Z gazikiem juz wszystko okej. Autku udalo sie o wlasnych silach dojechac do mechanika. Na szczescie spodziewalem sie ze w autko trzeba bedzie zainwestowac troche pieniazkow i zostawilem sobie drobna rezerwe choc ciekaw jestem czy mechanik nie zawyza troszke kosztow naprawy. Sprzeglo sachs sprowadza ponoc za 1050zl a za calosc z robocizna wyliczyl sobie 1500zl, plus zobaczymy w jakiej kondycji bedzie kolo dwumasowe za ktore liczy sobie 2000. Powiedzialem zeby na ten moment wstrzymal sie z zamawianiem czegokolwiek, sciagnal skrzynie i zobaczyl co i jak. Czy jestem w stanie znalezc takie sprzeglo po nizszej cenie? (2.8 skrzynia manualna, 1999r, wspominal cos o numerach ktore musza pasowac do tego konkretnego modelu)
EDIT: Choc nie jestem do konca pewien czy w koszta tej robocizny nie wliczyl drobnej naprawy przy wydechu (plecionka).
Problem z nowym autkiem
Jakos nie moge znalezc zadnego normalnego sklepu motoryzacyjnego w okolicy (poza ktory zajmuje sie moim samochodzikiem i wyliczyl sobie 1050zl za sprzeglo :P)
Ostatnio zmieniony 13 sie 2013, 16:39 przez Amades, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak wlasnie zrobilem. Na szczescie kolo dwumasowe jest w miare okej i nie trzeba wymieniac. Niestety przekladnia kierownicza do regeneracji - koszt 1000zl z robocizna. Pomyslalem sobie ze przejade sie gdzies indziej moze gdzies zaoferuja nizsza cene. Ehh nie moge sie juz doczekac momentu w ktorym wszystko bedzie w porzadku. Czeka mnie wtedy troszke czyszczenia i tego typu zabaw, ale z poczatku to bedzie sama przyjemnosc! =]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
- Imię: Robert
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
jesli po zakupie masz do zrobienia tylko sprzeglo to ja tu widze bardzo kolorowy scenariusz:) tylko sie cieszyc. po kupnie auta mozna sie spodziewac kosztow przewyzszajacych kupno auta.ja u siebie od razu wymienilem sprzeglo z dwumasą.kupujac nastoletnie auto ktore jest dosc rozbudowane to trzeba brac pod uwage ze nie wszystko bedzie grało. choc w moim wszystko gra:) hehe
No i niestety na kolorowym scenariuszu najwidoczniej sie nie skonczy. Sprzeglo wymienione, autko juz dzis dostalem z czego bardzo sie cieszylem ale niestety do czasu.. postaram sie opisac kolejny trapiacy mnie problem, a mianowicie szarpanie podczas jazdy. Na biegu jalowym podczas postoju - brak, podczas powolnej jazdy czasem da sie wyczuc, jednak gdy jedzie sie juz szybciej jest to odczuwalne - drgania odczuwalne wewnatrz, troszke tak jak gdyby bily kola - jednak tego problemu nie bylo przed wymiana sprzegla. Ciezko mi dokladnie opisac dokladnie jak to wyglada.. Czasem jest to bardziej odczuwalne a czasem mniej i przy roznych predkosciach, przy przyspieszaniu, hamowaniu i jezdzie bez wcisnietego zadnego pedalu. Gaz raczej wykluczam gdyz dzieje sie to takze przy jezdzie wylacznie na benzynie.. Obawiam sie ze moze byc to dwumasa, jednak mechanik powiedzial ze jest jaka jest ale pochodzic jeszcze powinna..
Rozrzad wymieniany byl PODOBNO przy 150tys km, jednak nie ma na to zadnego papieru, czy moze to miec jakis zwiazek z rozrzadem? - planuje go zrobic w najblizszym czasie
EDIT: Dodam ze przy wlaczaniu silnika swieci sie SERVICE! Na postoju przy bieglu jalowym zero wibracji wewnatrz/na sprzegle.
Rozrzad wymieniany byl PODOBNO przy 150tys km, jednak nie ma na to zadnego papieru, czy moze to miec jakis zwiazek z rozrzadem? - planuje go zrobic w najblizszym czasie
EDIT: Dodam ze przy wlaczaniu silnika swieci sie SERVICE! Na postoju przy bieglu jalowym zero wibracji wewnatrz/na sprzegle.
A czy czułeś te same drgania na jeździe testowej lub podczas powrotu do domu zakupionym autkiem??
Pytam ponieważ znajomy ma passacie B5 problem z kołem dwumasowym - czuł drgania podczas jazdy i na wolnych obrotach. I postanowił naprawić, dał do mechanika od skrzyń - ten mu rozebrał i złożył spowrotem. Powiedział tak jak w Twoim przypadku, że koło nie jest jeszcze w tak strasznym stanie żeby je wymieniać. Znajomy przystał na to i jeździ - do tej pory zrobił już z 40tyś (w okresie około 2lat), problemów poza drganiami mówi, że nie ma żadnych ze skrzynią. Może u Ciebie jest podobna sytuacja.
Lecz jeżeli drgań wcześniej nie było... no to może powinieneś spróbować zareklamować ostatnią naprawę.
A co do kmunikatu service polecam podłączyć komputer i ściągnąć informacje o błędach silnika. Kody błędów podrzuć do tematu i zobaczymy co jest.
Pytam ponieważ znajomy ma passacie B5 problem z kołem dwumasowym - czuł drgania podczas jazdy i na wolnych obrotach. I postanowił naprawić, dał do mechanika od skrzyń - ten mu rozebrał i złożył spowrotem. Powiedział tak jak w Twoim przypadku, że koło nie jest jeszcze w tak strasznym stanie żeby je wymieniać. Znajomy przystał na to i jeździ - do tej pory zrobił już z 40tyś (w okresie około 2lat), problemów poza drganiami mówi, że nie ma żadnych ze skrzynią. Może u Ciebie jest podobna sytuacja.
Lecz jeżeli drgań wcześniej nie było... no to może powinieneś spróbować zareklamować ostatnią naprawę.
A co do kmunikatu service polecam podłączyć komputer i ściągnąć informacje o błędach silnika. Kody błędów podrzuć do tematu i zobaczymy co jest.
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...