Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi Allroad C5] 2.7 biTurbo Problem z turbina

Silniki benzynowe
mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 24 wrz 2013, 18:40

A nie ma możliwości, że to odma wali olejem?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 25 wrz 2013, 12:48

Swego czasu przerabiałem temat demontażu i regeneracji turbin ... Ja zdecydowaniem się wyciągnąć cały silnik razem ze skrzynią (wymieniałem rozrząd, uszczelki pod pokrywami zaworów, uszczelniacze nastawników rozrządu i regenerowałem turbo) ...
Moje spostrzeżenia co do demontażu turbin - można to zrobić na 4 sposoby:
- demontaż samego silnika - oczywiste że najlepszy dostęp do turbin
- demontaż skrzyni biegów - dostęp do turbin całkiem niezły
- demontaż kompletu silnika i skrzyni - dostęp do turbin bardzo dobry
- bez demontażu silnika i skrzyni - dostęp bardzo ograniczony i wątpię aby było możliwe do przeprowadzenia ze względu na konieczność odkręcenia śrub mocujących turbinę do kolektora wydechowego (potrafią się nieźle zapiec). Ponadto myślę że szybciej jest wyciągnąć silnik niż kombinować - tak się zabierają do tego tematu w serwisie.

Regenerację turbin można przeprowadzić we własnym zakresie - zestaw naprawczy nie jest drogi. Są w internecie dostępne bardzo dokładne rysunki złożeniowe. Nasze turbinki nie są zbytnio wyrafinowane więc i operacja jest stosunkowo prosta - należy tylko pamiętać aby zaznaczyć dokładnie pozycję wirnika sprężającego powietrze w dolocie w SPAM do wałka na którym jest umocowany wirnik gazów wylotowych, oraz pozycję ustawienia gruszki :-) ... Moje turbinki przelatały od regeneracji ok 30tkm i póki co żadnego oleju w dolocie nie mam :-)

Niebieskie spaliny nie koniecznie muszą być skutkiem wadliwych turbin - taki objaw również może być skutkiem zapchanej odmy, uszkodzeń (przepuszczania) uszczelniaczy na zaworach, uszkodzeń pierścieni na tłokach (trzeba by sprawdzić sprężanie aby to ustalić)

Z tego co się orientuję zapchania odmy są bolączką silnika 2.7 - i mogą prowadzić do 'wypchnięcia' oleju do kolektora dolotowego, co prowadzi również do jego obecności w IC.

Moja rada - póki ciepło - zdemontuj i przeczyść odmę - nie zaszkodzi a przynajmniej zminimalizujesz szansę zamarznięcia zimą (dobrze przepchać też sprawdzić drożność krućców wylotowych z pokryw zaworów i w szczególności z komory silnika [środkowy kruciec odmy])
Wyczyścić dobrze cały dolot powietrza - wszystkie rury, IC, węże. Zrobić jakieś 1000km i sprawdzić ponownie ilość oleju w kolankach IC.

seba2000x
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:36
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: seba2000x » 26 wrz 2013, 16:45

kot919 pisze:Swego czasu przerabiałem temat demontażu i regeneracji turbin ... Ja zdecydowaniem się wyciągnąć cały silnik razem ze skrzynią (wymieniałem rozrząd, uszczelki pod pokrywami zaworów, uszczelniacze nastawników rozrządu i regenerowałem turbo) ...
Moje spostrzeżenia co do demontażu turbin - można to zrobić na 4 sposoby:
- demontaż samego silnika - oczywiste że najlepszy dostęp do turbin
- demontaż skrzyni biegów - dostęp do turbin całkiem niezły
- demontaż kompletu silnika i skrzyni - dostęp do turbin bardzo dobry
- bez demontażu silnika i skrzyni - dostęp bardzo ograniczony i wątpię aby było możliwe do przeprowadzenia ze względu na konieczność odkręcenia śrub mocujących turbinę do kolektora wydechowego (potrafią się nieźle zapiec). Ponadto myślę że szybciej jest wyciągnąć silnik niż kombinować - tak się zabierają do tego tematu w serwisie.

Regenerację turbin można przeprowadzić we własnym zakresie - zestaw naprawczy nie jest drogi. Są w internecie dostępne bardzo dokładne rysunki złożeniowe. Nasze turbinki nie są zbytnio wyrafinowane więc i operacja jest stosunkowo prosta - należy tylko pamiętać aby zaznaczyć dokładnie pozycję wirnika sprężającego powietrze w dolocie w SPAM do wałka na którym jest umocowany wirnik gazów wylotowych, oraz pozycję ustawienia gruszki :-) ... Moje turbinki przelatały od regeneracji ok 30tkm i póki co żadnego oleju w dolocie nie mam :-)

Niebieskie spaliny nie koniecznie muszą być skutkiem wadliwych turbin - taki objaw również może być skutkiem zapchanej odmy, uszkodzeń (przepuszczania) uszczelniaczy na zaworach, uszkodzeń pierścieni na tłokach (trzeba by sprawdzić sprężanie aby to ustalić)

Z tego co się orientuję zapchania odmy są bolączką silnika 2.7 - i mogą prowadzić do 'wypchnięcia' oleju do kolektora dolotowego, co prowadzi również do jego obecności w IC.

Moja rada - póki ciepło - zdemontuj i przeczyść odmę - nie zaszkodzi a przynajmniej zminimalizujesz szansę zamarznięcia zimą (dobrze przepchać też sprawdzić drożność krućców wylotowych z pokryw zaworów i w szczególności z komory silnika [środkowy kruciec odmy])
Wyczyścić dobrze cały dolot powietrza - wszystkie rury, IC, węże. Zrobić jakieś 1000km i sprawdzić ponownie ilość oleju w kolankach IC.

Dzięki za wypowiedź :)
Wątpię, że sam ogarnę ale dostosuje się do Twojej rady :) Powiem mechanikowi żeby to zrobił ;]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga