Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AVF 1.9tdi 131KM] pytanie o zaolejony silnik

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
samuray
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 22 lis 2012, 15:36
Lokalizacja: Warszawa

[AVF 1.9tdi 131KM] pytanie o zaolejony silnik

Post autor: samuray » 08 paź 2013, 13:15

Witam,
przewody intercoolera mam całe w oleju, tak samo silnik, bo z tych rur cieknie olej (głównie prawa strona jak się patrzy na silnik).
W rurach oczywiście olej. (Po 4 tys.km dolałem 1litr oleju).

1.
Mechanik powiedział, że turbina do regeneracji.
Pytanie do Was, jak samemu sprawdzić ten luz na wirniku, bo z tego co czytałem to jest on odpowiedzialny za wyciek oleju.

2.
Poza tym mechanik wspomniał coś o cieknącej pompie wtryskowej - że też do wymiany, ale najlepiej na nową.
Tutaj zupełnie nie wiem o co chodzi.

3.
Generalnie wszystko robię sam w aucie i zastanawiam się, ile dni potrzebuję na demontaż - regenerację - montaż turbiny
(może od razu macie jakiś sprawdzony zakład regenerujący turbiny w Radomiu/Warszawie) ?

PS.
Może dodam, że przy przyśpieszaniu na maksa, coś strasznie wibruje w silniku (łopatki turbiny ?), ale auto w miarę się zbiera (ale nie mam porównania do zdrowych 1.9tdi :/). Nie ma żadnej odcinki turbiny, czy trybu serwisowego. Auto przy mocnym przyśpieszaniu mocno (ponoć) dymi na czarno.
Aha, jak sprawdzałem te rury intercoolera, to w jednym miejscu je rozpiąłem. Jak zapaliłem później auto to nawet na wolnych kopciło dymem jak z komina.
Aha2 ;-) Jak sprawdzałem VAGiem to niby turbina trzyma ciśnienie w normie.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 08 paź 2013, 13:40

jak pompa wtryskowa jak Ty masz pompowtryski? O_o

weź zmień mechanika :P.

luz na wirniku bardzo łatwo sprawdzić.
Turbo nie może mieć luzu podłużnego, poprzeczny może występować.

Fajnie jakbyś podłączył pod kompa i błędy zczytał...

ile masz tego oleju w wężach?

Awatar użytkownika
TheWitcher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
Lokalizacja: Northamptonshire

Post autor: TheWitcher » 08 paź 2013, 16:40

Masz tak zwana pompe vacuum ktora miedzy innymi podaje paliwo do pompowtryskiwaczy. Najczestsze wady tej pompy to wycieki paliwa ktore niestety nie daja sie usunac i trzeba ta pompe wymienic. Ja kupilem uzywke i sobie chwale. Moze tez byc ze olej bedzie wyciekal spod pompy czyli miedzy pompa a glowica to wtedy najczesciej wystarczy wymienic uszczelke. Sa dwa rodzaje: jedna to cienka metalowa blaszka a druga to zestaw chyba dwoch lub trzech o-ringow. Wymiana jest prosta.
Byla: Audi 80 1.6, A6 2.4 V6, A6 1.9Tdi Saloon, Coupe Quattro typ 85, jest jak w opisie :)

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 09 paź 2013, 02:02

aby sprawdzić luz w turbinie zdejmujesz z turbo gumową rurę która idzie od filtra powietrza i jak włożysz rękę to masz wirnik, tak jak pisze kolega wyżej, luz poprzeczny jest do przyjęcia, podłużny już nie

samuray
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 22 lis 2012, 15:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: samuray » 09 paź 2013, 12:01

Dziękuję koledzy za rady.
Dzisiaj sprawdzę luz na wirniku, jak również spr. czy nie cieknie paliwo.

Jeśli chodzi o błędy to nie ma żadnych poza czujnikiem G81.

Natomiast oleju jest bardzo dużo w rurach i na silniku - jak rozpiąłem rury to kroplami ściekał - musiałem szmatę podłożyć.
Od dołu silnik jest cały w mazi olejowej (prawa strona silnika jak stoimy przed zderzakiem), więc myślę, że na pewno nie jest to normalne.

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 10 paź 2013, 01:03

jeśli masz olej w rurach od turba to rzecz jasna turbina do regeneracji albo do rozebrania, oczyszczenia i przeglądu bo ogólnie w dolocie oleju być nie może bo znajduje się tam tylko powietrze ale u nas stało się to już normą że w końcu ten olej się tam pojawia, ja również u siebie mam trochę oleju w tych przewodach ale to na prawdę znikome ilości. Lecz teraz tak sobie myślę czy to również nie może być wina odmy że masz dużo oleju w tych rurach, lecz nie bardzo wiem jakie jest działanie odmy więc się za bardzo nie wypowiem ale może ktoś kto coś wie na ten temat oświeciłbym i mnie i kolegę czy odma mogłaby mieć z tym jakiś związek. poZDro

[ Dodano: 2013-10-10, 01:10 ]
właśnie poczytałem że odma odpowietrza komorę korbowodu w przypadku gdy jest przedmuch poprzez pierścienie i tak sobie myślę a jeśli ten przedmuch przez pierścienie wytwarza tam takie ciśnienie że trochę oleju zostaje wessane przez odmę? No i chyba może tak się dziać bo przecież odma jest jednym ujściem połączona z pokrywą zaworów więc chyba po to żeby ten olej spływał tam, a co jeśli tu by się coś przytkało i olej zamiast spływać pod pokrywę zaworów szedłby dalej z powietrzem do dolotu? aj... to tylko takie dziwne przemyślenia przed snem ale co Ci szkodzi sprawdzić, to nic nie kosztuje a jeśli plotę głupoty to proszę mnie od razu postawić do pionu :)

Awatar użytkownika
aras123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 17 gru 2011, 19:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: aras123 » 11 paź 2013, 10:44

Cześć wam. Z czystym sumieniem mówię że olej z oparów odmy to kwestia paru kropli które nie wiem czy zauważalnie podejdą pod intercooler. Wyczyścić cały dolot, odma w eter(albo butelkę) i obserwować ewentualne ponowne zaolejenie.

samuray
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 22 lis 2012, 15:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: samuray » 11 paź 2013, 12:00

Zaczyna się niedługo weekend to mam nadzieję, że ogarnę przyczyny i zaplanuję ewentulaną regenerację turbinki lub/i pompy vacuum.
Teraz mam już dość informacji, żeby te rzeczy posprawdzać, dlatego dziękuję za wszystkie rady.
(Generalnie autko nawet nieźle jeździ jak na taki motor, masę i zaolejony silnik).

PS. Chciałbym podzielić się taką refleksją, że to forum jest na prawdę na wysokim poziomie (w moim odczuciu), wpisy są konkretne i pisane "po polsku", a nie "po polskiemu" ;-)

[ Dodano: 2013-10-14, 12:38 ]
W weekend zdjąłem tą gumową rurę od turbiny. Dość ciężko do tej turbinki palce wcisnąć, ale wyczułem tam oś i łopatki.
ÂŁopatki się kręciły normalnie, natomiast ośka była sztywno osadzona na swoim miejscu i żadnego luzu nie wyczułem.
Na pewno luzu poprzecznego luzu nie ma, a wzdłużnego to nie wiedziałem jak sprawdzić, bo nie było jak chwycić tej ośki.
Zauważyłem jedną niepokojącą rzecz - rura turbo przez którą wkładałem palce (tam gdzie zdjąłem gumową rurę) miała olej od wewnątrz, ale tylko na dole, reszta czyściutka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja