Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AKN 2.5 150 KM] Chmura czarnego dymu po wciśnięciu gazu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Mariusz777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 15 lip 2012, 10:09
Lokalizacja: Wizna

[ AKN 2.5 150 KM] Chmura czarnego dymu po wciśnięciu gazu

Post autor: Mariusz777 » 15 wrz 2013, 19:13

witam po raz kolejny i proszę o pomoc borykam się z problemem intensywnego kopcenia na czarno po mocniejszym wciśnięciu gazu gdy przyśpieszam delikatnie nic nie dymi wszystko jest ok sprawdziłem doloty od IC są całe i szczelne podpinałem vaga zero błędów. Auto dymi dopiero po przekroczeniu 2.5tys obrotów ciągłym czarnym dymem do momentu aż odpuszcze gaz dodam że moc jest jak trzeba i wzrosło mi znacznie spalanie. ale gdy odepne przepływomierz przestaje kopcic a moc nie spada. i tak na marginesie przepływomierz Pierburg nowy wkład numery 7.22864.10.0 mam tez drugi używany sprawny o numerach 7.22864.08.0 i jest tak samo.
Fabrycznie był tam wsadzony przepływomierz Bosch który padł na amen...

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 15 wrz 2013, 19:26

Z tego co wiem to 2.5 TDi lubią przykopcić przy gwałtownym wciśnięciu gazu...
Zauważyłeś jakąś znaczącą różnicę w SPAM do przeszłości?

Mariusz777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 15 lip 2012, 10:09
Lokalizacja: Wizna

Post autor: Mariusz777 » 15 wrz 2013, 19:40

wczesniej jak sie wcisnęło to mało co dymek pusciła a teraz kopci intensywnym czarnym dymem przez cały okres przyśpieszania. Możliwe ze wtryski?

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 15 wrz 2013, 19:56

Prawdopodobnie 90% wtryski, może być także turbina. Co z olejem ubywa czy przybywa? <luzik>

Mariusz777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 15 lip 2012, 10:09
Lokalizacja: Wizna

Post autor: Mariusz777 » 15 wrz 2013, 20:02

olej wymieniłem ok 1200km temu i od tamtej pory jest cały czas tyle ile wlałem na wymianie:). jest też coś takiego że mam okopconą turbinę na łączeniu częsci ciepłej i zimnej ale jeszcze ciekawostka prawy rząd cylindrów a w zasadzie pokrywa jest mokra...

[ Dodano: 2013-09-15, 20:09 ]
Tylko pytaniem pozostaje dlaczego po odłączeniu przepływki dymienie ustaje...

Awatar użytkownika
freon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 22 sty 2012, 07:17
Lokalizacja: Okolice Włocławka

Post autor: freon » 16 wrz 2013, 08:58

Witam odpowiadając na pytanie dlaczego po odłączeniu przepływki dymienie ustaje.Może warto sobie przypomnieć po co wogóle jest przepływomierz i za co odpowiada.To krótko i na temat przepływka odpowiada za dobieranie proporcji paliwa do ilości powietrza przepływajacego przez filtr powietrza,odłączajac przepływke automatycznie dawka paliwa jest jednakowa co przy wtryskach,które,,leją"daje dokładnie taki efekt jak u ciebie.

Mariusz777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 15 lip 2012, 10:09
Lokalizacja: Wizna

Post autor: Mariusz777 » 16 wrz 2013, 19:01

dziś zdjąłem pokrywy sprawdziłem w jakim stanie są wałki i jeszcze raz sprawdziłem dolot do turba i dolot szczelny wałki wyglądaja super. więc pomijając wtryski które już obstawiam na 90% co jeszcze może być przyczyną tak intensywnego kopcenia na czarno po mocnym dodaniu gazu?

Awatar użytkownika
freon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 22 sty 2012, 07:17
Lokalizacja: Okolice Włocławka

Post autor: freon » 16 wrz 2013, 20:29

Hmm wychodzi na to że mamy te same,,rechoty"pod pokrywą:|Jeszcze mam jedno stwierdzenie które może dac ci troszkę do myślenia.Gdy kupowałem auto miałem świadomość tego że mam padniete wtryski objawy były następujące auto kopciło na niebiesko i na zegarze odzywała się kontrolka od podgrzewania świec żarowych.Więc chmura czarnego dymu nie koniecznie może oznaczać padniete wtryski tylko np problem z ustawieniem dawki paliwa:-/

Mariusz777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 15 lip 2012, 10:09
Lokalizacja: Wizna

Post autor: Mariusz777 » 17 wrz 2013, 09:15

a czy dawke paliwa można zmienić jakoś za pomocą vag'a? i jaka powinna być poprawna wartość dla tego silnika. długo jezdziłem z uszkodzoną przepływką może to jakoś wpłynęło na rozlegulowanie właściwej dawki...

Awatar użytkownika
freon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 22 sty 2012, 07:17
Lokalizacja: Okolice Włocławka

Post autor: freon » 25 wrz 2013, 06:34

ÂŻeby wyeliminować twoja usterke należy jeszcze raz podłączyć vaga i obserwować wartości wtrysków jeśli któryś leje będzie miał większą wartość od pozostałych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl