Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Zużycie oleju silnik 2.4

Silniki benzynowe
0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 wrz 2011, 08:55

coolmen77, zgadza się. Ja mam swoje sposoby a czy pomogą... wyjdzie z czasem :) W każdym razie nie mam nic do stracenia :)

Tomas

Post autor: Tomas » 28 wrz 2011, 09:30

coolmen77 pisze:krótką macie pamięć
ostatnio był kolega, który szukał silnika od 2.4 i jedyną opcję w tyn okresie było aso z silnikiem za 50 tyś bodajże
zapominacie również, że ten silnik od 2007 (jak dobrze pamiętam) już nie jest produkowany przez grupę vw
nie ma co chować głowy w piasek, że problem rozrządu was nie dotyczy bo jeszcze nic wam się nie stało
wystarczy poczytać naszą zakładkę C6 benzyna co dolega naszym silnikom
to, że po 10 tyś będę wymieniał to nie jakieś moje fanaberie ale konkluzje ludzi, którzy coś na temat naszych silników i ich problemów mogą powiedzieć - Piotruś w temacie na temat rozrządu 3.0 tdi

nie mam krotkiej pamięci i znam ten JEDYNY przypadek gdzie gosc wymienił silnik bo w ASO w Norwegi nie wymienili rozrządu tylko od razu cały silnik <lol> inne realia ubezpieczyciel za to zapłacił

problem jest ale nie znaczy ze mam wsiadac do samochodu i trzęść portkami ze mi dzisiaj zacznie stukac jak odpale na zimnym,i powoli ruszac i zmieniac olej co 10 tys i wogole nianczyc silnik ,to jest sprzęt do uzytku codziennego a nie do głaskania ;p

nie wiem stary Ty juz jestes po wymianie tego badziewia i dalej się obawiasz ze znowu przeskoczy? w takim przypadku radze Ci zmien auto po co zyc w stresie :]

Cinek1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 lip 2013, 06:51
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Police

zuzycie oleju 2,4

Post autor: Cinek1985 » 23 sie 2013, 11:50

WItam,

aby nie zakładać nowego tematu mam problem jak w tytule wątku.

moja A6 bierze mi jakieś nawet do 0,9 L na 1000km co jest dla mnie szokiem bo od czasu oplowskiego doświadczenia z ecotekiem tego nie przeżywałem ponownie. Dodam, że auto ma niespełna 140tyś najechane (przed zakupem potwierdziłem deklarowane fakturami przeglądy w serwisie)

w instrukcji mowa, że do 0,5L na 1kkm więc ją przekraczam

autem jeżdżę normalnie czyli nie cisne, trasa tak do 120km/h ogólnie jazda w trybie mieszanym z przewagą na pozamiejski

na auto mam jeszcze miesiąc gwarancji Autoprotect choć najpierw musiałbym ponieść ew. koszta a na początek to np. rozebranie głowic i ocena bebechów więc pytanie do was czy to ma sens skoro są częste sygnały o braniu oleju jako normie, tym bardziej, że nie zaobserwowałem żadnego kopcenia, silnik pracuje równo i wg mnie wszystko ok poza tym apetytem na olej

aha obecnie motul 5W40 i świeża instalacja lpg ale branie oleju było już przed jej założeniem

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 sie 2013, 12:22

Cinek1985, sprawdzasz olej zawsze w tym samym miejscu? Wiem, że to może wydać się śmieszne, ale jednak...

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 24 sie 2013, 14:33

kolego a nie widać żadnych wycieków? nie wiem czy w nowszych modelach wycieki zdarzają się tak samo często jak w starszych ale to może być przyczyna, na którą nie zwróciłeś uwagi.

Awatar użytkownika
sosna
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 486
Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
Kontakt:

Post autor: sosna » 24 sie 2013, 15:20

Mi tez cos zjadł przy instalacji ale to byly malutkie ilosci i po 8 tys km to zauwazylem dopiero takze kolego sprawdz dokładnie czy nie ma wyciekow <uoee>

Cinek1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 lip 2013, 06:51
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Police

Post autor: Cinek1985 » 26 sie 2013, 16:09

Olej sprawdzam tak jak trzeba a o potrzebie dolewki informuje mnie żółta kontrolka. Branie oleju jednak na poziomie około 0,4-0,5/1kkm (wcześniej podałem 0,9 bo nie na tą bańkę z olejem spojrzałem jak to liczyłem). Wycieków też nie widać, silnik czyściutki, no chyba, że na tyłach ale wycieki powodujące takie ubytki byłyby już zauważone podczas wymiany oleju. Jeden z kolegów odp. mi na priv, że też ma branie na poziomie 0,3-0,5 i że ponoć te silniki tak mają. Skoro tak mają to kiepsko coś....

krypto35
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 29 sty 2012, 21:32
Lokalizacja: pomorskie/niemcy

Post autor: krypto35 » 26 sie 2013, 21:23

Witaj.
tak jak napisałes ( na tyłach ),tam częnsto pojawia sie wyciek na pokrywach rozrzadu.A co do brania oleju przy dynamicznej jeżdzie weżmie,jeśli posiadasz gas to jak najbardziej.No i druga sprawa jak poprzedni własciciel eksplatowal to auto.
Pozdrawiam

Cinek1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 lip 2013, 06:51
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Police

Post autor: Cinek1985 » 28 sie 2013, 13:06

No wycieku od góry nie wymacałem, przy wymianie oleju (3kkm temu) też sugestii nie było, że coś mokre od dołu, więc zwrócę jeszcze uwagę przy kolejnej wymianie, ale wydaje mi się, że przy takich ubytkach wyciek byłby zauważalny już (zapach, ew. plamy). Co do eksploatacji poprzednika to racja (jeden właściciel i 140kkm potwierdzone nic nie znaczy) bo mógł mu dawać na zimnym albo na nieułożonym jeszcze i uszczelniacze zaworowe nie wytrzymały. Gas mam świeży a pierwsze dolewki szły jeszcze przed założeniem ale wtedy nie miałem rozeznania ile było wlane wcześniej. Dynamiczna jazda to pojęcie względne - ja raczej na niskich obrotach i tak do 120km/h w trasie więc mój udział nogi na gazie wykluczam. Z tym, że tak jak mówie mam już sporo sygnałów o braniu oleju przez ten silnik co utwierdza mnie w przekonaniu, że gdzieś audi dało ciałka - bo dla porównania moje poprzednie auta nie brały nic: bmw 5 e39 2,8 benzyna 520tys km/ bmw e39 3,0 diesel 360tyś km / mercedes E W211 220cdi / 220tys km więc po przejściu na A6 z lekka szok tym bardziej, że wiele osób ma podobnie i teraz zastanawiam się nad przejściem na półsyntetyk bo nie uśmiecha mi się drugie tyle co wchodzi do silnika dokupować na dolewki

krypto35
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 29 sty 2012, 21:32
Lokalizacja: pomorskie/niemcy

Post autor: krypto35 » 29 sie 2013, 01:19

Ja bym raczej nie ryzykował przejsciem na półsyntetyk.Ten silnik powinien jezdzic na oleju 5w-30 norma 504 507,taką odpowiec dostalem w serwisie,a jesli się mylę to przeczytaj na innych stronach. Tam koledzy mają to dobrze opisane.
A do tego brania oleju mam własną taką sugestie że nowsze auta są tak już skonstruowane <luzik>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 29 sie 2013, 07:41

Absolutnie nie półsyntetyk do takiego silnika <zalamka>

Cinek1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 lip 2013, 06:51
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Police

Post autor: Cinek1985 » 29 sie 2013, 22:23

kolego 0x4B25A jeśli mówisz A to przykładem kolegi krypto35 powiedz i B a nie tylko wtrącenie Nie bo Nie:) Obecnie mam zalany Motul 5W-30, z tego co wiem to sporo osób z forum jeździ na 5W-40. Zalecenie producenta to racja 5W-30, ale życie życiem i opinii tyle ilu mechaników. Producenci śrubują normy choć nie zawsze są ku temu powody - mój mechanik twierdzi, że gdyby był bezpośredni wtrysk benzyny to wtedy olej ma istotny wpływ dla wtryskiwaczy, podobnie gdyby było turbo, podobnie gdyby to był diesel z DPF, ale 2,4 V6 w benzynie to konstrukcyjnie sprawdzona i stara jednostka z ubiegłego wieku, nie odbiegająca wiele od tej z modelu C5 i że silnik ten dobrze toleruje 10W-40 - wiadomo, że w ASO czegoś takiego nie usłyszymy. Powiadasz, że ASO zaleca normę 504, 507 - gdy silnik wszedł do produkcji to 507 jeszcze nie istniała, prawda taka że lepkości się nie zmieniają a zmienia się jakość/czystość przepracowanego oleju - m.in. dziś nei rozgranicza się już oleju na ten do diesla i ten do benzyny.

Owszem zgadzam się, że przejście na półsyntetyk to zmiana lepkości na zimne więc gorsze początkowe smarowanie na zimnym silniku, ale gorsze w SPAM do pełnego syntetyka nie oznacza, że złe dla silnika.

Próbowałem szukać o półsyntetyku w tym silniku ale jak do tej pory nie znalazłem przykładów jak to ktoś konkretnie używa.


krypto35 - ta własna sugestia to tzw luźne pasowanie silników znane dobrze rodem z porshe -producenci aby osiągać coraz większe moce z relatywnie niskich pojemności muszą odpowiednio pasować silniki, co pociąga za sobą spalanie oleju, i nie małe normy już w instrukcji obsługi się umieszcza.

Ale co do 2,4 V6 prawda jest taka, że są osoby, które się odezwały i przyznają rację co do brania oleju ale na poziomie 1-2 litra między wymianami (15kkm) i takie coś to ja rozumiem a nie 0,3-0,4 na tysiaka bo to oznacza, że raz na miesiąc mi się kontrolka zapala i literek dolewki albo w każdą trasę butle w bagażnik. olej wiemy ile kosztuje więc z takimi dolewkami każde 100km to kilka zł więcej.

Ps. z chęcią poznam wasze opinię czego to złego miałby narobić półsyntetyk. ja znam prawidłowość taką, że z uwagi na starzenie się oleju syntetyk/semisyntetyk/mineral różnią się interwałami co do wymiany, jak i czystością w jakiej pozostawiają komorę spalania silnika co na początku miąło znaczenie dla sprężarek i katalizatorów, następnie weszły bezpośrednie wtryski diesla, next były DPFy i bezpośrednei wtryski benzyny i głównie z uwagi na tę czystość śrubowano normy oleju.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 29 sie 2013, 23:48

Siema wtrącę swoje trzy grosze ;) od roku 97 zawsze zalewam swoje pojazdy olejem syntetycznym jeśli były to pełne syntetyki w tamtych latach <mysli> ale tej nazwy nie obawiała się używać np. firma Lotos.Jak wszyscy wiemy doskonale zdania są podzielone za i przeciw <luzik> mnie nigdy nie zawiódł olej syntetyczny bez względu na wiek i przebieg auta jeśli pojawiał się wyciek szukałem przyczyny usterki którą eliminowałem <okok> można pisać wiele podaje to na swoim doświadczeniu ;) co do jednostki 2.4 z c5 to nie do końca ta sama jednostka co w modelu c6.

takie małe info z neta http://www.mobil1.pl/co-to-sa-oleje-syn ... owych.aspx

Pozdrawiam serdecznie i zaznaczam jeszcze raz to są moje lata obserwacji ;)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 30 sie 2013, 08:00

Cinek1985 pisze:kolego 0x4B25A jeśli mówisz A to przykładem kolegi krypto35 powiedz i B
Kolego, ja mówię tylko swoje zdanie... nikt nie musi robić tak jak mówię... z resztą kolega daniel1997, również wyjaśnia tą kwestię...

krypto35
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 29 sty 2012, 21:32
Lokalizacja: pomorskie/niemcy

Post autor: krypto35 » 30 sie 2013, 09:49

Twój posiada łańcuchy rozrządu,napinacze itp.To co mi wiadomo to właśnie ten olej ma byc stosowany ze względu na dłuższą żywotność tych elementów silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga