Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ACK 2.8 193 KM] Chmura dymu przy ruszeniu po jezdzie z gor

Silniki benzynowe
Bradley
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 paź 2012, 18:05
Lokalizacja: Bielsko-Biala

[ ACK 2.8 193 KM] Chmura dymu przy ruszeniu po jezdzie z gor

Post autor: Bradley » 12 sie 2013, 15:27

Zetknalem sie z dosc ciekawym przypadkiem. Jadac z Bielska do Katowic, na trasie jest taka droga, ze pas zawija w prawo i jedzie sie z gorki. Pod koniec tego pasa zeby wlaczyc sie do ruchu, trzeba sie zatrzymac. Kiedy sie tam zatrzymam i pozniej rusze widze w lusterku wstecznym, oblok bialo-niebieskiego dymu. Po ok 3 sekundach dym znika i samochod nie kopci wcale. Nie jest to dzielo przypadku, poniewaz ilekroc tamtedy jade, efekt jest zawsze taki sam. Samochod zaczyna dymic. Wystarczy ciasniejszy zakret w prawo, w dol, hamowanie silnikiem, a pozniej mocniejsze dodanie gazu.
Czy ktos ma jakies sugestie?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 12 sie 2013, 17:45

dzieje się tak tylko na lpg czy na pb też. może podczas jazdy z odpuszczonym pedałem gazu przepuszczają wtryskiwacze i lekko przylewa, po dodaniu gazu przepala za bogatą mieszankę stąd ten dym.
z tego co kiedyś wyczytałem na lpg forum to niektóre słabsze instalacje maja wspomaganie benzyna podczas jazdy na cut offie. chodzi ponoć o to, że rośnie ciśnienie w reduktorze, które uniemożliwia otwarcie się wtrysków i silnik może zgasnąć. jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

Bradley
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 paź 2012, 18:05
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: Bradley » 12 sie 2013, 20:34

grzałka, szczerze to nie sprawdzalem tego na benzynie. Ale z ciekawosci jak bede w tamtym miejscu to przelacze wczesniej na benzyne.
Setup instalacji to:
- parownik KME Gold;
- wtryskiwacze Hana 2001 (zielone);
- sterownik STAG 300-6 ISA2;
- przewody miedziane Faro o średnicy 8mm.

Nie mam pod reka wiekszej ilosci screenow z ustawien instalacji, wiec wkleje tylko mapke sprzed okolo 2 tygodni.
ObrazekObrazek
Ciekawi mnie tez duza odchylka w zakresie malych czasow wtrysku. Czy to tez mogloby sie wiazac z ewentualnym zadymianiem po dluzszym hamowaniu silnikiem? Zeby zjechac w dol z odchylka musialbym mnoznik z obecnych 1, zmniejszyc ponizej jednosci. Czy sterownik to ogarnie?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Bradley, łącznie zmieniany 1 raz.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 15 sie 2013, 11:55

Bradley, mapy pokryte. Szkoda że nie zamieściłeś tych screenów gdy silnik chodził . Jeden screen gdy silnik pracuje na PB , drugi po przełaczeniu na LPG .

Stony silnika się nie rozjeżdżają ?
Moze wtrysk PB któryś jest nieszczelny i puszcza paliwo. Byłoby to widać w korektach na konkretnej stronie. Przy hamowaniu silnikiem wtrysk PB moze podlewać, przy depnięciu ponownym przepali ukazując chmurę.

Nieszczelnosć wtrysku LPG i jego przelewanie raczej nie będzie objawialo się chmurką.



ps. u mnie tak poddymial przy hamowaniu silnikiem , gdy źle złożyłem łańcuch na jednej głowicy <rotfl> 1 ząbek pomyłki.






--------------------
bawół1

Bradley
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 paź 2012, 18:05
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: Bradley » 17 sie 2013, 11:09

Sprawdzalem ostatnio na benzynie. Podczas dluzszego hamowania silnikiem jadac z gorki i mocniejszym wcisnieciu pedalu przyspieszenia - chmurka...
tkamicki5 pisze:Stony silnika się nie rozjeżdżają ?
A tutaj cos moze byc na rzeczy.... Pamietam, ze podczas odczytu korekt jedna strona byla praktycznie idealnie w okolicach 0, a druga albo w jedna albo druga manke. Czyli sugerujesz, ze ktorys z wtryskiwaczy benzynowych przepuszcza pomimo cut-offa?
W nastepny weekend podepne sie pod VCDSa bo teraz nie mam dostepu do kabli. Tylko, jeszcze pytanie jak w domowych warunkach sprawdzic czy wtryskiwacz ladnie rozpyla/przepuszcza.... :(
Wystarczy wyjac listwe wtryskowa i zmostkowac pompe paliwa zeby nabila cisnienie?

przemoprzem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 12 paź 2011, 10:39
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Staszów

Post autor: przemoprzem » 17 sie 2013, 12:38

A to nie jest tak, że jak podczas gwałtownego buta po hamowaniu silnikiem idzie dymek to oznacza, że uszczelniacze/pierścienie kaput? Jak na szybko poczyta się podobne wątki w necie to coś może być na rzeczy. Olej bierze?

Bradley
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 paź 2012, 18:05
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: Bradley » 17 sie 2013, 17:57

Czy olej bierze... trudne pytanie. Bierze tyle co na Vke przystalo ;) Okolice 0,7l na 1000km.
Tylko dziwi mnie, ze zakopci po dluzszym hamowaniu silnikiem, ale jak normalnie sie jedzie czy przyspiesza, albo nawet wcisnie do deski i automat zrobi 2 kickdowny to nic nie dymi.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 18 sie 2013, 11:53

na początku miesiąca wymieniałem świece bo już nie dawały rady, w takim samym przypadku po wciśnięciu gazu po jeździe na cut offie czuć było szarpanie. diagnoza taka że świece nie przepalały większej ilości paliwa, po wymianie jak ręką odjął, nie sprawdzałem tylko czy widać większy dym niż zwykle, ale stąd moje przypuszczenia co do tego przypadku.

Bradley
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 paź 2012, 18:05
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: Bradley » 18 sie 2013, 21:50

U mnie nic nie szarpie, po dodaniu gazu, tylko ten dym. Z reszta swiece sa dosc nowe, maja przejechane kolo 8tys. km.
Poczytalem w googlu na temat dymiania i obstawiam, ze to jednak uszczelniacze zaworowe beda do roboty...

przemoprzem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 12 paź 2011, 10:39
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Staszów

Post autor: przemoprzem » 18 sie 2013, 22:45

Co innego smród paliwa i czarny bąk od nieprzepalonej PB, a co innego niebieski bąk od oleju. Jak mi LPG zalewało przez noc kolektor podciśnieniem to rano opalałem auto ok 40 sekund i waliło benzyną. Jak kopnąłem od razu po zapaleniu pedał gazu to był czarny bąk jak ze starego traktora. Ale czarny, nie niebieski.

Co do brania oleju - u mnie żłopie ok 0,5 litra, a jestem po remoncie głowic więc uszczelniacze odpadają. Do zrobienia uszczelka górnej misy, ale podejrzewam że i tak auto będzie chlać. Z tego co piszą na 12v.org to pierwsze AAH miały wadliwe pierścienie <lol> Już się przyzwyczaiłem, że co 1000 km dolewka - co ciekawe - 0,5 litra to 75% miarki bagnetu, a nie 100%.

Bradley
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 paź 2012, 18:05
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: Bradley » 26 sie 2013, 20:35

przemoprzem pisze:co ciekawe - 0,5 litra to 75% miarki bagnetu, a nie 100%.
Chyba przelalem ostatnio silnik olejem bo teraz tak nie dymi, a na bagnecie jest ok 1/3 miarki. A przedtem dolalem 0,5l i nie bylo roznicy w stanie na bagnecie, wiec wlalem jeszcze cwiartke.
Poza tym ciezko sie sprawdza olej w benzynach (wczesniej mialem diesle i tam olej nawet po wymianie byl odrazu czarny jak smola i bylo widac :P)

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 28 sie 2013, 19:21

przemoprzem pisze:Co innego smród paliwa i czarny bąk od nieprzepalonej PB, a co innego niebieski bąk od oleju. Jak mi LPG zalewało przez noc kolektor podciśnieniem to rano opalałem auto ok 40 sekund i waliło benzyną. Jak kopnąłem od razu po zapaleniu pedał gazu to był czarny bąk jak ze starego traktora. Ale czarny, nie niebieski.

Co do brania oleju - u mnie żłopie ok 0,5 litra, a jestem po remoncie głowic więc uszczelniacze odpadają. Do zrobienia uszczelka górnej misy, ale podejrzewam że i tak auto będzie chlać. Z tego co piszą na 12v.org to pierwsze AAH miały wadliwe pierścienie <lol> Już się przyzwyczaiłem, że co 1000 km dolewka - co ciekawe - 0,5 litra to 75% miarki bagnetu, a nie 100%.
czasem nie jest tak że od min do max na bagnecie to jest 1 litr
audiczek było wiele a obecnie jest:
Chrysler 300c 5,7 V8 05r

przemoprzem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 12 paź 2011, 10:39
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Staszów

Post autor: przemoprzem » 28 sie 2013, 19:31

No jak pisałem - stoję i było na 0% bagnetu (min). Odmierzone miarką 500 ml oleju i poziom poszedł mi na 75% bagnetu. Jak wyciągnę bagnet to patrzę na prawą stronę (hmm, po wyjęciu od góry bagnetu), jak wezmę popatrzę na lewą to mam ok 25% większe wskazanie. Sam się zdziwiłem, dolewam olej z reguły po kilkugodzinnym postoju, a sprawdzam rano.

Bradley
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 paź 2012, 18:05
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: Bradley » 28 sie 2013, 20:58

przemoprzem pisze:No jak pisałem - stoję i było na 0% bagnetu (min). Odmierzone miarką 500 ml oleju i poziom poszedł mi na 75% bagnetu. Jak wyciągnę bagnet to patrzę na prawą stronę (hmm, po wyjęciu od góry bagnetu), jak wezmę popatrzę na lewą to mam ok 25% większe wskazanie. Sam się zdziwiłem, dolewam olej z reguły po kilkugodzinnym postoju, a sprawdzam rano.
Tez zauwazylem, ze z jednej strony bagnetu jest inne wskazanie niz na drugiej stronie. Na poczatku myslalem, ze ta jedna strona jest jakas bardziej adhezyjna i olej lepiej sie trzyma jej i nie splywa. Ale teraz zglupialem... Ktory stan oleju (ktora strona bagnetu) jest dobra? Bo moze patrzylem sie na ta, gdzie jest mniejsze wskazanie, olej byl przed kreska MAX a w rzeczywistosci przelalem silnik olejem i potem kopcil...

przemoprzem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 12 paź 2011, 10:39
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Staszów

Post autor: przemoprzem » 28 sie 2013, 21:13

Nie wiem jak w a6 c4 ale ja mam taki bagnet:
Obrazek

czyli nie cienki metal jak w większości aut, tylko "gruby" plastikowy. Na dodatek wchodzi on pod skosem w misę. Przy wymianie oleju po wlaniu 5 L jest po prawej (od góry) stronie 50% bagnetu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga