Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

AKN 2,5 Głowice

Silniki wysokoprężne
Kepe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 29 kwie 2013, 21:59
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Kepe » 29 wrz 2013, 00:08

Kamilverso pisze:Witam, sorry, ze sie wtracam, ale poczytalem Wasze opinie i chcialbym, zeby ktos mi w koncu wyjasnil, czy afb akn ake i bfc to takie same slupki?
A czym sie roznia slupki od bdg czy bau (oprocz glowic bo tam juz aluminiowe walki)
Polecacie koledze wstawic nowszy slupek, a bedzie osprzet pasowal na otwory itd?.
Dzieki
Z tego co mi wiadomo ze wszystkie wersje A maja te same slupki ,wersje B maja te same mocowania tylko ze juz inne glowice.

[ Dodano: 2013-09-29, 00:14 ]
arri pisze:
Kepe pisze:A co jest tam dodatkowo wsadzone ze się osprzętem różnią Plus do tego sterownik komputera trzeba mieć bo od AKN nie pojedzie .
inne wtryski, turbo, wiazka, ECU itp itd.

Ja przekładałem z AFB na AKE - w razie potrzeby wymienie glowice z BDH i bede miec BAU xD... technicznie rzecz biorac to tak to sie mniej wiecej dzieli :D

nawet BAU na osprzecie z AFB powinien pracowac dobrze z tym ze nadal 150 koni. W tiptronic'u i quattro troche malo :/
No dobra ,a jak bym dorwal caly silnik BDH, BAU z wiazka i ze sterownikiem tzw. ECU bez turbo . To czybyly by problemy ze wsadzeniem takiego silnika w miejsce AKN . I jak by to mialo do rzeczyz tempomatem i z komputerem pokladowym ,a takrze z przebiegiem? Z gory Dziekuje .

Kamilverso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 28 wrz 2013, 20:55
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Kamilverso » 29 wrz 2013, 09:55

Zgadza sie, niby wszystkie z literka b mialy byc poprawione ale bfc to jakas chyba sciema. Mam taki w garazu z wytartymi walkami, mialem kompletne glowice ze starego afb i kazalem koledze przelozyc walki do tego bfc. Pobawil sie pare godzin i wszystko pasuje, wiec wychodzi na to, ze bfc to to samo co afb, akn i ake tyle, ze z osprzetem 163konie.
Moim zdaniem, jezeli bedzie wszystko poasowac, to lepiej zalozyc bdg, bdh lub bau, dluzej pochodza

arri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 11 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: arri » 29 wrz 2013, 10:45

Kamilverso pisze:Witam, sorry, ze sie wtracam, ale poczytalem Wasze opinie i chcialbym, zeby ktos mi w koncu wyjasnil, czy afb akn ake i bfc to takie same slupki?
A czym sie roznia slupki od bdg czy bau (oprocz glowic bo tam juz aluminiowe walki)
Polecacie koledze wstawic nowszy slupek, a bedzie osprzet pasowal na otwory itd?.
Dzieki
Generalnie... bo dowiedziałem się o tym z tego forum, To praktycznie każdy słupek zasilisz starym osprzętem (ale wiadomo że) poprawiając coś to stary osprzęt do nowszego.

Ja osobiście sam tak zrobiłem i mogę np powiedzieć, że słupek AKE (2001r) który ma (niby) lepszą pompę oleju, wraz z jego głowicami (bez wałków) zaadoptowałem zamiast mojego starego AFB.... Wiadomo, że moc/osiągi zostają ze starej instalacji i osprzętu.

Na pewno nie pasowała pompa vacum od starego AFB, i było inne (większe i mocniejsze) mocowanie rolki na rozrządzie (którą miałem tulejowaną z powodu małej średnicy i drobnego gwintu - urwał się komuś kiedyś) w AKE jest to poprawione :)

Każda nowsza generacja 2,5 podobno jest lepsza od poprzedniej tylko ze raz poprawili blok, raz głowice, raz wałki... Na raz wniosków nie wyciągneli :)

Na pewno mi w tych sprawach pomógł tx-didi za co bardzo mu jestem wdzięczny :) część zdobytej wiedzy mogę przekazać teraz dalej :P

Oczywiście nie można być niczego pewnego na 100% póki się nie ma przed sobą przyszłych "łączonych elementów" :)

[ Dodano: 2013-09-29, 10:51 ]
Kepe pisze:caly silnik BDH, BAU z wiazka i ze sterownikiem tzw. ECU bez turbo
wow nie zauważyłęm 2 strony tematu :)

Mianowicie sterownik teoretycznie musi współgrać ze sterowaniem pompy ABS/ESP itd więc sporo więcej "rzeźbienia" jest przy tym.

Na mój gust: nowy słupek + stara elektronika + nowy program(chip) = to samo

// edit

Na pewno numery głowic AKN/AFB są identyczne, AKE ma inne i różni się wg mnie wizualnie dodatkowymi odlewami pomiędzy mocowaniami panewek na wałki

a reszta:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Kepe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 29 kwie 2013, 21:59
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Kepe » 29 wrz 2013, 15:30

No dobra, ale przeciez oprucz wizualizacji Audi 2004 i zmianami silnika to praktycznie nic sie nie zmienilo ani pompa ABS/ESP wiec na moje oko nie widzialbym rzadnego problemu z przelozeniem silnika BAU,BDH w miejsce AKN jezeli oczywiscie jest sterownik , ogolnie to slupek ciezko dorwac ,a caly silnik prosciej z calym osprzetem a roznica wychodzi jakies 1000-1500 zl Tak wiec sie zastanawiam nad tym czy nie lepiej wsadzic drugi silnik nowszy troszke mocniejszy niz szukac glowic dobrych , bo z tym tez jest naprawde ciezko .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga