[ AKN 2.5 150 KM] brak mocy od początku obrotów
[ AKN 2.5 150 KM] brak mocy od początku obrotów
Witam
Od niedawna jestem właścicielem audi a6 c5 awant i od samego początku mam problem z brakiem mocy w początkowej fazie obrotów do ok 2000 obrotów po pierwszym odpaleniu. Po przejechaniu powiedzmy minuty auto już jedzie normalnie, chociarz wydaje mi się że jest mułowate. Wymieniony został przepływomierz oraz zaworek zwrotny (biało-czarny okrągły) bo były zużyte (przed wymianą wogóle nie można nim było ruszyć). Kolejnym problemem jest błąd ABS, ASR 65535 który prawdopodobnie oznacza uszkodzony sterownik abs proszę o potwierdzenie mego przypuszczenia lub ewentualne inne możliwości interpretacji tego błędu oraz czy jest możliwe powiązanie tego błędu z utratą mocy ew co muszę zrobić by zdiagnozować moje problemy z góry dziękuję za odpowiedź
Piotr
Od niedawna jestem właścicielem audi a6 c5 awant i od samego początku mam problem z brakiem mocy w początkowej fazie obrotów do ok 2000 obrotów po pierwszym odpaleniu. Po przejechaniu powiedzmy minuty auto już jedzie normalnie, chociarz wydaje mi się że jest mułowate. Wymieniony został przepływomierz oraz zaworek zwrotny (biało-czarny okrągły) bo były zużyte (przed wymianą wogóle nie można nim było ruszyć). Kolejnym problemem jest błąd ABS, ASR 65535 który prawdopodobnie oznacza uszkodzony sterownik abs proszę o potwierdzenie mego przypuszczenia lub ewentualne inne możliwości interpretacji tego błędu oraz czy jest możliwe powiązanie tego błędu z utratą mocy ew co muszę zrobić by zdiagnozować moje problemy z góry dziękuję za odpowiedź
Piotr
co do podciśnienia jest raczej dobrze przy gruszce jak się ściągnie przewód to czuć wyraźne zasysanie a jak się założy wężyk to gruszka działa w pełnym zakresie. A jeśli chodzi o logi to będę robi łw sobotę. A co myślicie o skrzyni biegów automat czy też może mieć wpływ na ten objaw? Wprawdzie błędów w skrzyni nie ma ale czy to w ogóle możliwe? Dzisiaj sprawdzę olej i zobaczę jak jest .
jeszcze nic nie robiłem nie ma potrzeby a poniżej umieszczam logi statyczne ale to mój pierwszy raz więc jak coś nie tak to przepraszam
[ Dodano: 2013-10-18, 22:36 ]
kolejne logi statyczne
[ Dodano: 2013-10-18, 22:39 ]
proszę o interpretację czy jest ok
[ Dodano: 2013-10-18, 22:36 ]
kolejne logi statyczne
[ Dodano: 2013-10-18, 22:39 ]
proszę o interpretację czy jest ok
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Podepne sie pod ten temat. Moj problem polega na tym ze autko sie wogole nie zbiera max 2300 obrotow, na poczatku przyspieszania czuc ze chce go ciagnac ale zaraz jest odciecie. Autko po wymianie pompy wtryskowej! Zaslepilem egr nic nie pomoglo ma ktos jakies propozycje przez co to?? Silnik 2,5 tdi v6 150 km
Witam dziwi mnie to że ktoś przegląda forum zadaje sobie tyle trudu i na koniec umieszcza złupełnie inny problem w temacie który jest zgoła odmienny. Skoro ktoś zakłada temat to po to by rozwiać nurtujące wątpliwości. A nowy temat zawsze łatwiej odnaleźć i więcej osób go odczyta
[ Dodano: 2013-10-24, 06:44 ]
temat zakończony powodowany był zbyt niskim poziomem oleju w skrzyni biegów dziękuję za pomoc
[ Dodano: 2013-10-24, 06:44 ]
temat zakończony powodowany był zbyt niskim poziomem oleju w skrzyni biegów dziękuję za pomoc

Problem z moca i bład 550
witam, u mnie sprawa wyglada nastepujaco: auto odpala normalnie, nie kopci nawet po mocnym przegazowaniu ale brakuje mu mocy, po podlaczeniu vaga wyswietla blad 550 a nawet dwa takie bledy a mianowicie, regulacja poczatku wtrysku, przekroczona wartosc kontrolna i regulacja poczatku wtrysku roznica doregulowania, przy obrotach 766 wyprzedzenie wtrysku zakladane 128 ale aktualne wyswietla 190, na VCDS w 4 grupie 766obr/min 1.8 ATDC, 12 BTDC, 100.2%, jeszcze duze rozbieznosci sa w masie powietrza zasysanego, wymagana masa powietrza zasysanego przy obrotach 2134 powinna byc 2120mg/h a u mnie jest 4239mg/h, dodam jeszcze ze w momencie przejscia w tryb awaryjny wyprzedzenie kąta wtrysku aktualne jest identyczne jak zakladane, i wystarczy ze wykasuje blad przez chwile auto normalnie przyspiesza i po chwili znowu wchodzi na max 2 tys obr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
- Lokalizacja: Sanok
Mam podobny problem jak wy. Wolno wkręca się na obroty,strasznie się pogorszyło, jedzie tak jak by miał 100 km mniej.
przepływke zmieniałem zaworki EGR i turbiny też, i dalej nic,
Dzisiaj zdjałem pokrywy zaworów zeby sprawdzić wtryski, zawiozłem do znajomego 3szt z jednej głowicy. Okazało się ze są zapieczone 2 wtryski ciężko rozpylają paliwo i nie rozpylają w postaci mgiełki tylko sikają, kolejne 3szt sprawdzi w sobote.
Teraz najważniejsze
sprawdzałem wałki i zobaczyłem ze brakuje dÂźwigienek zaworowych, powypadały z pod wałka chyba 6szt ( z ssącego).
Wnioskuje ze to jest przyczyna u mnie, bo 2 cylindry nie dostawaly dawki powietrza wcale a inne dostawały powietrze jednym zaworem zamiast dwoma,
Czeka mnie teraz masa pracy i worek pieniedzy,
przepływke zmieniałem zaworki EGR i turbiny też, i dalej nic,
Dzisiaj zdjałem pokrywy zaworów zeby sprawdzić wtryski, zawiozłem do znajomego 3szt z jednej głowicy. Okazało się ze są zapieczone 2 wtryski ciężko rozpylają paliwo i nie rozpylają w postaci mgiełki tylko sikają, kolejne 3szt sprawdzi w sobote.
Teraz najważniejsze
sprawdzałem wałki i zobaczyłem ze brakuje dÂźwigienek zaworowych, powypadały z pod wałka chyba 6szt ( z ssącego).
Wnioskuje ze to jest przyczyna u mnie, bo 2 cylindry nie dostawaly dawki powietrza wcale a inne dostawały powietrze jednym zaworem zamiast dwoma,
Czeka mnie teraz masa pracy i worek pieniedzy,
RafiA6, ]z Twojego opisu wynika że masz fatalnie ustawiony kąt wtrysku.
Przedstaw nam loga 004 stat i bs a otrzymasz diagnozę.
Inaczej się nie da- strzelać to można na strzelnicy
.
ps. Rozrząd- można określić prowizorycznie jego ustawienie po logach 013 i 014.
RaffiA6 napisał:
"temat zakończony powodowany był zbyt niskim poziomem oleju w skrzyni biegów dziękuję za pomoc
"
Chcesz powiedzieć że obroty biegu jałowego na wysokości 650 były spowodowane niskim stanem oleju w skrzyni biegów? Czy program diagnostyczny nas oszukuje
. pzdr.
Przedstaw nam loga 004 stat i bs a otrzymasz diagnozę.
Inaczej się nie da- strzelać to można na strzelnicy
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
ps. Rozrząd- można określić prowizorycznie jego ustawienie po logach 013 i 014.
RaffiA6 napisał:
"temat zakończony powodowany był zbyt niskim poziomem oleju w skrzyni biegów dziękuję za pomoc

Chcesz powiedzieć że obroty biegu jałowego na wysokości 650 były spowodowane niskim stanem oleju w skrzyni biegów? Czy program diagnostyczny nas oszukuje

RafiA6, rozrządu bym nie tykał- przynajmniej korekcje na jego złe ustawienie nie wskazują
.
Co do kąta wtrysku- o Jezusie kochany <szok> . Jak Ty tym jeździsz? Musisz go bezwarunkowo przyspieszyć. W chwili obecnej jest baaardzo późny. (prawdopodobnie konieczne będzie przestawienie paska o ząbek bo braknie regulacji). pzdr.
ps. po regulacji moc wróci
.
ps2. pamiętaj o logowaniu na w pełni rozgrzanym silniku.

Co do kąta wtrysku- o Jezusie kochany <szok> . Jak Ty tym jeździsz? Musisz go bezwarunkowo przyspieszyć. W chwili obecnej jest baaardzo późny. (prawdopodobnie konieczne będzie przestawienie paska o ząbek bo braknie regulacji). pzdr.
ps. po regulacji moc wróci
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
ps2. pamiętaj o logowaniu na w pełni rozgrzanym silniku.
no jakos sie kulam ale mocy brakuje, paska raczej nie trzeba przestawiac bo mialem juz ustawiony kąt na 0.0 BTDC tylko wtedy kopcil jak parowoz i byl jeszcze slabszy, no skoro rozrzad mam dobrze to co tak klepie w tym silniku?maestro100 pisze:RafiA6, rozrządu bym nie tykał- przynajmniej korekcje na jego złe ustawienie nie wskazują.
Co do kąta wtrysku- o Jezusie kochany <szok> . Jak Ty tym jeździsz? Musisz go bezwarunkowo przyspieszyć. W chwili obecnej jest baaardzo późny. (prawdopodobnie konieczne będzie przestawienie paska o ząbek bo braknie regulacji). pzdr.
ps. po regulacji moc wróci.
ps2. pamiętaj o logowaniu na w pełni rozgrzanym silniku.