Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.8Q 98] pRzepływka

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

[A6 C5 2.8Q 98] pRzepływka

Post autor: Arek_R » 19 paź 2008, 23:53

Witam
Mam problem. Ostatnio bylem u mechanika po podlaczeniu Vag sprawdzilismy bledy i nie bylo zadnych. Mechanika jednak zaciekawil paramter przeplywki. W Vag jest parametr ile mierzy , przeplywa powietrza. Wedlug niego silnik pod obciazeniem ten parametr powinien miec ponad 100 u mnie maksymalnie wynoski okolo 60, nie pamietam w czym ten parametr jest wyrazony. Mechanior odczytal ze maksylna wciagana wartosc przez silnik moze wyniesc okolo 300. Czy ktos z was moze powiedziec czy mam za male wartosci. moze przeplywka zaczyna przeklamywac.
Auto samow w sobie rozpedza sie ale wydaje mi sie ze jest troche mulowate jak na 193KM mimo wagi i Quattro. Mam taki objaw ze w okolicy 2000obr auto zaczyna super przyspieszac a do tej wartosci slabo mu idzie.
Nie chce kupowac specjalnie przeplywki zeby sie przekona czy ma racje, wiem ze brak bledu przeplywki nie zawsze oznacza ze dziala poprawnie.
Pozdrawiam

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 20 paź 2008, 20:00

Arek_RMi się wydaje że przepływka się kończy lub jest zabrudzona, tu masz kilka rad z forum, daj znać jak wypróbujesz <ok>
1. czasami gasnie na wolnych obrotach, na wyższych nie ma mocy przerywa itp. do 3 tysi jest spoko potem tragedia:

2.no to zdejmij ten przeplywomierz i go wyczyść benzyna ekstrakcyjna i po obserwuj możne przy ściąganiu zauważysz ze jakiś przewód jest walnięty a jak bedzie ryrac wszystko ok to sie cieszyć

3.Jeśli to przepływka to zrób tak:
jeśli masz manuala to rozpędź auto do 60km/h wrzuć 6 bieg i wciśnij gaz do oporu. Jeśli auto będzie się wolno zbierać a prędkość będzie się bardzo, bardzo powoli podnosić i z wciśniętym pedałem zatrzyma się na 90km/h lub mniej to masz padniętą przepływkę. Ja tak zrobiłem i auto z pełnym pedale w podłodze ślimaczo przyśpieszyło na 6 biegu do 80-90km/h i koniec. Teraz po wymianie z łatwością robi 150km/h.

Możesz też odłączyć wtyczkę od lmm i zobaczysz czy auto lepiej się zbiera.
:mrgreen:
Po problemie wymieniłem przepływke i lata jak pszczółka.
Bardzo dziękuje za pomoc. Uffffff udało sie

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 21 paź 2008, 08:27

Te rady dotycza glownie diesla tam jest inna specyfika silnika. Gdybym mial patrzec na parametry diesla to moja przeplywak jest na smietnik ale tam jest turbina wiec ilosc wciaganego powietrza jest zupelnie inna. Ale dzieki za rady. Myslalem ze ktos z silnikiem V6 30V moze byc 2.4 lub 2.8 sprawdzil by ile ma u siebie na przeplywce. Nie chodzi tu o doklade wartosci tylo o rzad bo jesli ktos ma 200 a ja 60 no to wiadomo ze u mnie cos nie tak.

Awatar użytkownika
Quick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Quick » 08 sty 2009, 21:23

Arek_R i na czym Ci sie temat zakończył?
Pozdrawiam, Quick.

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 09 sty 2009, 10:44

Temat się nie skończył, nadal nie mam informacji jakie parametry powinny być. Co ciekawe mechnicy raczej uwazaja ze przeplywka jest dobra jak nie ma bledow wiec na nich tez ciezko liczyc. Nie mam błędów przepływki oczywiście. Teraz silnik dostał drgań na wolnych obrotach, jak dam gazu i go puszcze gwaltownie to silnik jakby odcinal paliwo i slabnie jak docisne gaz to silnik rusz do przodu ale z widocznym szarpnieciem.
Nikt nie chce mi podać parametrów ile powinna wciagać powietrza przepływka , jakbym mial takie informacje to bym stwierdzil czy sie konczy czy nie.
Błędy w zasadzie wyskakują jak przeplywka poprostu przestaje działać.
Pozdrawiam

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 10 sty 2009, 13:47

Ja bym Ci podał, ale nie wiem jak to zrobić, nie mam VAG-a, a mój mechanior od elektroniki na urlopie :oops:

volter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 sty 2009, 15:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volter » 14 sty 2009, 18:51

Jaki masz przepływomierz ? Jeżeli Hitachi to jest to urządzenie praktycznie bezawaryjne. (ew. do czyszczenia pręciki)

Swego czasu wyczytałem gdzieś (informacja niepotwierdzona), że dane z przepływomierza są również brane przez komputer do obliczania spalania i jeżeli wartości pokazywane na wyświetlaczu są ok to przepływomierz jest również sprawny [może to ktoś potwierdzić ?]

Druga sprawa to to, że przepływomierza nie można sprawdzić na postoju (chyba, że całkiem martwy) lub bez dmuchawy.

Jeżeli chodzi o zbieranie się z wolnych obrotów to 2.8 jest pod tym względem tragiczne.
U mnie po wywaleniu katalizatorów zmieniła się charakterystyka i jest jeszcze gorzej (zbiera się od 2,5 tys.)

Pozdrawiam
Sławas

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 15 sty 2009, 11:14

U mnie zbiera sie od 2tys , no to jest niestety benzynka z dołu jest slaba. Przeplywke zobacze bo narazie auto stoi juz u 6 mechaniora zobaczymy moze on coś zdziała.

Robert
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 24 lut 2008, 22:17
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Robert » 15 sty 2009, 13:19

ja tez mam to samo zbiera sie od 2000tys wymienialam przeplywomierz ,filtr powietrza na stozek i nic co ciekawe komp. pokazuje srednie spalanie 13,1 i nie wazne czy jade 200 czy 60 a chwilowe spa;anie pokazuje roznie od 6 do 40 troche to dziwne :lol:

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 15 sty 2009, 13:27

Tak jak mowilem benzyna zyskuje moment obrotyowy gdzies wlasnie od okolo 2000obr wiec nic dziwnego ze startuje od tego momentu.

Robert
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 24 lut 2008, 22:17
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Robert » 15 sty 2009, 13:34

ok. zgadzam sie z toba ale co ze srednim spalaniem tez tak masz ze komp wyswietla jedna wartosc od kilku tygodni to jest dziwne .

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 15 sty 2009, 14:22

Sproboj ja wyzerowac i zobacz co bedzie sie dzialo. U mnie sie ona zmienia ale im wiekszy przebieg tym rzadziej sie zmienia.

szef2416
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 14 gru 2008, 21:22
Lokalizacja: Drawsko

witam

Post autor: szef2416 » 18 sty 2009, 20:50

niedawno zobaczyłem ze samocodzik jest mułowaty i trzeba wciskag gaz po podłoczenu do pc nic nie wykazało doswiadczenie jakie zdobyłem z 2,5d pokazało ze to przepływomierz wiec rozebrałem całego i umyłem płynem do silnika róznica odczuwalna szybciej przerzuca biegi tip

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga