wyspawane kwasiaki o jednostajnej średnicy rury, bez żadnych puszek itp., ale oczywiście cena jest ponad dwukrotnie wyższa...
Ciska mnie ten temat, bo chcę koniecznie wywalić kata, stąd moje rozterki...

Zaznaczam, że jest to ten sam producent, co w pierwszym poście zamieścił kolega eldozet.
Gościu jednak zarzekał się, że z całą pewnością ten zamiennik ma sporo większą przepustowość spalin niż standardowy, oryginalny katalizator...

Zastanawiam się teraz, czy będzie spełniał on swoją funkcję, jako swoisty downpipe...

Ciska mnie ten temat, bo chcę koniecznie wywalić kata, stąd moje rozterki...

Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Nie zamierzam wytłukiwać swojego kata bo nie chcę mieć efektu rozprężania się spalin w pustej puszce no i jak pisał tomekkk1 dźwięku jak pierdzący uniak... Interesuje mnie jednak konkretna odpowiedź... Czy ten kat, co to jego zdjęcie wcześniej zapodałem będzie godnym zamiennikiem obecnego?? Warto w niego zainwestować??
Ostatnio zmieniony 10 lis 2013, 09:30 przez Jigitt, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
- Karolex...
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 sty 2012, 15:05
- Lokalizacja: Lublin
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
No to po przemyśleniu wszelkich za i przeciw postanowiłem zakupić wskazywany przeze mnie wcześniej zamiennik kata, mający według producenta spełniać w większej mierze funkcję swoistego DP. Wczoraj dotarła do mnie paczka i wstawiam na forum zdjęcia rzeczywiste, żeby każdy mógł rzucić okiem jak to realnie wygląda. Oto co przyszło:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Sprzedający nie posiadał niestety do niego uszczelek... a wydaje mi się że być powinny... Miałby ktoś namiary gdzie takie uszczelki można zadobyć?? Ew. nr seryjne żeby poszukać w necie czy też ostatecznie w ASO?? Oczywiście dwie flansze są różnych kształtów...
ciekaw jestem czy po jego montażu będzie odczuwalna chociaż minimalna zmiana w jeździe...
Pozdro!!
Sprzedający nie posiadał niestety do niego uszczelek... a wydaje mi się że być powinny... Miałby ktoś namiary gdzie takie uszczelki można zadobyć?? Ew. nr seryjne żeby poszukać w necie czy też ostatecznie w ASO?? Oczywiście dwie flansze są różnych kształtów...
ciekaw jestem czy po jego montażu będzie odczuwalna chociaż minimalna zmiana w jeździe...
Pozdro!!
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Ja za tego dałem 195zł +chyba 15kw. Tulejki do sondy są, w tym wypadku akurat dwie, bo u mnie w AWT są dwie sondy. Są już nagwintowane. Emulator musiałem dokupić oddzielnie, zamówiłem kątowy od innego sprzedawcy. Co do zdjęć w trakcie montażu... to nie wiem czy jest sens je robić, bo nic skomplikowanego tam nie ma, odkręcamy kata i dwie sondy i w jego miejsce przykręcamy zakupiony zamiennik, przykręcamy sondy (u mnie druga przez emulator) i ot cała zabawa...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
- Karolex...
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 sty 2012, 15:05
- Lokalizacja: Lublin
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
nie, nie sprzedałem, ba... nawet go jeszcze nie wymontowałem... w długi weekend odpoczywamaadasiek pisze:no to czekam na odczucia z jazdy
a powiedz mi kata sprzedałeś??

Dam znać czy odczuwalna jest jakaś różnica w jeździe.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
Ja wymieniłem na dokładnie coś takiego. O dziwo różnica jest, jest wyczuwalna i to nawet całkiem poważnie. Nawet w SPAM do idealnie drożnego katalizatora, który aż mnie zaskoczył tym, jak wspaniale wygląda w środku
Turbo rzeczywiście wstaje ~200 a nawet 300obr wcześniej, wstaje dużo szybciej i czuć to. Szczególnie na 1 i 2 biegu, na którym wcześniej nigdy nie miałem banana, natomiast teraz mam, nawet na 3 mnie zaskakuje 

