Jakie Firmowe Zimówki wybrać?
Jakie Firmowe Zimówki wybrać?
Witam...przeczytałem już chyba wszystkie posty i z tuzin stron o testach opon na ten rok ale w jednym teście tak w drugim inaczej a w trzecim wcale nie ma szukanej opony.. wiec moje pytanie jest następujące jakie opony macie? (nie zamierzacie kupić) , jak się sprawują na śniegu lodzie,błocie poślizgowym ( po przejeżdżonym poprzednim sezonie a nie dopiero założone),poprzednie miałem 4 sezony Klebera Krislap na trasie i ubitym śniegu sprawowały się pierwsze dwa sezony bardzo dobrze później niestety już gorzej o ruszaniu z błota pośniegowego lub świeżego śniegu 10-20 cm lepiej nie mówić..nowe Krislapy 2 maja jeszcze gorsze parametry wg produc. E-E wiec se daruje,chociaż te nalepki tez pewnie o kant dupy można... dlatego pytam na forum.. od razu mowie nie szukam chińskich,bieżnikowanych(nawet nie piszcie ze ,,jeżdżę i są super'')żadnych Fuld,Dębicy itp. Czy jeździł ktoś na Yokohamach?co to za NOKIANy? którymi się niektórzy zachwycają.. budżet to 1000-1300 (jeśli macie droższe ale potwierdzicie ze są lepsze zastanowię się nad doskrobaniem wyższej kwoty, choć i ta kwota wali mnie po kieszeni he
) rozmiar:16, maja się sprawdzać na wysokim śniegu jaki lodzie,wiadomo Podlasie hehe
...dzięki za odpowiedzi.pozdro
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
blackstr8, ja kombinuję nad oponkami CONTINENTAL WinterContakt ts 850 jeżdziłem jakiś czas na nich i byłem pod wrażeniem trakcji i przyczepności bocznej tych opon. Dodatkowo były ciche co rzadko zdarza się w zimówkach. Lub polecane przez przyjaciół Pirelli SottoZero II z którymi nie mam doświadczenia, ale jak już wspomniałem polecają mi te kapcie przyjaciele którym ufam, więc pewnie na te się skuszę. Ja też mieszkam w Górach i śnieg nas tutaj nigdy nie oszczędza więc myślę że to będzie dobry wybór.
Musisz wiedzieć że każde opony, choć nie wiem jakie byś kupił, po dwóch, trzech sezonach tracą swe właściwości trakcyjne z powodu między innymi twardnienia gumy, nie wspominając o ubytku bieżnika.
Musisz wiedzieć że każde opony, choć nie wiem jakie byś kupił, po dwóch, trzech sezonach tracą swe właściwości trakcyjne z powodu między innymi twardnienia gumy, nie wspominając o ubytku bieżnika.
Warsztat, naprawy Audi A6.
-
enduro7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
masz rację nalepki nie wyszły europosłom .\
a na twoje tereny idealny będzie gislaved nordfrost 5 . nie pomyl z oponą na europę euro frost . co ważne nie jest drogi
ewentualnie good-year 500 .ale chyba nieosiągalny u nas
są to edne z najskuteczniejszych opony na trudne warunki zimowe na których jeżdziłem .jeśli nie myślisz latać po autostradach południowej europy to warto.
komfort co prawda gorszy ale na akceptowalnym poziomie
co do testów to jedna ściema mediów i koncernów oponiarskich sam się przekonałęś żę w jednych tak a w innych inaczej pozycjonowane są te same opony .wszystko zależy od tego jakie kryteria przyjmiemy i ile punktów % za to damy .
ale niestety mało jest czytelników testów którzy potrafią samodzielnie wyciągać takie wnioski
a na twoje tereny idealny będzie gislaved nordfrost 5 . nie pomyl z oponą na europę euro frost . co ważne nie jest drogi
ewentualnie good-year 500 .ale chyba nieosiągalny u nas
są to edne z najskuteczniejszych opony na trudne warunki zimowe na których jeżdziłem .jeśli nie myślisz latać po autostradach południowej europy to warto.
komfort co prawda gorszy ale na akceptowalnym poziomie
co do testów to jedna ściema mediów i koncernów oponiarskich sam się przekonałęś żę w jednych tak a w innych inaczej pozycjonowane są te same opony .wszystko zależy od tego jakie kryteria przyjmiemy i ile punktów % za to damy .
ale niestety mało jest czytelników testów którzy potrafią samodzielnie wyciągać takie wnioski
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
enduro7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
to co dla jednego jest dobre dla innego jest nieakceptowalne .są tacy co dębicę chwalą
.opisałem post wyżej opony na rynek skandynawski które nie są testowane (ze zrozumiałych względów-inna liga i przeznaczenie )razem z oponami na rynek europejski.
dla mnie najlepszymi testerami są moi klienci .co do conti -obecnie mam je zamontowane i mogę stwierdzić żę są to przeciętne opony niczym się nie wyrózniające jak tylko trafi się kupiec pójdą do ludzi.następne będą sottozero zobaczymy co to za wynalazek i co poprawili w SPAM do 2
.opisałem post wyżej opony na rynek skandynawski które nie są testowane (ze zrozumiałych względów-inna liga i przeznaczenie )razem z oponami na rynek europejski.
dla mnie najlepszymi testerami są moi klienci .co do conti -obecnie mam je zamontowane i mogę stwierdzić żę są to przeciętne opony niczym się nie wyrózniające jak tylko trafi się kupiec pójdą do ludzi.następne będą sottozero zobaczymy co to za wynalazek i co poprawili w SPAM do 2
Hejka,
Wspomniane były Sottozero od Pirelli II a już są od tego roku trójki. Natomiast generalnie zawsze jest tyle opinii ile ludzi na forum i każdy będzie zachwalał swoje. Są nacy nawet, którzy uważają, że bieżnikowane opony są lepsze niż nówki od Michelin, Pirelli, Nokiana czy Cont :D:D Ale bez przesady. Generalnie jest kilka wiodących marek i warto się trzymać ich jak się oczywiście ma odpowiednią kasę :D Ja porównuje opony na http://www.rezulteo-opony.pl/r-opony-zimowe, oni wyciągają średnią z testów więc się to dobrze czyta bo nie trzeba się gapić na każdy test.
Co do opon to jeździłem na Nokianach i są super OK, Godyeary średnie...
Co do etykiet to rzeczywiście są tylko 3 kryteria a i tak hałas zależy od samochodu bo inny będzie we Fiacie a inny w A6.
Pozdro
Wspomniane były Sottozero od Pirelli II a już są od tego roku trójki. Natomiast generalnie zawsze jest tyle opinii ile ludzi na forum i każdy będzie zachwalał swoje. Są nacy nawet, którzy uważają, że bieżnikowane opony są lepsze niż nówki od Michelin, Pirelli, Nokiana czy Cont :D:D Ale bez przesady. Generalnie jest kilka wiodących marek i warto się trzymać ich jak się oczywiście ma odpowiednią kasę :D Ja porównuje opony na http://www.rezulteo-opony.pl/r-opony-zimowe, oni wyciągają średnią z testów więc się to dobrze czyta bo nie trzeba się gapić na każdy test.
Co do opon to jeździłem na Nokianach i są super OK, Godyeary średnie...
Co do etykiet to rzeczywiście są tylko 3 kryteria a i tak hałas zależy od samochodu bo inny będzie we Fiacie a inny w A6.
Pozdro
-
enduro7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
etykiety można sobie darować..
parametr hałasu dotyczy opony nowej lepiej aby ten parametr określał odpornośc opony na ząbkowanie czyli sztywność karkasu
hamowanie na mokrym- badanie przeprowadza się w temp 20 stopni zarówno opony letnie jak i zimowe a jak zachowuje się zimaówka w takie tem wszyscy wiedzą oprócz europosłów.
opory toczenia czyli zużycie paliwa-odchudzamy oponę w imię symbolicznych oszczędności kosztem trzymania bocznego ,precyzji kierowalności .
parametr hałasu dotyczy opony nowej lepiej aby ten parametr określał odpornośc opony na ząbkowanie czyli sztywność karkasu
hamowanie na mokrym- badanie przeprowadza się w temp 20 stopni zarówno opony letnie jak i zimowe a jak zachowuje się zimaówka w takie tem wszyscy wiedzą oprócz europosłów.
opory toczenia czyli zużycie paliwa-odchudzamy oponę w imię symbolicznych oszczędności kosztem trzymania bocznego ,precyzji kierowalności .
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez enduro7, łącznie zmieniany 1 raz.
OK myślę ze to mi koledzy w zupełności wystarczy,zastanowię się na dzień dzisiejszy nad gislaved nordfrost 5 i Nokian WR,powiedzcie jeszcze co znaczą cyfry za symbolem ,,WR'' bo widzę ze są rożne.
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.
-
enduro7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
nokian wr to zwykły europejczyk a ty szukasz opony na trudne warunki -a znam te warunkiblackstr8 pisze:OK myślę ze to mi koledzy w zupełności wystarczy,zastanowię się na dzień dzisiejszy nad gislaved nordfrost 5 i Nokian WR,powiedzcie jeszcze co znaczą cyfry za symbolem ,,WR'' bo widzę ze są rożne.
jeśli nokian to tylko hakapelita -typowy norweg ale chyba go nie zdobędziesz u nas
co do nordfrosta nie czekaj długo bo będzie drożej i będzie nieosiągalny jak co roku .hurtownie zamawiają to w minimalnych ilościach .ostatnie sztuki będą sprzedawane pow 500zł
Hejeczka,szalony pisze:blackstr8, ja kombinuję nad oponkami CONTINENTAL WinterContakt ts 850 jeżdziłem jakiś czas na nich i byłem pod wrażeniem trakcji i przyczepności bocznej tych opon.
Tu masz tekst na ich temat http://www.rezulteo-opony.pl/r-nowe-opo ... polki-4341. Generalnie to flagowa zimówka Conti i ma walczyć z Nokianem, czy Michelin A4
Pozdro
Powiem Wam że we wcześniejszej A6-ce 2,8 firmowe ale tańsze starczyły mi ledwo na 1 lato dlatego nie stawiałbym tylko na markę. W cudzysłowie... Wolę wypasioną KIA niż najtańszego Forda.
Było: Audi 100 C2 I - 79' (1,6), Audi 100 Quattro Avant Wagon C3 -85' (2,2), Audi A6 C5 I- 97' 2,8)
S6 C5 - 2001' (4,2), Jest A4 B7 01'
Starzeję się ?
S6 C5 - 2001' (4,2), Jest A4 B7 01'
Starzeję się ?











