Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BDW 2.4 177 KM] szarpie silnik (zapalil sie samochod)

Silniki benzynowe
laxwendrof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 sie 2013, 19:46
Lokalizacja: Warszawa

[ BDW 2.4 177 KM] szarpie silnik (zapalil sie samochod)

Post autor: laxwendrof » 15 sie 2013, 23:52

Czesc, (przpraszam za brak polskich liter ale pisze z prac. lapt. z wersja ENG. )

HORROR

Opisze co mi sie przytafilo dzisiaj i byla by potrzebna pomoc jak by dalo rade w Warszawie.

Wstep
Od jakiegos czasu silnik mojej Audi 2.4L 2004 rok szarpal okazjonalnie na wolnych obrotach a wtym czasie mrugala kontrolka silnika po czym sie uspakajalo jak przelanczalem na benzyne lub przygazowalem. Wydaje mi sie ze szarpanie zaczlo sie robic po zalozeniu gazu jakies pol roku temu ale moze to tylko zbieg okolicznosci. Gaz i Benzyna chodzily ok poza tym delikatnym szarpaniem.

Pojezdzilem po mechanikach wyminili cewki na nowe i nic to samo dalej szarpie wiec jezdzilem dalej az do dzisaj. Wracaja do Warszawy rozlaczylo mi jeden z cylindrow i silnik zaczol chodzic na 5, wczesniej udalo mi sie na chwile urichomic 6 cylindrow po przygazowce na N ale po chwili znowu zaczal pracowac na 5. Kontynuowalem jazde jakies 25KM i podjezdzajc pod dom poczulem swad spalnizny.


OKAZALO SIE ZE zaczal sie palic katalizator na lewym Banku !!!!!. na cale szczescie mialem wode sodowa i jakos schlodzilem maty te ktore sie zaczly topic. Najprawdopodobniej jak lecialem cylinder kotry nie palil caly czas dostawal paliwo i spalal je w katalizatorze i ukladzie wydechowym. Na cale szczescie nie jechalem za daleko ale przezylem koszmar jak zoabczylem jak sie zaczyna palic pod autem.


Potrzbuje jakies pomocy w Warszawie auto trzba scholowac na lawete i dac do ajkiegogs ogranitego mechanika albo ktos z flrumowiczow mial by czas jutro podelciec i zerknac. Co do warsztatow to taki ktory by mnie nie oszuka dlatego jak macie kogos kto robil te szrapanie i wie wszystko na ten temat podrzuccie mi namiary. Niestety nie znam nikogo w W-wie kto by robil Audi i byl by godny polecnia. Czytalem same recenzje mechanikow cwaniakow kotrzy maja naprawde w nosie auto klienta. Moj numer tel.884304149 mieszkam na Ursusie

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 sie 2013, 07:43

laxwendrof, ja mogę jednie polecić Ci diagtronik.pl. Zadzwoń i sprawdź z tym, że terminy mogą mieć odległe :(

laxwendrof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 sie 2013, 19:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: laxwendrof » 16 sie 2013, 09:33

Dzieki za info bede dzwonic. Czy ktos z forumowiczow mial podobny przypadek jak moj. przeczytalem chyba wszystki posty ale nigdzie nie znalazlem zeby z V6 zrobila sie V5. W silniku nic nie cyka i stuka poprstu nie dzial cylinder. Silnik nie bral oleju nie kopcil itd

Tak jak napisalem na poczatku czasami mocno trzas sie na biegu jalowym teraz przgladajac forum znalazlem cos takiego--- objawy mialem bardzo podobne
viewtopic.php?t=54681


Co do servisow moze jakis jeszcze gdzie moze naprawiali swoje audi wlasnie z ta nierowna praca silnika ?

A ktos zna ta instalacje gazowa mam stg3000 czy jakos tak moze ktos ogarnia jak wylaczyc ja z obwodu i uruchomic silnik na standordowym ECU ktore tam jest?
Ostatnio zmieniony 16 sie 2013, 12:00 przez laxwendrof, łącznie zmieniany 1 raz.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 sie 2013, 10:09

laxwendrof, a co pokazuje komputer? Są jakieś błędy? Moim zdaniem, bez sensownej diagnostyki, wiele nie da się powiedzieć... bo tak można wymieniać... cewki, świece, itd... Może zamiana miejscami może pomóc wytropić problem? Oczywiście w przypadku, gdyby jednak nowa cewka lub świeca była felerna...

laxwendrof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 sie 2013, 19:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: laxwendrof » 16 sie 2013, 10:30

Dzwonilem do diagtronik ale oni nie robia takich aut niestety

Od poczatku po przerobieniu na gaz siweci sie kontrolka silnika i nie znika czasami jedynie na Pb. Takze podobno tak ma byc i sie z tym nie zawalczy.

Auto normalnie zapi... poza tym trzesieniem no teraz to V5

Komp. ma bledy ale za kazdym razem pokazuje wypadanie zaplonow na ktorys cylindrow ( nie pamietam ale chyba na 5 i 6) dlatego wyminiono cewki na naowe kable sa stare. Te szarpanie bylo sporadyczne czasem mocne a czasem delikatne ale przez wiekszasc czasu zero jakiegokoliwek szarpania.

Odrazu napisze ze to tylko mi sie wydaje ze te trzesienie silnikiem i ostatnia przygoda z cylindrem to sa sprawy powiazane ze soba...

Miesiac temu pierwszy raz na trasie tak jak by sie rozlaczyl cylinder na chwile bo zaczal 'pierdziec' ale dodalem gazu i wszystko wrocilo do normy i tak az do tego tygodnia zaczelo coraz czesciej sporadycznie tak jak by odcianac jeden z cylindrow choc moze mi sie wydaje ze to jeden cylinder a moze i 2 bo auto nadal ma jaks tam moc.

Pierwszys mechanik zajmujacy sie elektronika stwierdzil ze nie wie dlaczego silnikiem szarpie czasami i kazal jezdzic az sie popsuje ( wtedy bardzo ciezko bylo trafic na te szarpanie i pewnie jak go mial u siebie to bylo ok)

Drugi tak samo zdiagnozowal kody i stwierdzil ze poza drobnym szarpaniem jet ok i mam latac az sie rozpadnie cos

trzeci rozniez wrzucil kompa sprawdzil i stwierdzil ze nie wie co go boli.


Takze napisze tak wlasnie nie chce widziec takich mehcanikow ktorzy nie maja doswiadczenia z takimi przygodami bo pozniej niepotrzbnie tylko popadam wmkoszta :( bo oni sie ucza na moich autach.


Generlanie skoro sie zachajcowalo wczoraj na katalizatorze na lewym banku to cos tam sie dzieje niedobrego bo paliwo sie dostaje i jak by bylo ok to by byl zaplon.

Jak bym byl mechanikiem teraz, jak nie dziala ten cylinder sprawdzil bym jeszcze raz swiece fajke i cewki chociaz sa wyminione na nowe. Nie ma zadnych kluczy mieszkam na Ursusie i do tego auto jest w garazu podziemnym.

Wczoraj jak sie to zaczelo jarac to pierwsze co pomyslalem ze spali sie caly blok z garazami podziemnymi jak nie opnauje tego pozaru <szok>

Nie ma tu jakies lotnej brygady co by pomogla i jest ogranieta? oczywiscie zaplace za czas i paliwko

[ Dodano: 2013-08-16, 11:26 ]
A jeszcze jakas lista polecanych ludzi od Audi ktorzy mi nie wykreca skrzyni biegow pomy sprezarki itd ;)?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 sie 2013, 11:55

laxwendrof, ja niestety więcej nie pomogę... ale poczekajmy na innych kolegów... zgadywać nie chcę, bo co to może dać... jednak jeśli nie zmieniałeś tych kabli WN, to może dobry trop? <mysli>

A może problem tkwi w instalacji gazowej? Jeździsz teraz tylko na benzynie, czy także na LPG?

laxwendrof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 sie 2013, 19:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: laxwendrof » 16 sie 2013, 12:01

Jezdze pol na pol w miescie LPG w trasie PB

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 sie 2013, 12:07

laxwendrof, pojeździłbym tylko i wyłącznie na PB, bo być może przez ten gaz, coś się rozstroiło...

laxwendrof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 sie 2013, 19:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: laxwendrof » 16 sie 2013, 12:27

Teraz to juz za pozno !!!!!!!!! na jazde na Pb :) silnik gada tak mi sie przynajmniej wydaje na 5 garach i nic nie moge zrobic albo to ajkis tryb awaryjny czort jeden wie nie jestem mechanikiem.

Ale przegladam liste warsztatow do audi w wawie i co jede to ma wiecej negatywnych opini albo jeden servis pisze neg. na drugi!!!!! . Sa i takie podobno gdzie ludzia kradna czesci i wkrecaja stare.... no to juz przegiecie.

Takze Panowie i panie jedyna opcja w forach gdzie mozliwe ze sie znajdzie kilku zadowlonych z danego servisu i poleci. Zalezy mi na tych ktorzy mieli podobne prygody do mnie czyli szarpanie

Nie chce sie wymadrzac ale po moich doswiadczeniach z mechanikami rece opadaja... chca metoda prob i beldow wymianic wszystkie czesci tak to kazdy moze dzialac i wydac fortune na silnik :|

Awatar użytkownika
sosna
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 486
Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
Kontakt:

Post autor: sosna » 16 sie 2013, 17:07

No to ładnie kolego, wydaje mi się ze problem tkwi w instalacji gazu, a byłes u gazownika po tych wybrykach? niech podepnie pod kompa i zobaczy czy wszystko gra!!! i jestem ciekawy czy nic nie wylarze ze sonda lampda <uoee> takze sprawdz to i napisz :)

laxwendrof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 sie 2013, 19:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: laxwendrof » 16 sie 2013, 23:37

A to ci ciekawostka.. poszedlem odpalic audi i normalnie odpalila elegnacko pracujac zero tego co sie dzialo wczoraj wieczorem!!!! Po przeczytaniu watku o kasowaniu beldow kompa gazowego i ECU okrecilem kelmy na jakis czas i o dziwo blad silnika sie wylaczyl. Pojechalem na rundke szlo wszystko ok silnik pracowal na Pb na fula nagrzany ale na jakies prostej jak ja przgonilem znowu pojawil sie objaw tego ze sie chce przlaczyc na jakby 5 garow. Odpuscilem gaz i bardzo powili jechalem jakies 500m i wszystko wrocilo do normy zawrocilem na baze... Co mam o tym myslec? Pomozcie

Awatar użytkownika
Krzyś S6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 lut 2011, 22:42
Lokalizacja: łódź

Post autor: Krzyś S6 » 17 sie 2013, 19:03

cześć. Kolego, ja miałem podobnie jechałem z dwie paczki i nagle zaczeło trząść budą i zaczęła mrygać czek, zwolniłem i do jakiejś 100 i sie wyrównało i na razie jeździ.... ale temat mnie zaciekawił , ciekawe czy to się nie powtórzy ??? Oby nie. daj znać jak rozwiążesz problem

laxwendrof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 sie 2013, 19:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: laxwendrof » 17 sie 2013, 20:11

Czesc, najgorsze jest to ze wielu ludzi kotrzy maja podobny problem nie wie ze maja w czasie jazdy na v5 miatacz plomienia i ze bardzo latwo moze sie auto spalic jak sie stanie.

ZET
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 27 kwie 2013, 23:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: ZET » 18 sie 2013, 08:56

A świece sprawdzałeś ? skoro paliwo się spala w kat to wtrysk działa , jedyne do szczęścia potrzebne to iskra .
Było szybkie VR6 jest wygodne V6 .
Regulamin, Punkt 99

Awatar użytkownika
Krzyś S6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 lut 2011, 22:42
Lokalizacja: łódź

Post autor: Krzyś S6 » 18 sie 2013, 09:30

Czyli-> świece, jeżeli nie świece to-> cewka, jeżeli nie cewka to brak prądu do cewki . Co dalej jak to żadna z tych przyczyn?
<mysli>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja