Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ALT 2.0 131 KM] Cóż to jest? + Cewki a sonda lambda

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
majorstopczyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7

[ALT 2.0 131 KM] Cóż to jest? + Cewki a sonda lambda

Post autor: majorstopczyk » 17 wrz 2013, 23:21

Witam. Na początek tylko powiem jestem totalnym laikiem :) Dzisiaj z rana po raz drugi dopadła mnie klątwa cewki. W ciągu miesiąca jest to już druga. Pytanie moje brzmi tak. Wyskakuje mi błąd od sondy lambdy, obie były wymienione niestety nie na oryginalne, katalizator ok, ale dalej łapie błąd sondy, mimo to jeżdżę z tym już jakiś czas i do tej pory nie było żadnych objawów oprócz świecącej kontrolki. Czy jest jakakolwiek możliwość iż z powodu błędów które wyłapuje przez sondę idzie zła informacja do komputera który później wysyła inną mieszankę paliwa z powietrzem która mogłaby powodować iż padają cewki? Jeśli zrobiłem teraz z siebie kompletnego barana :DDD ale jak pisałem nie mam pojęcia o silnikach. Natomiast drugim problemem jest to iż podczas wymiany wyżej wymienionej cewki zauważyłem pewną niemiłą rzecz. Widać jak ktoś na bezczela połączył to blaszką i dwoma wkrętami jednak teraz ułamało się to już do końca. Jedyne co do tej pory się dowiedziałem iż jest to jakiś regulator od wolnych obrotów, ale czy mógłby ktoś powiedzieć proszę co to dokladnie jest?

Obrazek

Obrazek

a teraz wyglada to tak

Obrazek

Z góry dziękuję...

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 17 wrz 2013, 23:27

majorstopczyk, ten mechanizm zmienia długość kolektora dolotowego jest to bardzo istotny element w silniku 2.0 który może powodować zapalanie kontrolki check.

majorstopczyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7

Post autor: majorstopczyk » 17 wrz 2013, 23:42