Najlepszy jaki może być do tego silnika. Zobaczysz pojeÂździsz i będzie zero problemów."
Co do marek olejów to ja pasuję. Zawsze do tej pory lałam Castrola i było ok.
i tu akurat ten mechanik ma swieta racje
5w50 to najlepszy olej
a wszystkie 5w30,0w30 to oleje ekologiczne minimalny opor dla silnika a w zamian, zerowy film olejowy
Kurdę to rozstrzygnijmy może jaki faktycznie do AQJ w s6 c5 jest najlepszy?
Widzę, że większość z nas ma przeloty 150-300 więc raczej ten sam bym obstawiał.
Ja leję 5w30 castrola, ale chętnie bym zmienił na 5w40 albo 5w50 żeby teżÂ dolewki były rzadsze. U mnie 7000rpm przynajmniej raz dziennie a w trasie jak "leczę" innych to bardzo często.
A więc? Zagór dlaczego amsoil? Mariusz dlaczego 5w50?
Wyjaśnijcie to proszę raz a dobrze coby nie zaczynać kolejnego wątku.
Odnośnie części do rozrządu to ja 7 tysi temu jak robiłem to za same części dałem 3400 po zniżkach:)) wszystko z górnej półki standard + rzeczy które wykazywały jakieś zużycie bo stwierdziłem, że przed 300 tysiakami o ile nie będę miałÂ dzwona nie mam zamiaru zaglądać pod zderzak i grzebać:))
Najlepszy jaki może być do tego silnika. Zobaczysz pojeździsz i będzie zero problemów."
Co do marek olejów to ja pasuję. Zawsze do tej pory lałam Castrola i było ok.
i tu akurat ten mechanik ma swieta racje
5w50 to najlepszy olej
a wszystkie 5w30,0w30 to oleje ekologiczne minimalny opor dla silnika a w zamian, zerowy film olejowy
Najlepszy czy nie najlepszy - po co takie gadanie. Leje się olej który spełnia określoną normę podaną w instrukcji obsługi.
Ma być np VW 503 00 to lejemy właśnie taki który spełnia tę charakterystykę.
Porównanie pomiędzy olejem o znaczeniu 5W30 a 5w50 - jeżeli spełnia tą samą normę - wypada:
- oba oleje będą tak samo gęste w niskich temeraturach (oznacznie 5W)
- olej 5w50 będzie lepszy przy wyższych temperaturach (oznacznie 50), cały czas będzie gęsty podczas gdy 5W30 będzie już bardziej 'wodnisty'
Optymalnie byłoby stosować 0W-60, jednakże ciężko stworzyć olej na 'minusowe' i na 'plusowe' temperatury - stąd są dostępne różne wartości w sprzedaży.
Może zamiast wywyższać jeden olej nad drugim, warto byłoby bardziej się skupić na problemie nastawników , bo zdaje się o to głównie chodzi Koleżance.
Tak jak napisał Kolega metyoo zróbcie logi dynamiczne, to zobaczymy czy nastawniki reagują prawidłowo
kot919 pisze:Najlepszy czy nie najlepszy - po co takie gadanie. Leje się olej który spełnia określoną normę podaną w instrukcji obsługi.
Ma być np VW 503 00 to lejemy właśnie taki który spełnia tę charakterystykę.
Porównanie pomiędzy olejem o znaczeniu 5W30 a 5w50 - jeżeli spełnia tą samą normę - wypada:
- oba oleje będą tak samo gęste w niskich temeraturach (oznacznie 5W)
- olej 5w50 będzie lepszy przy wyższych temperaturach (oznacznie 50), cały czas będzie gęsty podczas gdy 5W30 będzie już bardziej 'wodnisty'
Optymalnie byłoby stosować 0W-60, jednakże ciężko stworzyć olej na 'minusowe' i na 'plusowe' temperatury - stąd są dostępne różne wartości w sprzedaży.
Może zamiast wywyższać jeden olej nad drugim, warto byłoby bardziej się skupić na problemie nastawników , bo zdaje się o to głównie chodzi Koleżance.
Tak jak napisał Kolega metyoo zróbcie logi dynamiczne, to zobaczymy czy nastawniki reagują prawidłowo
Do nastawników wrócimy, jak będą logi dynamiczne, teraz o olejach pogadamy, bo koleżanka też ma wlany "najlepszy"
Co normy VAG - oczywiście tu nie ma żadnej polemiki - należy lać olej o odpowiedniej normie.
Co do lepkości - tu jest gorzej, bo każdy by nalał sportowego oleju nawet do 2.5TDi
Co do różnicy między 5w50 i 5w30 - myślę, że dobrze zobrazuje to ruski "test" 0w30 i 0w40 - proponuję spojrzeć na wyniki, niby 0w, a jednak dwa ostatnie miejsca zajmują oleje 0w40 - dlaczego??? test
No i na koniec dane podawane przez Mobil dla 5w50
Lepkość kin., ASTM D 445
cSt w temp. 40ºC 108
cSt w temp. 100º C 17,5
Jak widać, niby 5wXX, ale w 40*C Mobil, ma o 20 centisotoke'ów wyższą lepkość, co za tym idzie???
Oczywiście w temp 0*C, lub niższej różnica w lepkości będzie jeszcze większa znowu w 100*C, nie ma aż takiej przewagi nad olejem 5w40, żeby było warto odpalać silnik na sucho
Tu jeszcze taki filmik - AMS vs LM -
Jak widać oleje z górnej półki - 5w40 wolniejszy niż 5w30
Dlatego też twierdzę, że dobrą lepkością do tego silnika będzie 5w30, jeśli ktoś lubi pogonić dłużej na max rpm przez kilkadziesiąt km (ale tu nie DE ) wtedy można wlać 5w40, ja wybrałem 5w40 z jeszcze jednego powodu to jest MidSAPS, a teraz kombinuję jak tu by sobie załatwić FullSAPS'a od Ams'a
nie struga walkow rozrządu w 2.5tdi ,nie szlifuje slizgow napinaczy w 1.8 ,2.4 ,2.8 w przeciwieństwie do olejow o niskim wskaźniku lepkości
i nie dochodzi do scinania filmu olejowego w pełni rozgrzanyn silniku
ale ty to wszystko wiesz
może w innych silnikach oleje 5w30 będą ok,ale nie w tych słabych konstrukcjach audi
a tak poza tym to nie temat o olejach wiec dalsza rozmowa na ten temat nie ma sensu
Ostatnio zmieniony 25 paź 2013, 21:25 przez mariusz888, łącznie zmieniany 2 razy.
Hmm a może jakieś konkrety na temat oleju, a nie inwektywy pod moim adresem, bo jak na razie dowiedzieliśmy się że:
- 5w50 jest najlepszy
- Zagór wie wszystko - ale to już wcześniej było wiadomo
Takie trochę urban legend te Twoje dowody na wyższość 5w50 , ale niech będzie, tylko powiedz mi na podstawie jakiej próby te wnioski wyciągnąłeś - krótko mówiąc
- ile aut zalanych 5w30
- ile aut zalanych 5w40
- ile aut zalanych 5w50
BTW - a ja słyszałem, że 2.5TDI żeby żyło długo i szczęśliwie należy zalewać olejem do PD (505.01) - dlaczego??
kiedyś dawno temu miałem okazję rozmawiać z pewnym profesorem od środków smarnych z orlenu i na pytanie jaki olej odpowiedział
1-ważne żeby był właściwy poziom i wymiana na czas
2-ważne by pochodził z pewnego żródła
3-ważne by miał specyfikację producenta silnika
4-i najważniejsze by silnik miał właściwe ciś oleju monitorowane na bieżąco (wskażnik ciś a nie kontrolka)
reszta jest dyskusją o wyższości wody cytrynowej nad malinową - to jego słowa
stosuję tę zasadę od dawna i nigdy nie musiałem ingerować w silnik
Udało mi się nagrać filmik po prawie 2 dniach stania. Może nie najwyższych lotów, robiony kalkulatorem i brak wprawy operatora, ale jest  W słuchawkach słychać ewidentnie, że jest do bani https://www.dropbox.com/s/rimj7trvs99jl ... =229387494
Mazdomania, identyczne dźwieki i u mnie w 2,8 30v , a rozrząd robiłem na blokadach i jest równiutko. Fazatory działają idealnie , przestawiają się na 21-22 st.
A poklepywanie jednak jest. Nie doszedłem dlaczego.
ÂŁańcuchy dałem nowe, napinacz w lewej głowicy nowy , a mimo to z niej słyszalny jest ten dźwięk nawetmocniej.
Słychać tylko przez ułamek sekundy suche głowice, reszta dżwięków jest jak najbardziej prawidłowa - odkurzacz, i cykanie wtrysków Pb - one w S6 naprawdę bardzo głośno pracują.
Zagór pisze:Słychać tylko przez ułamek sekundy suche głowice, reszta dżwięków jest jak najbardziej prawidłowa - odkurzacz, i cykanie wtrysków Pb - one w S6 naprawdę bardzo głośno pracują.
Słychać jeszcze w tle jeden dźwięk przez praktycznie cały filmik . Dźwięk narasta i milknie.
tkamicki5,
możliwe ze klepie popychacz(szklanka)
miałem przypadek ze klepało na zimno po odpaleniu 30sek. okazało się ze w popychaczu po jego rozebraniu była pęknięta sprężynka
mogą tez być zaworki zwrotne oleju (w bloku silnika miedzy głowicami)