Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
Luki012
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 sie 2012, 18:11
Lokalizacja: Opole

Uruchomienie zimnego silnika

Post autor: Luki012 » 05 paź 2013, 00:13

Witam!
W mojej 2,7 tdi po uruchomieniu zimnego silnika przez chwilę jest słyszalny terkot taki jak na tym filmiku.

Słyszalne jest to najbardziej z spodu auta w okolicy skrzyni biegów.
Jak jest w waszych przypadkach z tym terkotem?
Podobny dzwięk czy inny?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 06 paź 2013, 11:19

Kolego u ciebie ten terkot jest minimalny wiec bym sie tym za bardzo nieprzejmowal.

Luki012
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 sie 2012, 18:11
Lokalizacja: Opole

Post autor: Luki012 » 06 paź 2013, 16:01

Dzięki za odpowiedz kolego!
Trochę uspokojiłeś mnie.
Rozmawiałem z 3 mechanikami i im się wydaje że to koło zamachowe odzywa się.
Bo dziwne jest to że nie słychać tego przy silniku tylko pod spodem auto w okolicy skrzyni biegów.
Pozdrawiam i dziękuje.

misiekmb1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 09 paź 2013, 19:38
Lokalizacja: Puławy

Post autor: misiekmb1 » 09 paź 2013, 19:43

Witam wszystkich.Jestem nowy i mam ten sam problem co większość z was ,terkotanie rozrządu.

[ Dodano: 2013-10-09, 19:45 ]
farmer91 pisze:ja ze swojej strony mogę powiedzieć że jestem po wymianie całego kompletnego rozrządu, tzn wszystkie napinacze, łańcuchy, ślizgi i kola zębate. przy odpalaniu cisza, czy to na zimnym czy ciepłym silniku. niby dzwoniły bardzo delikatnie i krótko bo ok 1 sek i to raz na jakiś czas, ale jak dostałem do ręki moje stare napinacze to od razu wiedziałem że była to dobra decyzja. nowe napinacze jak miałem w rękach po rozblokowaniu mocno odbijały, a ten najmniejszy co napina łańcuch pośredni był najmocniejszy, dwoma rekami ciężko się go zduszało. za to stare chodziły wszystkie jednakowo, można było je zdusić samymi palcami bez większego wysiłku. koła zęba e niby wyglądały ok, ale jak wszystko to wszystko, łańcuchów osobiście nie porównywałem starych z nowymi bo nie miałem takiej możliwości, ale mechanik co to robił mówił że były wyciągnięte, nawet ten dolny razem z napinaczem, który napędza tylko pompę oleju i jest w sumie najmniej obciążony. z rozrządem spokój, pozostały wtryski i inne pierdoły...
Witam kolego farmer ,mam pytanie ,jaki koszt poniosłeś za wymianę kpl. rozrządu? i gdzie robiłeś? Pozdrawiam

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 10 paź 2013, 06:33

misiekmb1 pisze:Witam wszystkich.Jestem nowy i mam ten sam problem co większość z was ,terkotanie rozrządu.

[ Dodano: 2013-10-09, 19:45 ]
farmer91 pisze:ja ze swojej strony mogę powiedzieć że jestem po wymianie całego kompletnego rozrządu, tzn wszystkie napinacze, łańcuchy, ślizgi i kola zębate. przy odpalaniu cisza, czy to na zimnym czy ciepłym silniku. niby dzwoniły bardzo delikatnie i krótko bo ok 1 sek i to raz na jakiś czas, ale jak dostałem do ręki moje stare napinacze to od razu wiedziałem że była to dobra decyzja. nowe napinacze jak miałem w rękach po rozblokowaniu mocno odbijały, a ten najmniejszy co napina łańcuch pośredni był najmocniejszy, dwoma rekami ciężko się go zduszało. za to stare chodziły wszystkie jednakowo, można było je zdusić samymi palcami bez większego wysiłku. koła zęba e niby wyglądały ok, ale jak wszystko to wszystko, łańcuchów osobiście nie porównywałem starych z nowymi bo nie miałem takiej możliwości, ale mechanik co to robił mówił że były wyciągnięte, nawet ten dolny razem z napinaczem, który napędza tylko pompę oleju i jest w sumie najmniej obciążony. z rozrządem spokój, pozostały wtryski i inne pierdoły...
Witam kolego farmer ,mam pytanie ,jaki koszt poniosłeś za wymianę kpl. rozrządu? i gdzie robiłeś? Pozdrawiam
ORI części dostaniesz w zależności od źródła w cenach 3 000- 3 500 zł.
Natomiast robocizna zależy od mechanika, koło 1 500 - 2 000 zł trzeba liczyć za wyjęcie silnika i wymianę rozrządu.

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 10 paź 2013, 15:04

do tego trzeba doliczyc jeszcze koszty zakup oleju, filtra oleju, nowego plynu chlodniczego, kilme chyba trzeba nabic tez po wyciagnieciu silnika, plus uszczelki uszczelniacze to tez jest istotne. tysiac zl jeszcze doliczyc trzeba

misiekmb1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 09 paź 2013, 19:38
Lokalizacja: Puławy

Post autor: misiekmb1 » 10 paź 2013, 16:17

Dzięki za szybką odpowiedź :)

No to ładnie ceny <szok> jestem ,,szczęśliwy" :[

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 10 paź 2013, 17:27

rozrzad mozesz zrobic na czesciach febi. mi mechanik mowil ze niepotrzebnie kupowalem ze serwisu bo te febi to jest to samo.wyszlo by wtedy z 1500zl taniej.ale to tylko pisze ci co slyszalem bo z kim nie pogadasz to inna wersja.pzdr

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 11 paź 2013, 06:31

lechu168 pisze:rozrzad mozesz zrobic na czesciach febi. mi mechanik mowil ze niepotrzebnie kupowalem ze serwisu bo te febi to jest to samo.wyszlo by wtedy z 1500zl taniej.ale to tylko pisze ci co slyszalem bo z kim nie pogadasz to inna wersja.pzdr
Febi ma chyba tylko napinacze, po za tym nie wiadomo czy febi robi już poprawione jak audi, czy pierwotne jak szły w latach 04-06.
Ja jestem zwolennikiem takich napraw na ORI gratach.

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 11 paź 2013, 12:01

Febi ma chyba tylko napinacze, po za tym nie wiadomo czy febi robi już poprawione jak audi, czy pierwotne jak szły w latach 04-06.
Ja jestem zwolennikiem takich napraw na ORI gratach.[/quote]

Moja A6 jest z 2007 roku a jednak jeden ponoc poprawiony napinacz byl do wymiany.Ten z Febi niczym sie nie roznil od tego z Audi ORI

irwonkas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 30 sie 2013, 14:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: irwonkas » 11 paź 2013, 17:28

febi ma poprawione napinacze to sa ori tylko zeszlifowane są numery i znaczki vw wymieniałem jest ok także śmiało zakładać

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 12 paź 2013, 13:29

a jakie koszta panowie tych napinaczy z febi?

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 13 paź 2013, 11:43

Te Febi to ok 450zl za sztuke

Awatar użytkownika
łapek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 sie 2010, 00:00
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Kontakt:

Post autor: łapek » 13 lis 2013, 17:33

Panowie, mechanik stwierdził, że przydałoby się zrobić u mnie napinacz. Wymienię od razu dwa - teraz pytanie koniecznie brać oryginał czy może być jakiś zamiennik?

A teraz pytanie do osób które wymieniały już napinacze. Podobno nie trzeba wyjmować silnika do takiej operacji, tak więc cena zabiegu też spada. Ile płaciliście za zrobienie napinaczy?
Diesel a6-c6/ Audi A6 C6.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 lis 2013, 18:17

łapek pisze:Panowie, mechanik stwierdził, że przydałoby się zrobić u mnie napinacz. Wymienię od razu dwa - teraz pytanie koniecznie brać oryginał czy może być jakiś zamiennik?
Wszyscy sugerują napinacze FEBI, że to to samo. Jeśli tak, to super. Sprawdź różnicę cenową między nimi, a tymi z ASO. Kluczowym jest, aby mieć pewność, że są już poprawione. Te z ASO podobno tak... a jak z innymi, kupionymi gdzieś na Allegro nie wiem. Zbyt droga inwestycja, aby zaoszczędzić kilka stówek, które potem mogą odbić się czkawką...

łapek pisze:A teraz pytanie do osób które wymieniały już napinacze. Podobno nie trzeba wyjmować silnika do takiej operacji, tak więc cena zabiegu też spada.
Jeśli sama góra, to bez wyciągania silnika... jeśli wszystko (a moim zdaniem to najlepsze wyjście), to niestety - albo silnik, albo skrzynia...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl