+12V po uruchomieniu silnika - skąd wziąć
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
+12V po uruchomieniu silnika - skąd wziąć
Witam!
Poszukuję w aucie takiego miejsca, w którym pojawia się +12V po uruchomieniu silnika. Myślałem o wyjściu D+ z alternatora, ale tam jest sygnał również w momencie uruchamiania silnika. Ma ktoś jakiś pomysł?
Poszukuję w aucie takiego miejsca, w którym pojawia się +12V po uruchomieniu silnika. Myślałem o wyjściu D+ z alternatora, ale tam jest sygnał również w momencie uruchamiania silnika. Ma ktoś jakiś pomysł?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Czy potrzebujesz to miejsce w przedziale silnika, czy kabiny? Czy napięcie to ma być dostępne tak długo jak chodzi silnik?wojciech007 pisze:Poszukuję w aucie takiego miejsca, w którym pojawia się +12V po uruchomieniu silnika. Myślałem o wyjściu D+ z alternatora, ale tam jest sygnał również w momencie uruchamiania silnika. Ma ktoś jakiś pomysł?
Wydaje mi się, że potrzebowałbyś jakiegoś układu, który odczytuje poziom napięcia i po wyżej tego poziomu wysteruje przekaźnika. Układ taki nie powinien być skomplikowany a w ten sposób miałbyś wysterowane napięcie zawsze jak silnik ładuje akumulator (np powyżej 13V ).
Jeżeli dasz sobie radę z 'polutowaniem' takiego układu, to mogę spróbować narysować Ci schemat

PS. Sygnały 'uruchomionego' silnika można pewnie znaleźć gdzieś w przedziale ECU silnika, niestety nie mam pojęcia na których stykach.
Re: +12V po uruchomieniu silnika - skąd wziąć
wojciech007 pisze:Witam!
Poszukuję w aucie takiego miejsca, w którym pojawia się +12V po uruchomieniu silnika.
podgrzewanie sądy λάμβδα (lambda) tak po naszemu

tam masz 12V po uruchomieniu silnika
Ostatnio zmieniony 05 lis 2013, 20:06 przez LUPO1, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
bo osiagniesz wynik przeciwny niz sobie zyczysz. gdzie to chcesz zamontowac? pewnie gdzies w malym obiegu? plyn sie nagrzeje termostat sie otworzy i lipa bo i duzy obieg i silnik nadal beda zimne. poza tym takie urzadzonko musi miec troche mocy wiec tego nie mozesz podpiac byle gdzie bo ci sie samochod wyjara. tlumaczyc dalej?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Takie urządzenie mogło by być substytutem Webasto - można by je podłączyć dokładnie w ten sposób. Lecz tak jak napisałeś jest pewne ALE. Takie urządzenie pewnie będzie miało od 55-100W grzałkę (i to pewnie jakoś sprytnie zabudowaną), zatem będzie brało ok 10A prądu. Jak wiadomo, silnik będzie musiał ten prąd wygenerować, przez co będzie musiał zużyć więcej paliwa.schiller pisze:bo osiagniesz wynik przeciwny niz sobie zyczysz. gdzie to chcesz zamontowac? pewnie gdzies w malym obiegu? plyn sie nagrzeje termostat sie otworzy i lipa bo i duzy obieg i silnik nadal beda zimne
Teraz pytanie czy będzie to opłacalne? Cóż ciężko mi powiedzieć. Ponadto benzyna nagrzewa się stosunkowo prosto.
Można by pomyśleć nad jakimś dodatkowym ogrzewaniem na wymienniku ciepła (coś na podobę systemów montowanych w nowszych konstrukcjach) - jednak to sprowadza się już do rzeźby w nagrzewnicy.
Reasumując, jeżeli myślisz nad jakimś dogrzewaniem pomyśl o webasto mokrym - gotowe kompletne systemy można kupić już w granicy 500-800zł i myślę że będziesz z niego bardzo zadowolony.
Ja 2 zimy temu zainstlowałem Webasto u siebie i teraz nie wyobrażam sobie chłodniejszych dni bez tego ustrojstwa

PS. Myślałem nad schematem detektora napięcia o którym wspominałem. Książkowo wszystko powinno działać, jednak nie wiedząc czemy wykrzacza mi się jego symulacja. Jutro bądź we wtorek zapytam Kolegę z pracy (elektronik) czy taki układ ma prawo zadziałać i to symulator się myli. Czy też ja coś pokręciłem

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
<szok> <szok> <szok>pastaldo pisze:jest podgrzewacz w postaci 3 świec żarowych
w życiu bym na to nie wpadł

Może w przypadku 1.9, który znany jest z tego że bardzo ciężko go dogrzać zimą, takie rozwiązanie ma prawo się sprawdzić. Jednak przy innych silnikach - moim zdaniem w takiej formie to raczej mało skuteczne rozwiązanie

Kolego pastaldo dzięki za wstawienie tej 'perełki'. Nigdy bym nie przypuszczał, że ktoś coś takiego zainstaluje w samochodzie
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Luzik. To oczywiście oryginalne rozwiązanie. Wbrew pozorom coś tam daje. Gdy grzeją powietrze które leci z nawiewów może nie jest zbyt ciepłe ale przynajmniej nie jest takie zmrożone i przeszywające. Poza tym gdy się to odłączało to było potrzeba przejechać 2-3km wiecej żeby silnik złapał temperaturę. O ile dobrze pamiętam to działało to do momentu osiągnięcia koło 60*C i załączał to sterownik ECU dopiero jak silnik już pracował i w zależności od temperatury grzały wszystkie 3 lub mniej (ktoś kiedys mierzył w różnych wariantach gdzie się pojawiało napięcie).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Swoją drogą autor nie wypowiedział się jakie urządzenie chce zamontowaćschiller pisze:Raczej trzeba 1-2kW a tego z racji pradu poprostu bym sie bal.


Moim zdaniem montaż urządzenia które będzie większe jak 100W, za bardzo będzie obciążało alternator - ok 10A prądu dodatkowego, bo należy pamiętać, że w tym czasie samochód cały czas korzysta z mocy przez niego wytwarzanej (to tak jakbyś jeździł z włączoną podgrzewaną tylną szybą - tak dla porównania, bo pewnie bierze ona jeszcze więcej prądu)
O wartościach urządzenia rzędu 1-2kW dla 12V prądu stałego, można po prostu zapomnieć - to prąd rzędu 80-160A <szok>. Nie da się tego ogarnąć w A6 C5, chyba że założysz w jakiś sposób dodatkowy alternator.