Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Prawda o EGR 2.5TDI???

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
adrian055

[ AKE 2.5 180 KM] Prawda o EGR 2.5TDI???

Post autor: adrian055 » 04 lis 2013, 20:58

Witam odpowiedzi tyle co tematów niech sie wypowiedzą ci co naprawde znaja sie na temacie
Jak to jest z tym EGR w 2.5tdi połowa mówi że zaślepiając później będzie zbierał sie od dołu motor a druga garstka ludzi uważa że zaślepiając lepiej będziej jechał od niskich obrotów prosze o konkretne wypowiedzi?

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: [ AKE 2.5 180 KM] Prawda o EGR 2.5TDI???

Post autor: krysti » 05 lis 2013, 22:19

adrian055 pisze:Witam odpowiedzi tyle co tematów niech sie wypowiedzą ci co naprawde znaja sie na temacie
Jak to jest z tym EGR w 2.5tdi połowa mówi że zaślepiając później będzie zbierał sie od dołu motor a druga garstka ludzi uważa że zaślepiając lepiej będziej jechał od niskich obrotów prosze o konkretne wypowiedzi?
A nie lepiej doprowadzić EGR do porządku wtedy będzie się zbierał tak jak fabryka chciała : ).
Zaślepienie egr powoduje dłuższe nagrzewanie silnika.
Na zbieranie auta ma wpływ nie tylko egr ale i np przepływka, turbo i inne.
Przy pełnym bucie egr jest zamknięty i silnik dostaje tylko świeże powietrze.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

adrian055

Post autor: adrian055 » 05 lis 2013, 22:46

ale to nie odpowiedz na pytanie po za tym egr nie wpływa na nagrzewanie sie silnika duzo osób tak twierdzi ale prawdy w tym nie ma
po za tym egr to ekologia a napewno kilka osób wraz zemną chce sie dowiedzieć jak to jest z tym co zostało napisane na początku tematu pozdraiam

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 05 lis 2013, 23:03

adrian055 pisze:ale to nie odpowiedz na pytanie po za tym egr nie wpływa na nagrzewanie sie silnika duzo osób tak twierdzi ale prawdy w tym nie ma
po za tym egr to ekologia a napewno kilka osób wraz zemną chce sie dowiedzieć jak to jest z tym co zostało napisane na początku tematu pozdraiam
Jak egr masz zaślepiony cały czas spaliny idą w komin, jak jest sprawny ciepłe spaliny wracają a co za tym idzie silnik szybciej łapie temp. roboczą.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

adrian055

Post autor: adrian055 » 05 lis 2013, 23:29

zaślep sobie egr to zobaczysz jak jest moze i minimalnie wolniej sie nagrzewa ale według mnie jest to bardzo mała róÂźnica

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 05 lis 2013, 23:46

adrian055 pisze:zaślep sobie egr to zobaczysz jak jest moze i minimalnie wolniej sie nagrzewa ale według mnie jest to bardzo mała róÂźnica
Ja egruuu nie będę zaślepiał :)
A jak chcesz sprawdzić jak auto się zachowuje z zaślepionym egrem i sprawnym to odłącz sobie N18 ;) i daj znać.
Obstawiam że różnicy nie poczujesz w osiągach
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

adrian055

Post autor: adrian055 » 05 lis 2013, 23:53

Ją egr mam zastąpiony i ostatnio przeczytałem na necie dwie opinię że z z zaslepionym wolniej się zbiera albo na odwrót. Dlatego utworzylem temat zeby ktoś się wypowiedział kto zaobserwował tozjawisko a z ściągnięcie węża od n18 nie jest tak do końca jak piszesz

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 06 lis 2013, 00:10

Też się chetnie dowiem. Fakt w 1.9AFN jak się zaślepiło to był żwawszy z dołu. A ciekawe jak jest w tym.

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 06 lis 2013, 00:19

Ja sam osobiście jeżdżę na zaślepionym ale nie z powodu że się będzie lepiej zbierał czy nagrzewał tylko po to żeby mieć czyste kolektory dolotowe (a co do mocy nie mam porównania bo mam pompę walniętą i jest słaba tak czy tak)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja