[AEB 1.8 150 KM] Duże ubytki płynu chłodzącego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
[AEB 1.8 150 KM] Duże ubytki płynu chłodzącego
Witam!
Problem jak w temacie. Na 300km muszę dolewać 1l płynu.
W oleju płynu nie widać, w płynie oleju też nie ma, wycieków nie ma, przez zbiorniczek w czasie jazdy nie wyrzuca, auto też nie kopci.
Czy może być tak, że nie ma żadnego objawu, a uszczelka pod głowicą jest uszkodzona? Co działoby się z tym płynem?
Problem jak w temacie. Na 300km muszę dolewać 1l płynu.
W oleju płynu nie widać, w płynie oleju też nie ma, wycieków nie ma, przez zbiorniczek w czasie jazdy nie wyrzuca, auto też nie kopci.
Czy może być tak, że nie ma żadnego objawu, a uszczelka pod głowicą jest uszkodzona? Co działoby się z tym płynem?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Jest to zbyt duży wyciek żeby nie dało się go zlokalizować. Postaw auto na suchym podłożu i sprawdÂź jeszcze raz czy nie ma wycieków, gdzie sprawdzić? Wszędzie, czujniki temperatury, węże, wszystkie łączenia węży przy chłodnicy, termostacie, przy nagrzewnicy dosłownie wszędzie.wojciech007 pisze: Na 300km muszę dolewać 1l płynu.
Obejrzyj dokładnie chłodnicę, jeśli masz klimatyzacje, to trzeba ściągnąć zderzak żeby zobaczyć boki chłodnicy, często przy łączeniu "kanałów" z bokiem chłodnicy powstają wycieki, zapocenia które podczas normalnej jazdy są niewidoczne, bo płyn ledwo się sączy i szybko odparowuje, (tworzy się nalot z płynu) a pod wpływem wstrząsów, drgań, temperatury nieszczelność się powiększa. Obejrzyj też silnik z tyłu. Słyszałem o przypadku, co z boku chłodnicy (na łączeniu z kanałami wodnymi) po jeÂździe dosłownie lał się płyn cieniutkim strumieniem jak byś igłą dziurkę zrobił, a na drugi dzień, nic ani kropli tylko mokry róg chłodnicy po rozgrzaniu auta płyn odparował z chłodnicy i niby wycieku bark.
Musisz zadziałać i szukać

Warsztat, naprawy Audi A6.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Popieram Szalonego,chłopaczyna dobrze gada
Tylko jak bedziesz szukał to na ciepłym i odpalonym silniku
I co mi jeszcze przychodi do głowy to rurka która idzie do turbiny.
A jak nic nie znajdziesz to bedziesz musiał wybrać się do warsztatu zeby sprawdzili, obecność spalin w układzie chłodzenia.
W nagrzewnicy nic nie bulgocze?

Tylko jak bedziesz szukał to na ciepłym i odpalonym silniku

I co mi jeszcze przychodi do głowy to rurka która idzie do turbiny.
A jak nic nie znajdziesz to bedziesz musiał wybrać się do warsztatu zeby sprawdzili, obecność spalin w układzie chłodzenia.
W nagrzewnicy nic nie bulgocze?
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
A masz w zbiorniczku wyrównawczym biały, tłusty osad powyżej poziomu płynu a płyn jest tłusty (zupa)?wojciech007 pisze:A czy to na pewno nie będzie uszczelka?
Zauważyłeś nierówną pracę silnika ustępującą zaraz po nagrzaniu się jednostki napędowej?
Czy auto kopci na biało, kiedy przyspieszasz lub dodajesz dużo gazu?
Tworzy Ci się wysokie ciśnienie powodujące twarde, napęczniałe węże wodne układu chłodzenia?
Czy zauważyłeś przedostawanie się bąbelków powietrza do zbiornika wyrównawczego, kiedy odkręcisz korek, mają zapach spalin?
I czy wreszcie zauważyłeś stanowczo za wysoką temperaturę silnika, typowe przegrzewanie się silnika?
ÂŻadnych podobnych objawów nie opisałeś tutaj, więc pozwolę sobie wywnioskować kolego wojciech007, że uszczelka w Twoim aucie jest w porządku.
A to że jeÂździsz na wodzie to masz w tej chwili podwójny problem, czyli ograniczoną możliwość lokalizacji wycieku, oraz co gorsze w układzie chłodzenia woda powoduje osadzanie kamienia kotłowego który stopniowo zmniejsza przekrój kanałów chłodzących, jednocześnie pogarszając chłodzenie wskutek izolowania cieczy chłodzącej od metalowych elementów, które wymagają chłodzenia, co powoduje duże trudności w utrzymaniu prawidłowej temperatury silnika nie tylko podczas upałów, ale nawet w chłodne dni.
Ale spokojnie


Pozdrawiam.
Warsztat, naprawy Audi A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Jeżdżę na wodzie destylowanej, więc kamienia nie powinno być.
Skoro uszczelka wydaje się być OK, to zmienię płyn na taki jak być powinien i wtedy będę szukał. Jutro jeszcze samochód będzie u mechanika (od LPG) to zapytam czy będą go podnosić. Jak tak to poproszę niech rzucą okiem czy nic nie widać od spodu.
Edit.
Odebrałem samochód od gazowników i nie znaleźli nic niepokojącego, a więc z problemem zostaję sam. W najbliższych dniach poszukam jeszcze raz dokładnie wycieków.
Skoro uszczelka wydaje się być OK, to zmienię płyn na taki jak być powinien i wtedy będę szukał. Jutro jeszcze samochód będzie u mechanika (od LPG) to zapytam czy będą go podnosić. Jak tak to poproszę niech rzucą okiem czy nic nie widać od spodu.
Edit.
Odebrałem samochód od gazowników i nie znaleźli nic niepokojącego, a więc z problemem zostaję sam. W najbliższych dniach poszukam jeszcze raz dokładnie wycieków.