Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP] Tiptronic - szarpnięcia przy zmianie biegów

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
poochatek87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 wrz 2013, 16:02
Lokalizacja: Radzyń Podlaski\Zgierz

[ TIP] Tiptronic - szarpnięcia przy zmianie biegów

Post autor: poochatek87 » 25 wrz 2013, 13:18

Witam serdecznie. Jestem nowy na tym portalu i myślę, że zagoszczę tu z Wami na dłużej :) A co do problemu to przedstawia się następująco, w moim Tiptronicu jest problem zmiany biegu z 2 na 3, podczas przełączenia jest wzrost obrotów z 2000 do prawie 3000 i chwilowe przytrzymanie na wysokich obrotach. Zaniepokojony pojechałem do mechanika, wymieniłem olej ( był delikatny ubytek) i filtr, mechanik stwierdził że to wina niskiego poziomu oleju.... Ale po tym jak odebrałem auto sytuacja się powtarza i dalej szarpie :[ , nie wiem co jest dokładnie z forum wyczytałem, że może być to wina sprzęgła hydrokinetycznego, ale również wyczytałem na temat adaptacji, tylko nie wiem co to znaczy <mysli> . Koledzy pomóżcie i wytłumaczcie o co dokładnie chodzi z tą adaptacją czy to powinien być mój kiolejny krok po wymianie oleju i filtru. Pozdrawiam.
P.S jest jeszcze jedna rzecz przy zmianie z D na R i odwrotnie czuć delikatne uderzenie w skrzyni....

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 25 wrz 2013, 13:57

Co do adaptacji to tak do końca nie wiadomo, są o to spory na forum, podobno w tiptronicu w C5 nie robi się adaptacji, a w C6 juz tak.

Co do szarpania przy zmianie przyczyny mogą być różne, sprzęgło hydrokinetyczne też, ale ja bym zaczął od tego czy mechanik zalał odpowiedni olej, i w odpowiedniej ilości, bo stan oleju w naszych tiptronicach sprawdza się na włączonym silniku, skrzynia w pozycji P i przy temperaturze oleju w skrzyni około 30-35 C.

Awatar użytkownika
poochatek87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 wrz 2013, 16:02
Lokalizacja: Radzyń Podlaski\Zgierz

Post autor: poochatek87 » 25 wrz 2013, 14:01

Ilość jak i olej zostało odpowiednie dobrane i wymienione. Tylko rodzi się pytanie w co najpierw uderzyć, by nie jeździć od jednego do drugiego mechanika i wkładać w to grube pieniądze a efekt pozostanie bez zmian.

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 25 wrz 2013, 15:34

SoloZiP pisze:Co do adaptacji to tak do końca nie wiadomo, są o to spory na forum, podobno w tiptronicu w C5 nie robi się adaptacji, a w C6 juz tak.

Co do szarpania przy zmianie przyczyny mogą być różne, sprzęgło hydrokinetyczne też, ale ja bym zaczął od tego czy mechanik zalał odpowiedni olej, i w odpowiedniej ilości, bo stan oleju w naszych tiptronicach sprawdza się na włączonym silniku, skrzynia w pozycji P i przy temperaturze oleju w skrzyni około 30-35 C.
czy aby na pewno na P? z tego co wiem to na N

[ Dodano: 2013-09-25, 15:34 ]
poochatek87 pisze:Ilość jak i olej zostało odpowiednie dobrane i wymienione. Tylko rodzi się pytanie w co najpierw uderzyć, by nie jeździć od jednego do drugiego mechanika i wkładać w to grube pieniądze a efekt pozostanie bez zmian.
jaki olej masz zalany, czy był wymieniany statycznie czy dynamicznie?

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 26 wrz 2013, 10:41

Kolego ja też miałem taki problem w tiptronicu że przeciągało mi biegi (zawsze zmieniało poniżej 2 tys obrotów a później zmieniała przy ponad 2,5 tys obrotów), sprawdziłem stan oleju i okazało się, że brakowało pół litra, po dolewce problem przeciągania biegów zniknął. Więc najpierw upewnij sie na 100% że masz odpowiednią ilość oleju w skrzyni a potem szukaj dalej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja