Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AQJ 4.2 340 KM] Odczyt grupy 093

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 24 paź 2013, 20:10

Najlepszy jaki może być do tego silnika. Zobaczysz pojeÂździsz i będzie zero problemów."
Co do marek olejów to ja pasuję. Zawsze do tej pory lałam Castrola i było ok.
i tu akurat ten mechanik ma swieta racje <okok>
5w50 to najlepszy olej <okok>
a wszystkie 5w30,0w30 to oleje ekologiczne <uoee> minimalny opor dla silnika a w zamian, zerowy film olejowy <uoee>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Kaiser26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
Lokalizacja: Legnica/Portsmouth

Post autor: Kaiser26 » 24 paź 2013, 22:24

Kurdę to rozstrzygnijmy może jaki faktycznie do AQJ w s6 c5 jest najlepszy?
Widzę, że większość z nas ma przeloty 150-300 więc raczej ten sam bym obstawiał.
Ja leję 5w30 castrola, ale chętnie bym zmienił na 5w40 albo 5w50 żeby teżÂ dolewki były rzadsze. U mnie 7000rpm przynajmniej raz dziennie a w trasie jak "leczę" innych to bardzo często.
A więc? Zagór dlaczego amsoil? Mariusz dlaczego 5w50?
Wyjaśnijcie to proszę raz a dobrze coby nie zaczynać kolejnego wątku.

Odnośnie części do rozrządu to ja 7 tysi temu jak robiłem to za same części dałem 3400 po zniżkach:)) wszystko z górnej półki standard + rzeczy które wykazywały jakieś zużycie bo stwierdziłem, że przed 300 tysiakami o ile nie będę miałÂ dzwona nie mam zamiaru zaglądać pod zderzak i grzebać:))

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 25 paź 2013, 08:45

mariusz888 pisze:
Najlepszy jaki może być do tego silnika. Zobaczysz pojeździsz i będzie zero problemów."
Co do marek olejów to ja pasuję. Zawsze do tej pory lałam Castrola i było ok.
i tu akurat ten mechanik ma swieta racje <okok>
5w50 to najlepszy olej <okok>
a wszystkie 5w30,0w30 to oleje ekologiczne <uoee> minimalny opor dla silnika a w zamian, zerowy film olejowy <uoee>
Najlepszy ponieważ......

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 25 paź 2013, 10:39

Najlepszy czy nie najlepszy - po co takie gadanie. Leje się olej który spełnia określoną normę podaną w instrukcji obsługi.
Ma być np VW 503 00 to lejemy właśnie taki który spełnia tę charakterystykę.

Porównanie pomiędzy olejem o znaczeniu 5W30 a 5w50 - jeżeli spełnia tą samą normę - wypada:
- oba oleje będą tak samo gęste w niskich temeraturach (oznacznie 5W)
- olej 5w50 będzie lepszy przy wyższych temperaturach (oznacznie 50), cały czas będzie gęsty podczas gdy 5W30 będzie już bardziej 'wodnisty'

Optymalnie byłoby stosować 0W-60, jednakże ciężko stworzyć olej na 'minusowe' i na 'plusowe' temperatury - stąd są dostępne różne wartości w sprzedaży.

Może zamiast wywyższać jeden olej nad drugim, warto byłoby bardziej się skupić na problemie nastawników <okok>, bo zdaje się o to głównie chodzi Koleżance.

Tak jak napisał Kolega metyoo zróbcie logi dynamiczne, to zobaczymy czy nastawniki reagują prawidłowo :)

pepi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 01 paź 2013, 21:19
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi1 » 25 paź 2013, 12:44

Kaiser26 pisze:Widzę, że większość z nas ma przeloty 150-300 więc raczej ten sam bym obstawiał
-tylko niekiedy to się liczy na oś lub koło nawet <luzik>

Kaiser26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
Lokalizacja: Legnica/Portsmouth

Post autor: Kaiser26 » 25 paź 2013, 14:40

hehe dobre! <okok>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 25 paź 2013, 16:26

kot919 pisze:Najlepszy czy nie najlepszy - po co takie gadanie. Leje się olej który spełnia określoną normę podaną w instrukcji obsługi.
Ma być np VW 503 00 to lejemy właśnie taki który spełnia tę charakterystykę.

Porównanie pomiędzy olejem o znaczeniu 5W30 a 5w50 - jeżeli spełnia tą samą normę - wypada:
- oba oleje będą tak samo gęste w niskich temeraturach (oznacznie 5W)
- olej 5w50 będzie lepszy przy wyższych temperaturach (oznacznie 50), cały czas będzie gęsty podczas gdy 5W30 będzie już bardziej 'wodnisty'

Optymalnie byłoby stosować 0W-60, jednakże ciężko stworzyć olej na 'minusowe' i na 'plusowe' temperatury - stąd są dostępne różne wartości w sprzedaży.

Może zamiast wywyższać jeden olej nad drugim, warto byłoby bardziej się skupić na problemie nastawników <okok>, bo zdaje się o to głównie chodzi Koleżance.

Tak jak napisał Kolega metyoo zróbcie logi dynamiczne, to zobaczymy czy nastawniki reagują prawidłowo :)
Do nastawników wrócimy, jak będą logi dynamiczne, teraz o olejach pogadamy, bo koleżanka też ma wlany "najlepszy" ;)

Co normy VAG - oczywiście tu nie ma żadnej polemiki - należy lać olej o odpowiedniej normie.
Co do lepkości - tu jest gorzej, bo każdy by nalał sportowego oleju ;) nawet do 2.5TDi :(
Co do różnicy między 5w50 i 5w30 - myślę, że dobrze zobrazuje to ruski "test" 0w30 i 0w40 - proponuję spojrzeć na wyniki, niby 0w, a jednak dwa ostatnie miejsca zajmują oleje 0w40 - dlaczego???
test

Kilka faktów ze strony Amsoil.

Typical Technical Properties
European Car Formula Synthetic 5W-30 Low-SAPS Motor Oil (AEL)
Kinematic Viscosity @ 100&#730;C, cSt (ASTM D445) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . .12.2
Kinematic Viscosity @ 40&#730;C, cSt (ASTM D445) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . .75.4
Viscosity Index (ASTM D2270) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158

European Car Formula 5W-40 Mid-SAPS Synthetic Motor Oil (AFL)
Kinematic Viscosity @ 100&#730;C, cSt (ASTM D445) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14.3
Kinematic Viscosity @ 40&#730;C, cSt (ASTM D445) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .88.5
Viscosity Index (ASTM D2270) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168

No i na koniec dane podawane przez Mobil dla 5w50
Lepkość kin., ASTM D 445
cSt w temp. 40&ordm;C 108
cSt w temp. 100&ordm; C 17,5

Jak widać, niby 5wXX, ale w 40*C Mobil, ma o 20 centisotoke'ów wyższą lepkość, co za tym idzie???
Oczywiście w temp 0*C, lub niższej różnica w lepkości będzie jeszcze większa :( znowu w 100*C, nie ma aż takiej przewagi nad olejem 5w40, żeby było warto odpalać silnik na sucho :)

Tu jeszcze taki filmik - AMS vs LM -
Jak widać oleje z górnej półki - 5w40 wolniejszy niż 5w30 :(
Dlatego też twierdzę, że dobrą lepkością do tego silnika będzie 5w30, jeśli ktoś lubi pogonić dłużej na max rpm przez kilkadziesiąt km (ale tu nie DE :( ) wtedy można wlać 5w40, ja wybrałem 5w40 z jeszcze jednego powodu to jest MidSAPS, a teraz kombinuję jak tu by sobie załatwić FullSAPS'a od Ams'a :)

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 25 paź 2013, 19:24

Zagór pisze:Najlepszy ponieważ......
nie struga walkow rozrządu w 2.5tdi ,nie szlifuje slizgow napinaczy w 1.8 ,2.4 ,2.8 w przeciwieństwie do olejow o niskim wskaźniku lepkości
i nie dochodzi do scinania filmu olejowego w pełni rozgrzanyn silniku ;)
ale ty to wszystko wiesz ;)
może w innych silnikach oleje 5w30 będą ok,ale nie w tych słabych konstrukcjach audi <uoee>
a tak poza tym to nie temat o olejach wiec dalsza rozmowa na ten temat nie ma sensu ;)
Ostatnio zmieniony 25 paź 2013, 21:25 przez mariusz888, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 25 paź 2013, 20:48

Hmm a może jakieś konkrety na temat oleju, a nie inwektywy pod moim adresem, bo jak na razie dowiedzieliśmy się że:
- 5w50 jest najlepszy
- Zagór wie wszystko - ale to już wcześniej było wiadomo ;)

Takie trochę urban legend te Twoje dowody na wyższość 5w50 :), ale niech będzie, tylko powiedz mi na podstawie jakiej próby te wnioski wyciągnąłeś - krótko mówiąc
- ile aut zalanych 5w30
- ile aut zalanych 5w40
- ile aut zalanych 5w50

BTW - a ja słyszałem, że 2.5TDI żeby żyło długo i szczęśliwie należy zalewać olejem do PD (505.01) - dlaczego??

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 25 paź 2013, 20:50

kiedyś dawno temu miałem okazję rozmawiać z pewnym profesorem od środków smarnych z orlenu i na pytanie jaki olej odpowiedział
1-ważne żeby był właściwy poziom i wymiana na czas
2-ważne by pochodził z pewnego żródła
3-ważne by miał specyfikację producenta silnika
4-i najważniejsze by silnik miał właściwe ciś oleju monitorowane na bieżąco (wskażnik ciś a nie kontrolka)
reszta jest dyskusją o wyższości wody cytrynowej nad malinową - to jego słowa
stosuję tę zasadę od dawna i nigdy nie musiałem ingerować w silnik

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 25 paź 2013, 23:00

Udało mi się nagrać filmik po prawie 2 dniach stania. Może nie najwyższych lotów, robiony kalkulatorem i brak wprawy operatora, ale jest :) &#61514; W słuchawkach słychać ewidentnie, że jest do bani <uoee>
https://www.dropbox.com/s/rimj7trvs99jl ... =229387494

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 25 paź 2013, 23:47

Mazdomania, identyczne dźwieki i u mnie w 2,8 30v , a rozrząd robiłem na blokadach i jest równiutko. Fazatory działają idealnie , przestawiają się na 21-22 st.

A poklepywanie jednak jest. Nie doszedłem dlaczego.
ÂŁańcuchy dałem nowe, napinacz w lewej głowicy nowy , a mimo to z niej słyszalny jest ten dźwięk nawetmocniej.


---
bawół1

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 26 paź 2013, 12:15

Słychać tylko przez ułamek sekundy suche głowice, reszta dżwięków jest jak najbardziej prawidłowa :) - odkurzacz, i cykanie wtrysków Pb - one w S6 naprawdę bardzo głośno pracują.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 26 paź 2013, 15:49

Zagór pisze:Słychać tylko przez ułamek sekundy suche głowice, reszta dżwięków jest jak najbardziej prawidłowa :) - odkurzacz, i cykanie wtrysków Pb - one w S6 naprawdę bardzo głośno pracują.

Słychać jeszcze w tle jeden dźwięk przez praktycznie cały filmik . Dźwięk narasta i milknie.




----
bawół

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 26 paź 2013, 18:10

tkamicki5,
możliwe ze klepie popychacz(szklanka)
miałem przypadek ze klepało na zimno po odpaleniu 30sek. okazało się ze w popychaczu po jego rozebraniu była pęknięta sprężynka <uoee>
mogą tez być zaworki zwrotne oleju (w bloku silnika miedzy głowicami)
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga