[A6 C5 2.8 193 KM] migajacy check na zimnym silniku
[A6 C5 2.8 193 KM] migajacy check na zimnym silniku
witam wszystkich.
nie moge sie uporac z migajacym checkiem na zimnym silniku. zawsze jak odpale z rana miga check. przestaje migac jak zalaczy sie gaz.
wyskakuja takie bledy:
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
16685 Brak zapłonu cylinder 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
16685 Brak zapłonu cylinder 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
16689 Brak zapłonu cylinder 5
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
16686 Brak zapłonu cylinder 2
prosze o jakies podpowiedzi. ostatnio zauwazylem tez wieksze spalanie. dodam ze podczas migania checka autem troszke telepie jakby nie palil na jakies cylindry.
po ustaniu migania auto uspokaja sie i chodzi rowno. ostatnio wymienilem nowa przeplywke (oryg. z Audi Niemcy) bo skrzynia wchodzila w tryb awaryjny. po wymianie przeplywomierza awaria usunieta. miganie checka mialem rowniez przed wymiana przeplywki. na cieplym silniku odpala elegancko i check nie miga. silnik pracuje rowno.
dzieki za pomoc
nie moge sie uporac z migajacym checkiem na zimnym silniku. zawsze jak odpale z rana miga check. przestaje migac jak zalaczy sie gaz.
wyskakuja takie bledy:
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
16685 Brak zapłonu cylinder 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
16685 Brak zapłonu cylinder 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
16689 Brak zapłonu cylinder 5
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
16686 Brak zapłonu cylinder 2
prosze o jakies podpowiedzi. ostatnio zauwazylem tez wieksze spalanie. dodam ze podczas migania checka autem troszke telepie jakby nie palil na jakies cylindry.
po ustaniu migania auto uspokaja sie i chodzi rowno. ostatnio wymienilem nowa przeplywke (oryg. z Audi Niemcy) bo skrzynia wchodzila w tryb awaryjny. po wymianie przeplywomierza awaria usunieta. miganie checka mialem rowniez przed wymiana przeplywki. na cieplym silniku odpala elegancko i check nie miga. silnik pracuje rowno.
dzieki za pomoc
Witam ponownie,
kolega wyzej proponowal pojezdzic na benzynie i zobaczyc efekty. Otoz zauwazylem, ze wlasnie na benzynie mam problem. Rano jak odpale auto to miga check i troszke telepie buda. Jest tak do momentu az nie wlaczy sie gaz. Check przestaje migac i auto momentalnie sie uspokaja. Juz tak nie trzesie. Myslalem ze jest tak tylko na zimnym silniku. Otoz nie. Dzis podczas jazdy, gdy jus zrobilem okolo 20km, czyli silnik odpowiednio nagrzany,wylaczylem gaz. Od razu odczuwalne telepanie buda i mniejsza moc auta. Po chwili odezwal sie tez migajacy check. Przelaczylem spowrotem na gaz,oczywiscie wszystko wrocilo do normy.
o co kamman? Wtryski nie podaja odpowiedniej ilosci paliwa? Prosze o pomoc.
dzieki...
pozdrawiam
kolega wyzej proponowal pojezdzic na benzynie i zobaczyc efekty. Otoz zauwazylem, ze wlasnie na benzynie mam problem. Rano jak odpale auto to miga check i troszke telepie buda. Jest tak do momentu az nie wlaczy sie gaz. Check przestaje migac i auto momentalnie sie uspokaja. Juz tak nie trzesie. Myslalem ze jest tak tylko na zimnym silniku. Otoz nie. Dzis podczas jazdy, gdy jus zrobilem okolo 20km, czyli silnik odpowiednio nagrzany,wylaczylem gaz. Od razu odczuwalne telepanie buda i mniejsza moc auta. Po chwili odezwal sie tez migajacy check. Przelaczylem spowrotem na gaz,oczywiscie wszystko wrocilo do normy.
o co kamman? Wtryski nie podaja odpowiedniej ilosci paliwa? Prosze o pomoc.
dzieki...
pozdrawiam
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Musisz go pogonić na benzynie, nawet przez kilkaset kilometrów. Miałem tak w C4, ale nie było migania kontrolki (nie wiem nawet czy tam była takapetynas pisze:Wtryski nie podaja odpowiedniej ilosci paliwa?

Warsztat, naprawy Audi A6.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Pisałem żebyś zakręcił LPG, skasował błędy i pojeździł ze 200km na Pb, a nie po 20km jazdy na LPG przełączył na Pb.petynas pisze:Witam ponownie,
kolega wyzej proponowal pojezdzic na benzynie i zobaczyc efekty. Otoz zauwazylem, ze wlasnie na benzynie mam problem. Rano jak odpale auto to miga check i troszke telepie buda. Jest tak do momentu az nie wlaczy sie gaz. Check przestaje migac i auto momentalnie sie uspokaja. Juz tak nie trzesie. Myslalem ze jest tak tylko na zimnym silniku. Otoz nie. Dzis podczas jazdy, gdy jus zrobilem okolo 20km, czyli silnik odpowiednio nagrzany,wylaczylem gaz. Od razu odczuwalne telepanie buda i mniejsza moc auta. Po chwili odezwal sie tez migajacy check. Przelaczylem spowrotem na gaz,oczywiscie wszystko wrocilo do normy.
o co kamman? Wtryski nie podaja odpowiedniej ilosci paliwa? Prosze o pomoc.
dzieki...
pozdrawiam
Masz na 2/3 dni jazdy zapomnieć o LPG

Jeśli dzieją się takie cyrki IMO masz totalnie rozjechane korekty paliwowe w ECU, przez niewłaściwą regulację LPG.
Ale to uda się potwierdzić stosując metodę którą opisałem, zrobię to jeszcze raz.
1 - przy pracującym na LPG silniku zakręcić zawór na butli - przełączy na Pb.
2 - zgasić, skasować błędy (automatycznie skasuje korekty LTFT) - jeśli nie wykonać kasowanie adaptacji ECU
3 - odpalić i jeździć na Pb, na lpg nie przełączy bo nie ma gazu w układzie, już po kilkunastu km będziesz widział, czy jest lepiej, czy niestety nie.
Przyczyn małej wydajności układu Pb (nie można tego wykluczyć) może być kilka
1 - słaba pompa
2 - zawalony filtr paliwa
3 - uwalony regulator ciśnienia
4 - wtryski
i pewnie jeszcze coś by się wynalazło...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 lip 2011, 19:00
- Imię: Darek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ruda śląska
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Kolega Zagór, ma rację
petynas, nic nie kombinuj tylko zrób tak jak Ci już pisaliśmy wyżej. Pojeździj na PB i konkretnie go przegoń. Z LPG tworzy się nagar na wtryskach który ogranicza podanie paliwa. Daję głowę że masz też problemy z odpaleniem rozgrzanego motoru na PB? Choć nie piszesz o tym, na pewno tak jest, a jeśli nie to wkrótce będzie. Więc tankuj Pb98 najlepiej V-power i zabierz dziewczynę na wycieczkę za miasto

petynas, nic nie kombinuj tylko zrób tak jak Ci już pisaliśmy wyżej. Pojeździj na PB i konkretnie go przegoń. Z LPG tworzy się nagar na wtryskach który ogranicza podanie paliwa. Daję głowę że masz też problemy z odpaleniem rozgrzanego motoru na PB? Choć nie piszesz o tym, na pewno tak jest, a jeśli nie to wkrótce będzie. Więc tankuj Pb98 najlepiej V-power i zabierz dziewczynę na wycieczkę za miasto

Warsztat, naprawy Audi A6.
Ok,zrobie jak piszecie. Odezwe sie napewno jak wykonam plan dzialania.
[ Dodano: 2013-09-19, 14:30 ]
Witam ponownie.
otoz zrobilem tak jak zalecaliscie. Gaz zakrecony, bledy skasowane, akumulator odlaczony na 3 godziny. Ponowne podlaczenie aku i odpalam na benzynie...
co nasteluje...
Na dzien dobry migajacy check, autem trzesie jak poprzednio ale nic mnie to nie rusza bo musze troche posmigac na benzynie.
Zrobilem 100km i zastanawiam sie czy to ma sens jakis w moim przypadku.
Absolutnie nic po tych przejechanych 100km sie nie zmienilo. Autem telepie caly czas, zwlaszcza jak dodaje gazu (czyli nie ma odpowiedniej dawki paliwa) a check miga non stop z przerwami 20 sekundowymi. Bledow jeszcze nie patrzylem, ale mysle ze te same co byly. Wieczorem zobacze.
Wiec...kto ma jakies dalsze pomysly???
bledy ktore wyskoczyly:
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
16685 Brak zapłonu cylinder 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16685 Brak zapłonu cylinder 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17546 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
[ Dodano: 2013-09-19, 14:30 ]
Witam ponownie.
otoz zrobilem tak jak zalecaliscie. Gaz zakrecony, bledy skasowane, akumulator odlaczony na 3 godziny. Ponowne podlaczenie aku i odpalam na benzynie...
co nasteluje...
Na dzien dobry migajacy check, autem trzesie jak poprzednio ale nic mnie to nie rusza bo musze troche posmigac na benzynie.
Zrobilem 100km i zastanawiam sie czy to ma sens jakis w moim przypadku.
Absolutnie nic po tych przejechanych 100km sie nie zmienilo. Autem telepie caly czas, zwlaszcza jak dodaje gazu (czyli nie ma odpowiedniej dawki paliwa) a check miga non stop z przerwami 20 sekundowymi. Bledow jeszcze nie patrzylem, ale mysle ze te same co byly. Wieczorem zobacze.
Wiec...kto ma jakies dalsze pomysly???
bledy ktore wyskoczyly:
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
16685 Brak zapłonu cylinder 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16685 Brak zapłonu cylinder 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17546 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Te 200km to IMO przesada. Obserwując korekty u siebie zauważyłem, że wystarczy 20-40 minut jazdy i co ma się skorygować, to się skoryguje. Po jeździe na lpg proces przyspieszy w większości przypadków skasowanie istniejących korekt, co już zrobiłeś. Poza tym:
- sprawdzenie ciśnienia paliwa, ew. podmiana regulatora ciśnienia
- sprawdzenie wiązki lpg prowadzącej do wtryskiwaczy (czy nie zamienione, czy nie uszkodzone)
- sprawdzenie wtryskiwaczy benzynowych; tutaj skorzystałbym ze sterownika lpg - jeśli na to pozwala to po kolei zastępować wtryskiwacze benzynowe gazowymi; jeśli nastąpi wyraźna poprawa w konkretnym momencie, to mamy sprawcę/poszlaki
- sprawdziłbym wskazania czujnika temperatury cieczy - napisałeś, że check mruga z rana, ale nie wskazałeś czy od razu, czy po chwili. Błędy korekt na zupełnie zimnym silniku nie powinny się pojawiać, bo sondy potrzebują chwili na rozgrzanie się. Zerknij jaki błąd po skasowaniu wszystkich pojawia się jako pierwszy. LPG załącza się po rozgrzaniu cieczy, więc może tutaj przyczyna poprawnej pracy. Na benzynie za to przy zimnym silniku i błędnych wskazaniach czujnika temp. mogą się dziać cuda.
- sprawdzenie ciśnienia paliwa, ew. podmiana regulatora ciśnienia
- sprawdzenie wiązki lpg prowadzącej do wtryskiwaczy (czy nie zamienione, czy nie uszkodzone)
- sprawdzenie wtryskiwaczy benzynowych; tutaj skorzystałbym ze sterownika lpg - jeśli na to pozwala to po kolei zastępować wtryskiwacze benzynowe gazowymi; jeśli nastąpi wyraźna poprawa w konkretnym momencie, to mamy sprawcę/poszlaki

- sprawdziłbym wskazania czujnika temperatury cieczy - napisałeś, że check mruga z rana, ale nie wskazałeś czy od razu, czy po chwili. Błędy korekt na zupełnie zimnym silniku nie powinny się pojawiać, bo sondy potrzebują chwili na rozgrzanie się. Zerknij jaki błąd po skasowaniu wszystkich pojawia się jako pierwszy. LPG załącza się po rozgrzaniu cieczy, więc może tutaj przyczyna poprawnej pracy. Na benzynie za to przy zimnym silniku i błędnych wskazaniach czujnika temp. mogą się dziać cuda.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
rano po odpaleniu, check zaczyna migac po 10 sekundach i miga zawsze na benzynie bez wzg.czy Auto jest zimne czy rozgrzane. Po zalaczeniu gazu jak reka odjal wszysto wraca do normy. Gdy przelacze na benzyne podczas jazdy na gazie, momentalnie odzywa sie check i telepie autem. Spowrotem na gaz i auto chodzi rowno. Check przestaje migac.krisker pisze:Te 200km to IMO przesada. Obserwując korekty u siebie zauważyłem, że wystarczy 20-40 minut jazdy i co ma się skorygować, to się skoryguje. Po jeździe na lpg proces przyspieszy w większości przypadków skasowanie istniejących korekt, co już zrobiłeś. Poza tym:
- sprawdzenie ciśnienia paliwa, ew. podmiana regulatora ciśnienia
- sprawdzenie wiązki lpg prowadzącej do wtryskiwaczy (czy nie zamienione, czy nie uszkodzone)
- sprawdzenie wtryskiwaczy benzynowych; tutaj skorzystałbym ze sterownika lpg - jeśli na to pozwala to po kolei zastępować wtryskiwacze benzynowe gazowymi; jeśli nastąpi wyraźna poprawa w konkretnym momencie, to mamy sprawcę/poszlaki
- sprawdziłbym wskazania czujnika temperatury cieczy - napisałeś, że check mruga z rana, ale nie wskazałeś czy od razu, czy po chwili. Błędy korekt na zupełnie zimnym silniku nie powinny się pojawiać, bo sondy potrzebują chwili na rozgrzanie się. Zerknij jaki błąd po skasowaniu wszystkich pojawia się jako pierwszy. LPG załącza się po rozgrzaniu cieczy, więc może tutaj przyczyna poprawnej pracy. Na benzynie za to przy zimnym silniku i błędnych wskazaniach czujnika temp. mogą się dziać cuda.
takie sa objawy.
ok, a teraz mi to wszystko przetlumacz na ludzki prosty jezyk. Czy moge cos z tych rzeczy sam posprawdzac vagiem? Jak narazie moje obycie z tym programem ograniczalo sie do sprawdzenia i skasowania bledow. Jezeli jest jakas prosta instrukcja krok po kroku co robic to bede wdzieczny. A jak nie dam rady cokolwiek sam jeszcze zrobic to napisz od razu,ze czeka mnie wizyta u mechanika. Jednak wolalbym zrobic w miare mozliwosci jak najwicej sam. Dzieki za pomoc.krisker pisze:No to część kwestii odpada, ale nadal możesz wykonać niektóre testy, choćby odłączać poszczególne wtryski benzynowe i zastępować je lpg (oczywiście chodzi mi o funkcje programu). Do tego kontrola wiązki lpg przy wtykach wtryskiwaczy oraz sprawdzenie ciśnienia benzyny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Program do obsługi instalacji LPG (trzeba mieć interfejs) pozwala na wyłączenie poszczególnych wtryskiwaczy gazowych i zastąpienie ich wtryskiwaczami benzynowymi. W Twoim przypadku należałoby sprawdzić w ten sposób wszystkie wtryski po kolei. Jeśli coś jest nie tak przy jednym z wtryskiwaczy benzynowych, to po "podmianie" na wtrysk lpg silnik powinien się uspokoić. Wtedy wiadomo, gdzie szukać przyczyny.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker