[Audi Allroad C5] 2.7 biTurbo Problem z turbina
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Swego czasu przerabiałem temat demontażu i regeneracji turbin ... Ja zdecydowaniem się wyciągnąć cały silnik razem ze skrzynią (wymieniałem rozrząd, uszczelki pod pokrywami zaworów, uszczelniacze nastawników rozrządu i regenerowałem turbo) ...
Moje spostrzeżenia co do demontażu turbin - można to zrobić na 4 sposoby:
- demontaż samego silnika - oczywiste że najlepszy dostęp do turbin
- demontaż skrzyni biegów - dostęp do turbin całkiem niezły
- demontaż kompletu silnika i skrzyni - dostęp do turbin bardzo dobry
- bez demontażu silnika i skrzyni - dostęp bardzo ograniczony i wątpię aby było możliwe do przeprowadzenia ze względu na konieczność odkręcenia śrub mocujących turbinę do kolektora wydechowego (potrafią się nieźle zapiec). Ponadto myślę że szybciej jest wyciągnąć silnik niż kombinować - tak się zabierają do tego tematu w serwisie.
Regenerację turbin można przeprowadzić we własnym zakresie - zestaw naprawczy nie jest drogi. Są w internecie dostępne bardzo dokładne rysunki złożeniowe. Nasze turbinki nie są zbytnio wyrafinowane więc i operacja jest stosunkowo prosta - należy tylko pamiętać aby zaznaczyć dokładnie pozycję wirnika sprężającego powietrze w dolocie w SPAM do wałka na którym jest umocowany wirnik gazów wylotowych, oraz pozycję ustawienia gruszki ... Moje turbinki przelatały od regeneracji ok 30tkm i póki co żadnego oleju w dolocie nie mam
Niebieskie spaliny nie koniecznie muszą być skutkiem wadliwych turbin - taki objaw również może być skutkiem zapchanej odmy, uszkodzeń (przepuszczania) uszczelniaczy na zaworach, uszkodzeń pierścieni na tłokach (trzeba by sprawdzić sprężanie aby to ustalić)
Z tego co się orientuję zapchania odmy są bolączką silnika 2.7 - i mogą prowadzić do 'wypchnięcia' oleju do kolektora dolotowego, co prowadzi również do jego obecności w IC.
Moja rada - póki ciepło - zdemontuj i przeczyść odmę - nie zaszkodzi a przynajmniej zminimalizujesz szansę zamarznięcia zimą (dobrze przepchać też sprawdzić drożność krućców wylotowych z pokryw zaworów i w szczególności z komory silnika [środkowy kruciec odmy])
Wyczyścić dobrze cały dolot powietrza - wszystkie rury, IC, węże. Zrobić jakieś 1000km i sprawdzić ponownie ilość oleju w kolankach IC.
Moje spostrzeżenia co do demontażu turbin - można to zrobić na 4 sposoby:
- demontaż samego silnika - oczywiste że najlepszy dostęp do turbin
- demontaż skrzyni biegów - dostęp do turbin całkiem niezły
- demontaż kompletu silnika i skrzyni - dostęp do turbin bardzo dobry
- bez demontażu silnika i skrzyni - dostęp bardzo ograniczony i wątpię aby było możliwe do przeprowadzenia ze względu na konieczność odkręcenia śrub mocujących turbinę do kolektora wydechowego (potrafią się nieźle zapiec). Ponadto myślę że szybciej jest wyciągnąć silnik niż kombinować - tak się zabierają do tego tematu w serwisie.
Regenerację turbin można przeprowadzić we własnym zakresie - zestaw naprawczy nie jest drogi. Są w internecie dostępne bardzo dokładne rysunki złożeniowe. Nasze turbinki nie są zbytnio wyrafinowane więc i operacja jest stosunkowo prosta - należy tylko pamiętać aby zaznaczyć dokładnie pozycję wirnika sprężającego powietrze w dolocie w SPAM do wałka na którym jest umocowany wirnik gazów wylotowych, oraz pozycję ustawienia gruszki ... Moje turbinki przelatały od regeneracji ok 30tkm i póki co żadnego oleju w dolocie nie mam
Niebieskie spaliny nie koniecznie muszą być skutkiem wadliwych turbin - taki objaw również może być skutkiem zapchanej odmy, uszkodzeń (przepuszczania) uszczelniaczy na zaworach, uszkodzeń pierścieni na tłokach (trzeba by sprawdzić sprężanie aby to ustalić)
Z tego co się orientuję zapchania odmy są bolączką silnika 2.7 - i mogą prowadzić do 'wypchnięcia' oleju do kolektora dolotowego, co prowadzi również do jego obecności w IC.
Moja rada - póki ciepło - zdemontuj i przeczyść odmę - nie zaszkodzi a przynajmniej zminimalizujesz szansę zamarznięcia zimą (dobrze przepchać też sprawdzić drożność krućców wylotowych z pokryw zaworów i w szczególności z komory silnika [środkowy kruciec odmy])
Wyczyścić dobrze cały dolot powietrza - wszystkie rury, IC, węże. Zrobić jakieś 1000km i sprawdzić ponownie ilość oleju w kolankach IC.
kot919 pisze:Swego czasu przerabiałem temat demontażu i regeneracji turbin ... Ja zdecydowaniem się wyciągnąć cały silnik razem ze skrzynią (wymieniałem rozrząd, uszczelki pod pokrywami zaworów, uszczelniacze nastawników rozrządu i regenerowałem turbo) ...
Moje spostrzeżenia co do demontażu turbin - można to zrobić na 4 sposoby:
- demontaż samego silnika - oczywiste że najlepszy dostęp do turbin
- demontaż skrzyni biegów - dostęp do turbin całkiem niezły
- demontaż kompletu silnika i skrzyni - dostęp do turbin bardzo dobry
- bez demontażu silnika i skrzyni - dostęp bardzo ograniczony i wątpię aby było możliwe do przeprowadzenia ze względu na konieczność odkręcenia śrub mocujących turbinę do kolektora wydechowego (potrafią się nieźle zapiec). Ponadto myślę że szybciej jest wyciągnąć silnik niż kombinować - tak się zabierają do tego tematu w serwisie.
Regenerację turbin można przeprowadzić we własnym zakresie - zestaw naprawczy nie jest drogi. Są w internecie dostępne bardzo dokładne rysunki złożeniowe. Nasze turbinki nie są zbytnio wyrafinowane więc i operacja jest stosunkowo prosta - należy tylko pamiętać aby zaznaczyć dokładnie pozycję wirnika sprężającego powietrze w dolocie w SPAM do wałka na którym jest umocowany wirnik gazów wylotowych, oraz pozycję ustawienia gruszki ... Moje turbinki przelatały od regeneracji ok 30tkm i póki co żadnego oleju w dolocie nie mam
Niebieskie spaliny nie koniecznie muszą być skutkiem wadliwych turbin - taki objaw również może być skutkiem zapchanej odmy, uszkodzeń (przepuszczania) uszczelniaczy na zaworach, uszkodzeń pierścieni na tłokach (trzeba by sprawdzić sprężanie aby to ustalić)
Z tego co się orientuję zapchania odmy są bolączką silnika 2.7 - i mogą prowadzić do 'wypchnięcia' oleju do kolektora dolotowego, co prowadzi również do jego obecności w IC.
Moja rada - póki ciepło - zdemontuj i przeczyść odmę - nie zaszkodzi a przynajmniej zminimalizujesz szansę zamarznięcia zimą (dobrze przepchać też sprawdzić drożność krućców wylotowych z pokryw zaworów i w szczególności z komory silnika [środkowy kruciec odmy])
Wyczyścić dobrze cały dolot powietrza - wszystkie rury, IC, węże. Zrobić jakieś 1000km i sprawdzić ponownie ilość oleju w kolankach IC.
Dzięki za wypowiedź
Wątpię, że sam ogarnę ale dostosuje się do Twojej rady Powiem mechanikowi żeby to zrobił
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga