[A6 C5 1.8T AWT] 17536 Zbyt uboga mieszanka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 maja 2013, 09:15
- Lokalizacja: Trójmiasto
[A6 C5 1.8T AWT] 17536 Zbyt uboga mieszanka
Witam serdecznie,
wiem, że temat był wałkowany 1000 razy, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi korzystając z wyszukiwarki. Mam A6 jak w temacie i problem polega na tym, że auto nie ma mocy od czasu jak je kupiłem (2mc temu). Cały czas wyskakuje CHECK ENGINE, a VAG sygnalizuje błąd 17536 Zbyt uboga mieszanka. Po skasowaniu i przejechaniu około 100-150km problem wraca i znowu jest tylko jeden błąd 17536. Po kupnie wymieniony filtr paliwa, filtr powietrza, olej i filtr oleju. Auto nie ma instalacji gazowej.
Zrobiłem logi dynamiczne kanału 002 (3bieg, 5000RPM) i wyszło, że MAF daje płynnie, ale tylko maksymalnie 80g/s (modelowo powinno być 120g/s). Pomyślałem, że to przepływomierz, więc odłączyłem na chwilę w celu sprawdzenia. Wszyscy piszą, że gdy jest walnięty MAF to po jego odpięciu, ECU zacznie podawać dawki z ustawień fabrycznych i auto powinno mieć odczuwalny wzrost mocy. U mnie natomiast po odpięciu MAF auto ledwo żyło. Obroty na jałowym były bardzo nerwowe, przy ruszaniu silnik padał. Pomimo dodawania gazu samochód nie mógł wyjechać z parkingu i gasł. Podłączyłem MAF i problem zniknął, auto wróciło do porządku, ale problem z brakiem mocy został.
Obroty na jałowym są równe 760 bez znaczenia czy po nocy, czy po długiej trasie. Nie ma problemów z odpalaniem, silnik nie gaśnie, auto nie dymi z rury, spalanie mieszane 10l/100km. Brak mocy czuć od pierwszego biegu do końca.
Kanał 032 pokazuje +25% w drugiej kolumnie. Pierwsza kolumna w granicach +/- 1% od zera.
Dodatkowe objaw, który może pomóc w diagnozie to problem z odpowietrzeniem baku - pistoletem na stacji trzeba lać o kropelce, bo cały czas odbija i nie można nalewać szybciej niż po kropelce.
Rozmawiałem z dwoma mechanikami i każdy zaczynał, że przepustnica padła. Czy to może być prawda?
Może ktoś może polecić zaufany warsztat w Gdyni, który by to ogarnął?
Z góry dziękuję za pomoc. Mogę dostarczyć logi jeśli są potrzebne.
wiem, że temat był wałkowany 1000 razy, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi korzystając z wyszukiwarki. Mam A6 jak w temacie i problem polega na tym, że auto nie ma mocy od czasu jak je kupiłem (2mc temu). Cały czas wyskakuje CHECK ENGINE, a VAG sygnalizuje błąd 17536 Zbyt uboga mieszanka. Po skasowaniu i przejechaniu około 100-150km problem wraca i znowu jest tylko jeden błąd 17536. Po kupnie wymieniony filtr paliwa, filtr powietrza, olej i filtr oleju. Auto nie ma instalacji gazowej.
Zrobiłem logi dynamiczne kanału 002 (3bieg, 5000RPM) i wyszło, że MAF daje płynnie, ale tylko maksymalnie 80g/s (modelowo powinno być 120g/s). Pomyślałem, że to przepływomierz, więc odłączyłem na chwilę w celu sprawdzenia. Wszyscy piszą, że gdy jest walnięty MAF to po jego odpięciu, ECU zacznie podawać dawki z ustawień fabrycznych i auto powinno mieć odczuwalny wzrost mocy. U mnie natomiast po odpięciu MAF auto ledwo żyło. Obroty na jałowym były bardzo nerwowe, przy ruszaniu silnik padał. Pomimo dodawania gazu samochód nie mógł wyjechać z parkingu i gasł. Podłączyłem MAF i problem zniknął, auto wróciło do porządku, ale problem z brakiem mocy został.
Obroty na jałowym są równe 760 bez znaczenia czy po nocy, czy po długiej trasie. Nie ma problemów z odpalaniem, silnik nie gaśnie, auto nie dymi z rury, spalanie mieszane 10l/100km. Brak mocy czuć od pierwszego biegu do końca.
Kanał 032 pokazuje +25% w drugiej kolumnie. Pierwsza kolumna w granicach +/- 1% od zera.
Dodatkowe objaw, który może pomóc w diagnozie to problem z odpowietrzeniem baku - pistoletem na stacji trzeba lać o kropelce, bo cały czas odbija i nie można nalewać szybciej niż po kropelce.
Rozmawiałem z dwoma mechanikami i każdy zaczynał, że przepustnica padła. Czy to może być prawda?
Może ktoś może polecić zaufany warsztat w Gdyni, który by to ogarnął?
Z góry dziękuję za pomoc. Mogę dostarczyć logi jeśli są potrzebne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 maja 2013, 09:15
- Lokalizacja: Trójmiasto
Dziękuję wszystkim za rady. Jak mechanik mi sprawdzi te rzeczy to dam odpowiedź co wyszło (nieszczelność, regulator ciśnienia, pompa paliwa i ciśnienie na listwie).
Miałem na dysku stary log 002-115, można obejrzeć pod adresem: http://vaglog.rtnet.pl/d9_145061.html
Wydaje mi się, że wszystkie logi robiłem po skasowaniu błędu, ale głowy nie dam. Jutro zrobię nowy log 002-115 i 033-118.
Miałem na dysku stary log 002-115, można obejrzeć pod adresem: http://vaglog.rtnet.pl/d9_145061.html
Wydaje mi się, że wszystkie logi robiłem po skasowaniu błędu, ale głowy nie dam. Jutro zrobię nowy log 002-115 i 033-118.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 maja 2013, 09:15
- Lokalizacja: Trójmiasto
zenekjozef pisze:Dziękuję wszystkim za rady. Jak mechanik mi sprawdzi te rzeczy to dam odpowiedź co wyszło (nieszczelność, regulator ciśnienia, pompa paliwa i ciśnienie na listwie).
Miałem na dysku stary log 002-115, można obejrzeć pod adresem: http://vaglog.rtnet.pl/d9_145061.html
Wydaje mi się, że wszystkie logi robiłem po skasowaniu błędu, ale głowy nie dam. Jutro zrobię nowy log 002-115 i 033-118.
wydaje mi się, że gdyby problemem było ciśnnienie na listwie ( pompa , regulator ciśnienia , filtr paliwa ) czasy byłyby dłuższe niż 13 ms.
-----
bawół1
Ostatnio zmieniony 09 paź 2013, 20:02 przez tkamicki5, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 maja 2013, 09:15
- Lokalizacja: Trójmiasto
Na podstawie "Diagnostyka 1.8T"
Dodatkowo, w cytowanym materiale jest napisane, że uszkodzenie objawiać się będzie wyłącznie podczas pracy na biegu jałowym. W moim A6 nie ma żadnego problemu z biegiem jałowym, 760rpm i stoi równo.
Wizualnie sprawdzałem układ podciśnienia pod kątem nieszczelności, dokręcałem objemki jak były luźne, ale nic więcej nie widziałem. Czy dobrze się orientuję, że trzeba to zrobić sprężonym powietrzem podłączonym do głównej rury za przepływomierzem? Kiedyś też czytałem żeby popsikać sprayem do ułatwiania rozruchu, ale czy na biegu jałowym to coś da?NIESZCZELNOÂŚCI W UKÂŁADZIE PODCIÂŚNIENIA
Którykolwiek z elementów dolotu za przepływomierzem (wliczając w to przewody podciśnieniowe sterowania turbiny, DV czy też odmy i układu „secondary air injection” (SAI)), może z wiekiem ulec uszkodzeniu (przetarciu/pęknięciu), a uszkodzenie objawiać się będzie wyłącznie podczas pracy na biegu jałowym.
Dodatkowo, w cytowanym materiale jest napisane, że uszkodzenie objawiać się będzie wyłącznie podczas pracy na biegu jałowym. W moim A6 nie ma żadnego problemu z biegiem jałowym, 760rpm i stoi równo.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 maja 2013, 09:15
- Lokalizacja: Trójmiasto
Zrobiłem logi (silnik rozgrzany, błąd skasowany, 3 bieg i but w podłogę):
Log (0 - 115,002,032)
Log (1 - 033,118)
Pierwszy log robiłem z odkręconym kurkiem wlewu paliwa.
Sprawdzałem jeszcze raz nieszczelności i na tyle na ile mogę sprawdzić to nic nie widzę. Załączam zdjęcie jak to wszystko wygląda z góry. Pierwsze moje pytanie do właścicieli AWT, czy na obudowie filtra powietrza powinno być coś przykręcone do tej aluminiowej płytki z 4 otworami? I drugie pytanie o zawór (widoczny w prawym dolnym rogu). Sprawdziłem, że nie jest to DV, nie mniej jednak można w niego dmuchnąć z jednej i z drugiej strony bez problemu i oporu. Czy tak ma być?
Po przejechaniu kilku kilometrów, podczas robienia tych logów, korekty na kanale 032 urosły do 12%. Pewnie jeszcze raz taki dystans przejadę i urośnie do 25% z CHECK ENGINE.
Log (0 - 115,002,032)
Log (1 - 033,118)
Pierwszy log robiłem z odkręconym kurkiem wlewu paliwa.
Sprawdzałem jeszcze raz nieszczelności i na tyle na ile mogę sprawdzić to nic nie widzę. Załączam zdjęcie jak to wszystko wygląda z góry. Pierwsze moje pytanie do właścicieli AWT, czy na obudowie filtra powietrza powinno być coś przykręcone do tej aluminiowej płytki z 4 otworami? I drugie pytanie o zawór (widoczny w prawym dolnym rogu). Sprawdziłem, że nie jest to DV, nie mniej jednak można w niego dmuchnąć z jednej i z drugiej strony bez problemu i oporu. Czy tak ma być?
Po przejechaniu kilku kilometrów, podczas robienia tych logów, korekty na kanale 032 urosły do 12%. Pewnie jeszcze raz taki dystans przejadę i urośnie do 25% z CHECK ENGINE.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.