[AQJ 4.2 340 KM] Wycięcie katów a moc/hałas Audi S6 C5
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
- Lokalizacja: Legnica/Portsmouth
[AQJ 4.2 340 KM] Wycięcie katów a moc/hałas Audi S6 C5
Witam,
postanowiłem założyć nowy temat i liczę na konkretne odpowiedzi także dla potomnych, którym się to przyda.
Mianowicie : jeden kat mi brzęczy a drugi niby ok. Wywalam OBYDWA i teraz pytanie, jakie będą skutki moc/hałas/spalanie w każdej z poniżej wymienionych opcji. Od razu nadmienię dla co poniektórych, że pod hasłem "moc" nie mam na myśli +100 do powera tylko czy na plus czy minus delikatnie i ile mniej więcej.
Wariant :
1. wywalamy zawartość katów i wstawiamy stare ponownie.
2. Wywalamy katy ori i wstawiamy strumienicę
3. Wywalamy katy ori i wstawiamy w nie prostą rurkę.
4. Po wyrzuceniu katów ori zakładamy nowe katy metalowe/sportowe itp
PZDR i każda odpowiedź wnosząca coś do tematu bardzo mile widziana:)
postanowiłem założyć nowy temat i liczę na konkretne odpowiedzi także dla potomnych, którym się to przyda.
Mianowicie : jeden kat mi brzęczy a drugi niby ok. Wywalam OBYDWA i teraz pytanie, jakie będą skutki moc/hałas/spalanie w każdej z poniżej wymienionych opcji. Od razu nadmienię dla co poniektórych, że pod hasłem "moc" nie mam na myśli +100 do powera tylko czy na plus czy minus delikatnie i ile mniej więcej.
Wariant :
1. wywalamy zawartość katów i wstawiamy stare ponownie.
2. Wywalamy katy ori i wstawiamy strumienicę
3. Wywalamy katy ori i wstawiamy w nie prostą rurkę.
4. Po wyrzuceniu katów ori zakładamy nowe katy metalowe/sportowe itp
PZDR i każda odpowiedź wnosząca coś do tematu bardzo mile widziana:)
Trafiło mi się kiedyś auto z wypalonym doszczętnie katem, zaprzyjaźniony mechanik zamontował (przyspawał) strumiennicę. Dźwięk auta na minus jakiś metaliczny, głosniejszy (w starym kacie z kolei brzeczały już powypalane kawałki monolitu), w mocy według mnie żadnych zmian. W rótkim czasie po zabiegu autka sie pozbyłem, ten dźwięk doprowadzał mnie do szału, choc inni twierdzili że tego nie słyszą
Kaiser26, jeśli chcesz się bawić tylko katami bez zmian w reszcie wydechu to wycinaj katy wspawaj rurkę do środka i zakładaj z powrotem, strumienica praktycznie nic nie daje taka za 100 zł z allegro, autko po tym zabiegu powinno być żwawsze na tyle żebyś mógł to odczuć ale bez przesady nie spodziewaj się jakiejś znaczącej zmiany, co do głośność to jeśli nie ruszasz reszty wydechu w środku powinieneś mieć ciut głośniej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
- Lokalizacja: Legnica/Portsmouth
Dzięki za odpowiedzi.
A więc tak:
- Mortiis ja już mam cały wydech Milltek od samych katalizatorów aż do końca. W końcu prawie 5 tysi dałem za to kilka miesięcy temu więc głośno dosyć już jest:)
- mam dwie sondy więc żadnych kombinacji nie potrzeba po operacji katalizatorów
- Grzelus - SKP
Umówiłem się na wywalenie zawartości i wstawimy rurki w stare katy i zaspawamy z powrotem żeby nie było nic widać.
A więc tak:
- Mortiis ja już mam cały wydech Milltek od samych katalizatorów aż do końca. W końcu prawie 5 tysi dałem za to kilka miesięcy temu więc głośno dosyć już jest:)
- mam dwie sondy więc żadnych kombinacji nie potrzeba po operacji katalizatorów
- Grzelus - SKP
Umówiłem się na wywalenie zawartości i wstawimy rurki w stare katy i zaspawamy z powrotem żeby nie było nic widać.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Może być makabra
1 - będzie głośno - dużo głośniej niż teraz
2 - spadnie pojemność układu, zmienią się warunki opróżniania cylindrów i może zniknąć Nm - tu odpowiedź http://sidmotorsport.pl/pl/uklad-wydech ... 42-v8.html
Milltek robi DP na katach metalowych - ale spróbować z tymi rurkami jak najbardziej możesz wstawić metalowe katy zawsze można
1 - będzie głośno - dużo głośniej niż teraz
2 - spadnie pojemność układu, zmienią się warunki opróżniania cylindrów i może zniknąć Nm - tu odpowiedź http://sidmotorsport.pl/pl/uklad-wydech ... 42-v8.html
Milltek robi DP na katach metalowych - ale spróbować z tymi rurkami jak najbardziej możesz wstawić metalowe katy zawsze można
W 2,8 30v gdy padł mi jeden katalizator wspawana została strumienica. Metaliczny głos się pojawił . Do tego rozjazd stron silnika.
Więc wywalony został drugi kat i ta strumienica, a wspawane zwykłe rurki. Wtedy to już była masakra , nie dało się przesłuchać brzęczenia.
Następnie wspawane zostały tłumiczki przelotowe. I teraz jest w miarę. Po odpaleniu na zimnym silniku z wydechu dosć głosno , po rozgrzaniu milknie . Natomiast pojawia się przez chwilę "pierdzenie" między 2,5-3 RPM.
---------
bawół1
Więc wywalony został drugi kat i ta strumienica, a wspawane zwykłe rurki. Wtedy to już była masakra , nie dało się przesłuchać brzęczenia.
Następnie wspawane zostały tłumiczki przelotowe. I teraz jest w miarę. Po odpaleniu na zimnym silniku z wydechu dosć głosno , po rozgrzaniu milknie . Natomiast pojawia się przez chwilę "pierdzenie" między 2,5-3 RPM.
---------
bawół1
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
W ASN to one się raczej nie sprawdzą, ASN ma 4 szerokopasmowe sondy z tego co pamiętam A to jest dobry (ponoć) patent na wąskopasmówki - tyle że jakieś grosze na alledrgo to kosztuje, np. - http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... towy+sondy, więc może warto spróbować.rafio83 pisze:Jakie emulatory? Można więcej szczegółówkrystek13 pisze:Jak masz 2 sondy to nic z sondami,jak masz 4 sondy to na te za katami emulatory musisz założyć,albo wyciąć z programu u tunera
Drodzy Użytkownicy:
Nie jest to odnośnik do krótkotrwałej aukcji - w linku są wyniki wyszukiwania, co oczywiście jest akceptowalne (tomekkk1)
Â
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Zagór, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
W V8 to nie grozi Ja mam dwie strumienice i jest błogie bulgotanie.....tkamicki5 pisze:W 2,8 30v gdy padł mi jeden katalizator wspawana została strumienica. Metaliczny głos się pojawił . Do tego rozjazd stron silnika.
Więc wywalony został drugi kat i ta strumienica, a wspawane zwykłe rurki. Wtedy to już była masakra , nie dało się przesłuchać brzęczenia.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
- Lokalizacja: Legnica/Portsmouth
Spróbuję jak już pisałem z wspawaniem rurki w stary wybebeszony kat.
Jak będzie źle, pomyślę nad strumienicami. Jak i to nie pomoże to dozbieram maniurki i jakieś sportowe katy.
Na chwilę obecną wyrzygałem w ciągu miesiąca prawie 10k w auto zaczynając od rozrządu a kończąc na Lemforderze 3 wahaczach i tych katach za które się zabiorę więc szukam taniej i DOBREJ alternatywy. Jeśli jednak jak mowie będzie źle to zainwestuję w coś porządnego.
Jak będzie źle, pomyślę nad strumienicami. Jak i to nie pomoże to dozbieram maniurki i jakieś sportowe katy.
Na chwilę obecną wyrzygałem w ciągu miesiąca prawie 10k w auto zaczynając od rozrządu a kończąc na Lemforderze 3 wahaczach i tych katach za które się zabiorę więc szukam taniej i DOBREJ alternatywy. Jeśli jednak jak mowie będzie źle to zainwestuję w coś porządnego.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga