Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6Q C5 2.5 180KM AKE] pompa vacum

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

[A6Q C5 2.5 180KM AKE] pompa vacum

Post autor: Voytec » 13 paź 2008, 20:11

Czy ktos z was wie jakie sa oznaki padnietej pompy vacum?

Przeoralem forum ale nic konkretnego nie znalazlem :cry:

U mnie dzieje sie tak ze po nacisnieciu kilkakrotnie hamulca (np w korku do tego tiptronic) robi sie twardy hamulec :shock: ,albo jak wycofuje z parkingu to tak samo.Juz raz bym wjechal w d..e kolesiowi bo sie zrobilo twardo .Czy ta pompa ma tylko za zadanie wspomaganie hamulcow czy cos jeszcze?

Zaczelo sie to przed wakacjami,po wizycie u pompiarza jak mi sprawdzal rozrzad i pompe wtryskowa i byly sciagane pokrywy.Mozliwe ze cos zle zostalo zlozone ?

Auto ma 164tys z ksiazka wkrecone.
W jednym z postow wyczytalem ze wystarczy wyczyscic i bedzie ok?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

gigo75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 07 wrz 2008, 12:31
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gigo75 » 18 paź 2008, 19:44

poczytaj o tym problemie na www.audiklub.org, jest to doskonale opisane. Można przeczyścić po wykręceniu i powinno śmigać. Pozdro

Awatar użytkownika
Murzyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 506
Rejestracja: 28 sie 2008, 14:38
Imię: Paweł
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Murzyn » 18 paź 2008, 20:00

zanim zabierzesz sie za pompe sprawdz uszczelke, ktora idzie do serwo. Pompa odpowiada za cisnienie w ukladzie wysokocisnieniowym. Jakby byla calkiem padnieta auto nie hamuje i nie ma mocy

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 18 paź 2008, 20:05

Murzyn, z tego co piszesz to mozliwe ze nie jest padnieta calkiem bo auto chodzi normalnie tylko po paru nacisnieciach zaczyna brakowac cisnienia ;-)

Awatar użytkownika
Murzyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 506
Rejestracja: 28 sie 2008, 14:38
Imię: Paweł
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Murzyn » 18 paź 2008, 20:13

sprawdz to co mowilem ;) Te pompy nie padaja tak szybko - przynajmniej nie powinny

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 29 gru 2008, 17:33

Ja jeszcze nic z ty nie zrobilem :-/ ale u mnie nie jest to az tak groznie,twardnieje dopiero po kilku nacisnieciach :lol:

Wyczyściłem i wyszlifowałem rysy na dekielku i tym jakby tłoku i jest OK juz 10 tys km

[ Dodano: 2009-09-02, 19:23 ]
teraz juz kolejne 20 tys i daje rade :mrgreen: :mrgreen:

szumi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 16 maja 2012, 01:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: szumi » 08 sie 2013, 22:19

Podepnę się pod temat, bo mam problem z hamulcami. Sila hamowania jest bardzo mała, żeby zachamować na szlag z np 30km/h to pedał hamulca musze wcisnąć na maksa i za chwilę stoję. Dodam, że muszę głęboko pedał wciskać, żeby hamować. Na dodatek pedał hamulca mi wpada jak przytrzymam nogę na hamulcu. Co ciekawe kumpel zauważył, że jak odepniemy przewód podciśnienia do idzie od serwa za ścianę grodziową (tam jest takie połączenie, które da się rozpiąć) to pedał po wciśnięciu się utrzymuje - nie wpada. Po podłączeniu ponownie, dzieje się jak wyżej, hamulców brak. I tu pytanko czy to jest wina serwa czy pompy vacum?

Jak tak czytałem wasze wypowiedzi to mogę stwierdzić, że skoro auto normalnie pracuje, ma moc to pompa vacum również pracuje ok. Tak?

A czy ja przypadkiem nie mam elektrycznej pompy wspomagania siły hamowania? tylko do serwo?
Ostatnio zmieniony 08 sie 2013, 22:32 przez szumi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 08 sie 2013, 22:27

Jak odepniesz podciśnienie to nie wpada bo za małą siłą wciskasz wtedy by wpadło. Ja bym raczej obstawiał pompę hamulcową bob zapowietrzenie układu. Było coś robione przy hamulcach i było dobrze odpowietrzone?

Pompa też nie koniecznie musi być padnięta jak mamy za słabe podciśnienie może być poprostu nieszczelność a taka pompa ma ograniczoną wydajność.

szumi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 16 maja 2012, 01:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: szumi » 09 sie 2013, 10:51

układ odpowietrzany dwukrotnie, wymieniłem przy tym płyn hamulcowy. W pompie mogą jedynie być do wymiany uszczelki, a ludzie często wymieniają całe pompy - moim zdaniem nie potrzebnie. Problem w tym, że nie mam pomysłu jak tą pompę wyciągnąć. Klucze jakieś inne czy co, dostęp beznadziejny. (Pisałem o tym w innym poście).

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły jak tu poradzić z tym problemem. Dziś mam wizytę w Stacji Kontroli Pojazdów - myślę, że przejdzie przegląd.:/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl