Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Brak kontrolki świec żarowych

Elektryka
ODPOWIEDZ
Paul119
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 lis 2012, 17:33
Lokalizacja: Skopanie

[A6 C5] Brak kontrolki świec żarowych

Post autor: Paul119 » 03 lis 2013, 14:13

Wczoraj z czystej ciekawości chciałem sprawdzić jakie mam błędy w kompie w samochodzie. Jako, że zmieniałem silnik z 2,5 na 1,9 to pojawiły się błędy od podzespołów, których nie ma(elektryk zrobił to na szybko, żeby chodziło). No ale zastanowił mnie ten błąd:
626 Lampka kontr.włączenia świecy żarowe-K29 przerwa lub zwarcie do masy - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
I faktycznie dopiero wtedy zauważyłem, że ta kontrolka nie świeci. Czy mógłby mi ktoś napisać, jak mam wymienić tą żarówkę, czy można prosić o mały manual?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 06 lis 2013, 16:02

Paul119 pisze:626 Lampka kontr.włączenia świecy żarowe-K29 przerwa lub zwarcie do masy - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
Błąd sporadyczny, czyli występuję okresowo. Moim zdaniem problem może być w okablowaniu. Jeżeli lampka byłaby uszkodzona miałbyś błąd stały.

Lampka sterowana jest przez moduł ECU silnika i jedynym złączem pomiędzy ECU a licznikiem jest 10stykowa żółta kostka w skrzynce ECU w komorze silnika. Na jej styku o numerze 1 idzie komenda sterująca lampką - jeżeli jest sygnał GND - to lampka powinna świecić - jeżeli jest +12V (albo brak przejścia do masy) to nie powinna świecić.

Jeżeli czujesz się na siłach możesz to sprawdzić każdym multmetrem - tylko nie odpinaj w czasie pracy tego złącza <okok>

Paul119
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 lis 2012, 17:33
Lokalizacja: Skopanie

Post autor: Paul119 » 07 lis 2013, 15:21

To żeby to sprawdzić to jedna osoba musi siedzieć w aucie, a druga mierzyć napięcie? I jedna osoba przekręca kluczyk żeby ta druga mogła zbadać napięcie, zgadza się?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 07 lis 2013, 15:26

Paul119 pisze:To żeby to sprawdzić to jedna osoba musi siedzieć w aucie, a druga mierzyć napięcie? I jedna osoba przekręca kluczyk żeby ta druga mogła zbadać napięcie, zgadza się?
Tak jest zdecydowanie najwygodniej :-) ... można też pokombinować - tzn wypiąć konektory i podłączyć je poza złączem a dopiero do nich podłączyć miernik i ustawić go tak aby było widać odczyt ze środka - wtedy pomiar wykonasz sam <okok>

Paul119
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 lis 2012, 17:33
Lokalizacja: Skopanie

Post autor: Paul119 » 07 lis 2013, 18:47

A czy mógłbyś mi napisać, gdzie ta skrzynka z ECU się będzie znajdować, jak stanę na przeciw maski? Dodam, że miałem zmieniany silnik z 2,5 na 1,9, więc mogę mieć problem ze znalezieniem tego :)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 07 lis 2013, 22:58

Paul119 pisze:A czy mógłbyś mi napisać, gdzie ta skrzynka z ECU się będzie znajdować, jak stanę na przeciw maski? Dodam, że miałem zmieniany silnik z 2,5 na 1,9, więc mogę mieć problem ze znalezieniem tego :)
W każdej A6 C5 moduł ECU powinien znajdować się po lewej stronie w podszybiu. Taka czarna plastikowa skrzynka. Jak stoisz przodem do samochodu i masz zdemontowaną osłonę podszybia, to na środku masz Aku, na prawo od niego serwo hamulców, a skrajnie na prawo masz właśnie obudowę ECU.

Aby się do niego dostać, i do jego złącz, musisz odkręcić bodajże 4 wkręty na klucz 4m. Do dwóch z nich dostęp jest utrudniony, ale przy odrobinie kombinacji dasz radę :-)

Bądź ostrożny z elektroniką - z tym nie ma żartów - abyś nie zrobił jakiegoś zwarcia, które może w skrajnym przypadku uszkodzić moduł ECU.
Jeżeli nie czujesz się na siłach, lub nie czujesz się pewnie w elektronice poproś kogoś kto się na tym zna, aby nie narobić sobie większych problemów <okok>

Paul119
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 lis 2012, 17:33
Lokalizacja: Skopanie

Post autor: Paul119 » 29 gru 2013, 23:03

Sprawdzałem ostatnio ten styk o numerze 1, gdy kostka był podłączona. Napięcie jakie mi się ukazało podczas przekręcenie stacyjki to 6,67V, bo gdy była wyłączona, to nie było żadnego napięcia. Co może być uszkodzone, lub nie tak?

Awatar użytkownika
Mattez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 30 gru 2014, 08:03
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: Mattez » 19 wrz 2016, 18:44

Chciałbym odgrzać mocno zdechłego kotleta. U mnie świece działają, jednak sama kontrolka w ogóle się nie świeci. VAG nie pokazuje żadnych błędów. Może to być jakaś żarówka w zegarach, czy żarówki są niewymienialne?
Every problem is easy... once it's solved.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 19 wrz 2016, 20:13

Mattez, żarówki są wymienialnie
Lektor.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7166
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 19 wrz 2016, 21:54

Mattez pisze:Chciałbym odgrzać mocno zdechłego kotleta. U mnie świece działają, jednak sama kontrolka w ogóle się nie świeci. VAG nie pokazuje żadnych błędów. Może to być jakaś żarówka w zegarach, czy żarówki są niewymienialne?
w twoim roczniku są tylko diody , zrób test zegarów VAGiem - 17Instruments -> output tests - jest tam test kontrolek jeśli się tedy zapali to znaczy że dioda sprawna a winny jest brak prawdiłowej komunikacji między ECU a licznikiem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga