Witam.
Podłączę się do tematu I z gory przepraszam, że powielam temat ale w poprzednim wątku nikt nie odpowiedział a zależy mi na czasie.
Otóż czy może to byc turbina gdy samochód stoi na światłach lub sie toczy kopci na niebiesko I to strasznie. Na kompie wyszło, że ma tylko 46 % doładowania, więc opinia mechanika była że turbo puściło olej. Czy ma rację? Silnik 2.5 tdi 150KM AFB
Z gory dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
[ AFB 2.5 150 KM] [A6 C5] czyszczenie i sprawdzenie turbo
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
MajkelMS, Cześć
Dzięki za podziękowania, ale nie widzę, w czym Tobie pomogłem, jeżeli tak uważasz to się cieszę, że w jakiś sposób pomogłem rozwiązać Tobie problem.
kb79,
Zapchana odma a co za tym idzie nadciśnienie w skrzyni korbowej mogło wykończyć turbinę, ale takie dymienie (spalanie oleju) może też świadczyć np. o zużytych uszczelniaczach zaworowych.
Po pierwsze wymień odmę, jeżeli tego jeszcze nie zrobiłeś.
Po drugie zdejmij przewód gumowy przy turbinie i "organoleptycznie" sprawdź luzy na wirniku na suchej turbinie poporzeczny luz dopuszczalny jest do 1mm luz osiowy jest nie dopuszczalny.
Sprawdź czy nie ma w przewodzie dużej ilości oleju jak tak kopci to olej musi się dostawać do komory spalania.

Dzięki za podziękowania, ale nie widzę, w czym Tobie pomogłem, jeżeli tak uważasz to się cieszę, że w jakiś sposób pomogłem rozwiązać Tobie problem.

kb79,

Zapchana odma a co za tym idzie nadciśnienie w skrzyni korbowej mogło wykończyć turbinę, ale takie dymienie (spalanie oleju) może też świadczyć np. o zużytych uszczelniaczach zaworowych.
Po pierwsze wymień odmę, jeżeli tego jeszcze nie zrobiłeś.
Po drugie zdejmij przewód gumowy przy turbinie i "organoleptycznie" sprawdź luzy na wirniku na suchej turbinie poporzeczny luz dopuszczalny jest do 1mm luz osiowy jest nie dopuszczalny.
Sprawdź czy nie ma w przewodzie dużej ilości oleju jak tak kopci to olej musi się dostawać do komory spalania.
Dzięki wielkie. O odmie żaden "fachowiec" nie wspomniał! Sprawdziłem luz I jako takiego nie stwierdziłemhemiV8 pisze:kb79,
Zapchana odma a co za tym idzie nadciśnienie w skrzyni korbowej mogło wykończyć turbinę, ale takie dymienie (spalanie oleju) może też świadczyć np. o zużytych uszczelniaczach zaworowych.
Po pierwsze wymień odmę, jeżeli tego jeszcze nie zrobiłeś.
Po drugie zdejmij przewód gumowy przy turbinie i "organoleptycznie" sprawdź luzy na wirniku na suchej turbinie poporzeczny luz dopuszczalny jest do 1mm luz osiowy jest nie dopuszczalny.
Sprawdź czy nie ma w przewodzie dużej ilości oleju jak tak kopci to olej musi się dostawać do komory spalania.

![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Karol
Przede wszystkim priorytet w Twoim autku to wymiana odmy no chyba, że masz 100% info, że ktoś wymienił odmę na nową nie dawno.
Poza tym, jeżeli było dużo oleju w rurze, o której wspomniałem to niestety dalej też będzie i w takim wypadku powinieneś wyjąć IC plus przewody i wszystko dobrze wyczyścić ze starej oliwy najlepiej benzyną ekstrakcyjną.
Wiąże się to z demontażem zderzaka, ale praca jest łatwa i przyjemna poza tym zobaczysz przy okazji silnik czy nie ma ewentualnych wycieków. Jeżeli to Cię w jakiś sposób uspokoi to nie Ty jeden… płacz i płać niestety też mam świnkę skarbonkę.
Pozdrawiam

<szok> Ja bym nie ryzykował jazdy autem w taki stanie.kb79 pisze:po wjeżdzie na kanał zauważyłem, że olej leje się z wydechu.
Przede wszystkim priorytet w Twoim autku to wymiana odmy no chyba, że masz 100% info, że ktoś wymienił odmę na nową nie dawno.
Poza tym, jeżeli było dużo oleju w rurze, o której wspomniałem to niestety dalej też będzie i w takim wypadku powinieneś wyjąć IC plus przewody i wszystko dobrze wyczyścić ze starej oliwy najlepiej benzyną ekstrakcyjną.
Wiąże się to z demontażem zderzaka, ale praca jest łatwa i przyjemna poza tym zobaczysz przy okazji silnik czy nie ma ewentualnych wycieków. Jeżeli to Cię w jakiś sposób uspokoi to nie Ty jeden… płacz i płać niestety też mam świnkę skarbonkę.

Pozdrawiam
