Witam
Od niedawna przestało mi świecić podświetlenie w kabinie , mianowicie pokrętła od regulacji świateł oraz zegarów, czerwone dwie diody na podsufitce pokrętła od nawiewu i chyba któreś z climatronika też. Sprawdziłem bezpieczniki i 1 wywala. Gdzieś wyczytałem ktoś miał podobny problem i sprawdzał tylną zapalniczkę ale ja niczego nie zauważyłem. Ostatnio zakładałem podłokietnik czy mogłem jakiś kabelek tam uszkodzić podczas przykręcania ?
Pozdrawiam.
Strzela bezpiecznik 1 brak podświetlenia w kabinie
Strzela bezpiecznik 1 brak podświetlenia w kabinie
Było
Opel Astra GSi 2.0 8V
BMW e36 318IS coupe
Opel Astra GSi 2.0 8V
BMW e36 318IS coupe
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Strzela bezpiecznik 1 brak podświetlenia w kabinie
Bezpiecznik nr 1 odpowiada za podgrzewanie dyszy spryskiwaczy - odłącz je pod maską i załóż nowy bezpiecznik jeżeli nie wystrzeli to któryś ze sprysków jest uszkodzony, jeżeli też wystrzeli tzn że masz uszkodzoną instalcję. W każdym razie w żaden sposób nie jest to związane z instalacją oświetlenia.Dzunior86 pisze:Sprawdziłem bezpieczniki i 1 wywala
Do tylnej zapalniczki idzie wiązka przewodów w tym również oświetlenie pokręteł które jest wspólne dla oświetlenia w przedniej części deski rozdzielczej. Jeżeli coś uszkodziłeś to może tłumaczyć dlaczego nie ma oświetlenia. Ponadto od oświetlenia jest bezpiecznik nr 15 (10A) sprawdź go raz jeszcze czy nie jest przypadkiem uszkodzony. Jeżeli jest cały, to przyczyny możesz szukać albo w liczniku albo w potencjometrze regulacji jasności świecenia oświetlenia wewnętrznego.Dzunior86 pisze:Od niedawna przestało mi świecić podświetlenie w kabinie , mianowicie pokrętła od regulacji świateł oraz zegarów, czerwone dwie diody na podsufitce pokrętła od nawiewu i chyba któreś z climatronika też ... Gdzieś wyczytałem ktoś miał podobny problem i sprawdzał tylną zapalniczkę ale ja niczego nie zauważyłem. Ostatnio zakładałem podłokietnik czy mogłem jakiś kabelek tam uszkodzić podczas przykręcania ?Pozdrawiam.
No więc tak, byłem w aucie sprawdziłem bezpiecznik nr.15 jest cały. Odłączyłem wtyczki pod maską od podgrzewanych spryskiwaczy i bezpiecznik nr.1 nie strzelił a oświetlenia jak nie było tak nie ma. Odłączyłem też wtyczkę od regulacji świateł i natężenia oświetlenia na desce bo wspominałeś, że może być uszkodzony lecz i to nic nie dało.
Było
Opel Astra GSi 2.0 8V
BMW e36 318IS coupe
Opel Astra GSi 2.0 8V
BMW e36 318IS coupe
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Czyli masz uszkodzony jeden ze spryskiwaczy (bądź obydwa), i tak jak napisałem bezpiecznik ten nie ma nic wspólnego z oświetleniemDzunior86 pisze:No więc tak, byłem w aucie sprawdziłem bezpiecznik nr.15 jest cały. Odłączyłem wtyczki pod maską od podgrzewanych spryskiwaczy i bezpiecznik nr.1 nie strzelił a oświetlenia jak nie było tak nie ma.

Samo odłączenie może nic nie dać. Układ działa w ten sposób że licznik 'czyta' położenie potencjometru po czym odpowiednio 'wysterowuje' napięcie dla oświetlenia.Dzunior86 pisze:Odłączyłem też wtyczkę od regulacji świateł i natężenia oświetlenia na desce bo wspominałeś, że może być uszkodzony lecz i to nic nie dało.
W Twoim przypadku sugeruję dobranie się do licznika a właściwie do jego niebieskiego złącza (32pinowego). Spróbuj wyciągnąć 2 konektory z tego złącza - nr 20 (przewód szaro-niebieski) i nr 23 (przewód czerwono-niebieski) [jest to dość prosta operacja i nie powinieneś mieć z nią problemów]. Następnie sprawdź czy na tym drugim (nr 23) jest napięcie +12V niezależne od położenia stacyjki. Dalej spróbuj połączyć ze sobą te dwa przewody (20 i 23). Jeżeli oświetlenie się włączy, to bardzo prawdopodobne jest że 'winnym' w tej całej sytuacji jest licznik - nie steruje oświetleniem. Jeżeli natomiast wystrzeli bezpiecznik tzn że jest jakieś zwarcie w obwodzie. Pamiętaj aby niebieską wtyczkę po wyciągnięciu tych przewodów włożyć do licznika

P.S.1 Z tego co pamiętam nie tak dawno temu jeden z Kolegów miał taki sam problem. Poszperaj troszkę na forum, może znalazł rozwiązanie swojego problemu.
P.S.2 Sprawdź raz jeszcze (o ile już to robiłeś) czy na pewno wszystkie bezpieczniki są OK - ewentualnie napisz który jest uszkodzony. Licznik potrzebuje do poprawnej pracy napięć z kilku źródeł zabezpieczonych osobno bezpiecznikami. Przy pomiarze dobrze byłoby wyciągnąć każdy z nich gdyż czasem napięcie potrafi się 'cofnąć' z instalacji co błędnie sugeruje poprawność działania bezpiecznika.
Wyciągnąłem licznik, zwarłem 20 pin z 23 i bezpiecznik strzelił lecz mój licznik stracił oświetlenie i wskazówka od paliwa nie opada a po przekręcaniu zapłonu opada zacinająco i znów pokazuje stan baku. Nie wiem czy nie jest powodem to, że nie odłączyłem drugiego gniazda..
Więc wynika z tego, że przyczyną jest zwarcie gdzieś w obwodzie. Odkręciłem podłokietnik i okazało się, że podszedł kabel pod łapę i nie wiem czy to może być przyczyną bo bezpiecznik nie strzelił a jest zwarcie w tym miejscu ? Nie rozebrałem kabli bo brakło mi czasu dziś.

Było
Opel Astra GSi 2.0 8V
BMW e36 318IS coupe
Opel Astra GSi 2.0 8V
BMW e36 318IS coupe
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Czy uprzednio (zanim zwarłeś) wyciągnąłeś te dwa konektory ze złącza? Czy po prostu zwarłeś je ze sobą? ... Jeżeli nie wyciągnąłeś ich wcześniej ze złącza to mogłeś zrobić zwarcie w samym liczniku. SprawdÂź pozostałe bezpieczniki - może jeszcze któryś uległ uszkodzeniuDzunior86 pisze:Wyciągnąłem licznik, zwarłem 20 pin z 23 i bezpiecznik strzelił lecz mój licznik stracił oświetlenie i wskazówka od paliwa nie opada a po przekręcaniu zapłonu opada zacinająco i znów pokazuje stan baku

Jeżeli jest zwarcie pomiędzy przewodami to prawdopodobnie bezpiecznik powinien zareagować. Możliwe także jest że rezystancja pomiędzy GND a przewodem który został przyciśnięty jest na tyle duża, że dla licznika 'wygląda' odbiornik i Âźle sterował napięciem na oświetlenie.Dzunior86 pisze:Więc wynika z tego, że przyczyną jest zwarcie gdzieś w obwodzie. Odkręciłem podłokietnik i okazało się, że podszedł kabel pod łapę i nie wiem czy to może być przyczyną bo bezpiecznik nie strzelił a jest zwarcie w tym miejscu ? Nie rozebrałem kabli bo brakło mi czasu dziś.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Cofnijmy się parę postów wcześniej.Dzunior86 pisze:No więc tak, zakupiłem nowy licznik i okazało się, że nic się nie zmieniło działa identycznie jak mój więc chyba to nie wina licznika
Proszę o pomoc...
Przy zwarciu konektorów 20 i 23 napisałeś że strzelił Ci bezpiecznik co oznacza ewidentnie zwarcie w instalacji. Spróbuj zrobić tak.
Odłącz licznik i zmierz rezystancję pomiędzy konektorem nr 20 a GND samochodu (jakikolwiek element metalowy w samochodzie - np wzmocnienie deski rozdzielczej. Jeżeli będzie ona zbliżona do zera to jest jakiś problem. Co w takim wypadku - napisałeś że wszystko zaczęło się po montażu podłokietnika - więc zacząłbym poszukiwania od tunelu środkowego. Na początek odłącz wszystkie kostki z tylnej kratki (panel z zapalniczką) i cały czas monitoruj miernik (jeżeli odczyt przestanie być bliżony do zero, to prawdopodobnie jest zwarcie w tym panelu). Jeżeli to nie pomoże, to możesz spróbować dostać się do okablowania - odizolować jego fragment gdzieś na wysokości pokrętła regulacji lusterek i po prostu przeciąć przewód niebiesko - szary. Jeżeli odczyt dalej nie spadnie - to proces poszukiwania zwarcia będzie bardzo trudny - praktycznie każdy element podświetlany może broić

Napisałeś, że nowy licznik działa identycznie jak Twój - tzn nie działa podświetlenie oraz błędnie pokazuje stan paliwa?
Stary licznik wskazuje paliwo ale gdy przekrecam kluczyk na zero to wygląda to tak jakby braklo zasilania i wskazówka staje w miejscu a w nowym nie sprawdzilem tego. Zaraz jade do elektromechanika to się może dowiem co jest grane.
[ Dodano: 2013-11-28, 20:43 ]
Wymieniłem bezpieczniki nr. 3, 5 oraz 15 na nowe, które wyglądały na dobre i oświetlenie wróciło
Dziękuje za pomoc.
Temat można zamknąć
[ Dodano: 2013-11-28, 20:43 ]
Wymieniłem bezpieczniki nr. 3, 5 oraz 15 na nowe, które wyglądały na dobre i oświetlenie wróciło

Temat można zamknąć
Było
Opel Astra GSi 2.0 8V
BMW e36 318IS coupe
Opel Astra GSi 2.0 8V
BMW e36 318IS coupe