To w takim razie ja też zdecyduję się na wymianę statyczną.
Nie wiem tylko jaki olej zalać, jest kilka możliwości, generalnie z tego co wiem olej powinien spełniać normę: G 052162
Taką normę spełnia napewno olej ZF Lifeguard fluid5, niestety nie mogę nigdzie dostać takiego oleju.
Jest też olej SWAG 30914738 o którym dowiedziałem się od pewnego kumatego gościa który pracuje w hurtowni olejów w moim mieście, niestety jest dość drogi i nie jestem pewien ale w ASO chyba zalewają ten olej do automatów 5HP-19.
Mobil ATF LT 71141 (dawno Esso LT 71141)
Febi 14738 ATF Dextron III
Jest też Ravenol 5/4 HP
Powiedzcie jakie oleje wy zalewaliście i ile już na nich przejechaliście?
A może ktoś z was wie jaki olej zalewają np w Sserwis?
[ TIP+Q] Tiptronic stuka przy hamowaniu - dolewka
Zadzwoń do Sopy - na pewno będą wiedzieć jaki olej zalać i jaki będzie dobry.
Ja z nimi rozmawiałem przed wymianą oleju u siebie.
W końcu zajmują się automatami od ponad 20 lat - to do czegoś zobowiązuje.
Znalazłem w notatkach przed wymianą informacje - u mnie w serwisie w Długołęce nalali Mobil ATF LT 71141, potem go zmieszałem ze sporą ilością Castrola o którym już pisałem.
Ja z nimi rozmawiałem przed wymianą oleju u siebie.
W końcu zajmują się automatami od ponad 20 lat - to do czegoś zobowiązuje.
Znalazłem w notatkach przed wymianą informacje - u mnie w serwisie w Długołęce nalali Mobil ATF LT 71141, potem go zmieszałem ze sporą ilością Castrola o którym już pisałem.
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...
Pittip, dzięki za informacje.
Tak myślałem żeby zadzwonić do Sopy i spytać (konsultacje telefoniczne mają tylko w czwartki od 10 do 12) mam nadzieje tylko że nie polecą mi takiego oleju żeby skrzynia mi padła, bo wtedy to już będę musiał ich odwiedzić.
Co do tej wymiany to powiedzcie mi jeszcze jak wygląda sprawa z filtrem oleju i uszczelkami, trzeba brać z ASO czy mogą być zamienniki? I ile to kosztuje?Pytam bo wiem że czasem zamienniki nie pasują idealnie.
Tak myślałem żeby zadzwonić do Sopy i spytać (konsultacje telefoniczne mają tylko w czwartki od 10 do 12) mam nadzieje tylko że nie polecą mi takiego oleju żeby skrzynia mi padła, bo wtedy to już będę musiał ich odwiedzić.
Co do tej wymiany to powiedzcie mi jeszcze jak wygląda sprawa z filtrem oleju i uszczelkami, trzeba brać z ASO czy mogą być zamienniki? I ile to kosztuje?Pytam bo wiem że czasem zamienniki nie pasują idealnie.
Tutaj http://midparts.com.pl/ masz części w dobrych cenach do automatów. Wydaje mi się że nie ma co przepłacać w ASO.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
No więc jestem już po wymianie oleju w tiptronicu, wymiana była statyczna zrobiłem ją sam, zalałem olej MOBIL ATF LT 71141, oleju weszło około 6 litrów, filtr i uszczelka miski - zamienniki, oring uszczelniający korka wlewowego oryginał z aso - koszt 9 pln, korka spustowego nie wymieniałem (koszt w aso 35 pln i czas oczekiwania 2 dni).
Okazało się, że olej nie był nigdy wcześniej wymieniany, na filtrze oleju w skrzyni była data produkcji (maj 1999) więc można powiedzieć że filtr jest starszy niż samochód (auto wrzesień 1999r). Olej był czarny zdecydowanie stracił swoje właściwości, wokół magnesów było trochę szlamu ale widziałem zdjęcia na forum i niektórzy mieli go więcej niż ja, opiłków też nie było za wiele (z resztą to pewnie tylko te pojawiające się podczas przełączania z pozycji P na podczas gdy samochód stoi z górki lub pod górę - ja w takich przypadkach używam ręcznego więc mam nadzieje że przy następnej wymianie tego nie będzie).
Po wymianie oleju oczywiście pojawiły się drobne zmiany:
1. samochód pali mniej (dokładnie jeszcze nie wiem ile ale jakieś 1,5 litra gazu mniej)
2. hamulce trochę się polepszyły, wcześniej musiałem deptać trochę głębiej (jaki to ma związek z wymianą oleju w skrzyni to nie wiem ale naprawdę jest lepiej)
3. samochód jakby trochę lepiej się zbiera
Co mnie martwi:
1. Większość osób pisze, że po statycznej wymianie oleju biegi wchodzą płynniej a u mnie niestety nie zauważyłem żeby biegi wchodziły lepiej, chociaż gorzej napewno też nie jest.
2. Kolor oleju - mimo że wlałem 6 litrów świeżego oleju (no i wcześniej przy dolewce wlałem jakiś litr świeżego) to wciąż olej jest ciemny, może już nie czarny ale mimo wszystko liczyłem na inną barwę.
Dodam jeszcze, że miałem taki objaw, gdy dodawałem lekko gazu i w momencie gdy tip już miał zmieniać bieg na wyższy a ja w tym momencie odpuszczałem gaz to pojawiało się stuknięcie takie jakby tip nie wiedział który bieg ma wrzucić (przyznam że było to dość przerażające), póki co po wymianie oleju ten objaw się nie pojawił - oby tak pozostało.
Podsumowując, dołączam do zwolenników wymiany oleju w Tiptronicu, po wymianie zrobiłem 700 km i póki co jest OK.
Okazało się, że olej nie był nigdy wcześniej wymieniany, na filtrze oleju w skrzyni była data produkcji (maj 1999) więc można powiedzieć że filtr jest starszy niż samochód (auto wrzesień 1999r). Olej był czarny zdecydowanie stracił swoje właściwości, wokół magnesów było trochę szlamu ale widziałem zdjęcia na forum i niektórzy mieli go więcej niż ja, opiłków też nie było za wiele (z resztą to pewnie tylko te pojawiające się podczas przełączania z pozycji P na podczas gdy samochód stoi z górki lub pod górę - ja w takich przypadkach używam ręcznego więc mam nadzieje że przy następnej wymianie tego nie będzie).
Po wymianie oleju oczywiście pojawiły się drobne zmiany:
1. samochód pali mniej (dokładnie jeszcze nie wiem ile ale jakieś 1,5 litra gazu mniej)
2. hamulce trochę się polepszyły, wcześniej musiałem deptać trochę głębiej (jaki to ma związek z wymianą oleju w skrzyni to nie wiem ale naprawdę jest lepiej)
3. samochód jakby trochę lepiej się zbiera
Co mnie martwi:
1. Większość osób pisze, że po statycznej wymianie oleju biegi wchodzą płynniej a u mnie niestety nie zauważyłem żeby biegi wchodziły lepiej, chociaż gorzej napewno też nie jest.
2. Kolor oleju - mimo że wlałem 6 litrów świeżego oleju (no i wcześniej przy dolewce wlałem jakiś litr świeżego) to wciąż olej jest ciemny, może już nie czarny ale mimo wszystko liczyłem na inną barwę.
Dodam jeszcze, że miałem taki objaw, gdy dodawałem lekko gazu i w momencie gdy tip już miał zmieniać bieg na wyższy a ja w tym momencie odpuszczałem gaz to pojawiało się stuknięcie takie jakby tip nie wiedział który bieg ma wrzucić (przyznam że było to dość przerażające), póki co po wymianie oleju ten objaw się nie pojawił - oby tak pozostało.
Podsumowując, dołączam do zwolenników wymiany oleju w Tiptronicu, po wymianie zrobiłem 700 km i póki co jest OK.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt: