[AQJ 4.2 340 KM] Odczyt grupy 093
mariusz888, zaworki na magistrali wymieniałem u siebie . A dÂźwięk bliÂźniaczy pozostał.
Również myślę ze to szklanka, ale nie mam energii zwalać wszystkiego żeby sie do niej dobrać. A samo zwalenie dekla nie wiele da, bo słabe jest dojście żeby wybadać która to .
Najlepiej wyjać wałki i szklanki.
---
bawół1
Również myślę ze to szklanka, ale nie mam energii zwalać wszystkiego żeby sie do niej dobrać. A samo zwalenie dekla nie wiele da, bo słabe jest dojście żeby wybadać która to .
Najlepiej wyjać wałki i szklanki.
---
bawół1
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
ja tez najpierw wymieniałem zaworki i nictkamicki5 pisze:mariusz888, zaworki na magistrali wymieniałem u siebie . A dÂźwięk bliÂźniaczy pozostał.
Również myślę ze to szklanka, ale nie mam energii zwalać wszystkiego żeby sie do niej dobrać. A samo zwalenie dekla nie wiele da, bo słabe jest dojście żeby wybadać która to .
Najlepiej wyjać wałki i szklanki.
---
bawół1



mariusz888 pisze:ja tez najpierw wymieniałem zaworki i nictkamicki5 pisze:mariusz888, zaworki na magistrali wymieniałem u siebie . A dÂźwięk bliÂźniaczy pozostał.
Również myślę ze to szklanka, ale nie mam energii zwalać wszystkiego żeby sie do niej dobrać. A samo zwalenie dekla nie wiele da, bo słabe jest dojście żeby wybadać która to .
Najlepiej wyjać wałki i szklanki.
---
bawół1a pól roku póÂźniej znalazłem popychacz(nie dolegał do walka)i to był strzal w dziesiatke
teraz cisza i spokój
roboty na jeden dzień w sumie. Poza wkurzającym dÂźwiękiem moc wydaje się ok.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Właśnie ten dźwięk mechanik uznał, jako padający nastawnik rozrządu. - wiem, pamiętam będą dynamiczne to się zweryfikujeZagór pisze: Słychać tylko przez ułamek sekundy suche głowice
Zagór pisze: reszta dżwięków jest jak najbardziej prawidłowa

Hmmm mało prawdopodobne, ale może mogło być to spowodowane pogłosem z garażutkamicki5 pisze: Słychać jeszcze w tle jeden dźwięk przez praktycznie cały filmik . Dźwięk narasta i milknie

Wracając do olejów silnikowych możliwe, że źle interpretuję, ale raczej im mniej popiołu siarczanowego tym lepiej dla silników diesela z DPF.
„ (…)oleje klasyfikowane są jako niskopopiołowe i nadają się do silników Diesla z filtrami DPF. Zawartością wyższą charakteryzują się oleje konwencjonalne, znane nam od lat, które do smarowania takich silników są absolutnie nieprzydatne (…)”
źródło:
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/35 ... ikowe.html
Zagór pisze:(...) wybrałem 5w40 z jeszcze jednego powodu to jest MidSAPS, a teraz kombinuję jak tu by sobie załatwić FullSAPS'a od Ams'a![]()
A powiedz mi, dlaczego wg. Ciebie im więcej go tym lepiej dla silnika benzynowego? Pytam, bo na innych stronach znalazłam low, mid i full jako polecane do benzyny.
I jeszcze jedno. Szukając informacji dot. popiołu siarczanowego znalazłam:
„W pełni syntetyczny smarujący olej SAE 5W50 do silników z turbodoładowaniem, do stosowania o każdej porze roku i w szczególnie wymagających warunkach użytkowania. Zapewnia lepszą ochronę (w porównaniu z SAE 5W40) w warunkach jazdy sportowej. Można używać go w chłodniejszych klimatach, jak również w wysokich temperaturach” źródło:
http://www.sunoco.be/po/passengercars.html
a ktoś z was mierzył ciśnienie oleju ?
patrzył pompę oleju
bo moim zdaniem tu jest problem
[ Dodano: 2013-10-27, 09:08 ]
a codo oleju jest ważny bo jak się niektóre motory rozbiera to są czarne jak smoła a niektóre ładniutkie
i jeśli tego osadu jest sporo to może zapchać tu i tam
ale jena baba w mercu bez 25 lat oleju nie wymieniała i auto żyło jak znajdę to wkleję
[ Dodano: 2013-10-27, 09:09 ]
http://www.rc.fm/polityczne/eksploatowa ... odnie.html
15 lat![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
patrzył pompę oleju
bo moim zdaniem tu jest problem
[ Dodano: 2013-10-27, 09:08 ]
a codo oleju jest ważny bo jak się niektóre motory rozbiera to są czarne jak smoła a niektóre ładniutkie
i jeśli tego osadu jest sporo to może zapchać tu i tam
ale jena baba w mercu bez 25 lat oleju nie wymieniała i auto żyło jak znajdę to wkleję
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
[ Dodano: 2013-10-27, 09:09 ]
http://www.rc.fm/polityczne/eksploatowa ... odnie.html
15 lat
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja mierzyłem ciśnienie - przy poprzeedniej zmianie oleju - nie ma się czego czepiać.pepi1 pisze:a ktoś z was mierzył ciśnienie oleju ?
patrzył pompę oleju
bo moim zdaniem tu jest problem
[ Dodano: 2013-10-27, 09:08 ]
a codo oleju jest ważny bo jak się niektóre motory rozbiera to są czarne jak smoła a niektóre ładniutkie
i jeśli tego osadu jest sporo to może zapchać tu i tam
ale jena baba w mercu bez 25 lat oleju nie wymieniała i auto żyło jak znajdę to wkleję![]()
[ Dodano: 2013-10-27, 09:09 ]
http://www.rc.fm/polityczne/eksploatowa ... odnie.html
15 lat
Skoro ciśnienie ok, to do pompy zaglądać nie ma po co

Mój silnik jest czysty w środku, że można by z tłoków jeść

W wątku link do zdjęcia i wyjaśnienia co która plama obrazuje

Co do Low-Mid-Full SAPS
Oleje średnio i nisko popiołowe, powstały aby uchronić układ TWC i DPF przed zawaleniem ich na skutek spalania oleju z wysoką zawartością SAPS, a jak wiemy nowe silniki mają jako nowe dość mocno wyśrubowane normy zużycia oliwy

Dlatego też lać do DPF i TWC trzeba/należy MID, albo LOW - albo liczyć się z kosztownym procesem wymiany TWC lub DPF.
Moje auto ma co prawda katy, ale metalowe, jak będzie trzeba to sobie wymienię na nowe, nie kosztują majątku

FULL SAPS - krótko mówiąc - to olej do starej generacji silników pozbawionych TWC i DPF, a dzięki dużej zawartości SAPS olej taki w maksymalny sposób dba o silnik (SA - popioły siarczanowe, P - fosfor,S- siarka - to główne składniki róznych dodatków które poza bazą olejową siedzą w butelce oleju - głównie dodatki myjące, przeciwzużyciowe, dyspersyjne, przeciwutleniacze )- więc im wyższy wskażnik SAPS tym lepiej dla silnika, gorzej dla TWC i DPF.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Hmm ... właśnie przysłuchałem się dźwiękom nagranym na filmiku i bardziej wpadało mi w ucho 'cykanie' zaworu ciśnienia węgla aktywnego niż 'terkotanie' napinacza rozrządu.
Te silniki nie są nowe - w sensie już mają troszkę przejechane - więc to chyba normalne że coś tam grzechocze. Gośka póki co zrób logi - jeżeli napinacze będą chodzić prawidłowo to zapomnij o problemie.
Dziś specjalnie wsłuchałem się w pracę swojego silnika - i też podobnie brzmi - w sensie też słychać delikatne 'terkotanie'.
W sprawie olejów. Kolega Zagór umieściłeś kilka danych dotyczących pewnie najczęściej wybieranych typów oleju
wysoce pradopodobne jest że ukazują wyższość jednego nad drugim, jednakże ja nic z tego nie rozumiem
. No cóż nie można znać się na wszystkim.
Moje zdanie na temat stosowania oleju jest takie:
Olej wymieniam co 10tkm lub po roku czasu - zależy co nastąpi szybciej i jak do tej pory nie miałem problemu z 'konsumpcją' oleju przez silnik. Jeździłem zarówno na 5W30 jak i na 5W40, i muszę przyznać że nie zaobserwowałem różnicy w kulturze pracy jednostki napędowej, czy zużyciu samego oleju. Może w ogólnym rozrachunku, jakbyśmy odpalili na hamowni 2 silniki zalane tymi olejami i nie zatrzymywali ich póki nie padną to znaleźlibyśmy wyższość jednego nad drugim. W normalnej - codziennej eksploatacji - moim zdaniem nie ma jakiejś zbytniej różnicy.
W końcu nie dajmy się zwariować - nasze samochody to nie bolidy F1
Te silniki nie są nowe - w sensie już mają troszkę przejechane - więc to chyba normalne że coś tam grzechocze. Gośka póki co zrób logi - jeżeli napinacze będą chodzić prawidłowo to zapomnij o problemie.
Dziś specjalnie wsłuchałem się w pracę swojego silnika - i też podobnie brzmi - w sensie też słychać delikatne 'terkotanie'.
W sprawie olejów. Kolega Zagór umieściłeś kilka danych dotyczących pewnie najczęściej wybieranych typów oleju


Moje zdanie na temat stosowania oleju jest takie:
Olej wymieniam co 10tkm lub po roku czasu - zależy co nastąpi szybciej i jak do tej pory nie miałem problemu z 'konsumpcją' oleju przez silnik. Jeździłem zarówno na 5W30 jak i na 5W40, i muszę przyznać że nie zaobserwowałem różnicy w kulturze pracy jednostki napędowej, czy zużyciu samego oleju. Może w ogólnym rozrachunku, jakbyśmy odpalili na hamowni 2 silniki zalane tymi olejami i nie zatrzymywali ich póki nie padną to znaleźlibyśmy wyższość jednego nad drugim. W normalnej - codziennej eksploatacji - moim zdaniem nie ma jakiejś zbytniej różnicy.
W końcu nie dajmy się zwariować - nasze samochody to nie bolidy F1

- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Dzisiaj udało mi się zrobić logi dynamiczne
. Nie wiem czy dobrze, bo pierwszy raz robiłam. Robione na 3 biegu tylko na samym początku nie do końca pedał w podłodze, bo kick’down przerzucał mi wtedy na 1 bieg. Oto co mi wyszło robiąc dwukrotnie:
Log (0 - 090,093)
Log (0 - 090,093)
Podczas delikatnej jazdy i na włączonym VAG-u w grupie 090 było -9 -9

Log (0 - 090,093)
Log (0 - 090,093)
Podczas delikatnej jazdy i na włączonym VAG-u w grupie 090 było -9 -9
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Zaprezentowałem parametry dwóch produktów ze stajni Amsoil, które z racji posiadanych aprobat VAG nadają się do użycia w naszych silnikach, oraz M1 5w50.kot919 pisze:W sprawie olejów. Kolega Zagór umieściłeś kilka danych dotyczących pewnie najczęściej wybieranych typów oleju
Idąc mocno na skróty - tak, ale po drodze może spotkać Cię jeszcze jakaś niespodzianka.Mazdomania pisze:Czyli z nastawnikami i odpracowaniem ich wszystko w porządku, a tylko rozrząd do ustawienia? Dobrze rozumuję?
Zacząłbym mimo wszystko od zlania tego oleju, i zalania silnika właściwą lepkością, aby nie wytwarzać zbyt wysokiego ciśnienia w magistrali - dlaczego jest ono nie wpływa pozytywnie - dlatego, że to nie PF 125p - ten silnik ma kupę hydrauliki, i jedną z nich są nastawniki, a -9*KW, to w zakresie kilku stopni niestety może być to zasługa oleju - dlaczego - proponuję przejrzeć SSP o silniku V8 i pracy nastawników.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2013, 18:05 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tkamicki5 pisze:Nie ma w tym żadnej przesady, a jedynie to co widziałem na własne oczy - ANK zalane Motul'em 300v 15w50 miało 3 stopnie cofnięte wałki w porównaniu z tym samym silnikiem zalanym LM TT4200.Zagór pisze:kot919 pisze: a -9*KW, to w zakresie kilku stopni niestety może być to zasługa oleju.
Bez przesady. Mam taki zalany u siebie w 2,8 30v i nie ma rozjazdu. Rozrząd robiłem na blokadach.
--
bawól1
Fazator w V8 ma trzy stany
- zablokowany - zapadka, która blokuje ślizg po wyłączeniu silnika - zwalniania ciśnieniem oleju po jego uruchomieniu
- nazwyjmy go bez zmiany fazy rozrządu (działa w zakresie kiedy nie działa tryb zmiany fazy)
- zmiana fazy rozrządu - działa w zakresie ok 2200 rpm do 4500 rpm.
W trybie bez zmiany fazy, nie ma sterowania cewką (w trybie zmiany fazy, cewka zmieniająca przepływ oleju jest sterowana z ECU o ile dobrze pamiętam wypełnieniem, bo oglądaliśmy obraz oscyloskopowy sygnału sterującego u mnie), urządzenie pracuje w oparciu o ciśnienie oleju, jeśli jest ono zbyt wysokie, jest w stanie wycofać (bo pracuje w odwrotnym kierunku) ślizg bardziej niż wyliczenia konstruktora.