dziwne drgania auta..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 lut 2013, 18:37
- Lokalizacja: Cieszyn
U mnie objawy sa nieco inne.
Mianowicie auto drzy wylacznie przy dodawaniu gazu. Juz przy przyspieszaniu na pierwszym biegu. Praktycznie za kazdym dodaniem gazu autem niezle trzepie - czuc to po calej budzie, jednak szczegolnie z tylu. Wymienione przeguby zewnetrzne i wewnetrzne: zerowy skutek. Poducha pod dyfrem sprawdzana - wydaje sie OK. Pozostaly wlasciwie dwie mozliwosci, albo przeguby walu, albo cos z dyfrem nie tak...
Ktos ma cos podobnego?
Mianowicie auto drzy wylacznie przy dodawaniu gazu. Juz przy przyspieszaniu na pierwszym biegu. Praktycznie za kazdym dodaniem gazu autem niezle trzepie - czuc to po calej budzie, jednak szczegolnie z tylu. Wymienione przeguby zewnetrzne i wewnetrzne: zerowy skutek. Poducha pod dyfrem sprawdzana - wydaje sie OK. Pozostaly wlasciwie dwie mozliwosci, albo przeguby walu, albo cos z dyfrem nie tak...
Ktos ma cos podobnego?
- wolem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 mar 2011, 22:47
- Imię: Michal
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Piła/ Wielkopolska
Witam
Wymieniłem podporę wału (140 zł na popularnym portalu aukcyjnym)
Podczas wymiany okazało się że poduszka mechanizmu różnicowego też wybita więc też wyminiłem (wkład Ori z salonu 84 zł) i jest o niebo lepiej ale jeszcze nie idealnie, mechanik mówi że jeden z przegubów wewnętrznych był całkiem suchy i ma spore luzy, więc może jeszcze to wymienię. Ktoś orientuje się jakie to koszty?
Wymieniłem podporę wału (140 zł na popularnym portalu aukcyjnym)
Podczas wymiany okazało się że poduszka mechanizmu różnicowego też wybita więc też wyminiłem (wkład Ori z salonu 84 zł) i jest o niebo lepiej ale jeszcze nie idealnie, mechanik mówi że jeden z przegubów wewnętrznych był całkiem suchy i ma spore luzy, więc może jeszcze to wymienię. Ktoś orientuje się jakie to koszty?
Pozdrawiam:
wolem
wolem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 lut 2013, 18:37
- Lokalizacja: Cieszyn
Wlasnie na 4 i 5 wlasciwie juz nie. Chociaz dla pewnosci sprawdze (uzytkuje jako trzeci samochod - stad brak pewnosci) i edytuje wiadomosc pozniej, ale z tego co pamietam to na tych biegach przestaje.Zagór pisze:A drży na 4 i 5 biegu??
U mnie koszt z wymiana wyniosl niecale 800zl.wolem pisze: mechanik mówi że jeden z przegubów wewnętrznych był całkiem suchy i ma spore luzy, więc może jeszcze to wymienię. Ktoś orientuje się jakie to koszty?
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Skoro na 4-5 jest spokój, to niestety sporo wskazuje na konwerter skrzyni - jaki nalot ma auto??Michal_Shock pisze:Wlasnie na 4 i 5 wlasciwie juz nie. Chociaz dla pewnosci sprawdze (uzytkuje jako trzeci samochod - stad brak pewnosci) i edytuje wiadomosc pozniej, ale z tego co pamietam to na tych biegach przestaje.Zagór pisze:A drży na 4 i 5 biegu??
U mnie koszt z wymiana wyniosl niecale 800zl.wolem pisze: mechanik mówi że jeden z przegubów wewnętrznych był całkiem suchy i ma spore luzy, więc może jeszcze to wymienię. Ktoś orientuje się jakie to koszty?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 lut 2013, 18:37
- Lokalizacja: Cieszyn
Jak Byk swieci 175 tys. km, ale przyznam oczywiscie, ze nie do konca mozna temu wierzyc gdyz nie jest on nadto udokumentowany.Zagór pisze:
Skoro na 4-5 jest spokój, to niestety sporo wskazuje na konwerter skrzyni - jaki nalot ma auto??

Parałeś sie z podobnym problemem? Nie uwazasz, ze moga to byc przeguby walu?
Zdecydowanie na 4 i 5 biegu juz cisza...
Mowia mi, ze albo przeguby walu, albo podpora walu... Jakos o kowerterze nikt nie wspomina, a po mojej sugestii twierdza, ze gdyby sprzeglo bylo padniete, to by obroty mogly podskakiwac na luzie i biegi sie slizgac np. - a oprocz trzepania buda od drgan na 1,2,3 biegu zadnych innych usterek
...
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Na 4, 5 biegu zapięty jest lock'up w konwererze (konwerter jest spięty na sztywno), wcześniej konwerter pracuje z uślizgiem wnioski ..... - oczywiście nie sugeruję wywalania skrzyni, a jedynie chłodną ocenę pozostałych elementów przeniesienia napędu, jako że możesz wydać kilka zł na wymianę dobrych na dobre, a problem pozostanie 

Dobra, zabieram się za wymianę półosi, czyli metodę prób i błędów.. I mam pytanko, nie wie ktoś jakie ma oznaczenie dokładne półoś do mojego auta? Wolę to wiedzieć bez konieczności wyciągania najpierw części..
[ Dodano: 2013-10-05, 23:15 ]
Panowie, po odczytaniu nr'ów półosi (4b3407272h - prawa i 4b3407271g - lewa) stwierdzam, że nie ma na chwilę obecną nic na allegro.. google też nie pomaga. Z kolei widzę, że są dostępne półosie z c5 ale np s6 i różnią się tylko ostatnią literką - jakie to ma znaczenie? Szukać tylko o moim numerze?
Chce na początek wymienić prawą - tę co mogła dostać najprędzej podczas strzału w krawężnik. Pojeździć i ocenić. Od czegoś trzeba zacząć, przy wymianie obadam podporę wału etc...
[ Dodano: 2013-10-22, 21:51 ]
...wracając do tematu...
wymieniłem sam przegub wewnętrzny prawy - czyli ta strona gdzie palnąłem o krawężnik. Ponoć miał ładny luz jak się okazało, zrobiłem trasę 1000km głównie autostradą i nic nie drgało
więc chyba to to..
Ale.. myślałem, że z tym powiązane będą stukania podczas ruszania, ale te nie zniknęły, co to może być? Wydaje się, że jak auto jest rozgrzane to to nie występuje, albo słabiej. Występuje to od czasu samego uderzenia w krawężnik. Czy uderzona półoś (pchnięta) mogła uszkodzić może łożysko w skrzyni czy coś? Tak strzelam..
[ Dodano: 2013-10-22, 21:58 ]
a i jeszcze jedno, podobno z drugiej strony - lewej, jest mały luz (2-3 mm), czy na przegubie wewnętrznym to jest dopuszczalne?
[ Dodano: 2013-10-05, 23:15 ]
Panowie, po odczytaniu nr'ów półosi (4b3407272h - prawa i 4b3407271g - lewa) stwierdzam, że nie ma na chwilę obecną nic na allegro.. google też nie pomaga. Z kolei widzę, że są dostępne półosie z c5 ale np s6 i różnią się tylko ostatnią literką - jakie to ma znaczenie? Szukać tylko o moim numerze?
Chce na początek wymienić prawą - tę co mogła dostać najprędzej podczas strzału w krawężnik. Pojeździć i ocenić. Od czegoś trzeba zacząć, przy wymianie obadam podporę wału etc...
[ Dodano: 2013-10-22, 21:51 ]
...wracając do tematu...
wymieniłem sam przegub wewnętrzny prawy - czyli ta strona gdzie palnąłem o krawężnik. Ponoć miał ładny luz jak się okazało, zrobiłem trasę 1000km głównie autostradą i nic nie drgało

Ale.. myślałem, że z tym powiązane będą stukania podczas ruszania, ale te nie zniknęły, co to może być? Wydaje się, że jak auto jest rozgrzane to to nie występuje, albo słabiej. Występuje to od czasu samego uderzenia w krawężnik. Czy uderzona półoś (pchnięta) mogła uszkodzić może łożysko w skrzyni czy coś? Tak strzelam..
[ Dodano: 2013-10-22, 21:58 ]
a i jeszcze jedno, podobno z drugiej strony - lewej, jest mały luz (2-3 mm), czy na przegubie wewnętrznym to jest dopuszczalne?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 lut 2013, 18:37
- Lokalizacja: Cieszyn
- IreK_PV808
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 07 cze 2013, 23:04
- Imię: Irek
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Leżajsk
- Kontakt:
przepraszam ,że tak wtargnę z butami w temat ale jak zauważyłem na zimnym silniku i otworze drzwi przednie to tak chyba drgają jakoś niestandardowo ale na ciepłym silniku objaw już nie występuje (możliwe ,że przewrażliwiony jestem ale wole dmuchać na zimne) można coś na to powiedzieć poza tym żeby wymienic auto na nowe z salonu :P
Jak mogę to pomogę.
Gadżety Audi A6
exhaust byGTPerformance -->>
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub

exhaust byGTPerformance -->>
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub
- wolem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 mar 2011, 22:47
- Imię: Michal
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Piła/ Wielkopolska
Witam
Wymieniłem podporę wału, przegub wewnętrzny, poduszkę dyfra. Jest dużo lepiej, pojawiły sie drgania przy niższej prędkości 55-65 km/h. Powyżej 70 km/H drgania ustają. Mechanik mówi że podpora (od transita) ma twarsza gumę niż ta która była w oryginale , stąd drgania. Czy ktoś może wie czy są inne poduszki z bardziej elastyczną gumą?
Wymieniłem podporę wału, przegub wewnętrzny, poduszkę dyfra. Jest dużo lepiej, pojawiły sie drgania przy niższej prędkości 55-65 km/h. Powyżej 70 km/H drgania ustają. Mechanik mówi że podpora (od transita) ma twarsza gumę niż ta która była w oryginale , stąd drgania. Czy ktoś może wie czy są inne poduszki z bardziej elastyczną gumą?
Pozdrawiam:
wolem
wolem