Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] brak mocy od początku obrotów

Silniki wysokoprężne
tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 04 lis 2013, 22:21

RafiA6 pisze:mozna mu zatknac dolot a silnik dalej chodzi
wyglada na to że wałki wydechowe sa źle ustawione
trzeba to rozebrac w drobny mak zobaczyc, ocenić stan i złożyc jak należy na blokadach, po wcześniejszym skontrolowaniu ustawienia.
Od tego bym zaczął i bym wykluczył jedną, ale bardzo istotną rzecz

krystek511
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
Lokalizacja: Sanok

Post autor: krystek511 » 04 lis 2013, 23:06

wiec sciągaj pokrywy i sprawdź ustawienie wałków trochę gimnastyki z tym bedzie ale do zrobienia,

RafiA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 15 wrz 2011, 22:55
Lokalizacja: Rypin

Post autor: RafiA6 » 05 lis 2013, 07:36

krystek511 pisze:wiec sciągaj pokrywy i sprawdź ustawienie wałków trochę gimnastyki z tym bedzie ale do zrobienia,
co tam za gimnastyka... pokrywy to sciagalem w jakies 15 minut, stan wałkow to juz pisalem ze nie widac na nich najmniejsego zuzycia, napewno mam odme zawalona bo jak zdejmuje korek na pracujacym silniku to psssst az robi, same walki wzgledem siebie sa dobrze ustawione bo patrzylem na to zreszta nie ma mozliwosci zeby przestawil sie sam wydechowy, a walki sa jeszcze fabryczne, moj brat w swojej A4 B6 2.5 tdi mial takie cos ze auko pieknie chodziloaz pewnego wieczorka wrocil do domu wstawil auto do garazu, zgasil, rano odpala i silnik dziwnie chodzi, na podobe jak u mnie, chwilowo tracil moc no to fura do mechanika a mechanik POMPA!!!! wiec ja wymontowal dalismy do regeneracji,zamontowal i ZONK zadnej zmiany, wiec stwierdzil ze zle zrobiona wiec znowu demontaz i na reklamacje, pompiarz stwierdzil ze pompa ok, ale mechanik dalej sie upieral na pompe, co sie okazalo to na lewej glowicy przeskoczyl o 2 zabki co mu sami pokazalismy bo znaki sie nie zgrywaly, ustawil na znaki i silniczek chodzi jak zloto,wiec moze u mnie to samo jest tylko ze u niego sa znaki na kolach a u mnie nie ma nic

maestro100

Post autor: maestro100 » 05 lis 2013, 08:19

RafiA6, z całym szacunkiem, ale weź ty tego polskiego vaga wypie...l z komputera bo miesza jak gó..o w betoniarce <lol> .
Z loga vcds-a wynika że kąt masz ustawiony dużo za wcześnie <wnerw>.
A najlepiej to załóż osobny temat, opisz od początku skąd ten wózek, co już było robione i ogólnie wszystko co już o nim wiesz (logi tylko z vcds-a).

ps. i od razu pokaż loga 011 dynamicznego- nawet jak nie będzie chciał jechać.
ps2. przy prawidłowo spiętych wałkach gdy rozrząd jest ustawiony na blokadach masz swobodny dostęp do śrub głowicy. przestawienie choćby o jeden ząbek skutkuje przesłonięciem śrub przez wałek (wałki maja wyżłobienia- łatwo zauważysz).

RafiA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 15 wrz 2011, 22:55
Lokalizacja: Rypin

Post autor: RafiA6 » 05 lis 2013, 09:12

maestro100 pisze:RafiA6, z całym szacunkiem, ale weź ty tego polskiego vaga wypie...l z komputera bo miesza jak gó..o w betoniarce <lol> .
Z loga vcds-a wynika że kąt masz ustawiony dużo za wcześnie <wnerw>.
A najlepiej to załóż osobny temat, opisz od początku skąd ten wózek, co już było robione i ogólnie wszystko co już o nim wiesz (logi tylko z vcds-a).

ps. i od razu pokaż loga 011 dynamicznego- nawet jak nie będzie chciał jechać.
nie bede zakladal nowego tematu tylko opisze po krotce tu, auto kupilem od sąsiada z niby uszkodzonym silnikiem 3 tygodnie temu, za cene.... zlomu uzytkowego chociaz to auto poza tym co opisuje w tym temacie wyglada lepiej niz niektore C6, wiec tak auto sprowadzone 5 lat temu do kraju z przebiegiem 188tys regularnie serwisowane w niemczech posiada oryginalna ksiazke serwisowa z naklejka taka jak w bagazniku, obecnie ma 292tys autem jezdzila caly czas kobieta, w tym czasie mial wymieniany rozrzad 2 razy, auto im nigdy nie sprawialo zadnych problemow, nie mialo tez zadnych stluczek itp jest 100% w oryginanle, pewnego czasu poprostu zaslablo i tak jest do dzis, oddali auto do mechanika ktory stwierdzil ze to wina wtryskow, wiec wtryski poszly do naprawy, po zamontowaniu.. bez zmian w miedzyczasie okazalo sie ze jednak nie byly regenerowane bo byly dobre tak sie nieszczesliwie zlozylo ze akurat moj znajomy tam pracuje i mi powiedzial ze nie robili tych wtryskow bo nie bylo potrzeby ale mechanik oczywiscie ich skasowal za regeneracje, nastepna diagnoza POMPA do roboty i koszt ok 2 tys... ale juz na to nie poszli tylko poprostu sprzedali mi to auto, ktos tam jeszcze im mowil ze walki bo dzwiek w sumie na to wskazuje ale zdjalem pokrywy i sie okazalo ze walki igielki, dzwigienki wszystkie na swoich miejscach, dodam ze ja tym auten na codzien normalnie jezdze tylko ze ma takie momenty ze traci moc, tam tak jak pisalem cos sie dzieje z egr-em bo on sie otwiera i zamyka na przemian i cyka ciagle N18, jak mam podlaczonego kompa to w momencie cykniecia N18 zmienia sie troszke dzwiek silnika i wywala blad 550 w tym momencie, a co za tym idzie w 3 grupie o 100% zwieksza sie masa powietrza zasysanego ktora i tak przez caly czas jest wieksza od zakladanej, silnik czasami wkreca sie na pelne obroty a czasami dlawi sie tak jakby mu powietrza brakowalo, wyglada to tak jakby w pracujacym silniku zatknac rure od dolotu wtedy sie dusi i kopci na bialo niebiesko i wlasnie u mnie momentami tak to wyglada, silnik normalnie odpala nie trzesie sie codzi rowno tylko tak cos klepie jakby na prawej glowicy, podczas jazdy zdarza sie ze ma kopa konkretnego a czasami jedzie jak 1.6d, i to tak po krotce

maestro100

Post autor: maestro100 » 05 lis 2013, 16:57

1. Wałki sprawdziłeś, ale czy sprawdziłeś ustawienie rozrządu?
2. Rozumiem że te 5*BTDC to jest max na regulacji aby opóźnić zapłon? Bo jeśli tak to nie dziwi fakt permanentnego błędu 00550. Musisz przerzucić pasek aby ten kąt opóźnić.
3. EGR tymczasowo wyłącz (odepnij wtyczkę od N18, a wężyk przy gruszce EGR-a zaślep np śrubką- to tak dla pewności że N18 nie jest uszkodzony mechanicznie wewnątrz).

RafiA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 15 wrz 2011, 22:55
Lokalizacja: Rypin

Post autor: RafiA6 » 05 lis 2013, 17:30

maestro100 pisze:1. Wałki sprawdziłeś, ale czy sprawdziłeś ustawienie rozrządu?
2. Rozumiem że te 5*BTDC to jest max na regulacji aby opóźnić zapłon? Bo jeśli tak to nie dziwi fakt permanentnego błędu 00550. Musisz przerzucić pasek aby ten kąt opóźnić.
3. EGR tymczasowo wyłącz (odepnij wtyczkę od N18, a wężyk przy gruszce EGR-a zaślep np śrubką- to tak dla pewności że N18 nie jest uszkodzony mechanicznie wewnątrz).
ad1. ustawienia nie sprawdzalem
ad2. 5* BTDC to jest niecale 50% regulacji na kółku, moge opóznić do ok 3* ATDC ale juz przy 7* BTDC z tylu biala zaslona dymna i kompletny brak mocy, silnik w miare ma moc przy ponad 10* BTDC co swiadczy o tym ze przeskoczyl na glowicy do przodu i dlatego trzeba mocno przyspieszyc kąt zeby w miare chodzil moze sie myle to niech mnie ktos poprawi
ad4. N18 raczej na 100% jest mechanicznie uszkodzony

maestro100

Post autor: maestro100 » 06 lis 2013, 09:10

ad2. No to czeka Cię trochę roboty. Bezwarunkowo musisz sprawdzić ustawienie rozrządu z blokadą wału włącznie. Od razu sprawdź napięcie paska rozrządu. Dowiedz się od poprzednich właścicieli kiedy był zmieniany i czy wszystkie jego elementy były założone nowe (niektórzy tną koszta a napinacz paska to nie przelewki). O sprawdzeniu ustawienia rozrządu już czytałeś?

RafiA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 15 wrz 2011, 22:55
Lokalizacja: Rypin

Post autor: RafiA6 » 06 lis 2013, 09:42

maestro100 pisze:ad2. No to czeka Cię trochę roboty. Bezwarunkowo musisz sprawdzić ustawienie rozrządu z blokadą wału włącznie. Od razu sprawdź napięcie paska rozrządu. Dowiedz się od poprzednich właścicieli kiedy był zmieniany i czy wszystkie jego elementy były założone nowe (niektórzy tną koszta a napinacz paska to nie przelewki). O sprawdzeniu ustawienia rozrządu już czytałeś?
wlasnie jestem w trakcie lektury jak sprawdzic ustawienie rozrzadu, a czy po zdjeciu dekli i ustawieniu pompy na blokade bedzie mozna stwierdzic czy walki sa dobrze ustawione?

maestro100

Post autor: maestro100 » 06 lis 2013, 09:54

Zakladajac że wałki są fabryczne dekli nie musisz zrzucać. Luzujesz prawą pokrywę (pasażer) i wyjmujesz delikatnie zaślepkę która jest z tyłu.
Z lewej głowicy odkręcasz vacumpompę (uwaga na mały oring).
Teraz obracasz wałem aż wycięcia w wałkach pokryją się z płaszczyzną głowic.
Muszą być idealnie równo.

RafiA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 15 wrz 2011, 22:55
Lokalizacja: Rypin

Post autor: RafiA6 » 06 lis 2013, 10:13

maestro100 pisze:Zakladajac że wałki są fabryczne dekli nie musisz zrzucać. Luzujesz prawą pokrywę (pasażer) i wyjmujesz delikatnie zaślepkę która jest z tyłu.
Z lewej głowicy odkręcasz vacumpompę (uwaga na mały oring).
Teraz obracasz wałem aż wycięcia w wałkach pokryją się z płaszczyzną głowic.
Muszą być idealnie równo.
no walki sa ze znaczkami AUDI i nabite jest na nich 98 a moje auto 99r, wiec mysle ze fabryczne, tylko musialbym zrobic te blokady z czegos, co do samego paska to chyba nie ma duzo przelatane bo jeszcze dobrze napisy na nim widac, w ksiazce serwisowej jest wpis przy 188 tys wymiana kompletnego rozrzadu z pompa wody, teraz ma 291tys wiec zakladam ze juz musial byc 2 razy zmieniany bo obecnie jest firmy GATES a ten by chyba nie wytrzymal tyle, poza tym tak jak napisalem sa jeszcze widoczne napisy

maestro100

Post autor: maestro100 » 07 lis 2013, 10:24

RafiA6 pisze:tylko musialbym zrobic te blokady z czegos
Jeśli pasek przeskoczył- wprawne oko wystarczy aby to ustalić (potrzebne będą takie profesjonalne narzędzia jak latarka i kawałek lusterka) :] .
Pamiętaj że pompa wtryskowa ustawiona na blokadę nie jest wyznacznikiem do sprawdzenia prawidłowości ustawienia rozrządu- tylko otwór w przeciwwadze wału.

ps. Z Twojego opisu wynika że rozrząd od nowości był zmieniany tylko dwa razy? Czy czegoś niedoczytałem <mysli> .

RafiA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 15 wrz 2011, 22:55
Lokalizacja: Rypin

Post autor: RafiA6 » 07 lis 2013, 12:29

maestro100 pisze:
RafiA6 pisze:tylko musialbym zrobic te blokady z czegos
Jeśli pasek przeskoczył- wprawne oko wystarczy aby to ustalić (potrzebne będą takie profesjonalne narzędzia jak latarka i kawałek lusterka) :] .
Pamiętaj że pompa wtryskowa ustawiona na blokadę nie jest wyznacznikiem do sprawdzenia prawidłowości ustawienia rozrządu- tylko otwór w przeciwwadze wału.

ps. Z Twojego opisu wynika że rozrząd od nowości był zmieniany tylko dwa razy? Czy czegoś niedoczytałem <mysli> .
rozrzad byl 2 razy wymieniany od przebiegu 188tys nie od nowosci, obecnie ma 291tys

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja