Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AQJ 4.2 340 KM] Wycięcie katów a moc/hałas Audi S6 C5

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Kaiser26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
Lokalizacja: Legnica/Portsmouth

[AQJ 4.2 340 KM] Wycięcie katów a moc/hałas Audi S6 C5

Post autor: Kaiser26 » 18 wrz 2013, 21:03

Witam,
postanowiłem założyć nowy temat i liczę na konkretne odpowiedzi także dla potomnych, którym się to przyda.
Mianowicie : jeden kat mi brzęczy a drugi niby ok. Wywalam OBYDWA i teraz pytanie, jakie będą skutki moc/hałas/spalanie w każdej z poniżej wymienionych opcji. Od razu nadmienię dla co poniektórych, że pod hasłem "moc" nie mam na myśli +100 do powera tylko czy na plus czy minus delikatnie i ile mniej więcej.
Wariant :
1. wywalamy zawartość katów i wstawiamy stare ponownie.
2. Wywalamy katy ori i wstawiamy strumienicę
3. Wywalamy katy ori i wstawiamy w nie prostą rurkę.
4. Po wyrzuceniu katów ori zakładamy nowe katy metalowe/sportowe itp

PZDR i każda odpowiedź wnosząca coś do tematu bardzo mile widziana:)

axel5

Post autor: axel5 » 19 wrz 2013, 00:12

Trafiło mi się kiedyś auto z wypalonym doszczętnie katem, zaprzyjaźniony mechanik zamontował (przyspawał) strumiennicę. Dźwięk auta na minus jakiś metaliczny, głosniejszy (w starym kacie z kolei brzeczały już powypalane kawałki monolitu), w mocy według mnie żadnych zmian. W rótkim czasie po zabiegu autka sie pozbyłem, ten dźwięk doprowadzał mnie do szału, choc inni twierdzili że tego nie słyszą :]

Mortiis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 12 sie 2013, 14:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Mortiis » 19 wrz 2013, 06:10

Kaiser26, jeśli chcesz się bawić tylko katami bez zmian w reszcie wydechu to wycinaj katy wspawaj rurkę do środka i zakładaj z powrotem, strumienica praktycznie nic nie daje taka za 100 zł z allegro, autko po tym zabiegu powinno być żwawsze na tyle żebyś mógł to odczuć ale bez przesady nie spodziewaj się jakiejś znaczącej zmiany, co do głośność to jeśli nie ruszasz reszty wydechu w środku powinieneś mieć ciut głośniej ;)

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 19 wrz 2013, 06:16

A co z sondami po wywaleniu katów?

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 19 wrz 2013, 07:21

Jak masz 2 sondy to nic z sondami,jak masz 4 sondy to na te za katami emulatory musisz założyć,albo wyciąć z programu u tunera
340KM i 500NM :)

grzelus2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 26 cze 2012, 22:28
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: grzelus2 » 19 wrz 2013, 13:45

Pamietaj, że po zabiegu mogą pojawić się problemy z uzyskaniem pieczątki na SKP.

Kaiser26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
Lokalizacja: Legnica/Portsmouth

Post autor: Kaiser26 » 19 wrz 2013, 15:17

Dzięki za odpowiedzi.
A więc tak:
- Mortiis ja już mam cały wydech Milltek od samych katalizatorów aż do końca. W końcu prawie 5 tysi dałem za to kilka miesięcy temu więc głośno dosyć już jest:)
- mam dwie sondy więc żadnych kombinacji nie potrzeba po operacji katalizatorów
- Grzelus - SKP <luzik>

Umówiłem się na wywalenie zawartości i wstawimy rurki w stare katy i zaspawamy z powrotem żeby nie było nic widać.

Mortiis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 12 sie 2013, 14:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Mortiis » 19 wrz 2013, 17:14

Kaiser26 jak masz wydech robiony to jak najbardziej wywalaj katy wspawaj rureczki i ciesz się z wrażeń, co do przeglądu jak piszesz puszki z rurkami i diagnosta nic nie powie ;)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 19 wrz 2013, 17:59

Może być makabra :(
1 - będzie głośno - dużo głośniej niż teraz :(
2 - spadnie pojemność układu, zmienią się warunki opróżniania cylindrów i może zniknąć Nm :( - tu odpowiedź http://sidmotorsport.pl/pl/uklad-wydech ... 42-v8.html
Milltek robi DP na katach metalowych - ale spróbować z tymi rurkami jak najbardziej możesz :) wstawić metalowe katy zawsze można :)

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 19 wrz 2013, 18:15

W 2,8 30v gdy padł mi jeden katalizator wspawana została strumienica. Metaliczny głos się pojawił . Do tego rozjazd stron silnika.
Więc wywalony został drugi kat i ta strumienica, a wspawane zwykłe rurki. <uoee> Wtedy to już była masakra , nie dało się przesłuchać brzęczenia.

Następnie wspawane zostały tłumiczki przelotowe. I teraz jest w miarę. Po odpaleniu na zimnym silniku z wydechu dosć głosno , po rozgrzaniu milknie . Natomiast pojawia się przez chwilę "pierdzenie" między 2,5-3 RPM.




---------
bawół1

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 19 wrz 2013, 18:35

krystek13 pisze:Jak masz 2 sondy to nic z sondami,jak masz 4 sondy to na te za katami emulatory musisz założyć,albo wyciąć z programu u tunera
Jakie emulatory? Można więcej szczegółów

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 19 wrz 2013, 18:42

rafio83 pisze:
krystek13 pisze:Jak masz 2 sondy to nic z sondami,jak masz 4 sondy to na te za katami emulatory musisz założyć,albo wyciąć z programu u tunera
Jakie emulatory? Można więcej szczegółów
W ASN to one się raczej nie sprawdzą, ASN ma 4 szerokopasmowe sondy z tego co pamiętam :( A to jest dobry (ponoć) patent na wąskopasmówki :( - tyle że jakieś grosze na alledrgo to kosztuje, np. - http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... towy+sondy, więc może warto spróbować.


Drodzy Użytkownicy:
Nie jest to odnośnik do krótkotrwałej aukcji - w linku są wyniki wyszukiwania, co oczywiście jest akceptowalne <okok> (tomekkk1)

 
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Zagór, łącznie zmieniany 3 razy.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 19 wrz 2013, 20:52

tkamicki5 pisze:W 2,8 30v gdy padł mi jeden katalizator wspawana została strumienica. Metaliczny głos się pojawił . Do tego rozjazd stron silnika.
Więc wywalony został drugi kat i ta strumienica, a wspawane zwykłe rurki. Wtedy to już była masakra , nie dało się przesłuchać brzęczenia.
W V8 to nie grozi <lol> Ja mam dwie strumienice i jest błogie bulgotanie.....
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Kaiser26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
Lokalizacja: Legnica/Portsmouth

Post autor: Kaiser26 » 21 wrz 2013, 00:11

Spróbuję jak już pisałem z wspawaniem rurki w stary wybebeszony kat.
Jak będzie źle, pomyślę nad strumienicami. Jak i to nie pomoże to dozbieram maniurki i jakieś sportowe katy.
Na chwilę obecną wyrzygałem w ciągu miesiąca prawie 10k w auto zaczynając od rozrządu a kończąc na Lemforderze 3 wahaczach i tych katach za które się zabiorę więc szukam taniej i DOBREJ alternatywy. Jeśli jednak jak mowie będzie źle to zainwestuję w coś porządnego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga