Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AEB 1.8 150 KM] Problem ze spalaniem / Pali 20 litrow...

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
NPT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 07 lut 2012, 16:52
Lokalizacja: Częstochowa

[AEB 1.8 150 KM] Problem ze spalaniem / Pali 20 litrow...

Post autor: NPT » 17 paź 2013, 15:17

Panowie od samego początku kupna A6 mam problem ze spalaniem, zarowno na benzynie i na gazie.
Kupilem auto z uszkodzona turbina. komputer pokazywał parę błędów, wszystkie usunałęm i pali dalej ok 20l na 100 km

Vag pokazywal błąd mieszanki paliwa, pomyslalem wymienie sonde... okazało się ze w aucie byla sonda od lupo. Wymieniłem ją, auto zaczelo zapier*****, ale dalej pali w cholere.
Jest moze druga sonda? Jesli tak to czy jest mozliwe ze jest uszkodzona i nie pokazuje tego Vag? Jak to sprawdzic?
Czy jesli są dwie to powinny miec takie same nry czy inne? Numer sondy, ktora kupilem wziąłem z katalogu wg Vinu.

Auto ma tez jakis problem z temp silnika. Bardzo wolno sie nagrzewa wg licznika i rzadko dochodzi do 90 stopni ( przewaznie jest 70-80). W instalacji byla tez jakas przerwa elektryczna, ale elektryk to usunal, tak ze blad juz nie wyskakuje. Moze ma to jakis wplyw?

mario6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:09
Lokalizacja: kraków

Post autor: mario6 » 17 paź 2013, 15:28

Kolego obawiam się, że masz sporo namieszane w autku :(

Sonda jest jedna.


Temperatura ma wpływ na spalanie ale żeby ktoś miał tak duże to nie słyszałem, masz prawdopodobnie do wymiany termostat (polecam wahler).

Komp nie pokazuje już żadnych baboli?
AEB + Q + 280 NM - Milutko ;)

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 17 paź 2013, 20:35

Sprawdz termostat i czujnik temp ECU.
340KM i 500NM :)

TeEs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 07 mar 2009, 19:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TeEs » 18 paź 2013, 20:36

NPT też mam AEB i wiem , że może w warszawskich porannych korkach przy kilkukilometrowych podróżach na zimnym silniku sporo palić, ale to raczej 13 a nie 20 l/100km.
Jeśli VAG nie pokazuje już błędów, to do sprawdzenia:

1. Układ podciśnienia - jak w moim aucie nagle spalanie skoczyło do 17 l/100km to wymienione zostały gumowe rury (nieszczelność ze starości) i po kłopocie <okok> .

2. Termostat - były identyczne objawy, max 80 stopni a zwykle 70 i to po dłuższej trasie. Polecam sprawdzić cenę termostatu w ASO bo w moim przypadku (jakiś czas temu to było) taniej ori niż za Wahler'a w Intercars. :)

3. Wielce prawdopodobne, zwłaszcza jak nie znasz historii i sonda była nie od tego silnika <szok> , że przepływomierz do wymiany. Jeśli się zdecydujesz na wymianę, pamietaj, żeby kupić do AEB a nie "podobny".

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga