[a6 c5 2.4 v6 ARJ] ezektor i odma
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 152
- Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin
[a6 c5 2.4 v6 ARJ] ezektor i odma
A więc w moim nowym nabytku coś zaczęło ciec . Jak wracałem autem do szczecina z tomaszowa mazowieckiego - tam gdzie je kupiłem - około 500 to oleju nie ubyło ani ciut ciut - specjalnie patrzyłem na stan oleju przed wyjazdem . Ostatnio zerknąłem pod spód i wali olej aż miło. Na bagnecie też ubyło - czytałem , że puszczają różnego typu uszczelniacze wałka , regulatora faz rozrządu itp. Dałem troszkę ciała pewnie , bo nie sprawdziłem stanu odmy, ezektora .
Może też tak być , że gość zrobił mnie w balona i wymył silnik przed sprzedażą ... i teraz wyszły jego usterki .
Rzecz jasna, zamierzam ogarnąć temat naprawy ..., aczkolwiek muszę zweryfikować stan odmy .
Z tego co się dowiedziałem , lubi się ona zapychać , co powoduje też zapchanie ezektora i w kolei następstw ciśnienie wywala właśnie tego typu uszczelki . Zakładam możliwy czarny scenariusz , że przy czyszczeniu odmy, ona się po prostu rozsypie ze starości - taki ma ponoć urok .
Kupowanie nowej odmy z Aso nie napawa mnie zbytnio optymizmem , używki tym bardziej. Myślałem aby ją samemu zrobić z węża , rurki elastycznej itp. Co byście polecali użyć , aby zastąpić tego typu przewód ?
Druga sprawa tyczy się ezektora , gdyż ponoć bardzo ciężko go wyczyścić - czy tutaj ratuje mnie tylko ori z ASO - koszta około 120 zł .
Postaram się jeszcze sprawdzić drożność tego układu opisanymi na necie sposobami tj. sposób z kartką na wlewie oleju , czy też dymem z papierosa .
Dodam ,że płynu chłodniczego nie ubywa , auto jeździ normalnie , nie grzeje się - trzyma elegancko 90 stopni .
pozdrawiam ÂŁukasz
Może też tak być , że gość zrobił mnie w balona i wymył silnik przed sprzedażą ... i teraz wyszły jego usterki .
Rzecz jasna, zamierzam ogarnąć temat naprawy ..., aczkolwiek muszę zweryfikować stan odmy .
Z tego co się dowiedziałem , lubi się ona zapychać , co powoduje też zapchanie ezektora i w kolei następstw ciśnienie wywala właśnie tego typu uszczelki . Zakładam możliwy czarny scenariusz , że przy czyszczeniu odmy, ona się po prostu rozsypie ze starości - taki ma ponoć urok .
Kupowanie nowej odmy z Aso nie napawa mnie zbytnio optymizmem , używki tym bardziej. Myślałem aby ją samemu zrobić z węża , rurki elastycznej itp. Co byście polecali użyć , aby zastąpić tego typu przewód ?
Druga sprawa tyczy się ezektora , gdyż ponoć bardzo ciężko go wyczyścić - czy tutaj ratuje mnie tylko ori z ASO - koszta około 120 zł .
Postaram się jeszcze sprawdzić drożność tego układu opisanymi na necie sposobami tj. sposób z kartką na wlewie oleju , czy też dymem z papierosa .
Dodam ,że płynu chłodniczego nie ubywa , auto jeździ normalnie , nie grzeje się - trzyma elegancko 90 stopni .
pozdrawiam ÂŁukasz
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
wszystko tak jak piszesz, sprzedawca mógł cię zrobić w balona i umył silnik. zacznij faktycznie od odmy i ezektora, sprawdź jaki masz olej zalany, z kiepskiego oleju przy krótkich trasach wytwarza się więcej syfu zapychającego odmę. tak czy inaczej pewnie czeka cie jeszcze wymiana uszczelek, jak poczytałeś na forum to wiesz które wymienić. co do odmy to jeśli już coś kombinować z wężami to musi być odporny na działanie oleju, chociaż nie wiem czy ktoś poleci takie rozwiązanie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 152
- Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin
grzałka pisze:wszystko tak jak piszesz, sprzedawca mógł cię zrobić w balona i umył silnik. zacznij faktycznie od odmy i ezektora, sprawdź jaki masz olej zalany, z kiepskiego oleju przy krótkich trasach wytwarza się więcej syfu zapychającego odmę. tak czy inaczej pewnie czeka cie jeszcze wymiana uszczelek, jak poczytałeś na forum to wiesz które wymienić. co do odmy to jeśli już coś kombinować z wężami to musi być odporny na działanie oleju, chociaż nie wiem czy ktoś poleci takie rozwiązanie.
Odmę myślałem poskładać z przezroczystego węzą zbrojonego , o odpowiedniej średnicy . Myślę też, aby przed eżektorem założyć filterek paliwa taki zwykły przezroczysty , co by wyłapywał cały syf . Widziałem takie nowatorskie rozwiązanie na portalu, i jak widać się sprawdza . Dziś zrobiłem test na sprawdzenie odmy , czyli przyłożyłem do wlewu oleju kartkę papierową - i zauważyłem że nie wypycha jej . czyli tym samym ciśnienie ulatuje przez odmę , później sprawdziłem to jeszcze raz , ale za pomocą cieniutkiej reklamówki foliowej - i tez nic ... żadnych złych objawów . Aczkolwiek profilaktycznie odmę przeczyszczę i eżektor tak samo. Myślałem ewentualnie , aby odmę , o ile mi się nie rozsypie, to zapakować w koszulkę termokurczliwą , podgrzać i ją tak usztywnić itp.
Dziś byłem na warsztacie ,przy najtrudniejszym scenariuszu mechanik wycenił tę naprawę na około 500 zł , + do tego cena części . Postara się to zrobić ze zrzuceniem pasa przedniego , lecz nie odkręcając żadnych przewodów . Mało czy dużo za taką naprawę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 kwie 2011, 12:21
- Lokalizacja: Legnica
a ja swoją odme już w trzech miejscach kleiłem oczywiście z powodzeniem i jest szczelna . i za bardzo nawet nie widać. potwierdzam do bardzo szybkiej naprawy można użyć opaski termokurczliwej ale takiej z klejem w środku bo odma jest karbowana klej ładnie uszczenia tylko przy grzaniu trzeba uważać bo można wiecej dziur narobić.
oczywiście chciałem kupić ale jak ją połamałem nie mogłem znaleźć po numerku z odmy a potem zobaczyłem cene 500zł i ją pokleiłem. Moja jest twarda jak kamień i chyba następnym razem ją wymienię.
oczywiście chciałem kupić ale jak ją połamałem nie mogłem znaleźć po numerku z odmy a potem zobaczyłem cene 500zł i ją pokleiłem. Moja jest twarda jak kamień i chyba następnym razem ją wymienię.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
panowie prosze o radę.kupiłem jakiś czas temu audi c5 2,8 v6.podczas oględzin okazało się ze auto strasznie pcha powietrze w korek oleju i miarke.zaryzykowałem,kupiłem okazało się ze odma zapchana,a z racji ze ręka była w gipsie nie było jak tego zrobić więc na szybko przeciąłem rurkę łaczącą głowice i puściłem opary w atmosfere.teraz chciał bym to ogarnąć ale pytanie czy mogę zostawic tak jak jest czy musi być jak fabryka dała??dodam ze nie interesują mnie aspekty ekologiczne
w sumie w każdym z poprzednich aut miałem tak zrobione i nie było problemów.teraz audi też chodzi dobrze.oczywiście wyjście z ezektora bym zaślepił.chyba ze mozna go całkowicie wywalić.
w sumie w każdym z poprzednich aut miałem tak zrobione i nie było problemów.teraz audi też chodzi dobrze.oczywiście wyjście z ezektora bym zaślepił.chyba ze mozna go całkowicie wywalić.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga