[ AGA 2.4 165 KM] Prolem z silnikiem
- Slawek 100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
- Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec
[ AGA 2.4 165 KM] Prolem z silnikiem
Witam
Panowie pojawił się u mnie problem na zimnych silniku. Zauważalny jest wyraÂźny spadek mocy brak wkręcania się na obroty. Dzieje się tak tylko na zimnym silniku na ciepłym i na LPG chodzi jak złoto. Zwłaszcza jak jest zimno to trzeba przejechać ze 2km żeby wszystko wróciło do normy.
Wydaje mi się że przyczyną tego jest zbyt bogata mieszanka na ssaniu przez co zalewa silnik co skutkuje spadkiem mocy. (WyraÂźnie czuć niespaloną benzynę)
VAG wyrzuca takie błędy :
- zbyt uboga mieszanka
- zbyt bogata mieszanka
- błąd sond lambda
Dodam że błąd sond lambda już wisi w "powietrzu" od jakiegoś czasu ale wcześniej nie było problemów. Pali rano od strzała, nie faluje na obrotach, zużycie paliwa jak na V6 bardzo niskie. Nie wiem czy wymiana sond może w czyś pomóc? Podobno na padniętych sondach wariuje na obrotach, wzrasta spalanie itp, a tu spokój.
Dodam że na LPG zero problemów.
Poradzicie coś?
Panowie pojawił się u mnie problem na zimnych silniku. Zauważalny jest wyraÂźny spadek mocy brak wkręcania się na obroty. Dzieje się tak tylko na zimnym silniku na ciepłym i na LPG chodzi jak złoto. Zwłaszcza jak jest zimno to trzeba przejechać ze 2km żeby wszystko wróciło do normy.
Wydaje mi się że przyczyną tego jest zbyt bogata mieszanka na ssaniu przez co zalewa silnik co skutkuje spadkiem mocy. (WyraÂźnie czuć niespaloną benzynę)
VAG wyrzuca takie błędy :
- zbyt uboga mieszanka
- zbyt bogata mieszanka
- błąd sond lambda
Dodam że błąd sond lambda już wisi w "powietrzu" od jakiegoś czasu ale wcześniej nie było problemów. Pali rano od strzała, nie faluje na obrotach, zużycie paliwa jak na V6 bardzo niskie. Nie wiem czy wymiana sond może w czyś pomóc? Podobno na padniętych sondach wariuje na obrotach, wzrasta spalanie itp, a tu spokój.
Dodam że na LPG zero problemów.
Poradzicie coś?
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
SprawdÂź wartość korekt krótko i długoterminowych w VAGu. Zapewne masz Âźle wyregulowaną instalację LPG co przekłada się na zmianę mapy benzynowej i zubożanie/wzbogacanie PB. Po sprawdzeniu korekt przekasuj błędy silnika. PojeÂździj na samej benzynie ok. 50 km i sprawdÂź ponownie stan korekt i czy błędy się na nowo pojawiły. To tak na początku.
Korekty sprawdzasz w bloku silnika na kanałach:
33 - krótkoterminowe
32 - długoterminowe - mają być w granicach +-5 %
Jak korekty za bardzo na + to ubogo, jak za bardzo na - to bogato.
Po przekroczeniu +- 25% wywala już błędy o zbyt ubogiej/bogatej mieszance.
Co nieco o korektach i LPG masz w moim temacie: viewtopic.php?t=56145
Korekty sprawdzasz w bloku silnika na kanałach:
33 - krótkoterminowe
32 - długoterminowe - mają być w granicach +-5 %
Jak korekty za bardzo na + to ubogo, jak za bardzo na - to bogato.
Po przekroczeniu +- 25% wywala już błędy o zbyt ubogiej/bogatej mieszance.
Co nieco o korektach i LPG masz w moim temacie: viewtopic.php?t=56145
- Slawek 100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
- Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec
takSlawek 100 pisze:Posprawdzam te korekty i dam znać co wyszło tylko tymczasowo urlop i brak dostępu do VAG.
Mam tylko pytanie czy źle wyregulowana instalacja nie dawała by jakiś innych objawów w sensie duże spalanie szaleństwo na wolnych obrotach itp??
Dodatkowo (i tu zacytuje kolegę fassi1), w przypadku źle dobranej mieszanki na gazie, ECU benzynowe wyłapuje korektę ale nie potrafi tego skorygować bo nie ma ingerencji w komputer gazowy...(mamy my po podłączeniu laptopa). W najgorszym przypadku jeżdżąc na źle wyregulowanym gazie ECU benzynowe wyłapuje sporą korektę i wprowadza ją korygując dobrą mapę benzynową, bo nie wie, że jedzie na gazie, myśli że jedzie na benzynie więc ingeruje w mapę benzynową. Wtedy problemy zaczynają się na benzynie bo auto jedzie na złej mapie benzynowej skorygowanej przez ECU w oparciu o źle wyregulowany gaz.
- Slawek 100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
- Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec
a więc sprawdziłem korekty.
Silnik temp robocza wolne obroty wyłączone odbiorniki prądu:
kanał 33 LPG: (podaje skrajne wartości)
Lambda = 9% Voltage = 0.565 V Lambda= -25% Voltage= 0.505 V
po około 3min na wolnych obrotach trochę spadają te wartości
Na benzynie
Lambda = 5,5% Voltage = 0.560 V Lambda = 7% Voltage = 560 V (napięcie waha się między 200 a 560)
Kanał 32
Benzyna
Lambda = 5.5% Lambda = -3.9% Lambda = 7.8% Lambda = -5.5%
Na LPG początkowo zero po jakimś czasie wartości w granicach 2%
Teraz tak pokasowałem błędy i przejechałem około 50-60km na benzynie. Powiem szczerze że już po 3km odczuwalna różnica. Rano chodził jak marzenie zero szarpania, wkręcał się na obroty idealnie no po prostu złoto.
Nie wywaliło przez ten czas żadnych błędów.
Przerzucając na gaz po 20km wywaliło błąd system to reach. Po 40km System to lean, a po 50km błędy sond lambda.
xoslox wygląda na to że miałeś racje.
Czy za bogata mieszanka może powodować wywalanie błędów sond czy są juz do wymiany?
No i kluczowe pytanie co teraz z tym zrobić??
Silnik temp robocza wolne obroty wyłączone odbiorniki prądu:
kanał 33 LPG: (podaje skrajne wartości)
Lambda = 9% Voltage = 0.565 V Lambda= -25% Voltage= 0.505 V
po około 3min na wolnych obrotach trochę spadają te wartości
Na benzynie
Lambda = 5,5% Voltage = 0.560 V Lambda = 7% Voltage = 560 V (napięcie waha się między 200 a 560)
Kanał 32
Benzyna
Lambda = 5.5% Lambda = -3.9% Lambda = 7.8% Lambda = -5.5%
Na LPG początkowo zero po jakimś czasie wartości w granicach 2%
Teraz tak pokasowałem błędy i przejechałem około 50-60km na benzynie. Powiem szczerze że już po 3km odczuwalna różnica. Rano chodził jak marzenie zero szarpania, wkręcał się na obroty idealnie no po prostu złoto.
Nie wywaliło przez ten czas żadnych błędów.
Przerzucając na gaz po 20km wywaliło błąd system to reach. Po 40km System to lean, a po 50km błędy sond lambda.
xoslox wygląda na to że miałeś racje.
Czy za bogata mieszanka może powodować wywalanie błędów sond czy są juz do wymiany?
No i kluczowe pytanie co teraz z tym zrobić??
- Slawek 100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
- Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec
- Slawek 100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
- Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec
Postanowiłem opisać krok po kroku moja walkę z przedstawionym problemem i na całe szczęście rozwiązaniem.
A więc zaczęło się od problemów na zimnym silniku. W zimie praktycznie nie dało się jeździć. Spadek mocy był tak duży że pod górkę nie mogłem podjechać nawet na 1 biegu. Normalna masakra, ale to już znacie z pierwszego postu.
Po konsultacji na forum zwłaszcza po sugestiach xoslox (jeszcze raz dzięki) oddałem auto na regulację instalacji. Był to bardzo dobry trop okazało się, że na 6 wtryskiwaczy 4 nie nadają się już do niczego.
Po wymianie i regulacji auto odzyskało wigor ale dalej na zimnym silniku miał jakieś problemy.
Po przejechaniu 50km wywaliło błędy mieszanki i sond.
Zacisnąłem zęby wyciągnąłem z kieszeni 600zł i wymieniłem sondy lambda na oryginalne Bosch-a
Teraz po przejechaniu ponad 1000km mogę powiedzieć, że problem z głowy.
Nie wywala błędów samochód odzyskał moc, na zimnym czy na ciepłym silniku chodzi jak złoto. Przy okazji emisja CO2 i siarki wróciła do normy a były momenty że przekraczał 2-3 razy.
Tak więc jeśli pojawią się wam takie błędy i podobne objawy to wiadomo już co robić.
Szukałem problemów w elektryce, świecach , przewodach, nawet w przepływomierzu, a jednak błędy były oczywiste.
Dodam tylko że ustawienie instalacji LPG przy nie sprawnych wtryskiwaczach nie ma najmniejszego sensu i szkoda na to kasy więc jeśli macie na wtryskach zrobione więcej niż 100 000km to najlepiej od razu oddać do regeneracji bo później już ratują was tylko nowe.
pozdrawiam[/scroll]
A więc zaczęło się od problemów na zimnym silniku. W zimie praktycznie nie dało się jeździć. Spadek mocy był tak duży że pod górkę nie mogłem podjechać nawet na 1 biegu. Normalna masakra, ale to już znacie z pierwszego postu.
Po konsultacji na forum zwłaszcza po sugestiach xoslox (jeszcze raz dzięki) oddałem auto na regulację instalacji. Był to bardzo dobry trop okazało się, że na 6 wtryskiwaczy 4 nie nadają się już do niczego.
Po wymianie i regulacji auto odzyskało wigor ale dalej na zimnym silniku miał jakieś problemy.
Po przejechaniu 50km wywaliło błędy mieszanki i sond.
Zacisnąłem zęby wyciągnąłem z kieszeni 600zł i wymieniłem sondy lambda na oryginalne Bosch-a
Teraz po przejechaniu ponad 1000km mogę powiedzieć, że problem z głowy.
Nie wywala błędów samochód odzyskał moc, na zimnym czy na ciepłym silniku chodzi jak złoto. Przy okazji emisja CO2 i siarki wróciła do normy a były momenty że przekraczał 2-3 razy.
Tak więc jeśli pojawią się wam takie błędy i podobne objawy to wiadomo już co robić.
Szukałem problemów w elektryce, świecach , przewodach, nawet w przepływomierzu, a jednak błędy były oczywiste.
Dodam tylko że ustawienie instalacji LPG przy nie sprawnych wtryskiwaczach nie ma najmniejszego sensu i szkoda na to kasy więc jeśli macie na wtryskach zrobione więcej niż 100 000km to najlepiej od razu oddać do regeneracji bo później już ratują was tylko nowe.
pozdrawiam[/scroll]
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga