Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ALT 2.0 131 KM] Cóż to jest? + Cewki a sonda lambda

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
majorstopczyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:45
Lokalizacja: Wexford

[ALT 2.0 131 KM] Cóż to jest? + Cewki a sonda lambda

Post autor: majorstopczyk » 17 wrz 2013, 23:21

Witam. Na początek tylko powiem jestem totalnym laikiem :) Dzisiaj z rana po raz drugi dopadła mnie klątwa cewki. W ciągu miesiąca jest to już druga. Pytanie moje brzmi tak. Wyskakuje mi błąd od sondy lambdy, obie były wymienione niestety nie na oryginalne, katalizator ok, ale dalej łapie błąd sondy, mimo to jeżdżę z tym już jakiś czas i do tej pory nie było żadnych objawów oprócz świecącej kontrolki. Czy jest jakakolwiek możliwość iż z powodu błędów które wyłapuje przez sondę idzie zła informacja do komputera który później wysyła inną mieszankę paliwa z powietrzem która mogłaby powodować iż padają cewki? Jeśli zrobiłem teraz z siebie kompletnego barana :DDD ale jak pisałem nie mam pojęcia o silnikach. Natomiast drugim problemem jest to iż podczas wymiany wyżej wymienionej cewki zauważyłem pewną niemiłą rzecz. Widać jak ktoś na bezczela połączył to blaszką i dwoma wkrętami jednak teraz ułamało się to już do końca. Jedyne co do tej pory się dowiedziałem iż jest to jakiś regulator od wolnych obrotów, ale czy mógłby ktoś powiedzieć proszę co to dokladnie jest?

Obrazek

Obrazek

a teraz wyglada to tak

Obrazek

Z góry dziękuję...

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 17 wrz 2013, 23:27

majorstopczyk, ten mechanizm zmienia długość kolektora dolotowego jest to bardzo istotny element w silniku 2.0 który może powodować zapalanie kontrolki check.

majorstopczyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:45
Lokalizacja: Wexford

Post autor: majorstopczyk » 17 wrz 2013, 23:42

Dzięki wielkie. Jeszcze jedno pytanie, gdyż mechanik będzie dostępny dopiero w przyszłym tygodniu a w weekend mam do zrobienia ok 300km. Czy jesli nie bede masakrowal go i przy spokojnej jezdzie jest w stanie przejechac ten odcinek czy jednak lepiej zostawic go w domu i kombinowac inny samochod?

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 17 wrz 2013, 23:48

majorstopczyk, śmiało możesz jechać tylko twoje auto nie dostaje odpowiedniej dawki powietrza i mocy.Miałem podobny silnik 2.0 tylko fsi który sprawiał problemy z dolotem powietrza po rozebraniu tego mechanizmu i wymiany podciśnienia wszystko wróciło do normy <okok> znajdziesz ten element np na alledrogo wymień a twój silnik dostanie drugie życie.Cewki zapłonowe to norma w alt po 2003 roku zamontowano cewki poprawione warto zadzwonić do aso zapytać o ich numer i takich szukać.

majorstopczyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:45
Lokalizacja: Wexford

Post autor: majorstopczyk » 18 wrz 2013, 00:15

Swietnie dzieki jeszcze raz :) Czyli w sumie mozliwe ze dlatego lambda lapie ten blad bo wyskakiwal nam na kompie wlasnie jako sporadyczny, i po skasowaniu lapal go roznie po kilkudziesieciu czy kilkuset nawet km a to wtedy gdy pewnie gwaltownie dodalem gazu, teraz widze ze to sie nie moglo otworzyc do polowy nawet przez te wkrety wlasnie. Przez to chyba tak logicznie patrzac to i lambda lapie blad bo mieszanka jest nie taka jak powinna. Przynajmniej tak mi sie na moj laicki sposob wydaje. Nawet przez mysl by mi nie przeszlo polaczyc te dwie rzeczy. Dzieki jestes Wielki !!! :)))

[ Dodano: 2013-09-20, 19:42 ]
Jeszcze jedna rzecz od dzisiaj się zaczęło. Wymieniłem cewkę i przez dwa dni nie czułem zmiany ale dzisiaj tak leciutko szarpnął przy ruszaniu na 1. Dojechałem do domu ale widzę na obrotomierzu że przy wolnych obrotach nie chodzi równo. Czy jest możliwe że przez ten ułamany element dochodzi do tej nierównej pracy na wolbych obrotach czy jednak pada już kolejna cewka?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl