Pierwsze Logi DPFa 3.0tdi CDYA - proszę o ocenę.
Pierwsze Logi DPFa 3.0tdi CDYA - proszę o ocenę.
Witam Proszę o ocenę logów filtra DPF. Na forum chyba nikt tutaj takich nie zamieszczał wiec może dane się przydadzą na przyszłość dla potomnych.
Dzisiaj auto było w trasie na wypalaniu dpfa - prędkość stała obroty na poziomie 2300 przez około 25 minut.
Jak wracałem auto trochę przegoniłem 200km/h przez około 10 minut obroty 3000.
Kilkukrotne próby wypalania dpfa w trasie nie przyniosły efektu.
W sterowniku silnika jest następujący błąd.
009263 - Filtr cząstek stałych
P242F - 000 - zapełniony/zablokowany
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 188424 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2013.10.01
Czas: 16:42:07
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
(bez jednostek): 1.0
(bez jednostek): 21.0
Przebieg: 160 km
Czas: 0.00 s
(bez jednostek): 5.0
Logi:
100
101
102 107 proba dynamiczna
102
103
104
105
Opory filtra cząstek stałych podczas przyspieszania mój wykres
Wykres z dokumentacji audi - ssp 336 "Opory filtra cząstek stałych"
Proszę o analizę wyników.
Z góry dzięki za pomoc.
Dzisiaj auto było w trasie na wypalaniu dpfa - prędkość stała obroty na poziomie 2300 przez około 25 minut.
Jak wracałem auto trochę przegoniłem 200km/h przez około 10 minut obroty 3000.
Kilkukrotne próby wypalania dpfa w trasie nie przyniosły efektu.
W sterowniku silnika jest następujący błąd.
009263 - Filtr cząstek stałych
P242F - 000 - zapełniony/zablokowany
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 188424 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2013.10.01
Czas: 16:42:07
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
(bez jednostek): 1.0
(bez jednostek): 21.0
Przebieg: 160 km
Czas: 0.00 s
(bez jednostek): 5.0
Logi:
100
101
102 107 proba dynamiczna
102
103
104
105
Opory filtra cząstek stałych podczas przyspieszania mój wykres
Wykres z dokumentacji audi - ssp 336 "Opory filtra cząstek stałych"
Proszę o analizę wyników.
Z góry dzięki za pomoc.
Też myślę że wypalanie serwisowe będzie oki.KrzysiekR pisze:Filtr masz DPF czysty w MVB 104.3 masz tylko 2,5g
Wykasuj błędy i wrazie czego zrób tak jak wcześniej pisałem-wypal DPF w trybie awaryjnym przy pomocy vcds.
Nię będzie pożaru
Jak mam interpretować właśnie te wyniki??
Rozumiem że w grupach 107.1 107.2 107.3 są podane limity ilości sadzy.
Próbuje to wszystko rozpracować
Może wyjdzie z tego mini tutorial
Znalazłem takie opisy grup 104 i 107 ( są pewne błędy w tłumaczeniu - tłumacz google )
104 Filtr cząstek stałych
Tylko w pojazdach z filtrem cząstek stałych
1) ash Oil
[ Ltr] od
2 ) masa sadzy oblicza
[ g]
3) masa zmierzona Sadza
[ g]
4 ) Odległość od ostatniej regeneracji
[km]
107 Filtr cząstek stałych
Tylko w pojazdach z filtrem cząstek stałych
1) Limit Loading 4
[ g]
- Wartość zależy od wersji oprogramowania i wyposażona
filtr cząstek stałych
- Jeśli masa sadzy ( "obliczony " lub " mierzone " ,
se blok wartości mierzonych 104 , Zone 2 lub 3 ) przekracza ten limit,
regeneracja pola i usługa jest wyłączona .
- Jeśli potest drive (ok. 20 minut w> 2500 rpm )
jedna z wartości mas sadzy jest nadal wyższe niż obciążenia
Termin 4 ,filtr cząstek stałych musi być wymieniony.
2 ) ograniczenie Loading 3
[ g]
- Wartość zależy od wersji oprogramowania i wyposażona
filtr cząstek stałych
- W przypadku przekroczenia tego limitu , silnik przełącza
do funkcjonowania w sytuacjach awaryjnych i wpisem pamięci błędów
"Filtr przeciążony cząstek " jest przechowywany
3) ograniczenie Loading 1
[ g]
- Wartość zależy od wersji oprogramowania i wyposażona
filtr cząstek stałych
- Jeśli ten termin zostanie przekroczony,próby
rozpocząć regenerację pola ( podczas jazdy )
4) przepływ objętościowy spalin Filtr cząstek stałych
[m ^ 3 / h] Obliczona wartość
Zródło internet
Tutaj masz wszystko opisane -asb-30-232-km-wypalanie-dpf-vcds-vt442 ... alanie+dpf
Jak w MVB 104.3 Ty masz tylko 2,5g to się nie martw. Jakbyś miał około 68g to tak może się stać jak na filmiku,
Jak w MVB 104.3 Ty masz tylko 2,5g to się nie martw. Jakbyś miał około 68g to tak może się stać jak na filmiku,
Kod 10016 nie działaKrzysiekR pisze:Tutaj masz wszystko opisane -asb-30-232-km-wypalanie-dpf-vcds-vt442 ... alanie+dpf
Jak w MVB 104.3 Ty masz tylko 2,5g to się nie martw. Jakbyś miał około 68g to tak może się stać jak na filmiku,
Próbowałem też 12233 i 27971 i też nie działa
Gdzie wpisywałeś kod?
Należy wpisać;
[Select]
[01 - Engine]
[Coding-II - 11]
Start Regeneration by Entering 10016.
[Do It!]
Tu masz wszystko; http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... S/BMK/BUN)
Należy wpisać;
[Select]
[01 - Engine]
[Coding-II - 11]
Start Regeneration by Entering 10016.
[Do It!]
Tu masz wszystko; http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... S/BMK/BUN)
Wszedłem w silnik potem, coding II następnie pojawia mi się okno gdzie właśnie ma okienko na pięć liczb i tam wpisuje ten numer.KrzysiekR pisze:Gdzie wpisywałeś kod?
Należy wpisać;
[Select]
[01 - Engine]
[Coding-II - 11]
Start Regeneration by Entering 10016.
[Do It!]
Tu masz wszystko; http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... S/BMK/BUN)
Ja mam silnik ASB i działa. jak wchodzę w procedury np. Q5 z 2008r też są identyczne procedury. Może masz uwalony czujnik G450
http://www.audi-portal.com/en/diagnosti ... 17462.html
Sam już nie wiem, dziwne już bym podejrzewał, że nie masz DPF ale po logach widać, że jest.
http://www.audi-portal.com/en/diagnosti ... 17462.html
Sam już nie wiem, dziwne już bym podejrzewał, że nie masz DPF ale po logach widać, że jest.
Znalazłem coś takiego
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=381750
Może ta procedura jest inaczej odpala u mnie
Też myślałem nad uwalonym g450 ale pokazuje wartości ciśnienia.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=381750
Może ta procedura jest inaczej odpala u mnie
Też myślałem nad uwalonym g450 ale pokazuje wartości ciśnienia.
Wczoraj wieczorem trochę jeszcze VCDS powalczyłemKrzysiekR pisze:Pożycz na próbę od kogoś G450 i wtedy spróbuj wykasować błąd.
Kiedyś miałem przypadek jak ktoś wgrywał chip to w sterownik dostał się błąd i swiecił się DPF.
Po wgrani nowego softu do ECU wszystko wróciło do normy.
I tak u mnie procedura uruchamia się całkiem inaczej.
Nastawy podstawowe (basic setting), później kanał 226 i start - należy wykonywać instrukcję pokazane przez VCDS ( musiałem wcisnąć hamulec, poźniej gaz na maxa i tak musiałem trzymać ) wtedy obroty szły do góry i temperatury tez. Proces przerwałem przy temp ok 350 stopni.
Do jakiej temperatury muszą dojść mniej więcej?? Miałem pokazane dwie.
[ Dodano: 2013-11-09, 16:09 ]
Problem rozwiązany.KrzysiekR pisze:Pożycz na próbę od kogoś G450 i wtedy spróbuj wykasować błąd.
Kiedyś miałem przypadek jak ktoś wgrywał chip to w sterownik dostał się błąd i swiecił się DPF.
Po wgrani nowego softu do ECU wszystko wróciło do normy.
Mechanik zrobił adaptację g450 oraz wyzerował nastawy dpf.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga