Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.5 180KM AKE Q i M] Brak mocy

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Remo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:03
Imię: Remigiusz
Rocznik: 2011
Moje auto: Inne
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

[2.5 180KM AKE Q i M] Brak mocy

Post autor: Remo » 06 wrz 2013, 23:46

Witam

Od miesiaca jestem posiadaczem A6 z silniczkiem 2.5 AKE, jest to moj pierwszy diesel wiec prosze o wyrozumialosc. Wiem ze jest wiele podobnych tematow tylko ze u mnie wiekszosc usterek mozna wyeliminowac. Jestem na skraju oddania auta na szrot bo juz mnie po prostu PIP PIP strzela.

A zaczelo sie wszystko od wymiany oleju, wymienilem na castrol edge 5w40 i silnik zaczal glosniej pracowac wiec dekle w gore i okazalo sie ze do wymiany wałki. W autku zrobione zostalo:
- wałki KOLBENSCHMIDT + cala hydraulika INA kuta
- wymienione uszczelki pod pokrywy ASO oraz wezyki przelewowe z uszczelkami
- wymieniona odma ASO plus wszystkie uszczelki, wyczyszczone kolektory oraz EGR
- rozrzad INA + pompa Doltz przy okazji termostat ale na zamiennik Doltz
zaznacze ze rozrzad + pompa, mialem ostatnim razem wymieniany w ASO w DE w 2005
- wyczyszczona miska , autko poskladane jak w instrukcji, wszystko na ori uszczelkach i silikonach
- zalany ponownie castrol edge 5w40 + filtr bosch
Wszystko powinno cykac tylko ze autko wogole nie smiga, mam wrazenie jakby turbo sie zalaczalo, zalacza sie kiedy chce i jak ma humor. Mialem watpliwosci co do poprawnego zlozenia autka przez mechanika i oddalem do serwisu Boscha w Gdansku na diagnoze. Po 5 h dowiedzialem sie ze autko sprawne, na vagu nie pokazuje zadnych bledow.
Przed wymiana walkow autko palilo na dotyk czy zimny czy cieply, obecnie autko pali na dotyk jak zimny. Jak zlapie temperatury to krece 2-3 sek i zapala, niektorzy napisza ze prawdopodobnie pompa wtryskowa tylko ze pompa nowka z plombami wymieniona w DE w 12.2012.
W serwisie Boscha powiedzieli mi tylko ze niedlugo dwumas do wymiany.
Sprawdzony kat wtrysku (miesci sie w normie)


Objawy przeze mnie zauwazone:
- turbinka nieraz gwizdze dosc mocno, nie dymi ani na niebiesko ani bialo, nieraz jej wogole nie slychac
- zalezy od jazdy bo np sa takie momenty ze autko max ma do 2500obrotow i strasznie glosno chodzi i nie ma doladowania z turbo i na kazdym biegu przy 2000 obrotach zmieniam bieg a nieraz pieknie ciagnie i czuc ze turbawka pompuje i autko cichutko smiga jak an V- ke przystalo
- dodatkowo jak nie ma mocy i nie ciagnie na pedale gazu czuc drgania tak jakby sie walki "zle ulozyly" i cos by bylo nie tak i telepocze silnikiem

I tu moje pytanie - ktos sie orientuje co to moze byc??

Na vagu zero bledow, paliwko leje na shelu diesel nitro+

Czy na logach wyjdzie co moze byc nie tak??
Mechanior mi powiedzial ze to moze byc wina pompy wtryskowej ze jak nowe walki to trzeba zmienic dawke paliwa i zaadaptowac pompe do nowych walkow, nie wiem ile w tym prawdy.
Przeraza juz mnie to ze na swiatlach wyprzedza mnie cinquecento :(

Z gory dzieki za pomocne opinie. Pozdrawiam Remo

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 07 wrz 2013, 00:02

Po pierwsze - lej zwykłego "dizla" na sprawdzonych stacjach - paliwa typu "premium" są bardziej suche - niektórzy posiłkują się "Mixolem" od czasu do czasu. Dbasz wtedy o pompę VP-44.
Po drugie jeżeli pokażesz logi - sporo osób potrafi tutaj trafnie odkryć przypadłość, co w tych silnikach nie jest łatwe <okok>
Po trzecie - nic nie wiemy jak i czy sztanga pracuje, więc zmienna geometria łopatek w turbinie jest tutaj zagadką - w tym przypadku na forum również znajdziesz pomoc <okok>
EGR - zaślepiony, zapchany ?? - tutaj również logi...
Jak już widać samo sprawdzenie błędów w przypadku 2.5TDI to troszkę za mało. Do tych silników trzeba podejść dosadnie :)

Niewiele się na "dizlach" znam. Ale takie rzeczy przyszły mi do głowy, bazując na tym - co już na Forum zostało powiedziane <okok>

Awatar użytkownika
Remo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:03
Imię: Remigiusz
Rocznik: 2011
Moje auto: Inne
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Remo » 07 wrz 2013, 09:21

tomekkk1 pisze:Po pierwsze - lej zwykłego "dizla" na sprawdzonych stacjach - paliwa typu "premium" są bardziej suche - niektórzy posiłkują się "Mixolem" od czasu do czasu. Dbasz wtedy o pompę VP-44.
Po drugie jeżeli pokażesz logi - sporo osób potrafi tutaj trafnie odkryć przypadłość, co w tych silnikach nie jest łatwe <okok>
Po trzecie - nic nie wiemy jak i czy sztanga pracuje, więc zmienna geometria łopatek w turbinie jest tutaj zagadką - w tym przypadku na forum również znajdziesz pomoc <okok>
EGR - zaślepiony, zapchany ?? - tutaj również logi...
Jak już widać samo sprawdzenie błędów w przypadku 2.5TDI to troszkę za mało. Do tych silników trzeba podejść dosadnie :)

Niewiele się na "dizlach" znam. Ale takie rzeczy przyszły mi do głowy, bazując na tym - co już na Forum zostało powiedziane <okok>
Widze ze jedyne rozwiazanie to logi. EGR nie jest zaslepiony i byl czyszczony, jak rowniez kolektory. A czy to prawda ze po wymianie walkow trzeba ustawiac pompe wtryskowa??( dawka paliwa) Moj mechanik naradzal sie z innymi mechanikami i doszedl do takiego wniosku.

Jesli chodzi o logi to bylby ktos chetny z Trojmiasta pomoc koledze w zrobieniu logow??

Z gory dzieki za wszelkie info . Pozdrwaiam

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 07 wrz 2013, 11:26

Kolego...ja ci powiem że mam podobne problemy jak ty. Z tym że auto mam od ponad miesiąca i je dopiero rozgryzam. Z tym że nic mi nie wiadomo o żadnych wymianach wałków. Rozrząd mam podobno jeszcze na 20tyś i mi powiedzieli że wtryski były wymieniane. I powiem że ja to nie mam ochoty oddać tego auta na szrot tylko wypier..... je :) a najchętniej to je wysadzić jak to robią w Top Gear. W miesiąc pojawiło się więcej usterek niż co miałem w kilku poprzednich autach razem wziętych. Słaba moc...też nie kopci i nie dymi...szarpie silnikiem...a co najlepsze diagnostyka wykazuje że wszystko działa perfekcyjnie. Diagnosta powiedział że kąty wtrysków to mam książkowe ideały. No i co mi z tego jak auto wkurza człowieka :P . Do tego jeszcze zaczęła mi się od 3 dni zapalać kontrolka od ciśnienia oleju...a olej jest i ciśnienie chyba też bo 300km zrobione i nic się nie zatarło. I wiesz co ? Mam gdzieś czy ten silnik wystrzeli w kosmos czy nie. Więc moja rada... bierz ten silnik na luz bo nigdy nie dojdziesz co z nim jest nie tak. Pozostaje się tylko modlić i starać się nie wpieniać :)

Awatar użytkownika
Remo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:03
Imię: Remigiusz
Rocznik: 2011
Moje auto: Inne
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Remo » 07 wrz 2013, 15:39

MIKU pisze:Kolego...ja ci powiem że mam podobne problemy jak ty. Z tym że auto mam od ponad miesiąca i je dopiero rozgryzam. Z tym że nic mi nie wiadomo o żadnych wymianach wałków. Rozrząd mam podobno jeszcze na 20tyś i mi powiedzieli że wtryski były wymieniane. I powiem że ja to nie mam ochoty oddać tego auta na szrot tylko wypier..... je :) a najchętniej to je wysadzić jak to robią w Top Gear. W miesiąc pojawiło się więcej usterek niż co miałem w kilku poprzednich autach razem wziętych. Słaba moc...też nie kopci i nie dymi...szarpie silnikiem...a co najlepsze diagnostyka wykazuje że wszystko działa perfekcyjnie. Diagnosta powiedział że kąty wtrysków to mam książkowe ideały. No i co mi z tego jak auto wkurza człowieka :P . Do tego jeszcze zaczęła mi się od 3 dni zapalać kontrolka od ciśnienia oleju...a olej jest i ciśnienie chyba też bo 300km zrobione i nic się nie zatarło. I wiesz co ? Mam gdzieś czy ten silnik wystrzeli w kosmos czy nie. Więc moja rada... bierz ten silnik na luz bo nigdy nie dojdziesz co z nim jest nie tak. Pozostaje się tylko modlić i starać się nie wpieniać :)
Kolego wczesniej mialem C4 V-ke w benzynce, powiedzialem nigdy diesla a ze sprezentowano mi akurat 2.5 to niestety ale koszta, potrzebuje autko na trase wiec musi smigac, juz tyle zainwestowalem to czy bedzie to turbo czy cos innego to i tak musze zrobic bo musze miec czym jezdzic wiec musze wiedziec co jest nie tak. Jak na 180KM to troche lipa, mam jeszcze passata B3 1.8 i powiem ze zbiera sie lepiej, dobrze ze nie sprzedalem :]

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 07 wrz 2013, 16:55

Remo pisze: A czy to prawda ze po wymianie walkow trzeba ustawiac pompe wtryskowa??( dawka paliwa) Moj mechanik naradzal sie z innymi mechanikami i doszedl do takiego wniosku.
Proponuje zmienić mechanika-chociaz dobrze ze doszedł do takiego wniosku, niestety ale trzeba
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2013, 16:38 przez kryhawrc, łącznie zmieniany 1 raz.

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 08 wrz 2013, 18:53

No ja półtora miesiąca temu A3 1.8 bez turbo jeździłem a to ten sam silnik co w passacie to również o wiele lepiej się zbierało niż to. Ja niestety sprzedałem i teraz żałuje bo nic się z nią nie działo i widocznie diabeł mnie podkusił i mam za swoje :P...

Awatar użytkownika
Remo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:03
Imię: Remigiusz
Rocznik: 2011
Moje auto: Inne
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Remo » 09 wrz 2013, 21:23

tomekkk1 pisze:Po pierwsze - lej zwykłego "dizla" na sprawdzonych stacjach - paliwa typu "premium" są bardziej suche - niektórzy posiłkują się "Mixolem" od czasu do czasu. Dbasz wtedy o pompę VP-44.
Po drugie jeżeli pokażesz logi - sporo osób potrafi tutaj trafnie odkryć przypadłość, co w tych silnikach nie jest łatwe <okok>
Po trzecie - nic nie wiemy jak i czy sztanga pracuje, więc zmienna geometria łopatek w turbinie jest tutaj zagadką - w tym przypadku na forum również znajdziesz pomoc <okok>
EGR - zaślepiony, zapchany ?? - tutaj również logi...
Jak już widać samo sprawdzenie błędów w przypadku 2.5TDI to troszkę za mało. Do tych silników trzeba podejść dosadnie :)

Niewiele się na "dizlach" znam. Ale takie rzeczy przyszły mi do głowy, bazując na tym - co już na Forum zostało powiedziane <okok>
Dzieki pomocy kolegi Prologiusza udalo sie zrobic logi za co serdeczne dziekowka. Czy ktos moglby zerknac co w audiolce piszczy??

Logi BS:

Grupy: 003,003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz.mikulski_141351.html

Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz.mikulski_141350.html

Grupy: 004,004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz.mikulski_141349.html

Logi statyczne:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz.mikulski_141352.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz.mikulski_141353.html

Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz.mikulski_141354.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz.mikulski_141355.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz.mikulski_141356.html

Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz.mikulski_141357.html

Logi dynamiczne:

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz.mikulski_141381.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz.mikulski_141382.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz.mikulski_141383.html

Grupy: 001,001,001 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz.mikulski_141384.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz.mikulski_141385.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz.mikulski_141386.html

maestro100

Post autor: maestro100 » 10 wrz 2013, 11:44

Remo, z logów wynika:

in(+)- korekcje wtrysków książkowe
- kąt wtrysku prawie idealny (dla Twojego przypadku należało by go minimalnie przyspieszyć- ale o tym później)
- MAF mierzy prawidłowo

in(-)- EGR niestety martwy lub układ jego sterowania szwankuje- do sprawdzenia wężyki i n18 (nieszczelności w układzie podciśnienia EGR-a mają bezpośredni wpływ na pracę Turbinki)
- co najgorsze- ktoś już niestety dłubał w sterowniku silnika i to nieudolnie <nerwus> - szukaj tunera i ORI map.

Awatar użytkownika
Remo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:03
Imię: Remigiusz
Rocznik: 2011
Moje auto: Inne
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Remo » 17 kwie 2014, 13:52

maestro100 pisze:Remo, z logów wynika:

in(+)- korekcje wtrysków książkowe
- kąt wtrysku prawie idealny (dla Twojego przypadku należało by go minimalnie przyspieszyć- ale o tym później)
- MAF mierzy prawidłowo

in(-)- EGR niestety martwy lub układ jego sterowania szwankuje- do sprawdzenia wężyki i n18 (nieszczelności w układzie podciśnienia EGR-a mają bezpośredni wpływ na pracę Turbinki)
- co najgorsze- ktoś już niestety dłubał w sterowniku silnika i to nieudolnie <nerwus> - szukaj tunera i ORI map.
Dzieki za wszelkie info, co do EGR to podalem ze jest nie zaslepiony. Otoz dzis zauwazylem cos takiego:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
W wezyku znajdowala sie kulka lozyskowa.
- dodatkowo wymienilem wezyki podcisnienia pod zbiornikiem wyrownawczym, sa tam 2 takie krotkie, jeden byl strasznie zdezelowany
Odcialem ta kulke w wezu do EGR i automatycznie odcielo turbo na stale, obrotomierz dochodzi tylko do 2000 max 2500 ale za to silnik pracuje roznomiernie, nie trzesie i nie czuc drgan na pedale gazu.

Wezyki od N18 i N75 wymienie jutro to powiem co sie zmienilo.

Po podpieciu vaga wyskoczyl blad

00575 - Intake Manifold Pressure
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent

[ Dodano: 2013-09-11, 18:45 ]
Chcialem poinformoac ze audiolka odzyskala moc, za sprawa Pana z Tune-up z Gdanska. Okazalo sie ze mialem zaslepiony EGR kulka od lozyska ktora pozniej wycialem dlatego w logach wyszlo ze martwy. Okazalao sie rowniez ze pozamieniane mialem wezyki od podcisnienia i auto mulilo i turbawka nie dzialala(blad 00575 znikl). Ori mamy bede wgrywal wkrotce i zrobie nowe logi dla pewnosci. Jak narazie autko sunie, EGR dziala, turbawka tez ale i tak nie jest to 180KM. Dzieki za wszelkie opinie, bede informowal o postepach. Pozdrawiam Remo
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2014, 22:38 przez Remo, łącznie zmieniany 1 raz.

marcinacm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 250
Rejestracja: 05 paź 2013, 11:16
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: marcinacm » 17 kwie 2014, 17:18

Sorki może troszkę nie na temat ale jest ktoś z mazowieckiego kto zrobił by logi ????
Jak kierowca dba o samochód , tak samochód dba o kierowcę

adrian055

Post autor: adrian055 » 21 kwie 2014, 18:50

wydaje mi sie ze egr nie ma wplywu na jazde czy zaslepiony czy nie u siebie zaslepilem I nie ma zadnej roznicy. dziwia mnie wasze wypowiedzi ze Passat I audi a3 1.8 lepiej jada niz 2.5tdi 180km skoro tak jest to kondycja silnika u was jest kiepska sprawne 2.5tdi 180km lekko robi 1.9tdi 130km

marcinacm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 250
Rejestracja: 05 paź 2013, 11:16
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: marcinacm » 22 kwie 2014, 20:03

2.5 TDI 163 konne nie zrobi 1.9 130 KM nie ma takiej opcji a czy 180 to nie wiem bo nie próbowałem
Jak kierowca dba o samochód , tak samochód dba o kierowcę

adrian055

Post autor: adrian055 » 22 kwie 2014, 20:14

Kolego wiem z diswiadczenia że 2.5tdi 150km robi passata 1.9tdi 130km niewierzysz poszukaj ludzi z takimi autami i spróbujcie ale 2.5tdi musi być naprawdę w świetnej kondycji

marcinacm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 250
Rejestracja: 05 paź 2013, 11:16
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: marcinacm » 23 kwie 2014, 17:02

Słuchaj kolego ja mam 2.5 163 KM a braciak ma paska 1.9 130 i moja audi nie ma polotu choć mój motor nie jest zmęczony przebiegiem ten motor w tym aucie to jedna wielka porażka
Jak kierowca dba o samochód , tak samochód dba o kierowcę

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja