[Audi Allroad C5] 2.7 biTurbo Problem z turbina
[Audi Allroad C5] 2.7 biTurbo Problem z turbina
Witam.
Mam takie pytanko...
Ostatnio zauważyłem że jedna z turbin lekko przepuszcza olej.
Czy z taką turbiną można jeÂździć ? Tym bardziej że turbiny są po regeneracji jakieś 10 mc temu..
Czy od tego może zepsuć się coś jeszcze ? Nie zauważyłem spadku mocy..
Naprawa jest dość kosztowna...
Mam takie pytanko...
Ostatnio zauważyłem że jedna z turbin lekko przepuszcza olej.
Czy z taką turbiną można jeÂździć ? Tym bardziej że turbiny są po regeneracji jakieś 10 mc temu..
Czy od tego może zepsuć się coś jeszcze ? Nie zauważyłem spadku mocy..
Naprawa jest dość kosztowna...
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Audi Allroad C5] 2.7 biTurbo Problem z turbina
Zabijanie ICka, olej odkładający się w dolocie i na przepustnicy, potencjalne uszkodzenia DV - to tak ogólnie na co szykować się niebawem. Dziś turbina przepuszcza, a jak wiemy to cacko kręci się niewiarygodnie szybko - i te jej zużycie wzrośnie szybkoseba2000x pisze:Naprawa jest dość kosztowna...

seba2000x,
Jeżeli regenerowałeś 10 miesięcy temu to one powinny być jeszcze na gwarancji więc ją zareklamuj bo będzie tak jak mój poprzednik napisał.
Swoją drogą obiło mi się o uszy, że Borg Warner nie produkuje już części zamiennych i stąd częstsze awarie naszych turbin po regeneracji le ile w tym prawdy to nie wiem.
Jeżeli regenerowałeś 10 miesięcy temu to one powinny być jeszcze na gwarancji więc ją zareklamuj bo będzie tak jak mój poprzednik napisał.
Swoją drogą obiło mi się o uszy, że Borg Warner nie produkuje już części zamiennych i stąd częstsze awarie naszych turbin po regeneracji le ile w tym prawdy to nie wiem.
AEB + Q + 280 NM - Milutko 

- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
seba2000x,
Napisz coś więcej o tym problemie, gdzie zauważyłeś olej i ile go było? Ile z silnika ubyło oleju? Ten luz sprawdź.
Generalnie jak masz śladowe ilości tego oleju a wirnik ma luz max 1mm to możesz jeszcze polatać na tej turbinie.
Gorzej jak przepuszcza też w wydech.
Jak będzie kiepsko to możesz sam podziałać kupując za ~~250zł zestaw naprawczy ale jeśli ma duży luz promieniowy to nie polecam.
Napisz coś więcej o tym problemie, gdzie zauważyłeś olej i ile go było? Ile z silnika ubyło oleju? Ten luz sprawdź.
Generalnie jak masz śladowe ilości tego oleju a wirnik ma luz max 1mm to możesz jeszcze polatać na tej turbinie.
Gorzej jak przepuszcza też w wydech.
Jak będzie kiepsko to możesz sam podziałać kupując za ~~250zł zestaw naprawczy ale jeśli ma duży luz promieniowy to nie polecam.
AEB + Q + 280 NM - Milutko 

- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Rocznik: 1993
- Moje auto: S4 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Bez wymontowania turbiny z auta nie sprawdzi nic. To jest tak upakowane, że ciężko jest dostrzec okiem, a co dopiero bawić się w macanki.
Swoją drogą gdzieś kiedyś czytałem, że możliwe jest wymontowanie turbo, bez wyrywania silnika, ale wymaga to też sporo czasu i gimnastyki, niemniej jednak jest to wykonalne.
Ostatnio wjechałem na najazdy samochodem i oglądałem jak to wygląda. Dostęp jest-marny, ale jest, ale o macaniu wirnika zapomnijcie.
Swoją drogą gdzieś kiedyś czytałem, że możliwe jest wymontowanie turbo, bez wyrywania silnika, ale wymaga to też sporo czasu i gimnastyki, niemniej jednak jest to wykonalne.
Ostatnio wjechałem na najazdy samochodem i oglądałem jak to wygląda. Dostęp jest-marny, ale jest, ale o macaniu wirnika zapomnijcie.
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Rocznik: 1993
- Moje auto: S4 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Wiesz, jacy są mechanicy. ÂŻaden nie będzie się męczył, wszyscy idą po najniższej linii oporu, żeby mieć co robić i jeszcze jak najwięcej wydoić.
Na którymś forum czytałem o tym, że jest to możliwe, nie wiem tylko, czy na tym, czy AKP.
Podczas moich obserwacji zauważyłem, że jest to całkiem możliwe, ale cholernie trudne, no ale...
...czytaj wyżej.
Ile sobie winszują za wyciągnięcie silnika w twojej okolicy?
Na którymś forum czytałem o tym, że jest to możliwe, nie wiem tylko, czy na tym, czy AKP.
Podczas moich obserwacji zauważyłem, że jest to całkiem możliwe, ale cholernie trudne, no ale...
...czytaj wyżej.
Ile sobie winszują za wyciągnięcie silnika w twojej okolicy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Jesteś pewien tego mechanika? Jak nie, to pojeździj i sam sprawdź te kolanko.seba2000x pisze:Mechanik mi powiedział że w kolanku zbiera się olej. Tak ja pisałem, spadku mocy nie zauważyłem, spaliny koloru nie zmieniły.
Nie pamiętam kiedy dolewałem oleju bo prawie nic nie ubywa...
Wątpię że ktoś mi ją wyciągnie bez wyjęcia silnika mówili mi że tak trzeba.