Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 2.4 v6 ARJ] ezektor i odma

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

[a6 c5 2.4 v6 ARJ] ezektor i odma

Post autor: Łukasz1981 » 01 sie 2013, 22:48

A więc w moim nowym nabytku coś zaczęło ciec . Jak wracałem autem do szczecina z tomaszowa mazowieckiego - tam gdzie je kupiłem - około 500 to oleju nie ubyło ani ciut ciut - specjalnie patrzyłem na stan oleju przed wyjazdem . Ostatnio zerknąłem pod spód i wali olej aż miło. Na bagnecie też ubyło - czytałem , że puszczają różnego typu uszczelniacze wałka , regulatora faz rozrządu itp. Dałem troszkę ciała pewnie , bo nie sprawdziłem stanu odmy, ezektora .
Może też tak być , że gość zrobił mnie w balona i wymył silnik przed sprzedażą ... i teraz wyszły jego usterki .
Rzecz jasna, zamierzam ogarnąć temat naprawy ..., aczkolwiek muszę zweryfikować stan odmy .
Z tego co się dowiedziałem , lubi się ona zapychać , co powoduje też zapchanie ezektora i w kolei następstw ciśnienie wywala właśnie tego typu uszczelki . Zakładam możliwy czarny scenariusz , że przy czyszczeniu odmy, ona się po prostu rozsypie ze starości - taki ma ponoć urok .
Kupowanie nowej odmy z Aso nie napawa mnie zbytnio optymizmem , używki tym bardziej. Myślałem aby ją samemu zrobić z węża , rurki elastycznej itp. Co byście polecali użyć , aby zastąpić tego typu przewód ?
Druga sprawa tyczy się ezektora , gdyż ponoć bardzo ciężko go wyczyścić - czy tutaj ratuje mnie tylko ori z ASO - koszta około 120 zł .
Postaram się jeszcze sprawdzić drożność tego układu opisanymi na necie sposobami tj. sposób z kartką na wlewie oleju , czy też dymem z papierosa .
Dodam ,że płynu chłodniczego nie ubywa , auto jeździ normalnie , nie grzeje się - trzyma elegancko 90 stopni .

pozdrawiam ÂŁukasz

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 02 sie 2013, 09:30

wszystko tak jak piszesz, sprzedawca mógł cię zrobić w balona i umył silnik. zacznij faktycznie od odmy i ezektora, sprawdź jaki masz olej zalany, z kiepskiego oleju przy krótkich trasach wytwarza się więcej syfu zapychającego odmę. tak czy inaczej pewnie czeka cie jeszcze wymiana uszczelek, jak poczytałeś na forum to wiesz które wymienić. co do odmy to jeśli już coś kombinować z wężami to musi być odporny na działanie oleju, chociaż nie wiem czy ktoś poleci takie rozwiązanie.

Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Łukasz1981 » 03 sie 2013, 00:17

grzałka pisze:wszystko tak jak piszesz, sprzedawca mógł cię zrobić w balona i umył silnik. zacznij faktycznie od odmy i ezektora, sprawdź jaki masz olej zalany, z kiepskiego oleju przy krótkich trasach wytwarza się więcej syfu zapychającego odmę. tak czy inaczej pewnie czeka cie jeszcze wymiana uszczelek, jak poczytałeś na forum to wiesz które wymienić. co do odmy to jeśli już coś kombinować z wężami to musi być odporny na działanie oleju, chociaż nie wiem czy ktoś poleci takie rozwiązanie.

Odmę myślałem poskładać z przezroczystego węzą zbrojonego , o odpowiedniej średnicy . Myślę też, aby przed eżektorem założyć filterek paliwa taki zwykły przezroczysty , co by wyłapywał cały syf . Widziałem takie nowatorskie rozwiązanie na portalu, i jak widać się sprawdza . Dziś zrobiłem test na sprawdzenie odmy , czyli przyłożyłem do wlewu oleju kartkę papierową - i zauważyłem że nie wypycha jej . czyli tym samym ciśnienie ulatuje przez odmę , później sprawdziłem to jeszcze raz , ale za pomocą cieniutkiej reklamówki foliowej - i tez nic ... żadnych złych objawów . Aczkolwiek profilaktycznie odmę przeczyszczę i eżektor tak samo. Myślałem ewentualnie , aby odmę , o ile mi się nie rozsypie, to zapakować w koszulkę termokurczliwą , podgrzać i ją tak usztywnić itp.
Dziś byłem na warsztacie ,przy najtrudniejszym scenariuszu mechanik wycenił tę naprawę na około 500 zł , + do tego cena części . Postara się to zrobić ze zrzuceniem pasa przedniego , lecz nie odkręcając żadnych przewodów . Mało czy dużo za taką naprawę ??

grarmi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 29 mar 2013, 10:21
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: grarmi » 13 sie 2013, 20:11

Nie usztywnisz w ten sposób odmy, ponieważ nie ma jak wsunąć koszulki... dziś podczas wymiany termostatu też się posypała, nowa 240 zł...więc pewnie coś będę kombinował z wężami.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 13 sie 2013, 23:17

Jest zamiennik odmy. Wpiszcie sobie HANS PRIES HP111 303. Cena 130 zł. Chyba lepsze takie coś niż wąż.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 25 sie 2013, 11:16

jest zamiennik tak jak kolega pisze ale ja mam też zrobioną odmę z węża, nawet estetycznie nie wygląda to najgorzej ale tu nie o wygląd chodzi, tego i tak nie widać bo jest pochowane pod osłoną. jak na razie takie rozwiązanie się sprawdza a co najmniej 100 w kieszenie

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 29 sie 2013, 09:50

Kupiłem i założyłem ten zamiennik. Niczego sobie. Przede wszystkim elastyczny, nie to co stara odma <lol>
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 29 sie 2013, 11:45

I dobrze zrobiłeś ;) Kwota nie duża i nie ma prowizorki pod maską ;)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 29 sie 2013, 15:03

Prowizorka mi się odbiła w obiciu wygłuszającym maski <uoee> więc czas już był najwyższy ;)
Pozdrawiam,
Krisker

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 30 sie 2013, 11:17

ja tam na razie jestem zadowolony, ale gdyby coś się działo i wyszłoby że nie warto bawić się w takie garażowe przeróbki, to na pewno dam znać na forum żeby innych ostrzec.

czarownik3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 21 kwie 2011, 12:21
Lokalizacja: Legnica

Post autor: czarownik3 » 12 wrz 2013, 15:22

a ja swoją odme już w trzech miejscach kleiłem oczywiście z powodzeniem i jest szczelna . i za bardzo nawet nie widać. potwierdzam do bardzo szybkiej naprawy można użyć opaski termokurczliwej ale takiej z klejem w środku bo odma jest karbowana klej ładnie uszczenia tylko przy grzaniu trzeba uważać bo można wiecej dziur narobić.
oczywiście chciałem kupić ale jak ją połamałem nie mogłem znaleźć po numerku z odmy a potem zobaczyłem cene 500zł i ją pokleiłem. Moja jest twarda jak kamień i chyba następnym razem ją wymienię.

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 12 gru 2013, 08:46

panowie prosze o radę.kupiłem jakiś czas temu audi c5 2,8 v6.podczas oględzin okazało się ze auto strasznie pcha powietrze w korek oleju i miarke.zaryzykowałem,kupiłem okazało się ze odma zapchana,a z racji ze ręka była w gipsie nie było jak tego zrobić więc na szybko przeciąłem rurkę łaczącą głowice i puściłem opary w atmosfere.teraz chciał bym to ogarnąć ale pytanie czy mogę zostawic tak jak jest czy musi być jak fabryka dała??dodam ze nie interesują mnie aspekty ekologiczne :)
w sumie w każdym z poprzednich aut miałem tak zrobione i nie było problemów.teraz audi też chodzi dobrze.oczywiście wyjście z ezektora bym zaślepił.chyba ze mozna go całkowicie wywalić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga