Moduł komfortu problem z pilotami :(
Moduł komfortu problem z pilotami :(
Witam
Wczoraj byłem u dwóch specjalistów od programowania kluczyków przedstawiłem mój problem z autem i niestety dwóch się poddało :(:( Wymieniłem moduł komfortu na takie same nr jakie były na popsutym. Wszystko działa ale nie działają piloty, nie wiem czy działa alarm bo jak zamykam kluczykiem i otwieram to tylko zaświeci się ta dioda przy bolcu od zamka i miga póÂźniej ale nie wiem czy to oznacza że ten alarm działa. Ale nie to mnie martwi .... piloty nadal nie działają obaj specjaliści mówią że piloty działają bo wysyłają sygnał ale tak jakby komp nie chciał ich wpuścić ..... Czy jest jakiś ratunek dla mnie Bo oni ręce rozłożyli...... jednym słowem pomóżcie !! Jeden z nich mi podpowiedział żebym po nr vin sprawdził jaki powinien być nr modułu wg serwisu. Czy ktoś jest mi w stanie to podać bo w serwisie tak nie bardzo chcą mi pomóc.....
Wczoraj byłem u dwóch specjalistów od programowania kluczyków przedstawiłem mój problem z autem i niestety dwóch się poddało :(:( Wymieniłem moduł komfortu na takie same nr jakie były na popsutym. Wszystko działa ale nie działają piloty, nie wiem czy działa alarm bo jak zamykam kluczykiem i otwieram to tylko zaświeci się ta dioda przy bolcu od zamka i miga póÂźniej ale nie wiem czy to oznacza że ten alarm działa. Ale nie to mnie martwi .... piloty nadal nie działają obaj specjaliści mówią że piloty działają bo wysyłają sygnał ale tak jakby komp nie chciał ich wpuścić ..... Czy jest jakiś ratunek dla mnie Bo oni ręce rozłożyli...... jednym słowem pomóżcie !! Jeden z nich mi podpowiedział żebym po nr vin sprawdził jaki powinien być nr modułu wg serwisu. Czy ktoś jest mi w stanie to podać bo w serwisie tak nie bardzo chcą mi pomóc.....
jest coś o tym na forum możesz wypróbować to nic nie kosztuje all-kodowanie-pilota-vt984.htm
pierwsza rzecz skasuj wszystkie bledy
i zrób tak
Instrukcja programowania:
Wskazówka: Maksymalnie można zaprogramować 4 kluczyki (jeden po drugim).
1. Kolejność kluczyków zapisana w pamięci może zostać odczytana przez urządzenie diagnostyczne.
2. Jeżeli odpowiednie urządzenie diagnostyczne jest dostępne: Poszukać wolną pamięć dla nowego kluczyka. Poszukać pamięć dla kluczyka do wymiany. Przeprowadzić programowanie tego kluczyka.
3. Jeżeli odpowiednie narzędzie diagnostyczne nie jest dostępne: Wszystkie kluczyki zaprogramować ponownie.
4. Wskazówka: Kolejność kluczyków zawarta w pamięci zostanie przepisana.
5. Wyłączyć zapłon. Stosować kluczyki bez funkcji zdalnego sterowania.
6. Drzwi kierowcy zablokować ręcznie kluczykiem.
7. Następujące czynności przeprowadzić w ciągu 30 sekund.
8. W ciągu 5 sekund nacisnąć jeden raz przycisk odblokowania pierwszego kluczyka (kluczyk nr 1 umieszczony jest w schowku)
9. Kierunkowskazy zapalają się jeden raz, w celu potwierdzenia odbioru sygnału.
10. Odczekać 5 sekund.
11. Przycisk odblokowania nacisnąć jeden raz w celu potwierdzenia prawidłowego zaprogramowania.
12. Samochód zostanie odblokowany. Tryb programowania zakończony.
13. Wyłączyć zapłon. Wyciągnąć kluczyk.
14. W celu wprowadzenia kluczyka 2, 3 i 4 do pamięci, dla każdego kluczyka wykonać następujące czynności:
15. Wyłączyć zapłon. Stosować kluczyki bez funkcji zdalnego sterowania.
16. Drzwi kierowcy zablokować ręcznie kluczykiem.
17. W ciągu 5 sekund nacisnąć przycisk odblokowania w odstępie 1 sekundy:
18. Nacisnąć dwukrotnie, aby wprowadzić kluczyk nr 2 do pamięci.
19. Nacisnąć trzykrotnie, aby wprowadzić kluczyk nr 3 do pamięci.
20. Nacisnąć czterokrotnie, aby wprowadzić kluczyk nr 4 do pamięci.
21. Kierunkowskazy zapalają się po każdym naciśnięciu przycisku w celu potwierdzenia odbioru sygnału.
22. Odczekać 5 sekund.
23. Przycisk odblokowania nacisnąć jeden raz w celu potwierdzenia prawidłowego zaprogramowania.
24. Samochód zostanie odblokowany. Tryb programowania zakończony.
i zrób tak
Instrukcja programowania:
Wskazówka: Maksymalnie można zaprogramować 4 kluczyki (jeden po drugim).
1. Kolejność kluczyków zapisana w pamięci może zostać odczytana przez urządzenie diagnostyczne.
2. Jeżeli odpowiednie urządzenie diagnostyczne jest dostępne: Poszukać wolną pamięć dla nowego kluczyka. Poszukać pamięć dla kluczyka do wymiany. Przeprowadzić programowanie tego kluczyka.
3. Jeżeli odpowiednie narzędzie diagnostyczne nie jest dostępne: Wszystkie kluczyki zaprogramować ponownie.
4. Wskazówka: Kolejność kluczyków zawarta w pamięci zostanie przepisana.
5. Wyłączyć zapłon. Stosować kluczyki bez funkcji zdalnego sterowania.
6. Drzwi kierowcy zablokować ręcznie kluczykiem.
7. Następujące czynności przeprowadzić w ciągu 30 sekund.
8. W ciągu 5 sekund nacisnąć jeden raz przycisk odblokowania pierwszego kluczyka (kluczyk nr 1 umieszczony jest w schowku)
9. Kierunkowskazy zapalają się jeden raz, w celu potwierdzenia odbioru sygnału.
10. Odczekać 5 sekund.
11. Przycisk odblokowania nacisnąć jeden raz w celu potwierdzenia prawidłowego zaprogramowania.
12. Samochód zostanie odblokowany. Tryb programowania zakończony.
13. Wyłączyć zapłon. Wyciągnąć kluczyk.
14. W celu wprowadzenia kluczyka 2, 3 i 4 do pamięci, dla każdego kluczyka wykonać następujące czynności:
15. Wyłączyć zapłon. Stosować kluczyki bez funkcji zdalnego sterowania.
16. Drzwi kierowcy zablokować ręcznie kluczykiem.
17. W ciągu 5 sekund nacisnąć przycisk odblokowania w odstępie 1 sekundy:
18. Nacisnąć dwukrotnie, aby wprowadzić kluczyk nr 2 do pamięci.
19. Nacisnąć trzykrotnie, aby wprowadzić kluczyk nr 3 do pamięci.
20. Nacisnąć czterokrotnie, aby wprowadzić kluczyk nr 4 do pamięci.
21. Kierunkowskazy zapalają się po każdym naciśnięciu przycisku w celu potwierdzenia odbioru sygnału.
22. Odczekać 5 sekund.
23. Przycisk odblokowania nacisnąć jeden raz w celu potwierdzenia prawidłowego zaprogramowania.
24. Samochód zostanie odblokowany. Tryb programowania zakończony.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2013, 10:36 przez lgorek, łącznie zmieniany 2 razy.
moja wiadomość jest negatywna jak kluczyk jest w zamku i robię tą kombinacje nic się nie dzieje..... kierunki migną tylko po zamknięciu auta ale jak się klika na przycisk nic się nie dzieje......wczoraj te majstry to samo robiły i nic nie wyszło
dodam tylko że jeden z nich ten bardziej kumaty powiedział że komp może mieć uszkodzoną antenę od pilotów i jeżeli tak to z pilotami lipa.....
dodam tylko że jeden z nich ten bardziej kumaty powiedział że komp może mieć uszkodzoną antenę od pilotów i jeżeli tak to z pilotami lipa.....
ale przeciez jak masz kluczyk w zamku i przycisniesz przycisk i mrugna kierunki to oznacza ze komunikacja jest.
Dokładnie robie ja to tak
1.wkladamy nasz nowy kluczyk do stacyjki przekrecamy na zaplon
2. wkladamy dobry kluczyk w drzwi kierowcy
3.przekrecamy kluczyk w drzwiach w prawo i trzymamy
4. jednoczesnie gdy kluczyk jest przekrecony w prawo w drzwiach naciskamy guzik odblokowywania drzwi kluyczyka w stacyjce na 2 sekundy... powinno mrugnac swiatlami
5. puszcamy po 2 sek i ponownie naciskamy ten sam guzik na 2 sekundy
6. mozemy juz puscic kluczyk w drzwiach i sprawdzic czy dziala pilot
Dokładnie robie ja to tak
1.wkladamy nasz nowy kluczyk do stacyjki przekrecamy na zaplon
2. wkladamy dobry kluczyk w drzwi kierowcy
3.przekrecamy kluczyk w drzwiach w prawo i trzymamy
4. jednoczesnie gdy kluczyk jest przekrecony w prawo w drzwiach naciskamy guzik odblokowywania drzwi kluyczyka w stacyjce na 2 sekundy... powinno mrugnac swiatlami
5. puszcamy po 2 sek i ponownie naciskamy ten sam guzik na 2 sekundy
6. mozemy juz puscic kluczyk w drzwiach i sprawdzic czy dziala pilot
no przecież pisze że nie mrugają jak zamykam kluczykiem mechanicznie .... ale zaciekawiło mnie to co teraz napisałeś. Mam kluczyk w stacyjce ale przekręcam tym w drzwiach i klikam tym w stacyjce wiem że głupio to brzmi z mojej strony ale już nie mam sił na te auto bo co chwilę coś.....a dodam tylko że nie mam żadnego kluczyka który działa więc nie wiem który mam włożyć do stacyjki.....
ok dało to jasny obraz na kodowanie kluczyka obecnie w pracy jestem i mam tylko jeden kluczyk przy sobie jak zajadę do domu to wykonam to co na filmie i dam znać, a powiedz mi czyli mam włożyć jakiś kluczyk do stacyjki i włączyć zapłon i drugi do zamka i dalej jak na filmie.....
[ Dodano: 2013-03-23, 09:35 ]
i nici z kodowania kluczyka zero reakcji na opisane metody przez kolegę lgorek, ......
[ Dodano: 2013-03-23, 09:35 ]
i nici z kodowania kluczyka zero reakcji na opisane metody przez kolegę lgorek, ......
Kolego ConectA__ proszę o wypowiedź czy udało Ci się uporać z problemem?
Podejrzewam że mogły być uszkodzone u Ciebie microswitche w zamku kierowcy lub tylko zimne luty na nich) i VAG nie widzi zamkniętej i przytrzymanej wkładki w przypadku ręcznego kodowania kombinacją kluczyków?
Podejrzewam że może być to rozwiązanie problemu.
W tej chwili mam podobny kłopot: blok 35, adaptacje kanał 10 i 21 error (niedostępne). Mogę jedynie zresetować moduł wpisując dwa zera potem read i save, jest to pierwsza opcja możliwa po wejściu w adaptacje bloku 35. Oczywiście próbowałem wykonać ten reset ale mimo wszystko kanał 10 i 21 error.
Ponadto jest ryzyko że wcześniejszy właściciel auta zmienił "moduł komfortu" i nie zakodował go tak jak stary (ten pięciocyfrowy kod). Nie ma też pewności czy wsadził o tym samy numerze (i tą samą literą na końcu) moduł, stąd moje pytania:
1. Jak sprawdzić jaki numer (i z jaką literą na końcu) powinien mieć moduł do mojego konkretnego auta ten zamontowany za pierwszym razem? (czy wie to tylko aso?)
2. Czy jest jakakolwiek możliwość dowiedzieć się jaki kod (ten pięciocyfrowy) powinien mieć mój "moduł komfortu" (w sensie ten oryginalny wyjściowo zainstalowany w aucie).
Zmierzam do tego że zakładając, że wcześniejszy właściciel nie zakodował po wymianie modułu komfortu żeby był zgodny ze starym - może to powodować problem błędu na kanale 10 i 21? Czy pomimo nie zakodowania modułu piloty powinny się zakodować?
Dodam że do tej pory sprawdziłem wszystkie dostępne opisy kodowania pilota kombinacją kluczyków i żaden nie zadziałał.
Może ktoś z kolegów z w tej dyskusji uzupełni moją wypowiedź, dziękuję.
Podejrzewam że mogły być uszkodzone u Ciebie microswitche w zamku kierowcy lub tylko zimne luty na nich) i VAG nie widzi zamkniętej i przytrzymanej wkładki w przypadku ręcznego kodowania kombinacją kluczyków?
Podejrzewam że może być to rozwiązanie problemu.
W tej chwili mam podobny kłopot: blok 35, adaptacje kanał 10 i 21 error (niedostępne). Mogę jedynie zresetować moduł wpisując dwa zera potem read i save, jest to pierwsza opcja możliwa po wejściu w adaptacje bloku 35. Oczywiście próbowałem wykonać ten reset ale mimo wszystko kanał 10 i 21 error.
Ponadto jest ryzyko że wcześniejszy właściciel auta zmienił "moduł komfortu" i nie zakodował go tak jak stary (ten pięciocyfrowy kod). Nie ma też pewności czy wsadził o tym samy numerze (i tą samą literą na końcu) moduł, stąd moje pytania:
1. Jak sprawdzić jaki numer (i z jaką literą na końcu) powinien mieć moduł do mojego konkretnego auta ten zamontowany za pierwszym razem? (czy wie to tylko aso?)
2. Czy jest jakakolwiek możliwość dowiedzieć się jaki kod (ten pięciocyfrowy) powinien mieć mój "moduł komfortu" (w sensie ten oryginalny wyjściowo zainstalowany w aucie).
Zmierzam do tego że zakładając, że wcześniejszy właściciel nie zakodował po wymianie modułu komfortu żeby był zgodny ze starym - może to powodować problem błędu na kanale 10 i 21? Czy pomimo nie zakodowania modułu piloty powinny się zakodować?
Dodam że do tej pory sprawdziłem wszystkie dostępne opisy kodowania pilota kombinacją kluczyków i żaden nie zadziałał.
Może ktoś z kolegów z w tej dyskusji uzupełni moją wypowiedź, dziękuję.
Jeśli chodzi o mój przypadek to okazało się że zamek kierowcy po sprawdzeniu nie ma żadnych zimnych lutów a wszystkie microswitch'e pracują poprawnie.
Niestety, pomimo sprawnego zamka kluczyk nadal nie chce się programować.
Dlatego wydaje mi się że mimo tego że nie mogę się doczepić do funkcjonalnej pracy "modułu komfortu" przynajmniej tej widocznej to jednak on powoduje że kluczyki nie chcą się zakodować. W swoim przypadku jeszcze nie zmieniłem modułu ale tak to będzie się musiało skończyć.
Niestety, pomimo sprawnego zamka kluczyk nadal nie chce się programować.
Dlatego wydaje mi się że mimo tego że nie mogę się doczepić do funkcjonalnej pracy "modułu komfortu" przynajmniej tej widocznej to jednak on powoduje że kluczyki nie chcą się zakodować. W swoim przypadku jeszcze nie zmieniłem modułu ale tak to będzie się musiało skończyć.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga