Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AQJ 4.2 340 KM] Odczyt grupy 093

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

[AQJ 4.2 340 KM] Odczyt grupy 093

Post autor: Cin » 23 paź 2013, 19:24

Witam
Sprawdzałem koleżance z forum ustawienie rozrządu po wymianie i grupie 093 sa wartosci -8 i -9 czyli według mnie zle poskładany, prosiłbym o potwierdzenie lub naprowadzenie na właściwy tok rozumowania.
Pozdrawiam
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 23 paź 2013, 20:42

Masz rację :) tak można to z grubsza ująć, należałoby sprawdzić odpracowanie nastawników (090) powinny osiągać 20-22*KW, jeśli tak jest - można zacząć rwać zderzak ;)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 23 paź 2013, 21:33

I weź tu zaprowadź auto do polecanego mechanika, który od lat jeździ C5, C6 i wciąż twierdzi że to nastawnik a nie przestawiony rozrząd <wnerw>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 23 paź 2013, 21:40

Zapytaj mechanikia, jakich kluczy dynamometrycznych używał, do napięcia, i kiedy je ostatnio kalibrował - założę się, na ostatnie pytanie zrobi <szok>

Zrób z kolegą Cin, bo mniemam, że to Ty jesteś koleżanką z forum z pierwszego posta, logi statyczne i dynamiczne 90, i 93.

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 23 paź 2013, 21:43

w grupie 090 jest wszystok ok czyli 0 albo -1 na obu. Tylko w 093. Czy przypadkowo nie jest na obu głowicach o jeden ząbek przestawiony ??

http://vaglog.rtnet.pl/cin_146631.html
http://vaglog.rtnet.pl/cin_146632.html
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 23 paź 2013, 21:51

Cin pisze:w grupie 090 jest wszystok ok czyli 0 albo -1 na obu. Tylko w 093. Czy przypadkowo nie jest na obu głowicach o jeden ząbek przestawiony ??
To nie tak :( nie idżcie tą drogą ;)
Pierwsze co - jak mówię sprawdzić odpracowanie nastawników - możliwe, że one leżą - choć nie wiem jaki auto ma nalot - u mnie jest 280 (rozrząd robiony dwa razy - 211 i 230 - więc zaraz kolejna wymiana) ale nastwniki w stanie idealnym, nic nie brzęczy, nie terkocze itd.. - kojarzę, że koleżanka kupiła dość młode i udokumentowane odpowiednio auto.
Jeśli okaże się, że nastawniki osiągają zadane przestawienie - można je na 100% wykluczyć.
Są niestety jeszcze innego rodzaju problemy, ale nie będziemy uprawiać czarnowidztwa - zróbcie logi i będziemy myśleć co i jak.
Przestawianie o ząbek - tu ząbek tam - to nie jest właściwa droga :(
Należy również sprawdzić dobór komponentów do rozrządu (rolka przy tłumiku drgań i sam tłumik (niektórzy wcale go nie wymieniają :( ) - są pewne różnice w osprzęcie w ANK - niech pokaże palcem co kupił i zamontował, chyba że graty z ASO - to raczej dobrane właściwie.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 23 paź 2013, 21:51

A dynamiczne gdzie?

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 23 paź 2013, 21:53

będa w przyszłym tygodniu :)
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 23 paź 2013, 21:58

Spokojnie jeździć z tym można :) - tam jest olbrzymia tolerancja przestawienia wałka (-15 do 10 *KW)

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 23 paź 2013, 22:02

Ze jezdzic to wiem, ale ja teraz mam a6 z rozrzadem robionym w szwajcarii i jest praktycznie idealnie.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 23 paź 2013, 22:04

Zagór pisze: To nie tak :( nie idżcie tą drogą ;)
Pierwsze co - jak mówię sprawdzić odpracowanie nastawników - możliwe, że one leżą - choć nie wiem jaki auto ma nalot - u mnie jest 280 (rozrząd robiony dwa razy - 211 i 230 - więc zaraz kolejna wymiana) ale nastwniki w stanie idealnym, nic nie brzęczy, nie terkocze itd.. - kojarzę, że koleżanka kupiła dość młode i udokumentowane odpowiednio auto.
Jeśli okaże się, że nastawniki osiągają zadane przestawienie - można je na 100% wykluczyć.
Są niestety jeszcze innego rodzaju problemy, ale nie będziemy uprawiać czarnowidztwa - zróbcie logi i będziemy myśleć co i jak.
Przestawianie o ząbek - tu ząbek tam - to nie jest właściwa droga :(
Należy również sprawdzić dobór komponentów do rozrządu (rolka przy tłumiku drgań i sam tłumik (niektórzy wcale go nie wymieniają :( ) - są pewne różnice w osprzęcie w ANK - niech pokaże palcem co kupił i zamontował, chyba że graty z ASO - to raczej dobrane właściwie.
U mnie cała polka z dziwnbymi odgłosami pod maską (o czym pisałam w innym temacie) zaczęła się od wymiany rozrządu. Wcześniej było cichusieńko. Udokumentowane mam 219 z 2010r. Od 2011 w PL, obecnie na blacie 244 - w rzeczywistości tego nigdy nie wiadomo. Co do gratów są z ASO Lublin pod VIN dobierane poza paskiem, który jest Contitecha (ponoć lepszy niż oryginał - ja się nie znam)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 23 paź 2013, 22:22

Graty rzeczywiście skoro brane z ASO, to można dać spokój :)
Co do hałasów - spojrzałem w ten wątek - nie ma to raczej związku z tym.
Czy rano jak odpalasz auto, słychać jakieś krótkotrwałe chrobotanie spod maski - spróbuj uruchomić silnik z otwarta pokrywą, a jeszcze lepiej, niech postoi ze 2/3 dni, i po tym okresie odpal.
Jaki olej zalany??

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 23 paź 2013, 22:26

Jeśli stoi w garażu to cisza, jak zostanie na dworze to ze 2 sekundy jest właśnie dziwny odgłos (nie zawsze) - póÂźniej cisza. Olej ja chciałam Castrola EDGA 5W30, ale jak odbierałam auto okazało się, że zalał Mobila 1 5W50 :/

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 23 paź 2013, 22:47

To teraz zaprowadÂź, to auto, weÂź ze sobą książkę/instrukcję i niech wypompuje sobie to co wlał, i wleje właściwą lepkość - 5w40 max, jesli lubisz często zakręcić pod rev limiter, jak jeÂździsz normalnie czasem ostro, czasem lajt - 5w30 wystarczy - to silnik cisno pasowany, a ciśnienie oleju, ma tu kolosalne znaczenie, i wyższe wcale nie oznacza lepsze - choćby dla układów pracujących dzięki niemu.
Mobil może być, ale ja polecam wszem i wobec Amsoil - nie ma dla mnie na tą chwilę lepszego oleju :) - choć w planach mam jeszcze spróbować Royal'a i być może zmienię zdanie :), może być też Motul, LM, Millers.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 23 paź 2013, 23:22

Takiego auta nie kupuje się, żeby jeÂździć 60 do kościoła, ale killerem też nie jestem :) (przez 6000 km auto kilka razy widziało ponad 6kprm) więc wg. tego co piszesz u mnie 5W30 powinien być.
Jestem dziewczyną, więc wiadomo jak mechanik do tego podchodzi.... Ale jak zobaczyłam co mi wlał i zrobiłam minę kota sr***cego na pustyni to stwierdził : "Młoda zaje**** olej. Najlepszy jaki może być do tego silnika. Zobaczysz pojeÂździsz i będzie zero problemów."
Co do marek olejów to ja pasuję. Zawsze do tej pory lałam Castrola i było ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga