Cześć.
Zafiksował mi zamek od kierowcy. Przez co zatrzasnął mi raz samochód kluczyki bo komputer nie widzi, że dzwi były otwarte. Oświetlenie wnętrza też nie działa po otworzeniu dzwi kierowcy. Muszę mieć wyłączone oświetlenie bo w przeciwnym razie świeci cały czas. Na półfisie pokazuje pomarańczowa kontrolkę, pewnie związaną z tym zamkiem. Jak do niego się dostać i czy można coś samemu tam naprawić czy trzeba wymieniać zamek lub regenerować u specjalisty?
Zamek dzwi kierowcy
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
C..,
Możesz naprawić samemu - oczywiście, jeżeli się zamek będzie do takiego zabiegu kwalifikował przed wymianą krańcówki koniecznie trzeba dobrze skontrolować cyngiel w samym mechanizmie zamka.
Przyczyny takiego zachowania mogą być dwie:
1 - uszkodzona krańcówka/mikrostyk w zamku, zobacz tutaj - mikrostyk-w-zamku-vt55148.htm i tutaj zatrzasniety-zamek-vt56761.htm
2- wtyczka przy zamku - bardzo często korodują styki i w takim wypadku czyszczenie konektorów lub ich wymian powinna pomóc.
Zamek możesz wyjąć sam taka operacja nie jest skomplikowana.

Możesz naprawić samemu - oczywiście, jeżeli się zamek będzie do takiego zabiegu kwalifikował przed wymianą krańcówki koniecznie trzeba dobrze skontrolować cyngiel w samym mechanizmie zamka.
Przyczyny takiego zachowania mogą być dwie:
1 - uszkodzona krańcówka/mikrostyk w zamku, zobacz tutaj - mikrostyk-w-zamku-vt55148.htm i tutaj zatrzasniety-zamek-vt56761.htm
2- wtyczka przy zamku - bardzo często korodują styki i w takim wypadku czyszczenie konektorów lub ich wymian powinna pomóc.
Zamek możesz wyjąć sam taka operacja nie jest skomplikowana.
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
C..,
Jeżeli masz C5
to:
1- Tapicerka jak pamiętam ma 2 małe wkręty (krzyżak) u góry drzwi od strony zamka i jeden od strony lusterka.
2- Nie trzyma się na żadnych klipsach czy spinkach - nic nie ciągniesz nic nie szarpiesz podczesz demontażu.
3- Musisz wyjąć najpierw zespół przełączników sterowania szybami w podłokietniku od dołu masz otwór, w który wkładasz śrubokręt i delikatnie pchasz do góry. Wyciągasz przełączniki i odpinasz wtyczkę.
4- Delikatnie podnosisz i odchylasz tapicerkę zdejmujesz linkę z klamki i odpinasz wtyczki kabli do głośników i zdejmujesz boczek.
5- Nie demontuj całej ramy z szybą nie jest to konieczne jak niektórzy piszą.
6- Jeżeli jest zdemontuj plastikową osłonę klamki i zamka - będzie trochę zabawy, ale da się to zrobić bez problemów tutaj jak to wygląda - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 33e59.html
7- Teraz widzisz zamek odłącz wtyczkę, demontujesz cyngiel/pręcik od ręcznego zamykania i wyjmujesz z zatrzasku linkę od zamka.
8- ÂŻeby wyjąć zamek musisz śrubokrętem płaskim zdjąć jeszcze zabezpieczenie klamki, które ją blokuje. Tutaj masz foto http://www.otofotki.pl/img9/obrazki/si4089_zamek.jpg
9- Odkręcasz od zewnątrz drzwi dwie śruby Torx, które trzymają zamek.
10- Odciągasz klamkę lewą ręką na zewnątrz tak, aby złapała luz (około 20 mm) i prawą ręką manewrujesz zamkiem tak, aby zdjąć go z języczka, który wystaje z bębenka zamka. Potem wyciągasz sam zamek.
Uwierz mi „na słowo” da radę to zrobić bez demontowania całej ramy tak jak wyżej wspomniałem robiłem to 6x (strona kierowcy).
W razie problemów pisz i szukaj na forum
Jeżeli masz C5
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
1- Tapicerka jak pamiętam ma 2 małe wkręty (krzyżak) u góry drzwi od strony zamka i jeden od strony lusterka.
2- Nie trzyma się na żadnych klipsach czy spinkach - nic nie ciągniesz nic nie szarpiesz podczesz demontażu.
3- Musisz wyjąć najpierw zespół przełączników sterowania szybami w podłokietniku od dołu masz otwór, w który wkładasz śrubokręt i delikatnie pchasz do góry. Wyciągasz przełączniki i odpinasz wtyczkę.
4- Delikatnie podnosisz i odchylasz tapicerkę zdejmujesz linkę z klamki i odpinasz wtyczki kabli do głośników i zdejmujesz boczek.
5- Nie demontuj całej ramy z szybą nie jest to konieczne jak niektórzy piszą.
6- Jeżeli jest zdemontuj plastikową osłonę klamki i zamka - będzie trochę zabawy, ale da się to zrobić bez problemów tutaj jak to wygląda - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 33e59.html
7- Teraz widzisz zamek odłącz wtyczkę, demontujesz cyngiel/pręcik od ręcznego zamykania i wyjmujesz z zatrzasku linkę od zamka.
8- ÂŻeby wyjąć zamek musisz śrubokrętem płaskim zdjąć jeszcze zabezpieczenie klamki, które ją blokuje. Tutaj masz foto http://www.otofotki.pl/img9/obrazki/si4089_zamek.jpg
9- Odkręcasz od zewnątrz drzwi dwie śruby Torx, które trzymają zamek.
10- Odciągasz klamkę lewą ręką na zewnątrz tak, aby złapała luz (około 20 mm) i prawą ręką manewrujesz zamkiem tak, aby zdjąć go z języczka, który wystaje z bębenka zamka. Potem wyciągasz sam zamek.
Uwierz mi „na słowo” da radę to zrobić bez demontowania całej ramy tak jak wyżej wspomniałem robiłem to 6x (strona kierowcy).
W razie problemów pisz i szukaj na forum
