Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] [A6 C5] falują obroty i mrugają świece

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
MajkelMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:21
Lokalizacja: Bolków, Zabrze

[ AFB 2.5 150 KM] [A6 C5] falują obroty i mrugają świece

Post autor: MajkelMS » 02 lip 2013, 22:52

Witam

Od jakiegoś czasu, gdy odpalam silnik to zdarzy się że muszę dłużej kręcić po czym auto odpali ale falują obroty i automatycznie zaczynają mrugać świece żarowe (symbol). Dodam że kiedyś działo się to podczas mokrych dni, ale ostatnio nie ma reguły, poza tym nie jest to na zimnym silniku ale jak trochę się zagrzeje, gdzieś podjadę po czym chce odpalić i zaczyna się cały cyrk. Zauważyłem że jak falują obroty to zaczyna kopcić na hmm siwo ale nie zawsze.
Poczytałem trochę to dowiedziałem się że tak jeÂździć nie mogę (ponoć może coś porozwalać w silniku) i dopiero jadę jak auto normalnie odpali.

Podpiąłem pod kompa i wyszły takie błędy.

00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-10 - No Signal - Intermittent
01126 - Engine Speed Signal
03-10 - No Signal - Intermittent

Poszukałem i chyba wychodzi na to że coś dzieję się z czujnikiem obrotów wału (czujnik położenia wału). Jak auto odpala normalnie to pomierzyłem czujnik i pokazuję około 900 ohm na ciepłym silniku (gdzieś znalazłem że tyle ma być) pomiar pomiędzy pinem 1 i 2, pomiędzy 1 i 3 albo 2 i 3 pokazuje 1 czyli chyba constans - czytałem że chyba tyle ma być. Dziś udało mi się sprawdzić jak skakały obroty i pomiar wszędzie wyszedł 1...

Nie wiem czy to faktycznie czujnik czy nie, proszę kogoś o pomoc i potwierdzenie tego albo wskazówki do innej przyczyny:(.

Jeżeli to faktycznie czujnik to czy wystarczy może go wyczyścić, bo z tego co wyczytałem to mogą na nim się zbierać jakieś opiłki metalu i to może powodować zły pomiar, Czy konieczna jest wymiana na inny? Jak inny to czy może to być używany ale oryginał czy tylko ASO? Bo zamiennika to raczej czujnika chyba się nie poleca?

Pozdrawiam i proszę o jakieś informację.


Wczoraj postanowiłem wyciągnąć czujnik i posprawdzać sam kabelek i całego go poczyścić, trochę się z nim męczyłem ponieważ sam przewód był poskręcany plastikowymi zaciskami do innych przewodów w takich miejscach ... że ciężko było je poobcinać ale po godzinie wyciągnąłem go. Nad nim jest pełno starego oleju czy czegoś smolistego baaaardzo brudno, sam czujnik też był cały brudny od zewnątrz i od wewnątrz. Zastanawia mnie czy tam powinien być olej czy nie? Wydaje mi się że nie było tam żadnej uszczelki (chyba że została w środku) i myślę że ten właśnie cały syf co był na nim i dookoła niego może powodować jego złe działanie. Może ktoś to potwierdzić albo wykluczyć? Dziś poczyszczę dokładnie sam czujnik oraz miejsce gdzie wchodzi oraz cały brud dookoła niego - zwłaszcza nad nim. Muszę gdzieś kupić ten oring (uszczelkę) zabezpieczający może ktoś powie jaka średnica i grubość i czy da się w motoryzacyjnym kupić? W Etce nie widzę żeby dawać tam jakiś oring a na necie na nowych zamiennikach widze że jest wiec teraz nie wiem... Etka pokazuje że nr 16 na rysunku to jest wkładka dystansowa (nie wiem dokładnie jaka grubość ma być bo jest kilka) albo pierścień uszczelniający 17x2 mm, a może ma być to i to hmm...
Fajnie byłoby jakby ktoś coś doradził :) dzięki

Dodam jeszcze iż byłem przekonany że wyciągnę czujnik o nr 078906433A (wycofany) albo 071957147 (zamiast poprzedniego) - tak pokazywała Etka, a mam czujnik o nr 0281002223, nie wiem czy to Âźle czy tak ma/może być?
Ostatnio zmieniony 08 lip 2013, 06:29 przez MajkelMS, łącznie zmieniany 1 raz.

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 03 lip 2013, 13:37

dokładnie tak,zresztą mówią o tym błędy.kup nowy czujnik,ale tylko ori.miałem kiedyś dokładnie tak samo,z tym że nie było na czujniku żadnego syfu,i nie powinno być żadnego oleju.

MajkelMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:21
Lokalizacja: Bolków, Zabrze

Post autor: MajkelMS » 03 lip 2013, 22:36

Witam

Dziś wyczyściłem czujnik i wszystkie brudy w miejscu gdzie wchodził, nie było na nim oringu to założyłem nowy, dałem popalić podczas jazdy wcześniej uruchamiałem silnik z 10 razy na zimnym, na lekko rozgrzanym i na gorącym, odpalał od razu. Teraz będę jeÂździł i sprawdzał ale myślę że ten cały syf był powodem tej awarii (mam dużą nadzieję na to) ponieważ zanim wmontowałem czujnik robiłem dużo jego pomiarów i zawsze dobrze pokazywał wiadomo różnica w omah byłą bo temperatura się zmieniała ale zawsze był odczyt powyżej 900 w domu było 950 a wieczorem przed montażem 925, na zamontowanym około 908. Dam znać za jakiś czas czy jest ok.

Dzięki i pozdrawiam

[ Dodano: 2013-07-08, 06:28 ]
Witam

Niestety wczoraj znów pojawiło się falowanie obrotów i mrugające świece :( ... więc chyba zostaje mi wymiana czujnika, tyle że na ori nie stać mnie w tej chwili i będę zmuszony kupić zamiennik... zobaczymy jak się spisze.
Jest możliwe że to nie wina czujnika a coś innego? Nie chciałbym niepotrzebnie kasy wydawać na czujnik a może okazać się coś innego.
A może jest możliwe że nie przez orginalny oring coś się tam dostaje do czujnika i nie działa?

Pozdrawiam

Tak myślę że kupie narazie orginał ale używany bo ten zamiennik to może świrować. Zna ktoś może gdzie na śląsku są używane częsci do Audi?

Orginał Boscha ale nie z sewisu ASO Audi będzie także ok?

vidmo_08
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 25 mar 2011, 18:57
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: vidmo_08 » 10 wrz 2013, 23:42

byc moze czujik temperatury cieczy chłodzacej,jak u mnie
, po 70stopiach na zegarach (wody) wolne obroty około 1000obr/min <wnerw>
Święty Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120 km/h,
przy większej prędkości jego miejsce zajmuje święty Piotr...

scaraab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 paź 2010, 12:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: scaraab » 10 wrz 2013, 23:54

czujnik położenia wału jak najbardziej. Obejrzyj też kable do niego dochodzące: drgania i czynniki zewnętrzne mogą po nastu latach dawać przebicia na izolacji pogłębiające się po rozgrzaniu silnika - powiększają się uszkodzenia i porowatości. Miałem tak w kilku różnych autach w kilku różnych miejscach: ECU pokazywał błędy z czujników czy styczników a winę za to ponosiła instalacja nadgryziona zębem czasu a nie sam czujnik. Powodzenia!! :)
Podawanie wypłaty w wartości brutto
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja