Czujnik poziomowania ksenonów
Czujnik poziomowania ksenonów
Wymieniłem czujnik poziomowania świateł na nowy tj. czteropinowy od c6 (półokrągły) orginalnie była wtyczka podłużna i teraz moje pytanie do osób które znają instalację elektryczną który kolor kabla z instalacji w samochodzie podłączyć do właściwego pinu w nowej kostce.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Czujnik poziomowania ksenonów
Niestety nie znając schematu samego sterownika poziomowania w C5 i C6 nikt Ci nie napisze który kabelek gdzie podłączyć. Ja proponuję pomierzyć jak się zachowuje oryginał a jak zamiennik z C6. Następnie na podstawie sprawdzeń podłączyć nowy czujnik.winklerw pisze:Wymieniłem czujnik poziomowania świateł na nowy tj. czteropinowy od c6 (półokrągły) orginalnie była wtyczka podłużna i teraz moje pytanie do osób które znają instalację elektryczną który kolor kabla z instalacji w samochodzie podłączyć do właściwego pinu w nowej kostce.
Nie wiem jak jest z Twoją wiedzą na temat elektroniki, ale mógłbyś zrobić tak:
Czujnik to nic innego jak potencjometr, tzn jego sprawdzenie wykonujesz miernikiem ustawionym do mierzenia rezystancji.
Pomiary wykonujesz dla czujnika od C5 jak i od C6 notując na kartce położenie styków i funkcję za którą odpowiadają.
1. Na początek lokalizujesz parę styków dla których rezystancja jest stała, niezależnie od położenia 'ramienia' czujnika. Brakujący styk na pewno będzie odpowiadał za 'sensor'
2. Mierzysz rezystancję pomiędzy stykiem 'sensora' a jednym (wybranym dowolnie) stykiem cewki (zapamiętaj do którego kabla był podłączony). Teraz musisz poruszyć 'ramieniem' czujnika i zaobserwować jak rośnie|maleje rezystancja w zależności od położenia 'ramienia' czujnika. Teraz to samo robisz dla czujnika od C6 - tzn jedną sondę podłączasz do 'sensora', a drugą do wybranego styku cewki. Jeżeli po ruchu 'ramienia' rezystancja będzie zmieniała się dokładnie tak samo (w tę samą stronę) to styk ten musisz podłączyć do koloru zapamiętanego przy pomiarze czujnika z C5.
3. Ostatni styk podłączasz do wolnego przewodu.
Wiem, że brzmi to bardzo zagmatwanie, niemniej jednak nie znam innego sposobu aby to poprawnie podłączyć

Sprawdź czy rezystancja cewki jest taka sama dla obu czujników. Jeżeli będzie się znacząco różniła, to możesz mieć problem z poprawnym działaniem poziomowania - układ będzie zmieniał położenie za mocno w SPAM do ruchu zawieszenia.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Sprawdź na drugim czujniku (zawsze są dwa w samochodzie) i z tego co wiem są takie same.winklerw pisze:Oczywiście mogę dokonać pomiarów pod warunkiem że stary czujnik jest sprawny, ale niestety tak nie jest. Moje pytanie jest bardzo proste który z trzech kabelków w kostce jest podpięty pod który z czterech styków i to w zasadzie wszystko.
Myślę że nie znajdziesz osoby która Ci powie wprost 'który kabelek wpiąć w które miejsce' z prostej przyczyny - musiałaby ona znać konstrukcję samego sterownika (schemat elektryczny modułu) oraz budowę czujnika (jakie funkcje zostały wyprowadzone na styki).
Moim zdaniem powinieneś rozejrzeć się za ori czujnikiem, gdyż z pozoru podobne modele samochodów dość znacznie różnią się konstrukcyjnie (kilka razy już to odczułem na własnej skórze) i to że element ma spełniać tę samą funkcję nie zawsze oznacza że będzie to robił w tym samym sposobem

W dalszym ciągu moje pytanie jest żle rozumiane. Chodzi tylko o to aby ktoś kto ma dostęp do schematu (ETKA) podał mi jaki kolor kabla idzie na styki w czujniku poziomowania w C6 i to jest w zasadzie wszystko o co proszę. Nie oczekuję pouczeń i tonu mentorskiego. Czujniki konstrukcyjnie i co do zasady działania są takie same różnią się tylko rodzajem wtyczki. Nie oczekuję opisu budowy zasady działania interesują mnie konkrety jakie kolory są na stykach.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Dane ze schematów elektrycznych ELSA (ETKA to baza części zapasowych)winklerw pisze:... Chodzi tylko o to aby ktoś kto ma dostęp do schematu (ETKA) podał mi jaki kolor kabla idzie na styki w czujniku poziomowania w C6 i to jest w zasadzie wszystko o co proszę. Nie oczekuję pouczeń i tonu mentorskiego. ...

- dla przedniego czujnika:
konektor 1 - liliowo - czarny
konektor 2 - niebiesko - biały
konektor 4 - szaro - zielony
- dla tylnego czujnika:
konektor 1 - brązowy
konektor 2 - żółty
konektor 4 - szaro - niebieski
Dane dla pojazdu z 2006r A6 C6 Avant z silnikiem AUY
Przepraszam, ale z Twoich postów wywnioskowałem że chcesz podłączyć czujnik z C6 do C5, dlatego moje odpowiedzi wyglądały jak wyglądały.
Napisz dokładnie co chcesz zrobić z tym czujnikiem od C6 - w ten sposób ułatwisz rozwiązanie ewentualnych problemów innym użytkownikom tego forum.