Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BDW 2.4 177 KM] szarpie silnik (zapalil sie samochod)

Silniki benzynowe
laxwendrof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 sie 2013, 19:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: laxwendrof » 18 sie 2013, 11:55

Dziwna sprawa.. sprawa poszedlem wczoraj w nocy z mysla rozebrania i sprawdzenia cewek i stala sie nastepujaca rzecz.

Przed rozebraniem pokrywy i sprawdzeniem cewek auto odpalilem wszystko dzialalo super:

Rozebralem obudowy okazalo sie ze weze od gazu od wtryskow sa luzne na dolnych obejmach (przy dolnych kolektorach-mozliwe ze zasysal sobie lewe powietrze na pb i lpg ale nie wiem) dokrecone. Odpalam auto a one juz pracuje na 4 garach czyli tak jak mi sie stalo na trasie.

Szybkie sprawdzenie ktore cylindry nie pracuja wyciagnalem fajki okazao sie ze cylinder 1 i 6 czyli ta sama cewka.

Kupie cewki ale te byly wyminiane w maju na nowe zreszta nic nie zminiliy bo stare byly dobre i je sprzedalem.

A moze jakis przewod ma problem czy my mamay jaki Modol Zaplonu na cylindry ?

Jesli jest instalacja gazowa czy gdzies tam sa jakies podpiecia pod cewki a jesli tak to gdzie? Mam stag300

[ Dodano: 2013-08-18, 11:57 ]
Moze ktos z kolegow ma cewki w warszawie na zbyciu wyminil swoje na nowe a nic to nie dalo i stare gdzies sie kurza ?

Awatar użytkownika
Krzyś S6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 lut 2011, 22:42
Lokalizacja: łódź

Post autor: Krzyś S6 » 24 sie 2013, 09:32

cześć , z tego co sie dowiedziałem w nowszych autach , to jeżeli nie ma iskry tzn jest zrąbana świeca lub cewka, to komputer wyłącza wtrysk i paliwo sie nie leje, czyli jeżeli nie było iskry a paliwo sie lało to może usterka kompa??? <mysli>

niebieski8006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 11 gru 2011, 17:43
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: niebieski8006 » 24 sie 2013, 10:38

Witam. Mam ten sam problem z tym szarpaniem, z błędów to to tylko że mieszanka jest zbyt uboga. Ja jeszcze stawiam na przegub wewnętrzny.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 24 sie 2013, 14:28

przegub nie ma nic do wypadania zapłonów, oczywiście trzęsienie podczas jazdy to może być wina przegubu ale nie w tym przypadku.
kolego laxwendrof jak wygląda sprawa ze świecami i przewodami? wymieniałeś coś? tak jak wcześniej ktoś pisał skoro paliwo jest to brakuje iskry, jeśli wymieniałeś cewki to raczej nie to. po założeniu instalki lpg jeśli nie wymieniłeś świec to mogą niedomagać bo lpg jest bardziej wymagające dla układu zapłonowego i iskra musi być mocna. co do świecącej kontrolki od silnika to nie ma prawa się zapalić ) niektórzy spece od gazowni wyciągają kontrolkę żeby się nie paliła) , powodem zapewne jest źle wyregulowana instalacja co może powodować również rozjazd korekt paliwowych i różne problemy np. zalewanie i problemy z przepaleniem mieszanki. proponuję skasować ponownie korekty i pojeździć na samej benzynie dłuższy czas i obserwować czy problem się pojawi. wymienić wcześniej świece jeśli nie były wymieniane.

Karolczak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 12 lip 2012, 21:17
Imię: Marek
Rocznik: 2013
Moje auto: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Karolczak » 24 sie 2013, 21:12

niebieski8006 pisze:Witam. Mam ten sam problem z tym szarpaniem, z błędów to to tylko że mieszanka jest zbyt uboga. Ja jeszcze stawiam na przegub wewnętrzny.

Błąd o zbyt ubogiej mieszance miałem również u siebie. Przeczyściłem przepustnicę i czujnik przepływu powietrza i błąd zniknął bezpowrotnie wraz z zapalającą się kontrolką. Dlatego proponowałbym zacząć od najprostszych rzeczy, pozdrawiam.

laxwendrof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 sie 2013, 19:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: laxwendrof » 25 sie 2013, 15:10

Czesc, ok auto jest u mechanika.... wiec tak nakaldaja sie na siebie rozne problemy mozliwe ze nie zwiazane ze soba.

Pirwsze cewka spalona ( nowa) wyminilem na stara z innymi kabalami silnik odpala i jezdzic

Dwa szarpie dalej jak szarpal czyli to nie ma wogole z wiazku z cewkami kabalami przepustnica itd. Jest tak jak pisalem wczesniej czyli czasami wogole nie szarpie a czasem dosc mocno --- problem sie poglebia-

Trzy diagnoza mechanika.... uszkodzenie mechaniczne i zwiazane z glowica po rozgrzaniu albo sa nie domykane zawory albo nie otwierane nie wiem dokladnie w kazdym razie koszt ok 2tysie.

Dodam ze nie do zdiagnozowania bezposrednio z beldow kompa.. z niego wynika ze sa to cewki, kable, przpsustnica, katalizator jakies czujnik itd itd...

Czyli jak napisalem wczesniej jak ma sie DEBILA mechanika ktory tylko wszystko interpretuje z kodow ECU to mozna caly silnik wymienic a dalej bedzie szarpac-DZIECI KOMPUTEROW....

W miare jak sie silnik rozgrzewa traci kompresie na zaworach i wypadaj zaplony ktore sie obiawiaja szarpaniem tego silnika, z tego co mi powiedzialno bardzo czesta usterka w tych silnikach i czesto zle diagnozowana.

Ale poczekamy jak sie naprawi wtedy napisze co i jak...

Awatar użytkownika
Krzyś S6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 lut 2011, 22:42
Lokalizacja: łódź

Post autor: Krzyś S6 » 28 sie 2013, 00:27

A może to koło dwumasowe?? weź pod uwage ??

laxwendrof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 sie 2013, 19:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: laxwendrof » 28 sie 2013, 21:52

automat litisci z tymi kolami

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 sie 2013, 23:22

automat litisci z tymi kolami
Wbrew pozorom, Multitronic ma akurat koło dwumasowe <okok>

Awatar użytkownika
Krzyś S6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 lut 2011, 22:42
Lokalizacja: łódź

Post autor: Krzyś S6 » 29 sie 2013, 18:27

0x4B25A pisze:
automat litisci z tymi kolami
Wbrew pozorom, Multitronic ma akurat koło dwumasowe <okok>

A widzisz kolego nawet nie wiedziales co masz;-)

laxwendrof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 sie 2013, 19:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: laxwendrof » 01 wrz 2013, 15:40

No i wszystk jasne, po wielu przygdach z niegarnietymi mechanikami wystarczyl zmierzyc cisnienie w cylindrach. Wszystki nfrmacje z komputera mozna sobie wsadzic w du... Poprostu silnik z 50 tys km przebiegu sie skonczyl czyli cakiem nowy. Auto stalo jakies 3 lata nie jezdzilo i skonczyly sie zawory i ot caly proble. Trzeba wyrzucic ten silnik i kupin inny i tak koncze ten temat.


Pozdrawiam

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 01 wrz 2013, 20:52

laxwendrof pisze:Szybkie sprawdzenie ktore cylindry nie pracuja wyciagnalem fajki okazao sie ze cylinder 1 i 6 czyli ta sama cewka.
To jaki Ty masz silnik, 2.4 BDW?
Poza tym nie chce mi się wierzyć że padły zawory, prędzej podejrzewał bym instalację LPG.

laxwendrof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 sie 2013, 19:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: laxwendrof » 01 wrz 2013, 21:52

Nie ma to zadnego zwiazku z instalka LPG wszystko dziala super chruper i dopiero co zainstlowana na tym silniku.

Teraz juz wiem dlaczego bylo te cykanie dochodzace z silnika z lewej strony od zawsze( jak go sprowadzilem to wlasnie po odpaleniu pierwszy raz mocno cykala klawiatura w tym silniku).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja