Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AEB 1.8 150 KM] Duże ubytki płynu chłodzącego

Silniki benzynowe
wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

[AEB 1.8 150 KM] Duże ubytki płynu chłodzącego

Post autor: wojciech007 » 16 wrz 2013, 14:54

Witam!
Problem jak w temacie. Na 300km muszę dolewać 1l płynu.
W oleju płynu nie widać, w płynie oleju też nie ma, wycieków nie ma, przez zbiorniczek w czasie jazdy nie wyrzuca, auto też nie kopci.
Czy może być tak, że nie ma żadnego objawu, a uszczelka pod głowicą jest uszkodzona? Co działoby się z tym płynem?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 16 wrz 2013, 15:50

poszukaj na połączeniach przewodów od instalacji lpg, po czasie może gdzieś lecieć

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 16 wrz 2013, 18:02

I sprawdź też końcówki wydechu czy nie są mokre.
Warsztat, naprawy Audi A6.

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 16 wrz 2013, 18:22

Połączenia LPG sprawdzane już były. Są suche.
A ten wydech to sprawdzić po dłuższej jeździe czy obojętnie kiedy?

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 16 wrz 2013, 18:31

Obojętnie. Przy tak dużym ubytku powinien być mokry, ba nawet bardzo mokry.
Warsztat, naprawy Audi A6.

KOALA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:04
Lokalizacja: Londyn /B-stok

Post autor: KOALA » 16 wrz 2013, 21:12

Zajrzyj jak wyglądają rurki na chłodnicy oleju czy nie jest mokro, a drudie miejsce zobacz czy koło nawiewu na nogi nie masz mokrego tunelu (dywaniku)

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 17 wrz 2013, 13:10

Dywaniki i chłodnica oleju sprawdzana była na początku.
W rurze wydechowej po 8km jazdy po mieście jest sucho.
A może to sama chłodnica puszcza?

Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 17 wrz 2013, 13:21

A samochód jak po dłuższej trasie odstawisz to też nic nie nakapie pod niego?
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 17 wrz 2013, 13:30

Kiedyś kapało, ale pęknięta była flansza z tyłu silnika. Wymieniłem ją i teraz nic nie kapie. A płynu jak ubywało tak ubywa.

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 17 wrz 2013, 14:11

wojciech007 pisze: Na 300km muszę dolewać 1l płynu.
Jest to zbyt duży wyciek żeby nie dało się go zlokalizować. Postaw auto na suchym podłożu i sprawdÂź jeszcze raz czy nie ma wycieków, gdzie sprawdzić? Wszędzie, czujniki temperatury, węże, wszystkie łączenia węży przy chłodnicy, termostacie, przy nagrzewnicy dosłownie wszędzie.
Obejrzyj dokładnie chłodnicę, jeśli masz klimatyzacje, to trzeba ściągnąć zderzak żeby zobaczyć boki chłodnicy, często przy łączeniu "kanałów" z bokiem chłodnicy powstają wycieki, zapocenia które podczas normalnej jazdy są niewidoczne, bo płyn ledwo się sączy i szybko odparowuje, (tworzy się nalot z płynu) a pod wpływem wstrząsów, drgań, temperatury nieszczelność się powiększa. Obejrzyj też silnik z tyłu. Słyszałem o przypadku, co z boku chłodnicy (na łączeniu z kanałami wodnymi) po jeÂździe dosłownie lał się płyn cieniutkim strumieniem jak byś igłą dziurkę zrobił, a na drugi dzień, nic ani kropli tylko mokry róg chłodnicy po rozgrzaniu auta płyn odparował z chłodnicy i niby wycieku bark.

Musisz zadziałać i szukać <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 17 wrz 2013, 17:19

wojciech007 pisze:Połączenia LPG sprawdzane już były. Są suche.
tak jak pisze wyżej szalony nie szukaj mokrego miejsca bo płyn odparuje i będzie sucho, musisz poszukać miejsca gdzie utworzył się nalot od płynu chłodniczego

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 17 wrz 2013, 17:58

No to mam problem. Nalotu nie będzie, bo 90% zawartości cieczy chłodzącej to woda. Właśnie dlatego chcę zrobić z tym porządek, idzie zima.
A czy to na pewno nie będzie uszczelka?

KOALA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:04
Lokalizacja: Londyn /B-stok

Post autor: KOALA » 17 wrz 2013, 18:30

Popieram Szalonego,chłopaczyna dobrze gada <piwosz>
Tylko jak bedziesz szukał to na ciepłym i odpalonym silniku <tak>
I co mi jeszcze przychodi do głowy to rurka która idzie do turbiny.
A jak nic nie znajdziesz to bedziesz musiał wybrać się do warsztatu zeby sprawdzili, obecność spalin w układzie chłodzenia.
W nagrzewnicy nic nie bulgocze?

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 17 wrz 2013, 19:02

wojciech007 pisze:A czy to na pewno nie będzie uszczelka?
A masz w zbiorniczku wyrównawczym biały, tłusty osad powyżej poziomu płynu a płyn jest tłusty (zupa)?
Zauważyłeś nierówną pracę silnika ustępującą zaraz po nagrzaniu się jednostki napędowej?
Czy auto kopci na biało, kiedy przyspieszasz lub dodajesz dużo gazu?
Tworzy Ci się wysokie ciśnienie powodujące twarde, napęczniałe węże wodne układu chłodzenia?
Czy zauważyłeś przedostawanie się bąbelków powietrza do zbiornika wyrównawczego, kiedy odkręcisz korek, mają zapach spalin?
I czy wreszcie zauważyłeś stanowczo za wysoką temperaturę silnika, typowe przegrzewanie się silnika?

ÂŻadnych podobnych objawów nie opisałeś tutaj, więc pozwolę sobie wywnioskować kolego wojciech007, że uszczelka w Twoim aucie jest w porządku.
A to że jeÂździsz na wodzie to masz w tej chwili podwójny problem, czyli ograniczoną możliwość lokalizacji wycieku, oraz co gorsze w układzie chłodzenia woda powoduje osadzanie kamienia kotłowego który stopniowo zmniejsza przekrój kanałów chłodzących, jednocześnie pogarszając chłodzenie wskutek izolowania cieczy chłodzącej od metalowych elementów, które wymagają chłodzenia, co powoduje duże trudności w utrzymaniu prawidłowej temperatury silnika nie tylko podczas upałów, ale nawet w chłodne dni.

Ale spokojnie ;) podejrzewam że nie jeÂździsz na wodzie na tyle długo, żeby takowy kamień powstał w Twoim układzie ;p

Pozdrawiam.
Warsztat, naprawy Audi A6.

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 17 wrz 2013, 19:46

Jeżdżę na wodzie destylowanej, więc kamienia nie powinno być.
Skoro uszczelka wydaje się być OK, to zmienię płyn na taki jak być powinien i wtedy będę szukał. Jutro jeszcze samochód będzie u mechanika (od LPG) to zapytam czy będą go podnosić. Jak tak to poproszę niech rzucą okiem czy nic nie widać od spodu.

Edit.
Odebrałem samochód od gazowników i nie znaleźli nic niepokojącego, a więc z problemem zostaję sam. W najbliższych dniach poszukam jeszcze raz dokładnie wycieków.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja