Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AFB 2,5 150 KM] wymiana węża od turbiny czy oring??

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Linas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 17 lut 2011, 10:47
Lokalizacja: Krzyz

[AFB 2,5 150 KM] wymiana węża od turbiny czy oring??

Post autor: Linas » 15 wrz 2013, 09:55

Witam

Mam problem ponieważ na przeglądzie mechanik powiedział że cieknie olej "najprawdopodobniej" albo z węża który idze turbosprężarki do
silnika albo na oringu. Wczoraj tam zaglądałem i rzeczywiście widać tam dużo oleju, ale czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić samemu czy to jest wąż czy może oring? Jest tam kiepskie dojście no i zbytnio nie widać żeby problemem był wąż. A tak w ogóle to ten przewód (ten cieńszy) z turbosprężarki idzie bezpośrednio do silnika?

Z góry dziękuje za pomoc.

Obrazek Obrazek
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 15 wrz 2013, 13:37

kolego ten cieńszy metalowy idzie do sprężarki jest to smarowanie turbiny, pod sprężarką jest odpływ którego to na zdjęciu nie widać. Ten grubszy gumowy idzie z rury miedzy przepławka a częścią zimna turbiny (dolot). Musisz umyć dokładnie to miejsce i zobaczyć skąd cieknie... cienki metalowy jest na oringu a gruby gumowy tylko na opasce... może być tez tak ze spod odmy Ci sadzi... myc i obserwować ....

Linas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 17 lut 2011, 10:47
Lokalizacja: Krzyz

Post autor: Linas » 15 wrz 2013, 15:06

Właśnie tam gdzie idzie ten grubszy gumowy widać że jest zebrany olej. Do czego idzie koniec tej gumowej rury? Tam gdzie wchodzi koniec tej gumowej rury nie ma żadnego oringu czy uszczelki?

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 15 wrz 2013, 15:11

Linas, :)
Kolego jak zawsze to bywa lub w większości przypadków związanych z wyciekami w miejscach, jakie wskazałeś w silnikach ze starym typem separatora oleju (odmy) wycieka te są powodowane właśnie przez zapchanie lub częściowym zapchanie separatora, - choć nie upieram się, że akurat w Twoim wypadku tak jest. Na zdjęciu widzę tylko mokry przewód gumowy.

Jeżeli nie wymieniałeś jeszcze rzeczonej odmy to w pierwszej kolejności bym zaczął od jej wymiany. Możesz jeszcze „na szybko” zdemontować przewód gumowy łączący turbosprężarkę z przepływomierzem i sprawdzić czy nie znajduje się w nim olej, którego pojawienie się w tym miejscu może wskazywać na zapchany separator.

<luzik>

Linas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 17 lut 2011, 10:47
Lokalizacja: Krzyz

Post autor: Linas » 15 wrz 2013, 15:19

Dzięki za odpowiedź ale powiedz mi a najlepiej pokaż który to jest wąż bo laik ze mnie. Jeszcze raz dzieki

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 15 wrz 2013, 15:28

W tym temacie na zdjęciu nr 1 masz zaznaczone gdzie jest umiejscowiony o-ring (lewa strzałka).
viewtopic.php?p=633925&highlight=#633925

A w tym masz, co ewentualnie kupić (nr części).
viewtopic.php?p=632966&highlight=#632966

A tutaj masz gdzie "rzucić okiem" - lewa strona zdjęcia gumowy przewód
http://bilo77.republika.pl/p2.jpg

Linas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 17 lut 2011, 10:47
Lokalizacja: Krzyz

Post autor: Linas » 15 wrz 2013, 15:31

Dzięki wielkie <okok>

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 15 wrz 2013, 15:57

Proszę bardzo, :)

Warto byś jeszcze zapoznał się z poniższymi dwoma tematami na pewno się przydadzą.

odma - wymiana
i...
odma - wymiana

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga