[AQJ 4.2 340 KM] Odczyt grupy 093
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
- Lokalizacja: Legnica/Portsmouth
Właśnie zbieram się na wymianę oleju i zrobię zarówno płukankę tym liqy molly jak i zaleję to co polecał Zagór, czyli amsoil 5w40.
Po przejechaniu 15 tysięcy musiałem dolać 7 litrów Castrola 5w30. Denerwuje mnie to bo coraz częściej daję członkom rodziny auto i wiem, że oni nie sprawdzają przed każdym wojażem płynów ustrojowych eSki.
Nadmienię też, że w przypadku audi a4 3.0 asn jak lałem 5w30 to też dolewki były częste.
Jak zaczęło się lac 5w40 to 3 razy mniej dolewania, ALE z czasem zaczął na zimnym delikatnie terkotać. Czy to wina oleju, czy też przebiegu i ogólnego zużywania się nie wiem. To tylko obserwacja. A4 dalej chodzi bezproblemowo, a braciak zbliża się swoim ASNem do 300kkm
Po przejechaniu 15 tysięcy musiałem dolać 7 litrów Castrola 5w30. Denerwuje mnie to bo coraz częściej daję członkom rodziny auto i wiem, że oni nie sprawdzają przed każdym wojażem płynów ustrojowych eSki.
Nadmienię też, że w przypadku audi a4 3.0 asn jak lałem 5w30 to też dolewki były częste.
Jak zaczęło się lac 5w40 to 3 razy mniej dolewania, ALE z czasem zaczął na zimnym delikatnie terkotać. Czy to wina oleju, czy też przebiegu i ogólnego zużywania się nie wiem. To tylko obserwacja. A4 dalej chodzi bezproblemowo, a braciak zbliża się swoim ASNem do 300kkm
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kaiser26, Kup dwie butelki tego PRO, wlej 1 1/2 i 10-15 min na jałowym, bez żadnych przygazówek, potem zlej, zalej oliwę, przy tej zmianie, na pewno kolor oleju się zmieni po uruchomieniu silnika, ale tym się nie przejmuj, za 1-wszym razem wszystkiego nie wymyjesz, resztę zrobi Ams, i kolejna płukanka.
Czekam na subiektywne opinie co do pracy silnika na Ams'ie
Czekam na subiektywne opinie co do pracy silnika na Ams'ie
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Jeżeli chodzi o płukankę to jestem właśnie po płukance i wymianie oleju(wraz z uszczelką miski olejowej).Jaki syf zleciał to masakra a jak czyściłem dół silnika to nagar że aż skrobać w niektórych miejscach musiałem.Myślę że jednak plukanie coś dało,bo teraz jak jest zimno to nie klekocze przy odpalaniu na zimnym(wcześniej przez ok1-2 s.klekotal)
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Obserwuje bacznie temat i dziś sam postanowiłem sprawdzić jak jest w V6:
W VAGu odczyty są zgodne z tą tabelą:
U mnie w logach wyszło tak:
Czyli podsumowując:
Grupa 090
Banki 1:
OFF_____0
ON _____21
Bank 2:
OFF_____0
ON _____21-24
Grupa 091 - Bank 1:
OFF_____0
ON _____21
Grupa 092 - Bank2:
OFF_____0
ON _____21-24
I dodatkowo sprawdziłem Grupę 093:
Normalnie:
-4____-1
Po przełączeniu:
17____20
Czyli w obu przypadkach różnica wynosi 4.
Udało mi się odnaleźć informację odnośnie Grup 090, 091 i 092:
Dla przestawionego wałka rozrządu istnieją tylko dwa położenia:normalne położenie i przełączone położenie.
Aby spowodować przełączone położenie wałka rozrządu należy przyśpieszyć samochodem na pierwszym biegu.
Pole wskazań 3 i 4 wskazuje rzeczywiste położenie przestawionego wałka rozrządu. Jeżeli sterowanie przestawiania wałka jest aktywne - patrz pole wskazań 2 - może zostać rozpoznane w polu wskazań 3 i 4, czy rzeczywiście nastąpiło przestawienie wałka rozrządu (informacja zwrotna).
Wałek rozrządu w normalnym położeniu = -3,0° do +6,0° obr. wału korbowego.
Wałek rozrządu przełączony = 16,0° do 25,0° obr. wału korbowego.
Jeżeli podczas jazdy w polu wskazań 3 i 4 zostaje wskazana wartość między 6,0 - 16,0° obr. wału korbowego, zawór elektryczny wałka rozrządu przełącza ciśnienie oleju na przestawienie mechaniczne, które nie może jednak osiągnąć swojego położenia krańcowego (np. ze względu trudności pracy).
I teraz informacje dla Grupy 093:
Wychodzi na to, że w grupach 90,91,92 jest u mnie w miarę OK, ale położenie odczytane z czujników (grupa 093) już nie tak do końca.
Na wolnych by się mieściło w tych +-6, ale po przełączeniu skacze do 17 i 20 a powinno max do 15.
Czeka mnie wymiana oleju, dlatego teraz chciałbym zrobić płukankę - jak tu opisujecie - i zalać porządny olej i tu pytanie do was, jaki ? Bo teraz jeździłem na Castrolu Magnatec 10w40...
Zastanawiam się też, czy jest np. możliwość zamienienia czujników stronami i sprawdzenie co wtedy będzie pokazywane ? Czy te same wartości.
Bo być może to one są tu winne tym dziwnym wskazaniom ? ? ?
Mogą być już zabrudzone po takim przebiegu itp... jak czujniki ABS dla przykładu... Widziałem na necie jak taki czujnik był oblepiony sporą ilością opiłków, jak znajdę to wrzucę...
Nie wiem jak do końca to wygląda dlatego proszę was o zdanie.
Skoro nastawniki fazatorów działają poprawnie to może na czujnikach są jakieś zakłócenia.
W VAGu odczyty są zgodne z tą tabelą:
U mnie w logach wyszło tak:
Czyli podsumowując:
Grupa 090
Banki 1:
OFF_____0
ON _____21
Bank 2:
OFF_____0
ON _____21-24
Grupa 091 - Bank 1:
OFF_____0
ON _____21
Grupa 092 - Bank2:
OFF_____0
ON _____21-24
I dodatkowo sprawdziłem Grupę 093:
Normalnie:
-4____-1
Po przełączeniu:
17____20
Czyli w obu przypadkach różnica wynosi 4.
Udało mi się odnaleźć informację odnośnie Grup 090, 091 i 092:
Dla przestawionego wałka rozrządu istnieją tylko dwa położenia:normalne położenie i przełączone położenie.
Aby spowodować przełączone położenie wałka rozrządu należy przyśpieszyć samochodem na pierwszym biegu.
Pole wskazań 3 i 4 wskazuje rzeczywiste położenie przestawionego wałka rozrządu. Jeżeli sterowanie przestawiania wałka jest aktywne - patrz pole wskazań 2 - może zostać rozpoznane w polu wskazań 3 i 4, czy rzeczywiście nastąpiło przestawienie wałka rozrządu (informacja zwrotna).
Wałek rozrządu w normalnym położeniu = -3,0° do +6,0° obr. wału korbowego.
Wałek rozrządu przełączony = 16,0° do 25,0° obr. wału korbowego.
Jeżeli podczas jazdy w polu wskazań 3 i 4 zostaje wskazana wartość między 6,0 - 16,0° obr. wału korbowego, zawór elektryczny wałka rozrządu przełącza ciśnienie oleju na przestawienie mechaniczne, które nie może jednak osiągnąć swojego położenia krańcowego (np. ze względu trudności pracy).
I teraz informacje dla Grupy 093:
Wychodzi na to, że w grupach 90,91,92 jest u mnie w miarę OK, ale położenie odczytane z czujników (grupa 093) już nie tak do końca.
Na wolnych by się mieściło w tych +-6, ale po przełączeniu skacze do 17 i 20 a powinno max do 15.
Czeka mnie wymiana oleju, dlatego teraz chciałbym zrobić płukankę - jak tu opisujecie - i zalać porządny olej i tu pytanie do was, jaki ? Bo teraz jeździłem na Castrolu Magnatec 10w40...
Zastanawiam się też, czy jest np. możliwość zamienienia czujników stronami i sprawdzenie co wtedy będzie pokazywane ? Czy te same wartości.
Bo być może to one są tu winne tym dziwnym wskazaniom ? ? ?
Mogą być już zabrudzone po takim przebiegu itp... jak czujniki ABS dla przykładu... Widziałem na necie jak taki czujnik był oblepiony sporą ilością opiłków, jak znajdę to wrzucę...
Nie wiem jak do końca to wygląda dlatego proszę was o zdanie.
Skoro nastawniki fazatorów działają poprawnie to może na czujnikach są jakieś zakłócenia.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mazdomania pisze:Zmieniony olej na AMS 5W40
Log (0 - 090,093)
Na zimnym nie zabrzęczało nic ale w logach bez zmian
No to jedno mamy z głowy, i czy mechanik nadal twierdzi, że rozrząd jest OK, a rozpadają się nastawniki - skoro teraz jest cicho??
[ Dodano: 2013-11-18, 19:07 ]
Płukanka dowolna, olej - lepiej jakiś FS 5w40 (może być AMS, Motul, LMN, Valvo, Mobil), a co do wskazań pozycji wałków - nie masz się co oszukiwać - rozrząd źle ustawiony, stąd różnice.xoslox pisze:Obserwuje bacznie temat i dziś sam postanowiłem sprawdzić jak jest w V6:
W VAGu odczyty są zgodne z tą tabelą:
[url=http://images64.fotosik.pl/388/3f70df0fdb09095c.png]Obrazek[/URL]
U mnie w logach wyszło tak:
[url=http://images64.fotosik.pl/388/611f471aed452f7c.png]Obrazek[/URL]
Czyli podsumowując:
Grupa 090
Banki 1:
OFF_____0
ON _____21
Bank 2:
OFF_____0
ON _____21-24
Grupa 091 - Bank 1:
OFF_____0
ON _____21
Grupa 092 - Bank2:
OFF_____0
ON _____21-24
I dodatkowo sprawdziłem Grupę 093:
Normalnie:
-4____-1
Po przełączeniu:
17____20
Czyli w obu przypadkach różnica wynosi 4.
Udało mi się odnaleźć informację odnośnie Grup 090, 091 i 092:
[url=http://images64.fotosik.pl/389/05d1af8d8e6828d0.png]Obrazek[/URL]
Dla przestawionego wałka rozrządu istnieją tylko dwa położenia:normalne położenie i przełączone położenie.
Aby spowodować przełączone położenie wałka rozrządu należy przyśpieszyć samochodem na pierwszym biegu.
Pole wskazań 3 i 4 wskazuje rzeczywiste położenie przestawionego wałka rozrządu. Jeżeli sterowanie przestawiania wałka jest aktywne - patrz pole wskazań 2 - może zostać rozpoznane w polu wskazań 3 i 4, czy rzeczywiście nastąpiło przestawienie wałka rozrządu (informacja zwrotna).
Wałek rozrządu w normalnym położeniu = -3,0° do +6,0° obr. wału korbowego.
Wałek rozrządu przełączony = 16,0° do 25,0° obr. wału korbowego.
Jeżeli podczas jazdy w polu wskazań 3 i 4 zostaje wskazana wartość między 6,0 - 16,0° obr. wału korbowego, zawór elektryczny wałka rozrządu przełącza ciśnienie oleju na przestawienie mechaniczne, które nie może jednak osiągnąć swojego położenia krańcowego (np. ze względu trudności pracy).
I teraz informacje dla Grupy 093:
[url=http://images61.fotosik.pl/388/bbc755c78e9e1693.png]Obrazek[/URL]
Wychodzi na to, że w grupach 90,91,92 jest u mnie w miarę OK, ale położenie odczytane z czujników (grupa 093) już nie tak do końca.
Na wolnych by się mieściło w tych +-6, ale po przełączeniu skacze do 17 i 20 a powinno max do 15.
Czeka mnie wymiana oleju, dlatego teraz chciałbym zrobić płukankę - jak tu opisujecie - i zalać porządny olej i tu pytanie do was, jaki ? Bo teraz jeździłem na Castrolu Magnatec 10w40...
Zastanawiam się też, czy jest np. możliwość zamienienia czujników stronami i sprawdzenie co wtedy będzie pokazywane ? Czy te same wartości.
Bo być może to one są tu winne tym dziwnym wskazaniom ? ? ?
Mogą być już zabrudzone po takim przebiegu itp... jak czujniki ABS dla przykładu... Widziałem na necie jak taki czujnik był oblepiony sporą ilością opiłków, jak znajdę to wrzucę...
Nie wiem jak do końca to wygląda dlatego proszę was o zdanie.
Skoro nastawniki fazatorów działają poprawnie to może na czujnikach są jakieś zakłócenia.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jeśli ktoś to robi za 400-500 zyla, to nie ma szans - bo zabawy z tym jest na cały dzień, żeby na spokojnie to zrobić.
Oczywiście cena usługi, nie jest jedynym wykładnikiem
To co musi mieć zakład to
- blokada wałków
- blokada wału korbowego
- dynamometry i to dwa - jeden do 50Nm, drugi do 10Nm
- sciągacz do kół zębatych
- czas
- wiedzę
Mając to wszystko, nie ma możliwości zrobić źle, nie mając jednego z tych elementów - nie da się, bo zawsze coś gdzieś będzie "na oko" - a to pokaże nam się w 093
Oczywiście cena usługi, nie jest jedynym wykładnikiem
To co musi mieć zakład to
- blokada wałków
- blokada wału korbowego
- dynamometry i to dwa - jeden do 50Nm, drugi do 10Nm
- sciągacz do kół zębatych
- czas
- wiedzę
Mając to wszystko, nie ma możliwości zrobić źle, nie mając jednego z tych elementów - nie da się, bo zawsze coś gdzieś będzie "na oko" - a to pokaże nam się w 093
Witam,
czy byłaby szansa żebyście rzucili okiem na moje logi. Nic u mnie nie grzechocze i wszystko gra, ale wole
trzymać rękę na pulsie.
Auto S6 C5 ANK , Mobil 5W50, 220 000 przebiegu, oleju nie bierze (tzn. ubywa go praktycznie niezauważalnie z bagnetu tj. nic nie dolewam od 6000km - wymiany co 10 000km)
Logi z grupy 091, 092, 093:
http://vaglog.rtnet.pl/spree3_152232.html
Z tego co doczytałem to drupy 091, 092 dot. położenia wałków(?) - u mnie są chyba ok?
Zastanawia mnie gr. 093 - tutaj mam jakieś dziwne wskazania: -6 i 7. Czego dotyczy ta grupa?
Czy mógłbyś mi podpowiedzieć co i jak jest nie tak? Czy to jest coś nie tak z ustawieniem rozrządu? Co konkretnie?
Nastawniki rozrządu? Czy coś innego?
Czy macie może procedurę ustawienia rozrządu do udostępnienia, co bym mógł pokazać mechanikowi w razie "w"?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam,
Maciej
czy byłaby szansa żebyście rzucili okiem na moje logi. Nic u mnie nie grzechocze i wszystko gra, ale wole
trzymać rękę na pulsie.
Auto S6 C5 ANK , Mobil 5W50, 220 000 przebiegu, oleju nie bierze (tzn. ubywa go praktycznie niezauważalnie z bagnetu tj. nic nie dolewam od 6000km - wymiany co 10 000km)
Logi z grupy 091, 092, 093:
http://vaglog.rtnet.pl/spree3_152232.html
Z tego co doczytałem to drupy 091, 092 dot. położenia wałków(?) - u mnie są chyba ok?
Zastanawia mnie gr. 093 - tutaj mam jakieś dziwne wskazania: -6 i 7. Czego dotyczy ta grupa?
Czy mógłbyś mi podpowiedzieć co i jak jest nie tak? Czy to jest coś nie tak z ustawieniem rozrządu? Co konkretnie?
Nastawniki rozrządu? Czy coś innego?
Czy macie może procedurę ustawienia rozrządu do udostępnienia, co bym mógł pokazać mechanikowi w razie "w"?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam,
Maciej
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Grupy 090, 091 i 092 dotyczą przestawiania (dopasowania) wałków rozrządu (camshaft adjusment), a więc sprawdzić możesz działanie nastawników, (przestawników) łańcucha przenoszącego napęd między wałkami rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych.
Grupa 090 - Camshaft Timing Control - Kontrola Faz Rozrządu - Bank 1 i Bank 2 (wałki wlotowe-ssące)
Grupa 091 - Camshaft Timing Control - Bank 1 (wałki wlotowe)
Grupa 092 - Camshaft Timing Control - Bank 2 (wałki wlotowe)
Odczyty z wałków wylotowych dla np. 2.4 i 2.8 są niedostępne. W niektórych silnikach są dostępne także odczyty z wałków wylotowych.
W silniku Audi V6 zmianę faz rozrządu rozwiązano stosując napinacz łańcucha regulacji faz rozrządu. Do zmiany położenia wałka rozrządu sterującego zaworami dolotowymi służy napinacz łańcucha przenoszącego napęd między wałkami rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych. Napinacz obraca wałkiem rozrządu zaworów dolotowych w taki sposób, że początek ich otwarcia zmienia się o kąt 22° od położenia wyjściowego ustalonego względem GMP.
W tym celu napinacz przesuwa do góry lub odpycha do dołu ciągnącą część łańcucha o 8 mm.
W prawej głowicy silnika należy odpychać ku dołowi dolną część łańcucha, w lewej zaś unosić górną część łańcucha znajdującego się między kołami łańcuchowymi. Regulacja działania napinacza jest elektroniczna i zależy od prędkości obrotowej, obciążenia i temperatury silnika.
Napinacz jest poruszany za pomocą siłownika hydraulicznego, napełnianego olejem silnikowym.
Teoretycznie sprawdzane jest wysterowanie zaworów N205 i N318.
Wałek rozrządu w normalnym położeniu = -3,0° do +6,0° obr. wału korbowego. [KW, CF]
Wałek rozrządu przestawiony = 16,0° do 25,0° obr. wału korbowego. [KW, CF]
Grupa 093 to pozycja (fazy) (camshaft phase position) wałków rozrządu, odczytana z czujników halla:
- G40 dotyczy Banku 2
- G163 dotyczy Banku 1
Tu wskazania na wolnych powinny być jak najbliższe 0 (zeru).
Dopuszczalne są wartości -6...6°
Przy przestawieniu powinny wahać się od -20 do 15° obr.wału korbowego.
Cały czas mówimy o kątowym przestawieniu wałka
Co do wskazań u Cb, masz źle ustawiony rozrząd.
Grupa 090 - Camshaft Timing Control - Kontrola Faz Rozrządu - Bank 1 i Bank 2 (wałki wlotowe-ssące)
Grupa 091 - Camshaft Timing Control - Bank 1 (wałki wlotowe)
Grupa 092 - Camshaft Timing Control - Bank 2 (wałki wlotowe)
Odczyty z wałków wylotowych dla np. 2.4 i 2.8 są niedostępne. W niektórych silnikach są dostępne także odczyty z wałków wylotowych.
W silniku Audi V6 zmianę faz rozrządu rozwiązano stosując napinacz łańcucha regulacji faz rozrządu. Do zmiany położenia wałka rozrządu sterującego zaworami dolotowymi służy napinacz łańcucha przenoszącego napęd między wałkami rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych. Napinacz obraca wałkiem rozrządu zaworów dolotowych w taki sposób, że początek ich otwarcia zmienia się o kąt 22° od położenia wyjściowego ustalonego względem GMP.
W tym celu napinacz przesuwa do góry lub odpycha do dołu ciągnącą część łańcucha o 8 mm.
W prawej głowicy silnika należy odpychać ku dołowi dolną część łańcucha, w lewej zaś unosić górną część łańcucha znajdującego się między kołami łańcuchowymi. Regulacja działania napinacza jest elektroniczna i zależy od prędkości obrotowej, obciążenia i temperatury silnika.
Napinacz jest poruszany za pomocą siłownika hydraulicznego, napełnianego olejem silnikowym.
Teoretycznie sprawdzane jest wysterowanie zaworów N205 i N318.
Wałek rozrządu w normalnym położeniu = -3,0° do +6,0° obr. wału korbowego. [KW, CF]
Wałek rozrządu przestawiony = 16,0° do 25,0° obr. wału korbowego. [KW, CF]
Grupa 093 to pozycja (fazy) (camshaft phase position) wałków rozrządu, odczytana z czujników halla:
- G40 dotyczy Banku 2
- G163 dotyczy Banku 1
Tu wskazania na wolnych powinny być jak najbliższe 0 (zeru).
Dopuszczalne są wartości -6...6°
Przy przestawieniu powinny wahać się od -20 do 15° obr.wału korbowego.
Cały czas mówimy o kątowym przestawieniu wałka
Co do wskazań u Cb, masz źle ustawiony rozrząd.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2013, 12:58 przez xoslox, łącznie zmieniany 3 razy.
Witam panowie,dołącze sie do tematu bo nie moge rozwiązać problemu swojego który mam od niedawna.wklejam logi z jazdy i zdjecie z vaga.nie wiem dlaczego ale mam położenie jednego nastawnika na 14CF na biegu jałowym...wiecie co to może być?silnik pracuje normalnie,nic nie słychhać w nim,czujnik halla podnieniany i to samo... może wiecie co teraz sprawdzać?...dodam jeszcze ze zwalałem dekiel od strony kierowcy właśnie i ustawinie na wałkach jest prawidłowe..
http://vaglog.rtnet.pl/tkamicki_152399.html tu są logi z kanałów 90 i 93
no i dodam jeszcze ze taki błąd mam http://translate.google.pl/translate?hl ... 26hs%3DTlf
http://vaglog.rtnet.pl/tkamicki_152399.html tu są logi z kanałów 90 i 93
no i dodam jeszcze ze taki błąd mam http://translate.google.pl/translate?hl ... 26hs%3DTlf
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga