[ BDW 2.4 177 KM] szarpie silnik (zapalil sie samochod)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 14 sie 2013, 19:46
- Lokalizacja: Warszawa
Dziwna sprawa.. sprawa poszedlem wczoraj w nocy z mysla rozebrania i sprawdzenia cewek i stala sie nastepujaca rzecz.
Przed rozebraniem pokrywy i sprawdzeniem cewek auto odpalilem wszystko dzialalo super:
Rozebralem obudowy okazalo sie ze weze od gazu od wtryskow sa luzne na dolnych obejmach (przy dolnych kolektorach-mozliwe ze zasysal sobie lewe powietrze na pb i lpg ale nie wiem) dokrecone. Odpalam auto a one juz pracuje na 4 garach czyli tak jak mi sie stalo na trasie.
Szybkie sprawdzenie ktore cylindry nie pracuja wyciagnalem fajki okazao sie ze cylinder 1 i 6 czyli ta sama cewka.
Kupie cewki ale te byly wyminiane w maju na nowe zreszta nic nie zminiliy bo stare byly dobre i je sprzedalem.
A moze jakis przewod ma problem czy my mamay jaki Modol Zaplonu na cylindry ?
Jesli jest instalacja gazowa czy gdzies tam sa jakies podpiecia pod cewki a jesli tak to gdzie? Mam stag300
[ Dodano: 2013-08-18, 11:57 ]
Moze ktos z kolegow ma cewki w warszawie na zbyciu wyminil swoje na nowe a nic to nie dalo i stare gdzies sie kurza ?
Przed rozebraniem pokrywy i sprawdzeniem cewek auto odpalilem wszystko dzialalo super:
Rozebralem obudowy okazalo sie ze weze od gazu od wtryskow sa luzne na dolnych obejmach (przy dolnych kolektorach-mozliwe ze zasysal sobie lewe powietrze na pb i lpg ale nie wiem) dokrecone. Odpalam auto a one juz pracuje na 4 garach czyli tak jak mi sie stalo na trasie.
Szybkie sprawdzenie ktore cylindry nie pracuja wyciagnalem fajki okazao sie ze cylinder 1 i 6 czyli ta sama cewka.
Kupie cewki ale te byly wyminiane w maju na nowe zreszta nic nie zminiliy bo stare byly dobre i je sprzedalem.
A moze jakis przewod ma problem czy my mamay jaki Modol Zaplonu na cylindry ?
Jesli jest instalacja gazowa czy gdzies tam sa jakies podpiecia pod cewki a jesli tak to gdzie? Mam stag300
[ Dodano: 2013-08-18, 11:57 ]
Moze ktos z kolegow ma cewki w warszawie na zbyciu wyminil swoje na nowe a nic to nie dalo i stare gdzies sie kurza ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 gru 2011, 17:43
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
przegub nie ma nic do wypadania zapłonów, oczywiście trzęsienie podczas jazdy to może być wina przegubu ale nie w tym przypadku.
kolego laxwendrof jak wygląda sprawa ze świecami i przewodami? wymieniałeś coś? tak jak wcześniej ktoś pisał skoro paliwo jest to brakuje iskry, jeśli wymieniałeś cewki to raczej nie to. po założeniu instalki lpg jeśli nie wymieniłeś świec to mogą niedomagać bo lpg jest bardziej wymagające dla układu zapłonowego i iskra musi być mocna. co do świecącej kontrolki od silnika to nie ma prawa się zapalić ) niektórzy spece od gazowni wyciągają kontrolkę żeby się nie paliła) , powodem zapewne jest źle wyregulowana instalacja co może powodować również rozjazd korekt paliwowych i różne problemy np. zalewanie i problemy z przepaleniem mieszanki. proponuję skasować ponownie korekty i pojeździć na samej benzynie dłuższy czas i obserwować czy problem się pojawi. wymienić wcześniej świece jeśli nie były wymieniane.
kolego laxwendrof jak wygląda sprawa ze świecami i przewodami? wymieniałeś coś? tak jak wcześniej ktoś pisał skoro paliwo jest to brakuje iskry, jeśli wymieniałeś cewki to raczej nie to. po założeniu instalki lpg jeśli nie wymieniłeś świec to mogą niedomagać bo lpg jest bardziej wymagające dla układu zapłonowego i iskra musi być mocna. co do świecącej kontrolki od silnika to nie ma prawa się zapalić ) niektórzy spece od gazowni wyciągają kontrolkę żeby się nie paliła) , powodem zapewne jest źle wyregulowana instalacja co może powodować również rozjazd korekt paliwowych i różne problemy np. zalewanie i problemy z przepaleniem mieszanki. proponuję skasować ponownie korekty i pojeździć na samej benzynie dłuższy czas i obserwować czy problem się pojawi. wymienić wcześniej świece jeśli nie były wymieniane.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 141
- Rejestracja: 12 lip 2012, 21:17
- Imię: Marek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: lubuskie
niebieski8006 pisze:Witam. Mam ten sam problem z tym szarpaniem, z błędów to to tylko że mieszanka jest zbyt uboga. Ja jeszcze stawiam na przegub wewnętrzny.
Błąd o zbyt ubogiej mieszance miałem również u siebie. Przeczyściłem przepustnicę i czujnik przepływu powietrza i błąd zniknął bezpowrotnie wraz z zapalającą się kontrolką. Dlatego proponowałbym zacząć od najprostszych rzeczy, pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 14 sie 2013, 19:46
- Lokalizacja: Warszawa
Czesc, ok auto jest u mechanika.... wiec tak nakaldaja sie na siebie rozne problemy mozliwe ze nie zwiazane ze soba.
Pirwsze cewka spalona ( nowa) wyminilem na stara z innymi kabalami silnik odpala i jezdzic
Dwa szarpie dalej jak szarpal czyli to nie ma wogole z wiazku z cewkami kabalami przepustnica itd. Jest tak jak pisalem wczesniej czyli czasami wogole nie szarpie a czasem dosc mocno --- problem sie poglebia-
Trzy diagnoza mechanika.... uszkodzenie mechaniczne i zwiazane z glowica po rozgrzaniu albo sa nie domykane zawory albo nie otwierane nie wiem dokladnie w kazdym razie koszt ok 2tysie.
Dodam ze nie do zdiagnozowania bezposrednio z beldow kompa.. z niego wynika ze sa to cewki, kable, przpsustnica, katalizator jakies czujnik itd itd...
Czyli jak napisalem wczesniej jak ma sie DEBILA mechanika ktory tylko wszystko interpretuje z kodow ECU to mozna caly silnik wymienic a dalej bedzie szarpac-DZIECI KOMPUTEROW....
W miare jak sie silnik rozgrzewa traci kompresie na zaworach i wypadaj zaplony ktore sie obiawiaja szarpaniem tego silnika, z tego co mi powiedzialno bardzo czesta usterka w tych silnikach i czesto zle diagnozowana.
Ale poczekamy jak sie naprawi wtedy napisze co i jak...
Pirwsze cewka spalona ( nowa) wyminilem na stara z innymi kabalami silnik odpala i jezdzic
Dwa szarpie dalej jak szarpal czyli to nie ma wogole z wiazku z cewkami kabalami przepustnica itd. Jest tak jak pisalem wczesniej czyli czasami wogole nie szarpie a czasem dosc mocno --- problem sie poglebia-
Trzy diagnoza mechanika.... uszkodzenie mechaniczne i zwiazane z glowica po rozgrzaniu albo sa nie domykane zawory albo nie otwierane nie wiem dokladnie w kazdym razie koszt ok 2tysie.
Dodam ze nie do zdiagnozowania bezposrednio z beldow kompa.. z niego wynika ze sa to cewki, kable, przpsustnica, katalizator jakies czujnik itd itd...
Czyli jak napisalem wczesniej jak ma sie DEBILA mechanika ktory tylko wszystko interpretuje z kodow ECU to mozna caly silnik wymienic a dalej bedzie szarpac-DZIECI KOMPUTEROW....
W miare jak sie silnik rozgrzewa traci kompresie na zaworach i wypadaj zaplony ktore sie obiawiaja szarpaniem tego silnika, z tego co mi powiedzialno bardzo czesta usterka w tych silnikach i czesto zle diagnozowana.
Ale poczekamy jak sie naprawi wtedy napisze co i jak...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 14 sie 2013, 19:46
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 14 sie 2013, 19:46
- Lokalizacja: Warszawa
No i wszystk jasne, po wielu przygdach z niegarnietymi mechanikami wystarczyl zmierzyc cisnienie w cylindrach. Wszystki nfrmacje z komputera mozna sobie wsadzic w du... Poprostu silnik z 50 tys km przebiegu sie skonczyl czyli cakiem nowy. Auto stalo jakies 3 lata nie jezdzilo i skonczyly sie zawory i ot caly proble. Trzeba wyrzucic ten silnik i kupin inny i tak koncze ten temat.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 14 sie 2013, 19:46
- Lokalizacja: Warszawa