Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AGA 2.4 165 KM] Prolem z silnikiem

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

[ AGA 2.4 165 KM] Prolem z silnikiem

Post autor: Slawek 100 » 30 lip 2013, 20:24

Witam

Panowie pojawił się u mnie problem na zimnych silniku. Zauważalny jest wyraÂźny spadek mocy brak wkręcania się na obroty. Dzieje się tak tylko na zimnym silniku na ciepłym i na LPG chodzi jak złoto. Zwłaszcza jak jest zimno to trzeba przejechać ze 2km żeby wszystko wróciło do normy.

Wydaje mi się że przyczyną tego jest zbyt bogata mieszanka na ssaniu przez co zalewa silnik co skutkuje spadkiem mocy. (WyraÂźnie czuć niespaloną benzynę)

VAG wyrzuca takie błędy :

- zbyt uboga mieszanka
- zbyt bogata mieszanka
- błąd sond lambda

Dodam że błąd sond lambda już wisi w "powietrzu" od jakiegoś czasu ale wcześniej nie było problemów. Pali rano od strzała, nie faluje na obrotach, zużycie paliwa jak na V6 bardzo niskie. Nie wiem czy wymiana sond może w czyś pomóc? Podobno na padniętych sondach wariuje na obrotach, wzrasta spalanie itp, a tu spokój.

Dodam że na LPG zero problemów.

Poradzicie coś?
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 30 lip 2013, 20:39

SprawdÂź wartość korekt krótko i długoterminowych w VAGu. Zapewne masz Âźle wyregulowaną instalację LPG co przekłada się na zmianę mapy benzynowej i zubożanie/wzbogacanie PB. Po sprawdzeniu korekt przekasuj błędy silnika. PojeÂździj na samej benzynie ok. 50 km i sprawdÂź ponownie stan korekt i czy błędy się na nowo pojawiły. To tak na początku.

Korekty sprawdzasz w bloku silnika na kanałach:
33 - krótkoterminowe
32 - długoterminowe - mają być w granicach +-5 %



Jak korekty za bardzo na + to ubogo, jak za bardzo na - to bogato.

Po przekroczeniu +- 25% wywala już błędy o zbyt ubogiej/bogatej mieszance.

Co nieco o korektach i LPG masz w moim temacie: viewtopic.php?t=56145

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 04 sie 2013, 07:48

Posprawdzam te korekty i dam znać co wyszło tylko tymczasowo urlop i brak dostępu do VAG.

Mam tylko pytanie czy źle wyregulowana instalacja nie dawała by jakiś innych objawów w sensie duże spalanie szaleństwo na wolnych obrotach itp??
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

manfredjg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 lip 2012, 23:05
Lokalizacja: jelonka

Post autor: manfredjg » 04 sie 2013, 12:54

Slawek 100 pisze:Posprawdzam te korekty i dam znać co wyszło tylko tymczasowo urlop i brak dostępu do VAG.

Mam tylko pytanie czy źle wyregulowana instalacja nie dawała by jakiś innych objawów w sensie duże spalanie szaleństwo na wolnych obrotach itp??
tak
Dodatkowo (i tu zacytuje kolegę fassi1), w przypadku źle dobranej mieszanki na gazie, ECU benzynowe wyłapuje korektę ale nie potrafi tego skorygować bo nie ma ingerencji w komputer gazowy...(mamy my po podłączeniu laptopa). W najgorszym przypadku jeżdżąc na źle wyregulowanym gazie ECU benzynowe wyłapuje sporą korektę i wprowadza ją korygując dobrą mapę benzynową, bo nie wie, że jedzie na gazie, myśli że jedzie na benzynie więc ingeruje w mapę benzynową. Wtedy problemy zaczynają się na benzynie bo auto jedzie na złej mapie benzynowej skorygowanej przez ECU w oparciu o źle wyregulowany gaz.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 04 sie 2013, 13:29

Nie zawsze. Bo jak jeździmy na lekko za ubogiej to mamy np. mniejsze spalanie.

Może być też tak wyregulowane, że na jałowym może być dobrze i nie będzie szarpania itp, gorzej może być wtedy z górą...

SPRAWDÂŹ KOREKTY, dopiero potem będziemy filozofować co dalej.

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 17 sie 2013, 19:46

a więc sprawdziłem korekty.

Silnik temp robocza wolne obroty wyłączone odbiorniki prądu:


kanał 33 LPG: (podaje skrajne wartości)


Lambda = 9% Voltage = 0.565 V Lambda= -25% Voltage= 0.505 V

po około 3min na wolnych obrotach trochę spadają te wartości


Na benzynie

Lambda = 5,5% Voltage = 0.560 V Lambda = 7% Voltage = 560 V (napięcie waha się między 200 a 560)


Kanał 32

Benzyna

Lambda = 5.5% Lambda = -3.9% Lambda = 7.8% Lambda = -5.5%

Na LPG początkowo zero po jakimś czasie wartości w granicach 2%



Teraz tak pokasowałem błędy i przejechałem około 50-60km na benzynie. Powiem szczerze że już po 3km odczuwalna różnica. Rano chodził jak marzenie zero szarpania, wkręcał się na obroty idealnie no po prostu złoto.
Nie wywaliło przez ten czas żadnych błędów.


Przerzucając na gaz po 20km wywaliło błąd system to reach. Po 40km System to lean, a po 50km błędy sond lambda.

xoslox wygląda na to że miałeś racje.
Czy za bogata mieszanka może powodować wywalanie błędów sond czy są juz do wymiany?

No i kluczowe pytanie co teraz z tym zrobić??
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 17 sie 2013, 21:54

Witam
Jak byś wykonał logi diagnoza byłaby znacznie prostsza.
Jak sam się przekonałeś : przywróć poprawną mapę BP (pojezdzij na benzynce) , jedż na regulacje gazu bo myslę że sądy jeszcze dają rade(kłaniają się logi).
Ps. po przywróceniu mapy BP nie przełączaj na LPG.
Pozdrawiam Stanisław

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 17 sie 2013, 22:34

Lambda= -25%
Tu Ci pokazuje, że na gazie masz znacznie za bogato (to reach) i daje na minus, żeby zubożyć

+- 25 % to już błąd, że za bogato/ubogo

Na benzynie już miałeś w normie.

I tak zbyt uboga/bogata mieszanka może powodować błędy katalizatorów ;)

Jedź do porządnego gazownika na regulacje.

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 18 sie 2013, 08:09

Dzięki w takim razie jadę regulować instalacje

Jeszcze raz dzięki za pomoc <okok>
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

Awatar użytkownika
marzol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 20 lut 2013, 21:12
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: marzol » 19 sie 2013, 08:27

Kolego Slawek 100, daj znać jak syuacja wygląda po regulacji. Ja mam podobny problem i nie mogę sobie z nim poradzić.

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 03 sty 2014, 13:35

Postanowiłem opisać krok po kroku moja walkę z przedstawionym problemem i na całe szczęście rozwiązaniem.

A więc zaczęło się od problemów na zimnym silniku. W zimie praktycznie nie dało się jeździć. Spadek mocy był tak duży że pod górkę nie mogłem podjechać nawet na 1 biegu. Normalna masakra, ale to już znacie z pierwszego postu.

Po konsultacji na forum zwłaszcza po sugestiach xoslox (jeszcze raz dzięki) oddałem auto na regulację instalacji. Był to bardzo dobry trop okazało się, że na 6 wtryskiwaczy 4 nie nadają się już do niczego.
Po wymianie i regulacji auto odzyskało wigor ale dalej na zimnym silniku miał jakieś problemy.
Po przejechaniu 50km wywaliło błędy mieszanki i sond.

Zacisnąłem zęby wyciągnąłem z kieszeni 600zł i wymieniłem sondy lambda na oryginalne Bosch-a

Teraz po przejechaniu ponad 1000km mogę powiedzieć, że problem z głowy.

Nie wywala błędów samochód odzyskał moc, na zimnym czy na ciepłym silniku chodzi jak złoto. Przy okazji emisja CO2 i siarki wróciła do normy a były momenty że przekraczał 2-3 razy.

Tak więc jeśli pojawią się wam takie błędy i podobne objawy to wiadomo już co robić.

Szukałem problemów w elektryce, świecach , przewodach, nawet w przepływomierzu, a jednak błędy były oczywiste.


Dodam tylko że ustawienie instalacji LPG przy nie sprawnych wtryskiwaczach nie ma najmniejszego sensu i szkoda na to kasy więc jeśli macie na wtryskach zrobione więcej niż 100 000km to najlepiej od razu oddać do regeneracji bo później już ratują was tylko nowe.

pozdrawiam[/scroll]
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga