Wibracje karoserii przy 120 km/h
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 paź 2012, 11:49
- Lokalizacja: Elbląg
Wibracje karoserii przy 120 km/h
Witam.
Mam problem z moim autkiem bo przy 120 km/h strasznie drży.Pojechałem do mechanika i wziął auto na podnośnik i stwierdził że półoś.Oczywiście wymieniłem i dalej to samo.Oczywiście zapłaciłem sporą sumkę i dalej to samo.Więc próbuje ten problem rozwiązać sam.Pojechałem i wyważyłem opony i sprawdziłem felgi i dalej jest to samo.Nie dałem za wygraną i poszedłem w grubsze rzeczy czyli napęd.Wymieniłem wał i dalej dzieje się to samo.Zupełnie nie wiem co dalej robić jeżdżę od mechanika do mechanika i nikt nic nie wie.Napisałem nawet seryjny program żeby wyeliminować chip i nic.Przymierzam się do wymiany tylnego dyferencjału ale nie wiem czy to pomoże.Wydałem już gruba forsę i już powoli mi brak sił na to autko.Z góry proszę o pomoc.
Mam problem z moim autkiem bo przy 120 km/h strasznie drży.Pojechałem do mechanika i wziął auto na podnośnik i stwierdził że półoś.Oczywiście wymieniłem i dalej to samo.Oczywiście zapłaciłem sporą sumkę i dalej to samo.Więc próbuje ten problem rozwiązać sam.Pojechałem i wyważyłem opony i sprawdziłem felgi i dalej jest to samo.Nie dałem za wygraną i poszedłem w grubsze rzeczy czyli napęd.Wymieniłem wał i dalej dzieje się to samo.Zupełnie nie wiem co dalej robić jeżdżę od mechanika do mechanika i nikt nic nie wie.Napisałem nawet seryjny program żeby wyeliminować chip i nic.Przymierzam się do wymiany tylnego dyferencjału ale nie wiem czy to pomoże.Wydałem już gruba forsę i już powoli mi brak sił na to autko.Z góry proszę o pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 paź 2012, 11:49
- Lokalizacja: Elbląg
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 paź 2012, 11:49
- Lokalizacja: Elbląg
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Jak pisze Krzysiek zacznij od tych tarcz. Często mechanicy nakładają smar między piastę a tarcze. Niby smar ma za zadanie nie doprowadzić do korozji tych elementów. Jest to błędne przekonanie, ponieważ nawet minimalna ilość smaru zazwyczaj powoduje wibracje podczas jazdy. Jeśli dobrze poszukasz, gdzieś na Forum opisywałem już taki przypadek. Ostatnio ściągałem piasty w Passku B6 i okazało się że tam mechanik pomalował piasty i tarcze od środka farbą <szok> <szok>
Po dokładnym wyczyszczeniu tych elementów drgania zostały wyeliminowane do zera

Po dokładnym wyczyszczeniu tych elementów drgania zostały wyeliminowane do zera

Warsztat, naprawy Audi A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
- Imię: Michał
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Po oczyszczeniu kół i tarcz , zalecam wyważenie kół na samochodzie .Pomoże na 99,9%
Pomogłem
A6 C6 brak wspomagania silnik 2.4

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 paź 2012, 11:49
- Lokalizacja: Elbląg
Może Koledzy też przyłączę się do tematu.
U mnie drgania występują w zakresie prędkości 50-70. Pojawiły się po wymianie łożysk z przodu, lub tarcz hamulcowych
nie wiem dokładnie bo wymieniałem to mniej więcej w tym samym czasie. Dochodzą jakby z pod siedzenia. Bicie tarcz było sprawdzane na samochodzie mikrometrem i wg mechanika nie odbiega od normy. Luzów w zawieszeniu nie znaleziono. Koła wyważane kilka razy, ostatnio na samochodzie. Zaczynam podejrzewać wał albo może konwerter. Już mnie zaczyna to mocno wkurzać.
U mnie drgania występują w zakresie prędkości 50-70. Pojawiły się po wymianie łożysk z przodu, lub tarcz hamulcowych
nie wiem dokładnie bo wymieniałem to mniej więcej w tym samym czasie. Dochodzą jakby z pod siedzenia. Bicie tarcz było sprawdzane na samochodzie mikrometrem i wg mechanika nie odbiega od normy. Luzów w zawieszeniu nie znaleziono. Koła wyważane kilka razy, ostatnio na samochodzie. Zaczynam podejrzewać wał albo może konwerter. Już mnie zaczyna to mocno wkurzać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 paź 2012, 11:49
- Lokalizacja: Elbląg
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
nie wiem jak ma się sprawa w c6 ale w c5 częstą przyczyną drgań są przeguby wewnętrzne lub łożyska kół o czym pisałem wcześniej. poza tym jeśli ktoś używa pierścieni centrujących do kół to te również się wyrabiają i powstają luzy powodujące wibracje podczas jazdy.
przy quattro dochodzi jeszcze wał, podpora i pewnie jeszcze coś by się znalazło
przy quattro dochodzi jeszcze wał, podpora i pewnie jeszcze coś by się znalazło