Witam, zwracam się do was zapytaniem odnośnie kiepskiego odpalania w podobnym silniku mechaniczne co AEL
Rozrząd zmieniony od podstaw wraz z paskami i napinaczami na blokadach, jednak auto jak nie paliło tak nie pali. Na ciepłym silniku też muszę długo kręcić. Na interfejsie Delphi w czasie pracy pokazuje dawkę na poziomie 3.7, jednak kąt wtrysku oczekiwany od ecu ma być mniej wiecej 3.2 a aktualny skacze cały czas w przedziale 2-5.5 stopnia na jałowym. Podczas próby dynamicznej pokazuje kuriozalne 649.00 do 651.00 stopni... O co chodzi??. Błędów żadnych nie ma, cała elektryka pompy działa okej.
Pompiarz mówi po sprawdzeniu pompy że korpus jest do wymiany!! Ponoć wytarło sie coś co blokuje przedstawianie kąta. Sprawdze jeszcze
Auto nie dymi, nie ma żadnych złych objawów w czasie pracy. Tylko odpalanie totalnie mnie odbija.
[ AEL 2.5 140 KM] Volvo 2.5 tdi R5 nie odpala
Mam takiego samego volviaka co ty z tym silnikiem;
pierwsza sprawa kąt 3,2 to za dużo, powinien być od 0-2 stopnia;
u siebie jak ustawiłem na zero to słabo mi odpalał, mam teraz 2,5.
Następna sprawa ,to u siebie nie tak dawno rozbierałem pompę, czyściłem, uszczelniałem i nie bardzo wiem co tam mogło się wytrzeć , jeśli już to na dole co chodzi tłoczek, ale to chyba po 0,5 milionowym przebiegu.
Co do skaczącego kąta , to bym proponował wyjąć zawór N108, zobaczyć czy siatka nie jest zapie... i podłączyć go czy działa.
Jeszcze jedna rada;
kup 2L ropy, jakiś mały filterek na węzyk i podłączyć bezpośrednio pod pompę,
dobrze odpowietrzyć go i wtedy po nocy zobaczyć jak odpali i jak ciepły.
pierwsza sprawa kąt 3,2 to za dużo, powinien być od 0-2 stopnia;
u siebie jak ustawiłem na zero to słabo mi odpalał, mam teraz 2,5.
Następna sprawa ,to u siebie nie tak dawno rozbierałem pompę, czyściłem, uszczelniałem i nie bardzo wiem co tam mogło się wytrzeć , jeśli już to na dole co chodzi tłoczek, ale to chyba po 0,5 milionowym przebiegu.
Co do skaczącego kąta , to bym proponował wyjąć zawór N108, zobaczyć czy siatka nie jest zapie... i podłączyć go czy działa.
Jeszcze jedna rada;
kup 2L ropy, jakiś mały filterek na węzyk i podłączyć bezpośrednio pod pompę,
dobrze odpowietrzyć go i wtedy po nocy zobaczyć jak odpali i jak ciepły.