Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AJK 2.7 230 KM] napinacz łańcucha

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

[AJK 2.7 230 KM] napinacz łańcucha

Post autor: krystek13 » 16 paź 2013, 17:02

Witam.
Ostatnio zaobserwowałem że zaczyna dzwonić mi łańcuch po stronie kierowcy. Oryginalny napinacz od 2.7t nie należy do najtańszych niestety. I tu moje pytanie.Czy ktoś kiedyś próbował zmienić je na napinacze od 1.8t? Jeśli tak to z jakim skutkiem.
Pozdrawiam
340KM i 500NM :)

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Rocznik: 2003
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 16 paź 2013, 20:25

Kolego ja przy podobnych objawach zalalem MOTUL-a i wierz mi albo nie; pomoglo <radocha>

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 16 paź 2013, 20:40

Ja zalewam tylko Motul-a.:)
340KM i 500NM :)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 16 paź 2013, 21:05

jeśli byś miał zamontowany wskażnik ciś oleju szybko byś doszedł do tego żę to nie motul pomógł tylko z jakiś przyczyn wzrosło ciś oleju .przyczyn możę być kilka- udrożnił się smok lub kanał olejowy lub któryś z zaworów sterujących ciś oleju .
nie podważam jakości motula ale z własnych obserwacji widzę na wskażniku max różnice to 0,2 bara w zależności od oleju nie ważne czy syntetyk czy półsyntetyk .biorąć pod uwagę tę samą temp oleju iak i jego przebieg .przepracowany 10.000 km ma średnio 0,1 bar miejsze ciś .zanim zaczniemy szukać przyczyn zdiagnozujmy ciśnienie a możę okazać się żę nie potrzebne będą drogie napinacze tylko tanie zaworki lub czyszczenie smoka lub uszczelnienie połączeń pompy oleju ew pompa .u mnie nic nie stuka na zimnym na ciepłłym też spoko .
minimalne ciś jakie zaobserwowałem to 1.8 bar przy 740 obr/min i temp 130 st a przy 100stopniach jest 2.1 bar .
elsa podaje min 2 bary przy 1400 obr /min u mnie jest 2.6 bara .napinacze wysterowane są elektrycznie ale siła napięcia zależy od ciś oleju

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Rocznik: 2003
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 16 paź 2013, 21:18

Kolego ten od 1.8t nawet gdyby pasowal to tylko na glowice od strony pasazera bo od strony kierowcy napinacz dziala w druga strone (w dol)

pepi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 01 paź 2013, 21:19
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi1 » 16 paź 2013, 21:26

a łańcuchy się nie wyciągają i ślizgi nie ulegają wytarciu
ale dobry olej to podstawa
kto smaruje ten jedzie też prawda
Na allegro masz chinole w cenie nie zabijającej

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja