Witam
Mam problem ponieważ na przeglądzie mechanik powiedział że cieknie olej "najprawdopodobniej" albo z węża który idze turbosprężarki do
silnika albo na oringu. Wczoraj tam zaglądałem i rzeczywiście widać tam dużo oleju, ale czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić samemu czy to jest wąż czy może oring? Jest tam kiepskie dojście no i zbytnio nie widać żeby problemem był wąż. A tak w ogóle to ten przewód (ten cieńszy) z turbosprężarki idzie bezpośrednio do silnika?
Z góry dziękuje za pomoc.
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
[AFB 2,5 150 KM] wymiana węża od turbiny czy oring??
kolego ten cieńszy metalowy idzie do sprężarki jest to smarowanie turbiny, pod sprężarką jest odpływ którego to na zdjęciu nie widać. Ten grubszy gumowy idzie z rury miedzy przepławka a częścią zimna turbiny (dolot). Musisz umyć dokładnie to miejsce i zobaczyć skąd cieknie... cienki metalowy jest na oringu a gruby gumowy tylko na opasce... może być tez tak ze spod odmy Ci sadzi... myc i obserwować ....
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Linas,
Kolego jak zawsze to bywa lub w większości przypadków związanych z wyciekami w miejscach, jakie wskazałeś w silnikach ze starym typem separatora oleju (odmy) wycieka te są powodowane właśnie przez zapchanie lub częściowym zapchanie separatora, - choć nie upieram się, że akurat w Twoim wypadku tak jest. Na zdjęciu widzę tylko mokry przewód gumowy.
Jeżeli nie wymieniałeś jeszcze rzeczonej odmy to w pierwszej kolejności bym zaczął od jej wymiany. Możesz jeszcze „na szybko” zdemontować przewód gumowy łączący turbosprężarkę z przepływomierzem i sprawdzić czy nie znajduje się w nim olej, którego pojawienie się w tym miejscu może wskazywać na zapchany separator.
Kolego jak zawsze to bywa lub w większości przypadków związanych z wyciekami w miejscach, jakie wskazałeś w silnikach ze starym typem separatora oleju (odmy) wycieka te są powodowane właśnie przez zapchanie lub częściowym zapchanie separatora, - choć nie upieram się, że akurat w Twoim wypadku tak jest. Na zdjęciu widzę tylko mokry przewód gumowy.
Jeżeli nie wymieniałeś jeszcze rzeczonej odmy to w pierwszej kolejności bym zaczął od jej wymiany. Możesz jeszcze „na szybko” zdemontować przewód gumowy łączący turbosprężarkę z przepływomierzem i sprawdzić czy nie znajduje się w nim olej, którego pojawienie się w tym miejscu może wskazywać na zapchany separator.
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
W tym temacie na zdjęciu nr 1 masz zaznaczone gdzie jest umiejscowiony o-ring (lewa strzałka).
viewtopic.php?p=633925&highlight=#633925
A w tym masz, co ewentualnie kupić (nr części).
viewtopic.php?p=632966&highlight=#632966
A tutaj masz gdzie "rzucić okiem" - lewa strona zdjęcia gumowy przewód
http://bilo77.republika.pl/p2.jpg
viewtopic.php?p=633925&highlight=#633925
A w tym masz, co ewentualnie kupić (nr części).
viewtopic.php?p=632966&highlight=#632966
A tutaj masz gdzie "rzucić okiem" - lewa strona zdjęcia gumowy przewód
http://bilo77.republika.pl/p2.jpg
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Proszę bardzo,
Warto byś jeszcze zapoznał się z poniższymi dwoma tematami na pewno się przydadzą.
odma - wymiana
i...
odma - wymiana
Warto byś jeszcze zapoznał się z poniższymi dwoma tematami na pewno się przydadzą.
odma - wymiana
i...
odma - wymiana
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga