Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALF 2.4 165 KM] [A6 C5 2.4Q] Swap 2.4 na 2.8

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
tomekc5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 14 sty 2013, 15:04
Lokalizacja: Bełchatów

[ALF 2.4 165 KM] [A6 C5 2.4Q] Swap 2.4 na 2.8

Post autor: tomekc5 » 11 wrz 2013, 22:33

Witam,
słowem wstępu chciałbym napisać, że wiem, że takie tematy były już poruszane, ale chciałbym zasięgnąć indywidualnej porady.
Chciałbym też tu zaznaczyć, żę decyzja jest przeze mnie podjęta i nie chce czytać o tym, że wysokie koszta, że lepiej kupić samochód z takim silnikiem czy temu podobne. Zainwestowałem w swoją A6 mnóstwo kasy, serca i czasu. Mam zdrową, bezwypadkową budę, odnowiony lakier, kompletnie nowe zawieszenie i chciałbym sprezentować sobie jeszcze 2.8 :). Dlatego proszę Was o porady dotyczące tylko i wyłącznie swapa na 2.8.

I tu miałbym do Was kilka pytań:

1) co należy wymienić, aby wszystko w porządku hulało?
2) czy skrzynia z 2.4 będzie pasować?
3) jakiego silnika szukać (kod)?
4) czy przy silniku 2.8 była jakaś różnica w hamulcach?
5) czy układ chłodzenia - chłodnica, itd, z 2.4 jest taki sam?


Jeżeli macie jeszcze jakieś uwagi od siebie, bardzo proszę.
Dzięki za pomoc! :)

Fontesen

Re: [ALF 2.4 165 KM] [A6 C5 2.4Q] Swap 2.4 na 2.8

Post autor: Fontesen » 11 wrz 2013, 22:54

tomekc5 pisze:Witam,
słowem wstępu chciałbym napisać, że wiem, że takie tematy były już poruszane, ale chciałbym zasięgnąć indywidualnej porady.
Chciałbym też tu zaznaczyć, żę decyzja jest przeze mnie podjęta i nie chce czytać o tym, że wysokie koszta, że lepiej kupić samochód z takim silnikiem czy temu podobne. Zainwestowałem w swoją A6 mnóstwo kasy, serca i czasu. Mam zdrową, bezwypadkową budę, odnowiony lakier, kompletnie nowe zawieszenie i chciałbym sprezentować sobie jeszcze 2.8 :). Dlatego proszę Was o porady dotyczące tylko i wyłącznie swapa na 2.8.

I tu miałbym do Was kilka pytań:

1) co należy wymienić, aby wszystko w porządku hulało?
2) czy skrzynia z 2.4 będzie pasować?
3) jakiego silnika szukać (kod)?
4) czy przy silniku 2.8 była jakaś różnica w hamulcach?
5) czy układ chłodzenia - chłodnica, itd, z 2.4 jest taki sam?


Jeżeli macie jeszcze jakieś uwagi od siebie, bardzo proszę.
Dzięki za pomoc! :)
1.z tego co zgłębiałem temat, to silnik podchodzi P&P. Jedynie co musisz wsadzić to komputer od 2.8. JAk mi wiadomo gniazdo pasuje bez problemu.
2.skrzynia na pewno, bo tyl silika jest ten sam.
3. szukaj silnika z systemem wtórnego powietrza. Bo masz z tego co widzę silnik ALF.
4. W hamulcach mogła być różnica, ale nie musiała. były zarównio 288, jak i 312. zalezało od wyposazenia.
5. Układ chłodzenia jest taki sam.

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 11 wrz 2013, 22:57

1. Na pewno sterownik silnika
2. Chyba nie będzie pasować....a jak już to można ją zajeździć .
3. Sam silnik to myślę aby jak najzdrowszy i w miarę najnowszy.
4. Strzelam że te co masz podziałają ale pamiętaj " z wielką mocą wiąże się wielka odpowiedzialność" :)
5. Stawiam na to że jeżeli hamulce są takie same to i chłodnica taka sama.

Ale może niech wypowiedzą się fachowcy.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 12 wrz 2013, 08:50

MIKU pisze:1. Na pewno sterownik silnika
2. Chyba nie będzie pasować....a jak już to można ją zajeździć .
3. Sam silnik to myślę aby jak najzdrowszy i w miarę najnowszy.
4. Strzelam że te co masz podziałają ale pamiętaj " z wielką mocą wiąże się wielka odpowiedzialność" :)
5. Stawiam na to że jeżeli hamulce są takie same to i chłodnica taka sama.

Ale może niech wypowiedzą się fachowcy.
Skrzynia pasuje na pewno. skąd masz takie info, ze nei pasuje?
2.4 i 2.8 to te same silniki pod wzgledem konstrukcyjnym. Różnią się większą pojemnością cylindrów, a co za tym idzie tłoków, są troszkę inne głowice, ze względu na rozmiar kanałów dolotowych, oraz sterownikiem silnika. Zauważ, ze nawet listwa wtryskowa jest taka sama, jak również pompka paliwa.

tomekc5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 14 sty 2013, 15:04
Lokalizacja: Bełchatów

Re: [ALF 2.4 165 KM] [A6 C5 2.4Q] Swap 2.4 na 2.8

Post autor: tomekc5 » 12 wrz 2013, 10:28

Dzięki za odpowiedzi :)

--RaDeK-- - z tego wynika, że wystarczy przełożyć silnik + sterownik silnika i teoretycznie wszystko będzie smigać na pozostałych podzespołach z 2.4?

Napisałeś, żebym szukał silnika z systemem wtórnego powietrza - czy mógłbyś napisać mi kody silników 2.8, na które powinienem zwracać uwagę przy poszukiwaniach?

Fontesen

Post autor: Fontesen » 12 wrz 2013, 14:17

generalnie tak powinno być.
kolego przepatrz forum. gdzieś było napisane, które silniki są wyposazone w pompę. Ty jako że masz silnik o kodzie ALF, czyli posiadasz pompe i musisz szukać silnika też z tym systemem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja