Problem z wtryskami ( drgania i żółty silniczek)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 lut 2013, 13:33
- Lokalizacja: Charzykowy
Problem z wtryskami ( drgania i żółty silniczek)
Witam wszystkich.
Może ktoś miał podobny problem i udało się z nim uporać?
A sprawa polega na tym, że samochód gdy przyspiesza chodzi ok, natomiast jak jadę stałą prędkością ok 60-70km wpada w drgania - trzęsię w środku kabiną ( jeśli puszczę pedał gazu jest ok, przyspieszam ok, trzymam stałą prędkość trzęsie kabiną) Przy większych 120-140km również jest ok.
Ostatnio objawy trzęsienia się nasiliły i wyskoczył (check (chyba) - taki zółty silnik)podłączyłem pod komputer i mechanik stwierdził że coś nie tak z 4 wtryskiem. - wykasował błąd wszystko znikło i samochód chodził dobrze.( zrobił jeszcze adaptację tego wtrysku) Jeździłem ok 2 tygodni i przygoda ta sama. ( znowu przerywanie i check)
Mechanik sprawdzał każde wtryski i mówił że odczyty są w normie ( natomiast ten 4 ma najwięcej ... ( ale również w normie) - nie pamiętam o jakich granicach wspominał).
Zauważyłem taką zależność( pewnie nie mającą wpływu na powyższą sytuację) że jak włączyłem klimatyzację i ksenony to pojawiły się te błędy( zazwyczaj jeżdżę na dziennych i bez klimy - tak było przez te ostatnie 2 tygodnie)
Czy mam się szykować na wymianę wtrysku? idzie je jakoś regenerować?
Jak można to jeszcze sprawdzić?
Proszę o pomoc i pozdrawiam wszystkich.
Może ktoś miał podobny problem i udało się z nim uporać?
A sprawa polega na tym, że samochód gdy przyspiesza chodzi ok, natomiast jak jadę stałą prędkością ok 60-70km wpada w drgania - trzęsię w środku kabiną ( jeśli puszczę pedał gazu jest ok, przyspieszam ok, trzymam stałą prędkość trzęsie kabiną) Przy większych 120-140km również jest ok.
Ostatnio objawy trzęsienia się nasiliły i wyskoczył (check (chyba) - taki zółty silnik)podłączyłem pod komputer i mechanik stwierdził że coś nie tak z 4 wtryskiem. - wykasował błąd wszystko znikło i samochód chodził dobrze.( zrobił jeszcze adaptację tego wtrysku) Jeździłem ok 2 tygodni i przygoda ta sama. ( znowu przerywanie i check)
Mechanik sprawdzał każde wtryski i mówił że odczyty są w normie ( natomiast ten 4 ma najwięcej ... ( ale również w normie) - nie pamiętam o jakich granicach wspominał).
Zauważyłem taką zależność( pewnie nie mającą wpływu na powyższą sytuację) że jak włączyłem klimatyzację i ksenony to pojawiły się te błędy( zazwyczaj jeżdżę na dziennych i bez klimy - tak było przez te ostatnie 2 tygodnie)
Czy mam się szykować na wymianę wtrysku? idzie je jakoś regenerować?
Jak można to jeszcze sprawdzić?
Proszę o pomoc i pozdrawiam wszystkich.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 lut 2013, 13:33
- Lokalizacja: Charzykowy
Witam. Dzięki za zainteresowanie.
Ale czy jest konieczność wymiany wszystkich czterech? może tylko jeden jest uszkodzony ( wymiana to dość droga imprezka:)
Znalazłem informacje na forum o firmie AZet z Pruszcza i proponują: ( firma ma dobre opinie)
- czyszczenie kompletu pompowtryskiwaczy BOSCH przy silnikach 1.9 TDI i 2.0 TDI: 600zł
Możecie polecić jakiś serwis BOSCH w pomorskim, który to dobrze sprawdzi.
STP niestety już wlewałem ale bez efektu:(
A czy faktycznie może być jakaś zależność od klimy czy świateł?
Ale czy jest konieczność wymiany wszystkich czterech? może tylko jeden jest uszkodzony ( wymiana to dość droga imprezka:)
Znalazłem informacje na forum o firmie AZet z Pruszcza i proponują: ( firma ma dobre opinie)
- czyszczenie kompletu pompowtryskiwaczy BOSCH przy silnikach 1.9 TDI i 2.0 TDI: 600zł
Możecie polecić jakiś serwis BOSCH w pomorskim, który to dobrze sprawdzi.
STP niestety już wlewałem ale bez efektu:(
A czy faktycznie może być jakaś zależność od klimy czy świateł?
Zygmuncie... z całym szacunkiem, ale patrząc na silnik kolegi daniel8324, oraz rok produkcji, śmiem twierdzić, że ma on PD (regenerowalne pomowtryski), a nie CR (nieregenerowalne na dzień dzisiejszy)...Auris1986 pisze:Nie wtrysku tylko wszystkich wtrysków (wtryski te nie są regenerowane) mechanik kablem nie sprawdzi Ci wtrsków tylko stół pobierczy w dobrym zakładzie lub Boschu.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 lut 2013, 13:33
- Lokalizacja: Charzykowy
Jeżeli chcesz wydać więcej, Twój wybór.daniel8324 pisze:A czy z tym można jeździć czy grozi poważniejszymi usterkami ( oczywiście po wykasowaniu błędu)?
(Przebieg to 320tyś.)
Oczywiście zapisał odczytane błędy ? Warto podać numer i zapis błędu..daniel8324 pisze: Ostatnio objawy trzęsienia się nasiliły i wyskoczył (check (chyba) - taki zółty silnik)podłączyłem pod komputer i mechanik stwierdził że coś nie tak z 4 wtryskiem. - wykasował błąd wszystko znikło i samochód chodził dobrze.
daniel8324 pisze:( zrobił jeszcze adaptację tego wtrysku)
Mógłbyś zapytać mechanika co rozumie pod pojęciem "adaptacji PD-ka" bo chyba coś nie tak. Adaptacja PD-ka, hmmm...
daniel8324 pisze:Mechanik sprawdzał każde wtryski i mówił że odczyty są w normie ( natomiast ten 4 ma najwięcej ... ( ale również w normie) - nie pamiętam o jakich granicach wspominał).
Co oznacza w "normie" ? Ja rozumiem że pamięć ludzka jest ulotna ale jeżeli chcesz uzyskać jakieś bardziej konkretne podpowiedzi to najlepszym rozwiązaniem jest wykonanie logów i "wstawienie" ich na forum. W innym przypadku, to sorry ale tylko zbędne dywagacje.
Jak również i złe. Wystarczy odwiedzić dział "Nie polecam"daniel8324 pisze:Znalazłem informacje na forum o firmie AZet z Pruszcza i proponują: ( firma ma dobre opinie)
Taa, a z jaką gwarancją ? Wydasz 6 stówek i "operacja się udała ale pacjent...."daniel8324 pisze:- czyszczenie kompletu pompowtryskiwaczy BOSCH przy silnikach 1.9 TDI i 2.0 TDI: 600zł
. Pomimo że jestem z pomorskiego trudno mi cokolwiek doradzić. Wiem że w Redzie jest serwis (nie Bosch) "pracowniamielewczyk" ale z tego co się orientuję diagnostykę wykonują na urządzeniu UA2 Magnetti Marelli.Możecie polecić jakiś serwis BOSCH w pomorskim, który to dobrze sprawdzi.
Ja swoje PD-ki wysyłałem do Gładyska z Krakowa.
http://naprawa-wtryskiwaczy.pl/wtryskiw ... _fh12.html
Wtedy cena "startowa" była 100% niższa ale nie zawierała części. Co ważne 2 lata gwarancji w Redzie chyba rok.
daniel8324, moim zdaniem chyba najpierw potrzebujesz kompetentnego mechanika który oceni/sprawdzi wszystko całościowo. Jeżeli zajdzie potrzeba (co jest bardzo możliwe) PD-ki wyślesz gdzie uważasz. Warto sprawdzić np: jak wygląda sprawa sławetnego "imbusika" (chociaż przy takim przebiegu przynajmniej raz "był w obrotach"), czy synchronizacja wałka rozrządu.
Dodatkowo można też sprawdzić jaką masz wersję softu ECU (ewentualna aktualizacja to już serwis), zapewne nie wpłynie to na drgania ale raczej warto zaktualizować, kosztowne to nie jest.
Czyli diagnostyka, kompetentny mechanik....
Z mojej strony na tyle.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 lut 2013, 13:33
- Lokalizacja: Charzykowy
Dzięki za obszerną informację. Podjadę jeszcze do innego mechanika niech zaczyta te logi. ( może coś więcej powiedzą)
Dowiedziałem się o serwisie http://dzierzyk.tuchola.pl/kontakt/ ponoć dobry serwis i ostatnio zainwestował w nowy sprzęt.
Mam tylko jeszcze jedno pytanie regenerować 1 wtrysk(ten co pokazuje błąd) czy wszystkie? (trochę kiepsko z kasą:( - pewnie zaleca się wszystkie ale czy jest taka konieczność?
Dowiedziałem się o serwisie http://dzierzyk.tuchola.pl/kontakt/ ponoć dobry serwis i ostatnio zainwestował w nowy sprzęt.
Mam tylko jeszcze jedno pytanie regenerować 1 wtrysk(ten co pokazuje błąd) czy wszystkie? (trochę kiepsko z kasą:( - pewnie zaleca się wszystkie ale czy jest taka konieczność?
daniel8324 pisze:Podjadę jeszcze do innego mechanika niech zaczyta te logi. ( może coś więcej powiedzą)
Jeżeli szukasz pomocy na jakimkolwiek forum technicznym w kwestii silnika VAG to bez przedstawienia logów wszelka pomoc jest tylko zbędną dywagacją.
Wykonanie podstawowych logów to raptem z 30 minut. Obeznany mechanik doskonale zna zasady ich wykonania (jakie warunki muszą być spełnione i jakie bloki pomiarowe). Ile cię może skasować za 30 min pracy ?. Powinien odczytać błędy i je zapisać. Podobnie z logami, wykonać i zapisać. Wszystkie zapisy może np. wysłać Ci na email. jeżeli bedziesz miał problem z ich "pokazaniem" na forum to zapewne ktoś pomoże je skonwertować i wstawić.
daniel8324, w jakikolwiek sposób nie chcę podważać kompetencji tego warsztatu ale ktokolwiek obieca ci "złote góry" bez odpowiedniego urządzenia do diagnostyki PD-ków (kosztującego kilkadziesiąt tyś pln) będzie po prostu kłamcą.daniel8324 pisze: Dowiedziałem się o serwisie http://dzierzyk.tuchola.pl/kontakt/ ponoć dobry serwis i ostatnio zainwestował w nowy sprzęt.
VAG-iem/ VAS-em itp to sobie można... popatrzeć na cyferki jakoś tam wskazujące pracę PD-ków (w Twoim przypadku).
daniel8324 pisze:Mam tylko jeszcze jedno pytanie regenerować 1 wtrysk(ten co pokazuje błąd) czy wszystkie?
Uważam że jeżeli zadajesz takie pytanie to najpierw logi. Bardzo możliwe że konieczna będzie diagnostyka[/b] (to nie regeneracja) wszystkich pompowtryskiwaczy. To że VAG wskazuje ten, wcale nie musi oznaczać że on jest wadliwy (może być ten i/lub inne). Tak poza tym jaki pokazuje błąd ?
Inne pytania:
- Czy na wolnych obrotach odczuwalne są drgania ?
- Kiedy był wymieniany rozrząd ( i jak "wygląda" synchronizacja wałka rozrządu względem wału) ?
- Co wiesz na temat wymiany "imbusika", jak wygląda kwestia napędu pompy oleju ?
- Jak "zachowuje" się np EGR ?
Na niektóre pytania, odpowiedzi via net..... tylko logi.
daniel8324 pisze:(trochę kiepsko z kasą:( - pewnie zaleca się wszystkie ale czy jest taka konieczność?
Ale jakiej oczekujesz odpowiedzi ? Wydaje mi się że tej "tańszej". Wybacz ale bardzo prawdopodobne że będzie dużo droższa więc raczej nie jest "kiepsko".
masud, sorry ale na jakiej podstawie tak twierdzisz ?masud pisze:wedlug mnie te wtryski masz do wymiany wszystkie najlpeiej zrobic
daniel8324,
1. Logi i odczyt błędów ( jak zechcesz wstawisz na forum)
2. Najlepiej realna weryfikacja innych "podzespołów" mających taki czy inny wpływ na wskazania z logów.
2. Po ocenie (jeżeli będzie jednoznacznie wskazywała na PD-ki) , telefon z zapytaniem (do odpowiedniego specjalistycznego serwisu) dotyczącym ustalenia zakresu czynności sprawdzających.
Można "tanio naprawić" aby jeÂździło, lub naprawić (które w perspektywie czasu może okazać się tańszym rozwiązaniem) .
Co i jak zrobisz ? Twój wybór.
Witam .Podpinam się pod temat wtrysków .Jak kolega pisał mam te same objawy tylko że w 3.0 .Wtryski oddałem do sprawdzenia w Boschu i wyszło coś takiego jak w załączniku .Powiedziano mi że trzy są do wymiany .Proszę o Wasz komentarz. Dodam że na kompie pokazywało jak by wszystkie wtryski były nowe odczyty ok 0.Dzięki.
- Załączniki
-
- SKAN_WRO_MJ_20130809113723 (3).pdf
- BD serwis BOSCH WrocÂław
- (47.02 KiB) Pobrany 4869 razy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 lut 2013, 13:33
- Lokalizacja: Charzykowy
Witam. Poszukuję na razie kompetentnej osoby która wykona te logi. Ale wyślę chyb a4 wtryski do proponowanego zakładu w e Wrocławiu ( w Tucholi nie chcą się za to zabrać:(
Ale jeszcze pytanie do:
jkil27
Inne pytania:
- Czy na wolnych obrotach odczuwalne są drgania ? - Tak minimalne
- Kiedy był wymieniany rozrząd ( i jak "wygląda" synchronizacja wałka rozrządu względem wału) ? - i tum mam największy zgryz: jest naklejona kartka 287 tyś. ( ale w ks serwisowej nie ma nic na ten temat) czy jest jakaś możliwość sprawdzenia to przez mechanika (paska?).
Kiedyś podłączyła mi forma AZ pod kompa i powiedzieli że rozrząd jest przestawiony ( czy źle ustawiony - coś w tym stylu i jak będę wymieniał to oni ustawią prawidłowo)? - chciałem wymieniać cały rozrząd i wtedy dać do ustawienia ale teraz się zastanawiam czy jest sens jeśli prawdopodobnie miał przy 290tys a ja mam teraz 320tys. ?
- Co wiesz na temat wymiany "imbusika", jak wygląda kwestia napędu pompy oleju ? będzie sprawdzany i prawdopodobnie wymieniany za 1500km ( zmiana oleju i od razu to sprawdzę)
- Jak "zachowuje" się np EGR ? a jak to sprawdzić zdiagnozować?
Zastanawiałem się nad zakupem kabla i samemu zrobienia logów. ( myślę że z waszą pomocą na pewno się uda?)
Ale czy ten kabel będzie pasował? http://www.e-service.info.pl/index.html
Ale jeszcze pytanie do:
jkil27
Inne pytania:
- Czy na wolnych obrotach odczuwalne są drgania ? - Tak minimalne
- Kiedy był wymieniany rozrząd ( i jak "wygląda" synchronizacja wałka rozrządu względem wału) ? - i tum mam największy zgryz: jest naklejona kartka 287 tyś. ( ale w ks serwisowej nie ma nic na ten temat) czy jest jakaś możliwość sprawdzenia to przez mechanika (paska?).
Kiedyś podłączyła mi forma AZ pod kompa i powiedzieli że rozrząd jest przestawiony ( czy źle ustawiony - coś w tym stylu i jak będę wymieniał to oni ustawią prawidłowo)? - chciałem wymieniać cały rozrząd i wtedy dać do ustawienia ale teraz się zastanawiam czy jest sens jeśli prawdopodobnie miał przy 290tys a ja mam teraz 320tys. ?
- Co wiesz na temat wymiany "imbusika", jak wygląda kwestia napędu pompy oleju ? będzie sprawdzany i prawdopodobnie wymieniany za 1500km ( zmiana oleju i od razu to sprawdzę)
- Jak "zachowuje" się np EGR ? a jak to sprawdzić zdiagnozować?
Zastanawiałem się nad zakupem kabla i samemu zrobienia logów. ( myślę że z waszą pomocą na pewno się uda?)
Ale czy ten kabel będzie pasował? http://www.e-service.info.pl/index.html
Spróbuj zapytać w dziale Spoty zloty i grupy lokalne => pomorskie. Wieje tam trupem ale może .. (no chyba że już znalazłeś )daniel8324 pisze: Witam. Poszukuję na razie kompetentnej osoby która wykona te logi.
1. Ale rozumiem że po logach i ocenie "namacalnej" ? Jeżeli nie to bez sensu (moim zdaniem) zaczynać od końca( bez sensownej diagnostyki). Wyrywanie PD-ków to ostateczność.daniel8324 pisze:Ale wyślę chyb a4 wtryski do proponowanego zakładu w e Wrocławiu
2. Naprawdę bez jakiegokolwiek narzucania ale (jeżeli możesz) dlaczego tam ?
daniel8324 pisze: i tum mam największy zgryz: jest naklejona kartka 287 tyś. ( ale w ks serwisowej nie ma nic na ten temat) czy jest jakaś możliwość sprawdzenia to przez mechanika (paska?).
Wizualnie pewnie tak. VCDS-em pewnie z logu 004 statycznego czyli synchronizacja wałka rozrządu względem wału
daniel8324 pisze:Kiedyś podłączyła mi forma AZ pod kompa i powiedzieli że rozrząd jest przestawiony ( czy źle ustawiony - coś w tym stylu i jak będę wymieniał to oni ustawią prawidłowo)?
No bez "jaj" jeżeli stwierdzili złe ustawienie to bezproblemowo (i szybko) mogli to ustawić/zmienić za naprawdę małą kwotę. Zbytnio nie chcę wypowiadać się na temat tego "serwisu". Poczytaj (najlepiej wszystkie posty) viewtopic.php?p=636781#636781. ÂŻeby być w miarę obiektywnym poczytaj również w "Polecam". Twój wybór, Twoje auto, Twoje pieniądze.
No właśnie prawdopodobniedaniel8324 pisze:ale teraz się zastanawiam czy jest sens jeśli prawdopodobnie miał przy 290tys a ja mam teraz 320tys. ?
Ale dokładnie co będzie sprawdzane/ prawdopodobnie wymieniane ?daniel8324 pisze:będzie sprawdzany i prawdopodobnie wymieniany za 1500km
ÂŻe zapytam a co ile wymieniasz olej/ filtry ? Kiedy był wymieniany filtr powietrza i paliwa ?daniel8324 pisze: prawdopodobnie wymieniany za 1500km ( zmiana oleju i od razu to sprawdzę)
Jeżeli na forum (via net) najlepiej log 003 statyczny i 003 BS.- Jak "zachowuje" się np EGR ? a jak to sprawdzić zdiagnozować?
. Najlepiej zapytać u źródła co dokładnie można nim zrobić.daniel8324 pisze:Zastanawiałem się nad zakupem kabla i samemu zrobienia logów. ( myślę że z waszą pomocą na pewno się uda?)
Ale czy ten kabel będzie pasował? http://www.e-service.info.pl/index.html
Każdy na forum raczej Ci powie że "kabelek" jest rzeczą obligatoryjną. Czy ten kabelek będzie pasował

Ori to ok 1,8 tyś pln. Wyprzedzę Twoje ewentualne pytanie, nie wiem gdzie kupić "tańszą wersję", więc nawet na PW nie pomogę ( chociaż net "czyni cuda").
daniel8324, żeby było jasne logi nie są żadną wyrocznią, są pomocne (via net szczególnie/nawet bardzo) ale to nie wszystko.
W Twoich okolicach nie ma żadnego sprawdzonego mechanika od TDI
